Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 16-02-10, 11:29   #271
Lecca

Stage 5
 
Lecca's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 389
Member of:
[KIA]
Default Re: SAAB refuza sa moara

nu neaparat on topic, dar cu siguranta important cand te gandesti la suedezi

Subject: [MZ] Valorile esentiale ale fiintei umane f interesant


In curand se implinesc 18 ani de cand am inceput sa lucrez la Volvo, o intreprindere suedeza. A lucra cu ei este ceva foarte interesant. Orice proiect aici ia 2 ani pentru a se concretiza, oricat de ingenioasa sau simpla ar fi ideea. Este o regula.

Procesele de globalizare cauzeaza in noi (brazilieni, argentinieni, columbieni, peruani, venezuelieni, mexicani, australieni, asiatici etc...) o anxietate generalizata in cautarea de rezultate imediate. In consecinta, stilul nostru rapid nu se incadreaza deloc cu termenele de scadenta intarziate ale suedezilor.

Suedezii dezbat, si iar dezbat,organizeaza "n" sedinte, efectueaza evaluari, etc..., SI LUCREAZA ... dupa o schema mult mai incetinita. Ceea ce este uimitor, este ca acest stil tot timpul da rezultate, in timpul lor (al suedezilor), astfel ca punand
impreuna maturitatea necesitatii cu tehnologia potrivita, nu prea inregistreaza pierderi.

Pe scurt:
1) Suedia este de marimea unui singur stat din Mexic;
2) Nu are decat 2 milioane de locuitori;
3) Cel mai mare oras, Stockolm, abia daca are 500 de mii de locuitori, asa ca o mica localitate din Mexic;
4) Mari intreprinderi cu capital suedez: Volvo, Scania, Ericsson,Electrolux , ABB, Nokia, Nobel Biocare, etc.

Nimic rau in asta, nu-i asa? Pentru a avea o idee de importanta lor, ajunge sa mentionez ca Volvo face motoarele propulsoare ale navetelor de la NASA.

Poate se inseala suedezii, dar ei sunt cei care-mi dau mie salariul. Trebuie sa mentionez ca nu cunosc un alt popor care sa aiba o cultura colectiva ca a suedezilor.
Va voi povesti o scurta istorie doar ca sa va faceti o idee:
Prima data cand m-am dus in Suedia in 1990, unul dintre colegii mei suedezi ma aducea la serviciu in fiecare dimineata cu masina lui. Era in septembrie, era frig si fulguia. Ajungeam foarte repede la intreprindere si el parca masina tot timpul foarte departe de intrare. In fiecare dimineata vin in jur de 2 mii de angajati cu masina la serviciu....
In prima zi nu am facut nici un comentariu, nici in a doua sau in a treia, dar in una din zilele ce au urmat, cu un pic mai multa incredere, l-am intrebat pe colegul meu:
- Aveti locuri de parcare fixe aici? Am vazut ca parcarea este complet goala cand ajungem si totusi tu parchezi la mare distanta de intrare....
Iar el mi-a raspuns pur si simplu:
- Nu, dar noi, care ajungem foarte devreme, avem tot timpul sa mergem pana la intrare, dar cei care ajung mai tarziu, au mai multa nevoie sa gaseasca locuri mai aproape de intrare, nu crezi?

Imaginati-va ce fata am facut. Si acest lucru a fost suficient ca sa-mi schimb in profunzime mentalitatea.

Mai nou, in Europa exista un curent denumit "Slow Food" (Slow Food International Association) , Asociatia internationala a alimentatiei cu rabdare, al carei simbol este melcul, isi are centrul in Italia.
Ceea ce predica aceasta miscare "slow food" este ca oamenii trebuie sa manance si sa bea lent, pentru a savura mancarea, pentru a se bucura de procesul de prepare al mancarii, impreuna cu familia, cu prietenii, fara graba si de calitate.

Ideea este de a se contrapune spiritului "Fast Food" si a tot ceea ce reprezinta el ca stil de viata. Surpriza este ca aceasta miscare Slow Food, serveste ca baza pentru o miscare mult mai ampla numita Slow Europe , dupa cum descrie revista Business Week in ultimele sale editii europene. Totul a pornit de la punerea in discutie a grabei si nebuniei generate de globalizare, de dorinta de a avea
nivelul vietii in cantitate mare, opus la a avea calitate, (ma refer la calitate de viata, sau calitate umana).

Conform revistei Business Week, muncitorii francezi, chiar daca lucreaza mai putin (35 de ore pe saptamana), sunt mai productivi decat colegii lor americani sau britanici... Si germanii, care in multe intreprinderi au implantat saptamana de 28,8 ore de munca, au vazut productivitatea crescand cu un laudabil 20%. Aceasta atitiudine, numita "slow attitude", atrage atentia pana si americanilor, discipolii lucrului rapid, imediat si in cantitate mare. Pe de alta parte, aceasta atitudine fara graba nu inseamna sa se faca mai putin, nici sa se obtina calitate si productivitate mai mici, ci mai multa perfectiune, atentie la detalii si mai putin stress.
Practicand acest lucru in viata, inseamna o intoarcere la valorile familiei, ale prietenilor, ale timpului liber, ale bunei comoditati, ale vietii in micile comunitati. O intoarcere la AICI, prezent si concret, opus lui MONDIAL, indefinit si anonim, inseamna a relua valorile esentiale ale fiintei umane, a micilor placeri ale cotidianului, ale vietii simple si ale convietuirii, ale religiei si credintei.

INSEAMNA UN MEDIU DE LUCRU MAI PUTIN COERCITIV, MAI VESEL, MAI CALM, SI TOTUSI MAI PRODUCTIV, MEDIU IN CARE TOTI OAMENII FAC CU PLACERE CEEA CE STIU EI MAI BINE SA FACA.

E recomandabil sa ne gandim mai in amanunt la toate acestea. E posibil ca vechile proverbe: "Cu rabdarea trece marea" si "Graba strica treaba", sa merite din nou atentia noastra in aceste timpuri de nebunie. Nu ar fi bine ca intreprinderile din comunitatea, orasul, statul sau tara noastra sa inceapa a dezvolta programe serioase de calitate, fara graba, chiar pentru a mari productivitatea si calitatea
produselor si serviciilor, fara a pierde calitatea umana?

In filmul "Parfum de femeie" exista o scena de neuitat in care orbul (interpretat de Al Pacino) invita o fata la dans si ea ii raspunde:
- Nu pot, logodnicul meu va sosi in curand. La care orbul ii raspunde:
- Stii, viata se traieste intr-o clipa, si o ia la un tango. Cel mai bun moment al acestui film este aceasta scena de 2 sau 3 minute.

Multi traiesc alergand dupa timp, si il ajung doar cand mor, fie de un infarct, fie de un accident pe autostrada pentru ca goneau prea tare pentru a ajunge la timp.
Altii sunt prea nerabdatori sa traiasca in viitor, si uita sa traiasca in prezent, care este unicul timp care exista cu adevarat.

Toti avem pe aceasta planeta acelasi timp, nici mai mult, nici mai putin de 24 de ore pe zi... Diferenta sta in utilizarea acestor ore de catre fiecare dintre noi. Trebuie sa invatam sa profitam de fiecare moment, pentru ca, dupa cum zice John Lennon: "Viata este ceea ce se intampla in timp ce planificam viitorul".

Va felicit pentru ca ati reusit sa cititi acest mesaj pana la sfarsit. Multi l-ar fi citit doar pana la jumatate, ca sa nu piarda timpul..... Atat de valoros in aceasta lume globalizata !
__________________
ProCeed 1.6 126hp
Golf 5 1.9TDI DSG
Lecca is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 11:41   #272
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Frumos mesaj, mi-a adus un zâmbet pe buze, merită citit cap-coadă de toţi colegii de pe topic
aleks is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 12:13   #273
sergini0

Stage 5
 
sergini0's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Colectionar Machete]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Intr-adevar merita citit postul lui Lecca.

"- Nu, dar noi, care ajungem foarte devreme, avem tot timpul sa mergem pana la intrare, dar cei care ajung mai tarziu, au mai multa nevoie sa gaseasca locuri mai aproape de intrare, nu crezi?"

Este unul din lucrurile care ne arata gandirea oamenilor, respectul care se poarta intre oamenii care nu se cunosc neaparat. Din pacate la noi este prea multa lume care a uitat ce inseamna respectul pentru aproape. Mai era un filmulet pe youtube cu un G55 AMG care statea la semafor, cand soferul a observat ca este filmat, a ridicat aratatorul si a facut semn tipului cu camera sa fie atent, si cand s-a facut verde i-a dat talpa, lucru care in Romania se intampla rar, de obicei cei cu "chiusepte"-uri arata alt deget si eventual te trimite si la origini cu camera ta cu tot.

Si putin mai on-topic. Saab chiar nu merita sa moara, in ciuda economiei dificile, merita sa fie luata de alt producator pentru a trece de perioada aceasta grea, va fi totusi mereu o masina interesanta si atractiva. Una din putinele care nu s-a prostit pentru bani si si-a pastrat aspectul, cum zicea cineva pe topic: "nu poti confunzi un Saab cu alta masina cand il vezi"

Last edited by sergini0; 16-02-10 at 12:20.
sergini0 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 13:31   #274
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: SAAB refuza sa moara

Interesant!
Totusi, Suedia e a 3-a tara din UE ca suprafata, asta insemnand ca e cam cat un sfert din Mexic.
Are 9.2 milioane de locuitori, nu 2.
Nokia este o companie cu capital finlandez, nu suedez
__________________

Official Porsche hater.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 14:40   #275
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: SAAB refuza sa moara

Toti nordicii sunt asa, aici timpul are alta valoare, la inceput e funny, dupa un timp te calca pe sisteme apoi te obisnuiesti.

Mai exista un aspect care se pierde din vedere pentru ca in rromania nu exista, plata pe ora de munca si responsabilitatea individului + ca sunt foarte relaxati avand in spate un sistem de asigurari sociale care chiar functioneaza.
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 23-02-10, 22:17   #276
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: SAAB refuza sa moara

It is done: Spyker Cars finalizes purchase of Saab
Dear Saab rescue community,

It is done: Spyker Cars finalizes deal over the purchase of Saab Automobile.

Trollhättan, 23.2.2010.  Spyker
Cars N.V. today confirmed it has finalized the deal with General Motors
Company to purchase Saab Automobile AB.  The transfer of ownership took
place at 16.30 CET on February 23.  Prior to the close of the deal Saab
exited liquidation and control was reinstated to Jan Ĺke Jonsson, Saab
Automobile’s CEO, and his management team.  Going forward Saab
Automobile and Spyker Cars will operate as sister companies under the
umbrella of the Amsterdam Euronext listed parent company Spyker Cars
N.V. (Ticker symbol:SPYKR).  This transaction secures the future of
Saab Automobile and signals the start of an exciting new era for the
iconic brand. 

Victor Muller, CEO of Spyker Cars NV said:  “We are delighted -
Saab’s future is now secure.”  He continued:  “From today we will be
concentrating all of our efforts into reviving Saab and transforming it
into a sustainable and profitable company with the confidence to be
bold.  We will reinforce the emotional experience between Saab drivers
and their cars and we will focus on Saab's historical strengths in the
fields of independent thinking, aircraft heritage, ecological
performance and motorsport.

More details on Rescue Saab.com


Mission accomplished! Saab rescued!

Kind regards,

Your Rescue Saab Team Dresden/ Germany
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 25-02-10, 17:36   #277
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Ar trebui sa treaca pe tractiune spate, ar fi cireasa de pe tort.
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 25-02-10, 22:03   #278
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: SAAB refuza sa moara

Quote:
Originally Posted by xxdadixx View Post
Ar trebui sa treaca pe tractiune spate, ar fi cireasa de pe tort.
Noul 9-3 va avea tractiune spate.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 26-02-10, 15:36   #279
RD-Woo

Stage 5
 
RD-Woo's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab planuieste un rival pentru MINI si Audi A1

Saab lucreaza neintrerupt la un model de clasa mica, chiar inainte ca achizitia companiei sa fie completa.
Victor Muller, presedintele Spyker planuieste un supermini, care sa rivalizeze cu MINI si proaspatul Audi A1.

Noul concept poarta cu numele de cod 92 insa este uneori descris ca fiind 9-1.
Modelul se preconizeaza ca va fi lansat in cel putin trei ani.

Acesta se va baza pe componente majore, inclusiv motoare, furnizate de un partener Saab.

Victor Muller refuza sa confirme identitatea partenerului, desi Opel e un nume vehiculat, avand in vedere relatia puternica si continua intre aceste doua companii.

Noul model va fi lansat in 2013, si va ocupa locul patru in ierarhia gamei Saab, dupa 9-3, noul 9-5 si SUV-ul 9-4X, care are la baza o platforma dezvoltata de General Motors.

Muller a declarat ca Saab va fi din nou o companie de succes pe piata auto atunci cand volumul sau anual va fi mai mare de 100.000 de masini.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	64
Size:	6.4 KB
ID:	1334533  
__________________
Quench my thirst with GASOLINE!
Multa lume, putini oameni... restu' populatie


RD-Woo is offline   Reply With Quote
Old 26-02-10, 17:04   #280
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Si eu cred ca va imparti aceeasi platforma cu Corsa, si motoarele cel mai probabil vor fi 1.3diesel, 1.4 turbo, 1.6 turbo. Bineinteles, gama va fi mai mare, dar pe astea pot sa pun pariu.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 26-02-10, 17:20   #281
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Se poate muta discutia catre un nou topic dedicat speculatilor (aici)?
Ar fi mai OK, nu?
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 26-02-10, 20:01   #282
RD-Woo

Stage 5
 
RD-Woo's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
Default Re: SAAB refuza sa moara

Da, tot topicul isi are locul in sectiunea dedicat marcii SAAB...
RD-Woo is offline   Reply With Quote
Old 23-03-10, 15:06   #283
RD-Woo

Stage 5
 
RD-Woo's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab - a reluat producţia, într-o nouă eră

Aflată acum sub umbrela Spyker, compania Saab a reluat producţia la uzina din Trollhättan. Prima maşină a producătorului suedez a părăsit ieri linia de asamblare, după o pauză de producţie de aproximativ două luni.
General Motors a vândut brandul Saab companiei Spyker Cars, iar acum producătorul suedez a reluat producţia, după două luni de întrerupere. Pe 24 februarie, General Motors şi Spyker Cars NV au anunţat finalizarea procedurile prin care Spyker a preluat Saab Automobile AB. Astfel, procedurile de lichidare a mărcii Saab s-au oprit, Spyker asumându-şi responsabilităţile pentru brandul suedez.

După aproximativ o lună, Saab a anunţat reluarea producţiei la uzina din Trollhättan, primul vehicul ce a părăsia linia de asamblare fiind un model Saab 9-5, destinat a se alătura flotei de test înaintea lansării oficiale pe piaţă, mai târziu în acest an.

Jan Ĺke Jonsson, CEO la Saab Automobile şi Victor Muller, CEO la Spyker Cars, alături de Gunnar Brunius, director uzinei, au fost prezenţi la acest eveniment. „Astăzi, reluarea producţie este un pas important în istoria companiei noastre”, a spus Jan Ĺke Jonsson. „Saab este acum un producător auto independent şi sunt încântat să împărtăşesc această experienţă alături de toţi angajaţii. Apreciez devotamentul lor pentru companie şi suntem acum cu toţii concentraţi pe reluarea producţie pentru a îndeplini cerinţele clienţilor”.

„Toţi de la Saab au luat foarte mult pentru a atinge acest obiectiv. Astăzi a fost reluată producţia pentru noul 9-5 - un simbol pentru o nouă eră ce abia a început”, a declarat directorul Spyker, Victor Muller.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	76
Size:	173.1 KB
ID:	1384103   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	71
Size:	195.6 KB
ID:	1384104   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	80
Size:	151.4 KB
ID:	1384105  

Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	69
Size:	51.3 KB
ID:	1384106  
RD-Woo is offline   Reply With Quote
Old 21-04-10, 15:01   #284
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

BAIC a modificat estetic vechiul Saab 9-5 si il va vinde in China

Chinezii de la BAIC vor prezenta la Shanghai un Saab 9-5 redesenat sub forma de concept care va sta la baza primului model chinezesc cu platforma Saab.


Compania chinezeasca BAIC, care a cumparat drepturile de productie si vanzare ale vechilor generatii Saab 9-5 si Saab 9-3 de la GM inainte ca americanii sa vanda marca suedeza catre Spyker, a prezentat astazi, in China, prima imagine a modelului propriu derivat din 9-5. Nu este vorba inca de un model de serie, ci de un concept care va fi construit pentru a testa reactiile pietei in ceea ce priveste designul general al masinii.

Denumirea oficiala a prototipului este C71 Concept, masina urmand sa fie prezentata in mod oficial in cadrul Salonului Auto de la Beijing, care incepe vineri in capitala Chinei.

Va reamintim faptul ca BAIC a cumparat la sfarsitul anului trecut matritele, motoarele turbo, transmisiile si utilajele aferente productiei vechilor generatii 9-3 si 9-5 in schimbul sumei de 133 de milioane de euro. Cred ca este o mutare foarte inteligenta din partea BAIC. tehnologia este elementul de care companiile chinezesti au nevoie pentru a reusi pe pietele inca neexplorate. Cand ai la dispozitie tehnologia necesara si poti sa lansezi modele evident imbunatatite, poti sa incepi sa iti cresti brandul pas cu pas", sustinea atunci Hou Yankun, un analist auto al Nomura International, citat de AFP.

Primele modele care poarta sigla BAIC si au dedesubt platforma Saab vor aparea pe piata cel mai devreme in 2012.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	389113l.jpg
Views:	97
Size:	135.2 KB
ID:	1433151  
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 22-06-10, 16:48   #285
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: SAAB refuza sa moara

Saab pregateste un rival pentru modelul Audi A3

Saab va lansa in 2012 un nou model hatchback care se va baza pe vechiul Saab 900 Aero. Numele noului model va fi 9-3 si va marca reintrarea producatorului pe piata hatchback-urilor. Saab lucreaza momentan la o noua platforma numita ‘Phoenix Architecture’. Aceasta va fi folosita pentru noul model 9-3 si pentru viitorul 9-5.

In 2012 Saab va lansa atat o versiune sedan, cat si una hatchback. Saab a declarat ca este o prioritate sa introduca noile modele pentru a deveni mai competitivi si pentru a putea sa se dezvolte. La scurt timp dupa lansarea modelelor sus amintite, acestia pregatesc si o versiune cabriolet si combi. Noul model hatchback va fi putin mai mare decat Audi-ul A3, dar pretul va fi foarte apropiat.

Saab ar putea sa doteze noile modele cu propulsoare diesel si pe benzina imprumutate de la BMW. Oficialii BMW au declarat ca ei nu au nimic impotriva colaborarilor de acest gen. Cei de la Saab pregatesc de asemenea si un propulsor pe benzina supraalimentat de 1.6 litri si o transmisie cu dublu ambreiaj realizata impreuna cu cei de la GM.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	saab-1277103637.jpg
Views:	105
Size:	41.1 KB
ID:	1530204  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -