Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 22-01-09, 21:29   #1
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Comprimare chiulasa....

Am vazut pe net cateva masini de zicea ca au chiulasa comprimata... in ce consta sa comprimi chiulasa ?? veam impresia ca e ca un fel de kompresor mecanic ....
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 09:44   #2
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Comprimare chiulasa....

comprimarea motorului sau a chiuloasei e cam acelasi lucru. si consta in luarea de regula a 1mm sau mai mult (dupa caz) din chiuloasa.
astfel camera camera de ardere devine mai mica => motor mai coprimat.
Spark is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 10:15   #3
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pai scade si capacitatea motorului , si o sa intre mai putin aer in motor .... mi-a zis cineva ca cursa cilindrului e mai scurta deci , mai multe turati , deci mai multa puterea , devarat?
__________________
Niciodata Infrant, Niciodata Plangand, Mereu Optimist, Todeauna Stelist !!!
62 Ne Vrem Clubul Inapoi !!!

http://www.fcsteaua.ro/index/section...s/article/6640
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 10:27   #4
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Comprimare chiulasa....

cilindrul nu are cursa. cursa pistonului nu e determinata in nici un fel de chiuloasa. chiuloasa e chestia aia care vine deasupra blocului motor. cursa pistonului e determinata de biele si arborele cotit. si cum alea nu se schimba, nu se schimba nici cursa pistonului.
da ... volumul total al motorului o sa fie cu ceva mai mic. dar nu e tot una daca ai un motor normal sau unul aproape insesizabil mai mic, dar cu o compresie mai mare.
Spark is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 17:38   #5
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Da cum se mareste compresia daca e micita chiulasa asat nu inteleg ... intra mai ult aer si combustibil sau cum ???
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 20:36   #6
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

Volumul camerei de ardere se micsoreaza => aceeasi cantitate de aer+benzina va fi impinsa de piston intr-un volum mai mic => presiune mai mare, explozie mai violenta. Daca iei prea mult din chiulasa, camera de ardere va avea un volum asa de mic incat comprimat, aerul+benzina la presiunea aia va lua foc de unul singur, nu cand da bujia scanteie. In cazul asta trebuie mers cu benzina cu cifra octanica mai mare decat in mod normal.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 21:01   #7
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pai si masinle care au turbo (adica comprima aeru rau) cum de pot merge si cu benzina normala ... cum e siroco ...
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 22:55   #8
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

Baiatul vrea sa invete, ce e rau in asta?
Revenind.. la turbo, chiulasa este decomprimata, ca sa zic asa. Adica volumul camerei de ardere este mai mare decat de obicei. Este exact invers. Nu poti comprima chiulasa si sa ai si turbo. Ori una, ori alta.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 22:57   #9
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Acum am inteles ... mai am o singura intrebare ... m-am uitat pe la bmw de prin 1990-98 , si am vazut la cate unele is , sau tds .... chiar nu stiu ce inseaman asata , si am incercat sa cunosc toate astea , la siroco tsi insamna turbo stratified injection , da bmw nu are cum sa fie asa pt ca CONSUMA DE RUPE !!
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 23:55   #10
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by Spark View Post
comprimarea motorului sau a chiuloasei e cam acelasi lucru. si consta in luarea de regula a 1mm sau mai mult (dupa caz) din chiuloasa.
astfel camera camera de ardere devine mai mica => motor mai coprimat.
Ce nu inteleg eu este faza urmatoarea: cum iei...adik scoti material si camera de ardere devine mai mica?....nu am in cap imaginea exacta...si comprimarea motorului e tot una cu alezarea chiuloasei pt cei care se intreaba dak e acelasi lucru. Nu mai vorbiti aiurea care nu aveti treaba pe acasa...incercam sa facem un topic calumea aici... de unde sa intre cei cu nelamuriri ca mine sau cei care habar nu au si sa invete...
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 25-01-09, 00:19   #11
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Comprimare chiulasa....

da .. o comprimi daca iei din ia, prin alezare. imagineaza-ti un pahar de plastic intors cu gura in jos si pus pe masa ca fiind chiuloasa. daca iei catva milimetri din chiuloasa in cazul asta pahar care iarasi il pui cu gura in jos pe masa. volumul care intra in pahar e mai mic, de unde raportul de compresie mai mare.
Spark is offline   Reply With Quote
Old 25-01-09, 08:09   #12
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

Termenul de alezaj nu se refera la chiulasa, ci la cilindru.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-09, 08:46   #13
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pana la urma ce inseamna tds sau is ??
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 26-01-09, 09:32   #14
Tunelord

Stage 5
 
Tunelord's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 571
Member of:
[VW]
[2 Roti]
Default Re: Comprimare chiulasa....

deci... am citit si eo topicul asta... pana acum nu am auzit de asa cv... dar cred ca am inteles... si mi se pare destul de logic.. am facut si o poza in paint... sa ma corectati daca gresesc... poateo sa intelegeti mai bine si sa ma scuyati daca m.am bagat ca musca in... stiti voi
LE: scuze de graseli..dar m.am grabit

Name:  untitled.bmp
Views: 3542
Size:  1.20 MB
__________________
If sparks don.t fly.. your rides too high


My stance'd scooter

Last edited by Tunelord; 26-01-09 at 12:12.
Tunelord is offline   Reply With Quote
Old 26-01-09, 09:37   #15
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

in poza 2 ... volumul scade , deci aeasi cantitate de aer intr-un spatiu mai mic ==> aer mai comprimat ==> explozie mai puternica .... ca cati cai in plus aduce un mm taiat din chiulasa ? Si daca vrea un nene sa puna turbo pe masina lui , trebuie sa decompripe chiulasa ?? Sau poate sa o lase cum era din fabrica?


LE : Reusite poze
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -