Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
22-01-09, 22:29
|
#1
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Comprimare chiulasa....
Am vazut pe net cateva masini de zicea ca au chiulasa comprimata... in ce consta sa comprimi chiulasa ?? veam impresia ca e ca un fel de kompresor mecanic ....
|
|
|
24-01-09, 10:44
|
#2
|
Suzuki Driver
 Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: Comprimare chiulasa....
comprimarea motorului sau a chiuloasei e cam acelasi lucru. si consta in luarea de regula a 1mm sau mai mult (dupa caz) din chiuloasa.
astfel camera camera de ardere devine mai mica => motor mai coprimat.
|
|
|
24-01-09, 11:15
|
#3
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Pai scade si capacitatea motorului , si o sa intre mai putin aer in motor .... mi-a zis cineva ca cursa cilindrului e mai scurta deci , mai multe turati , deci mai multa puterea , devarat?
|
|
|
24-01-09, 11:27
|
#4
|
Suzuki Driver
 Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: Comprimare chiulasa....
cilindrul nu are cursa. cursa pistonului nu e determinata in nici un fel de chiuloasa. chiuloasa e chestia aia care vine deasupra blocului motor. cursa pistonului e determinata de biele si arborele cotit. si cum alea nu se schimba, nu se schimba nici cursa pistonului.
da ... volumul total al motorului o sa fie cu ceva mai mic. dar nu e tot una daca ai un motor normal sau unul aproape insesizabil mai mic, dar cu o compresie mai mare.
|
|
|
24-01-09, 18:38
|
#5
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Da cum se mareste compresia daca e micita chiulasa asat nu inteleg ... intra mai ult aer si combustibil sau cum ???
|
|
|
24-01-09, 21:36
|
#6
|
 Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Comprimare chiulasa....
Volumul camerei de ardere se micsoreaza => aceeasi cantitate de aer+benzina va fi impinsa de piston intr-un volum mai mic => presiune mai mare, explozie mai violenta. Daca iei prea mult din chiulasa, camera de ardere va avea un volum asa de mic incat comprimat, aerul+benzina la presiunea aia va lua foc de unul singur, nu cand da bujia scanteie. In cazul asta trebuie mers cu benzina cu cifra octanica mai mare decat in mod normal.
|
|
|
24-01-09, 22:01
|
#7
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Pai si masinle care au turbo (adica comprima aeru rau) cum de pot merge si cu benzina normala ... cum e siroco ...
|
|
|
24-01-09, 23:55
|
#8
|
 Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Comprimare chiulasa....
Baiatul vrea sa invete, ce e rau in asta?
Revenind.. la turbo, chiulasa este decomprimata, ca sa zic asa. Adica volumul camerei de ardere este mai mare decat de obicei. Este exact invers. Nu poti comprima chiulasa si sa ai si turbo. Ori una, ori alta.
|
|
|
24-01-09, 23:57
|
#9
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Acum am inteles ... mai am o singura intrebare ... m-am uitat pe la bmw de prin 1990-98 , si am vazut la cate unele is , sau tds .... chiar nu stiu ce inseaman asata , si am incercat sa cunosc toate astea , la siroco tsi insamna turbo stratified injection , da bmw nu are cum sa fie asa pt ca CONSUMA DE RUPE !!
|
|
|
25-01-09, 00:55
|
#10
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [PARTICIPANT CURSE] [Fiat] [SKODA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by Spark
comprimarea motorului sau a chiuloasei e cam acelasi lucru. si consta in luarea de regula a 1mm sau mai mult (dupa caz) din chiuloasa.
astfel camera camera de ardere devine mai mica => motor mai coprimat.
|
Ce nu inteleg eu este faza urmatoarea: cum iei...adik scoti material si camera de ardere devine mai mica?....nu am in cap imaginea exacta...si comprimarea motorului e tot una cu alezarea chiuloasei pt cei care se intreaba dak e acelasi lucru. Nu mai vorbiti aiurea care nu aveti treaba pe acasa...incercam sa facem un topic calumea aici... de unde sa intre cei cu nelamuriri ca mine sau cei care habar nu au si sa invete...
|
|
|
25-01-09, 01:19
|
#11
|
Suzuki Driver
 Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: Comprimare chiulasa....
da .. o comprimi daca iei din ia, prin alezare. imagineaza-ti un pahar de plastic intors cu gura in jos si pus pe masa ca fiind chiuloasa. daca iei catva milimetri din chiuloasa in cazul asta pahar care iarasi il pui cu gura in jos pe masa. volumul care intra in pahar e mai mic, de unde raportul de compresie mai mare.
|
|
|
25-01-09, 09:09
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Comprimare chiulasa....
Termenul de alezaj nu se refera la chiulasa, ci la cilindru.
|
|
|
25-01-09, 09:46
|
#13
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Pana la urma ce inseamna tds sau is ??
|
|
|
26-01-09, 10:32
|
#14
|
 Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 571
Member of: [VW] [2 Roti]
|
Re: Comprimare chiulasa....
deci... am citit si eo topicul asta... pana acum nu am auzit de asa cv... dar cred ca am inteles... si mi se pare destul de logic.. am facut si o poza in paint... sa ma corectati daca gresesc... poateo sa intelegeti mai bine  si sa ma scuyati daca m.am bagat ca musca in... stiti voi 
LE: scuze de graseli..dar m.am grabit
Last edited by Tunelord; 26-01-09 at 13:12.
|
|
|
26-01-09, 10:37
|
#15
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of: [DACIA]
|
Re: Comprimare chiulasa....
in poza 2 ... volumul scade , deci aeasi cantitate de aer intr-un spatiu mai mic ==> aer mai comprimat ==> explozie mai puternica  .... ca cati cai in plus aduce un mm taiat din chiulasa ?  Si daca vrea un nene sa puna turbo pe masina lui , trebuie sa decompripe chiulasa ?? Sau poate sa o lase cum era din fabrica?
LE : Reusite poze
|
|
|
|
|