Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 28-01-09, 19:00   #61
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Stiu tot despre motoare , nu prea e logica chestia cu largirea vilindrilor ... daca asa a iesit din fabrica , inesamna ca e 'safe' sa se subtieze fieru ala .... da nu stiu cu ce ajuta daca se usureaza volanta ( in enflea flyweel) .

Io am 16 ani , la viitoru meu logan sau BMW 320i vreau sa le pun filtru sport , evacuare cap coada , chiulasa coprimata , si abea apoi soft ( nu inteleg de ce uni pun mai multe softuri , softu zic io ca se face ultima oara) .

Ps : Am vazut la bazar pe 4tuning .. era un filtru sport cu o turbina pe el ... cica scotea vreo 20 de PSI (parca) , si mai zicea ca iti aduce 20-30 de cai .... creca e cel mai bun filtru sport)
__________________
Niciodata Infrant, Niciodata Plangand, Mereu Optimist, Todeauna Stelist !!!
62 Ne Vrem Clubul Inapoi !!!

http://www.fcsteaua.ro/index/section...s/article/6640
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 19:26   #62
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Dannyromdan taci ca iti sapi singur groapa...1) lasa afirmatiile cu "stiu tot despre motoare"...nu isi au rostul....2) filtrul ala ce ai vazut tu, turbochargerul electric este cea mai mare porcarie iati de ala...si ai sa vezi tu dacia sau bmw tau cum o sa "zboare"...si app...tu stii despre ce vb. macar cand spui 20psi?...20-30 cai? STERGE POSTUL CAT MAI POTI!!!!
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 19:49   #63
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Asa scria acolo ... m-am gandit ca nu prea e cine stie ce de capu lui ... si nu e turgocharger electric ... e un simplu ventilator intr-un tub .... si chiar stiu cum functioneaza motoarele si astea astea ... da nu toate detaliile


PS: La ce ajuta volanta usurata ?? Cp sigur nu aduce
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 20:15   #64
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

se tureaza motorul mai repede. dar relanti-ul si frana de motor or sa sufere.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 20:51   #65
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
se tureaza motorul mai repede. dar relanti-ul si frana de motor or sa sufere.
Explica-i si despre riscuri
La modificari de genul asta, la usurari de componente, trebuie facuta si o echilibrare pe banc de test al intregului motor + cutie.
Serpisori fac cei de la Pilot-Borla, "custom" cum s-ar zice. Sau, daca exista compatibilitati, de la alte masini: Dacia - Renault, Daewoo - Opel etc. Cu sau fara mici modificari si potriviri.

Dany, morisca aia electrica asa se numeste, "turbocharger electric". Fiindca este un fel de turbina actionata electric. Pe langa faptul ca la turatii mari, cand motorul are nevoie de aer mult, el nu face decat sa obtureze admisia, mai si consuma curent mult. Consumator mare = putere mai scazuta a motorului. E un ventilator mai puternic, atat.
Mai multe softuri inseamna de fapt mai multe harti. Adica mai multe variante (2-3 de obicei), de la una mai "de mers normal" pana la una agresiva, pt curse sa zicem. Se pot schimba dintr-un buton, in functie de ce ai nevoie... mergi in oras zi de zi, mergi cu harta 1, vrei sa iesi pe sosea si sa faci niste depasiri, mergi pe 2... te duci la o liniuta, dai pe 3 si faci 402m cu ea, dupa care te calmezi, fiindca softurile agresive forteaza motorul la maxim. Nu zic ca nu merge, dar doar la ocazii.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 22:51   #66
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Nu prea inteleg cu ce ajuta volanta usurata si arborele cotit la cresterea in ture.... da aduce vreun calut ??


PS : Chestia cu comprimarea chiulasei , daca stau mai mult sa ma gandesc e chiar simpla ... retezarea chiulasei e mai grea ca iti trebuie aparatu ala mare de taiat ... da asa stiu si io sa lustruiesc o amarata de galerie cu o crema .... sau stiu si scaunu supapei sa frec la el pana mi se acreste ...

PS2: Chiar nu aveamhabar ca poti sa pui in acelasi timp mai multe softuri si sa schimbi de la unu la altu .... de exemplu la logan daca iti pune cineva soft , cum il schimbi pe cel stock daca vrei sa faci economie ?? Trebuie neaparat sa bagi iar leptopu in moufa aia din torpedou , si iar sa te complici ... sau doar apesi un mic butonas ?
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 22:52   #67
dogy_10
VW Driver

Stage 5
 
dogy_10's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,362
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[VW]
Default Re: Comprimare chiulasa....

danny toata stima ca vrei sa inveti....da prima data ar fi bine sa inveti limba romana ca mananci litere la greu..... si in al doilea rand, ce stii tu de motoare e nimica toata mai mult de invatat asa ca mai bine ai sta sa citesti pe forumuri fara sa pui intrebari tampite si intr-un final o sa sti tot ce trebuie
__________________
... fara bling bling .. fara pepsi cola pe parbriz
dogy_10 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 23:20   #68
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by Dannyromdan View Post
Nu prea inteleg cu ce ajuta volanta usurata si arborele cotit la cresterea in ture.... da aduce vreun calut ??


PS : Chestia cu comprimarea chiulasei , daca stau mai mult sa ma gandesc e chiar simpla ... retezarea chiulasei e mai grea ca iti trebuie aparatu ala mare de taiat ... da asa stiu si io sa lustruiesc o amarata de galerie cu o crema .... sau stiu si scaunu supapei sa frec la el pana mi se acreste ...

PS2: Chiar nu aveamhabar ca poti sa pui in acelasi timp mai multe softuri si sa schimbi de la unu la altu .... de exemplu la logan daca iti pune cineva soft , cum il schimbi pe cel stock daca vrei sa faci economie ?? Trebuie neaparat sa bagi iar leptopu in moufa aia din torpedou , si iar sa te complici ... sau doar apesi un mic butonas ?
Pt a 100 oara o spun fara rautate: SCRIE CORECT ROMANESTE. Mananci litere, nu articulezi, semnele de punctuatie iti sunt cam straine cu exceptia "...". Incearca sa te corectezi inainte sa apesi Enter.

Usurarea componentelor nu stiu daca da "caluti", ca toata lumea alearga dupa ei dar nimeni nu-i prinde Ajuta motorul sa se "invarta" mai usor. creste mai rapid in ture, accelereaza mai rapid.
Nu e simpla, daca era atat de simpla o facea toata lumea. In primul rand trebuie sa stii cat sa iei din chiulasa aia, fara sa exagerezi cu raportul de compresie. In al doilea rand, o mica eroare poate distruge tot... un mm sau chiar o jumatate de mm conteaza. La lustruitul galeriilor ai cat de cat dreptate, e ca o polishare, dar... crezi ca e atat de usor sa freci la mana galeriile, fara sa ai scule potrivite? Si la scaunele supapelor trebuie sa lustruiesti suprafata uniform, sa etanseze perfect, altfel nu ai facut nimic.
Cu softurile cu mai multe harti e altceva. Aia nu e o simpla resoftare, e un calculator separat de cel al masinii, care are el in memorie hartile astea. Si da, folosesti un simplu butonas, sa zicem. Si ca tot ai zis de "economie", poti face harta 1 pt economie, sa consume putin, harta 2 pt mers mai sportiv si harta 3 pt un stil mai agresiv.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 23:42   #69
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Post Re: Comprimare chiulasa....si usurarea volantei.

Quote:
Originally Posted by Dannyromdan View Post
Nu prea inteleg cu ce ajuta volanta usurata ... la cresterea in ture.... da aduce vreun calut ??

...



Pot sa spun si eu cateva lucruri despre aceasta componenta, ceea ce stie toata lumea este ca uniformizeaza mersul motorului, scotandu-l pe acesta din punctele moarte, ea este calculata sa nu fie prea mare si nici prea mica pentru respectivul motor.

Acum ce inseamna "mare": un gabarit marit, greutate mare, mers greoi al motorului, uniformitate buna (nu se simt vibratii in habitaclu), in general sunt construite asa pentru comfort.

si "mica" - exact opusul celei mari, adica: in primul rand - greutate mica (cele modificate special pentru masini de curse gabarit mic), greutate mica - ceea ce duce direct la cresterea rapida in turatii, motorul o roteste mult mai usor (dupa cum stim in turatii ridicate avem puteri mari ale motorului), insa sunt si dezavantaje majore cum ar fi trepidatiile mult accentuate la turatii mici, o masina dotata cu o asemenea componenta nu poate tine o turatie de 700 rpm, ci trebuie sa urce peste 1200 ca sa se mentina motorul pornit.


cu alte cuvinte parerea mea este ca aduce cel putin un calut treaba mai importanta este ca ii aduce pe ceilalti mai repede!

nu cred ca oricine ar face o asemenea modificare pe masina pe care o foloseste zilnic, insa pentru un impatimit, inseamna 1 pas mai aproape de linia de finish.
__________________
live high, have fun.. and don't do anything stupid!
Instalatii GPL TOMASETTO fara butelie! 0764781647

Last edited by demin2609; 28-01-09 at 23:46.
demin2609 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 09:14   #70
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

sarim cu explicatii din ce i nce mai amanuntite si mai tehnice. Nu vedeti ca eu incerc sa il iau ca la scoala, cat mai simplu dpdv al exprimarii?
Dannyrodman, ma repet pt a tztztztz oara...stai pe net si invata functionarea motorului si ce face fiecare component. Apoi, pui intrebari si va fi pt toti mult mai simplu sa iti dea raspuns ... deoarece ai deja un bagaj de cunostinte care iti va permite sa intelegi explicatiile de aici.
Asa degeaba te iau eu si altii cu usurare volant, supape majorate si alte bazaconii. Trebuie sa intelegi in primul rand ca nu toate modificarile motorului aduc direct CP si nu nu asta este scopul final. Volantul, ca exemplu, usurat, nu aduce CP, dar reduce greutatea antrenata direct de motor, ca urmare motorul se poate "invarti" mai repede si masina urca mai rapid in ture (cu negativele de mai sus) fara sa aibe mai multi CP.
Principul de baza : cati mai multi CP pe o greutate cat mai mica (raport CP/KG).
Mai simplu : degeaba ai 180cai pe o masina de 2000kile, ca vine una cu 110ponei dar 850kile si iti da ceata la multe chestii (poate nu la toate).
Pune mana si citeste despre functionarea motorului si descrierea lui pe componente.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 09:40   #71
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pana acum am inteles totul fara sa imi explice ca la scoala ... si stiu functionarea motorului ... vrei sa ma asculti ??
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 10:26   #72
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

Cand ma refeream la functioanrea motorului voiam sa sopun cunoasterea nu a principiuluio general de functionare, ci a cunoasterii pe componente : cum arata fiecare component, ce face , cu mface si al ce e pus acolo asa cum e pus si nu altfel
Incearca sa raspunzi fara sa cauti pe google care e diferenta intre axa cu came si arborele cotit......
Sau enumera componentele aprinderii clasice (ca la Dacia 1310 sa zicem).....
nu am convingerea ca nu vei cauta pe google si nu vreau sa te testez. Ci doar sa te gandesti tu la asta si daca poti sa raspunzi din cap, atunci e OK....daca nu, pune-ti niste intrebari.

Si pana acum, vrei ba Logan, ba BMW 320i ..... bine ca nu ziceai ba Lastun ba Veyron )
De ce nu 318is si neaparat 320i? sau 325....
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 11:24   #73
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Usurarea volantei este foarte importanta, intr-o cursa se cunoaste faptul ca raportul putere/greutate conteaza f mult....de aceea se procedeaza de la usurarea volantei si a componentelor motorului. Un kil de colo, 4 de colo....asa se fac 10 kile si ajungi sa bati m3-uri si alte masini
Cum au spus si colegii forumisti.....oi avea tu 16 ani....dar decat sa te faci de ras mai bine taci si inveti.....dar tu nu....batman batman.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-09, 11:30   #74
Twin16

Stage 3
 
Twin16's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 102
Default Re: Comprimare chiulasa....

Ia o carte sau vorbeste pe privat cu cineva care sa te invete. Dar pana nu pui mana sa desfaci si sa pui la loc, degeaba vei avea notiunile astea, ca nu se leaga.
Daca ai fi inteles ceva, ti-ai fi dat seama ca o comprimare nu sta pe lista de prioritati langa evacuare si filtru. Evacuare, filtru si soft sunt genul de modificari facute de cei ce nu vor sa se bage in motor. Subiectul te depaseste. Nu-i nimic rau ca n-ai inteles, dar ar fi trebuit sa te retragi pana acum. Ai deviat de la un subiect concret, catre alt subiect, tu.
__________________
eu sunt ceea ce vreau eu sa fiu, eu sunt ce vreti voi sa fiu.

Last edited by Twin16; 29-01-09 at 11:33.
Twin16 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 18:54   #75
rares_bogdan

Stock
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default Re: Comprimare chiulasa....

ai cumva idee daca pe un Golf 3 de 1,4 sau 1,6 pot sa pun turbo?
merci anticipat!
rares_bogdan is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -