27-01-10, 15:10
|
#256
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 313
|
Re: SAAB refuza sa moara
E oficial: compania olandeză Spyker a cumpărat Saab de la General Motors.
Tranzacţia a fost evaluată la 400 de milioane de dolari. Din această sumă, Spyker va plăti cash doar 74 de milioane de dolari. Restul va fi achitat în acţiuni. Înţelegerea se va perfecta la mijlocul lunii februarie, iar noua companie se va numi Saab Spyker Automobiles. Compania Spyker a fost lichidată în 1926 şi relansată în 2000, ca producător de automobile sport de serie mică.
mai exista si vesti bune..
|
|
|
27-01-10, 16:31
|
#257
|
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 389
Member of: [KIA]
|
Re: SAAB refuza sa moara
merg de minune impreuna very good news
|
|
|
27-01-10, 17:13
|
#258
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,155
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [VW] [Honda]
|
SAAB ramane in viata, pe mana lui Spyker
SAAB ramane in viata, pe mana lui Spyker
Dupa o perioada destul de incerta, se pare ca suedezii SAAB vor ramane pe “pozitii”, compania urmand sa fie preluata de olandezii de la Spyker, vanzare ce se va tranzactiona in luna februarie a acestui an.
General Motors a anuntat vanzarea companiei SAAB inca din semestrul doi al anului 2009, avand in momentul respectiv un potential client in numele celor de la Koenigsegg, care insa s-au retras pe ultima suta de metrii.
La un momentdat, firma anunta ca SAAB intra in faliment si lichidare, veste care a lansat o miscare la nivel global, in numarul fanilor marcii.
Totusi, asteptam tranzactia finala si semnarea actelor, pentru a putea rasufla usurati asupra destinului SAAB.
__________________
Frankly, my dear, I don't give a damn.
----------
....
Le VTEC est une philosophie de vie
Le VTEC permet une érection sans viagra
Le VTEC n'a pas besoin de turbo
....
|
|
|
27-01-10, 18:24
|
#259
|
Stage 4
Join Date: Sep 2007
Posts: 185
Member of: [Opel]
|
Re: SAAB refuza sa moara
De-a dreptul minunat
|
|
|
27-01-10, 18:25
|
#260
|
X-Team Racing Club Member
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 683
Member of: [X-Team Racing Club]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Au dat si pe N24 acum 5 minute,o veste foarte buna,chiar ma uitam la noul model 9-3 in trafic azi si imi parea rau pentru companie,sunt intradevar niste masini atragatoare.Sa speram ca si noua politica de management aplicata de Spyker va reusi sa aduca brand-ul undeva in top sau cel putin la mijlocul clasamentului pe plan national/global.
__________________
Doneaza urgent 1 cent la 00394524 un copil are nevoie de bani pentru bautura,tigari si femei
|
|
|
27-01-10, 21:15
|
#261
|
Virtual Tuner
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,851
Member of: [Design Team] [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Long live S-SAAB ! o veste extraordinara !
|
|
|
27-01-10, 22:12
|
#262
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
|
Re: SAAB refuza sa moara
Hai cu 9-5, 9-4, poate si 9-x, ca e Spyker in spate
delirez
|
|
|
27-01-10, 22:17
|
#263
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: SAAB refuza sa moara
Eu ma intreb de unde au aia de la Spyker atatia bani, doar vand 2-3 masini pe an. Sper doar ca lucrurile sa decurga bine si Saab sa isi pastreze identitatea.
|
|
|
27-01-10, 22:20
|
#264
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
Eu ma intreb de unde au aia de la Spyker atatia bani, doar vand 2-3 masini pe an. Sper doar ca lucrurile sa decurga bine si Saab sa isi pastreze identitatea.
|
Cred ca in spatele lor sunt grupuri financiare de investitii si sigur ajutoare guvernamentale de sute de milioane de euro
si uite cine mai e in spatele Spyker
On November 13, 2005, Spyker Cars and Mubadala Development Company (a principal investment company wholly owned by the Government of Abu Dhabi) announced their strategic alliance with Mubadala acquiring 17% of Spyker. Mubadala has a strong relationship with sports cars, they also control 5% of Ferrari
__________________
Last edited by adrian78bmw; 27-01-10 at 22:24.
|
|
|
28-01-10, 08:47
|
#265
|
Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,155
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [VW] [Honda]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Quote:
Originally Posted by adrian78bmw
Cred ca in spatele lor sunt grupuri financiare de investitii si sigur ajutoare guvernamentale de sute de milioane de euro
|
Ma indoiesc de partea cu ajutoarele guvernamentale... Sincer.
Insa sustin partea cu investitorii bogati in spate...
|
|
|
28-01-10, 09:08
|
#266
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Quote:
Originally Posted by Magos
Ma indoiesc de partea cu ajutoarele guvernamentale... Sincer.
Insa sustin partea cu investitorii bogati in spate...
|
adica garantii de stat cum au fost la si la Ford!!
|
|
|
28-01-10, 16:19
|
#267
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,571
|
Re: SAAB refuza sa moara
OFICIAL: Spyker va cumpara Saab de la General Motors
Dupa mai mult de o luna de negocieri, Spyker si GM au ajuns la un acord in ceea ce priveste viitorul marcii Saab. Olandezii vor plati 400 de milioane de dolari, compania nou-formata urmand sa se numeasca Spyker Saab Automobiles.
Final fericit in afacerea care a pus pe jar industria auto in ultima luna. Dupa ce General Motors a anuntat la sfarsitul lunii decembrie ca va lichida marca Saab dupa ce Koeniggsegg si-a retras oferta de cumparare si dupa o luna in care vestile au variat de la inchiderea brandului pana la o iminenta cumparare a sa, Spyker a ajuns in sfarsit in mod oficial la un acord cu GM pentru preluarea marcii suedeze.
Conform comunicatelor oficiale prezentata de cele doua parti implicate in afacere, Spyker va plati 400 de milioane de dolari in schimbul cedarii totale a marcii Saab. Suma se consitutie din 326 de milioane de dolari in schimbul actiunilor si 74 de milioane de dolari ca suma de achizitie. Cele doua companii mai au de trecut un singur obstacol: imprumutul de la Banca Europeana de Investitii, care ar urma sa se ridice la 563 de milioane de dolari, acesta fiind una dintre conditiile esentiale pentru realizarea achizitiei. Statul suedez eliminat insa orice semn de intrebare in seara zilei de marti, cand a anuntat ca va garanta intreaga suma. Intelegerea va fi semnata la mijlocul lunii februarie, Spyker si Saab urmand sa formeze o singura companie, Spyker Saab Automobiles.
Intelegerea dintre cele doua parti vine la un an de la hotararea GM de a pune Saab la vanzare, perioada care a adus multe suisuri si coborasuri in discutiile dintre americani si partile interesate.
"Anuntul de astazi este o veste extraordinara pentru angajatii, dealerii si furnizorii Saab, pentru milioanele de clienti Saab din intreaga lume si pentru GM", a declarat John Smith, vicepresedintele GM pe probleme de aliante si planning corporate.
Conform directorului Spyker, Victor Muller, compania olandeza vrea brandul suedez pentru a imparti costurile de dezvoltare a modelelor, a dezvolta reteaua de dealeri Saab si pentru a taia din costurile de productie ale fiecareui model in parte. "Marca Saab poate fi foarte-foarte profitabila", spunea Muller la mijlocul acestei luni, intrebat daca vede vreun viitor pentru marca suedeza.
Termenii oficiali ai afacerii Spyker-Saab
Anuntul oficial al vanzarii Saab, facut in cursul zilei de ieri, a multumit mai ales muncitorii constructorului suedez, care in cazul in care GM decidea sa lichideze compania ramaneau fara locurile de munca. Momentul anuntului a fost vazut de altfel de toata lumea auto ca o descatusare, vestea fiind anuntata dupa un an de informatii contradictorii care veneau dinspre Suedia.
Cifrele tranzactiei au ramas oarecum in umbra acestei vesti, desi ele subilinaza un fapt interesant: GM nu a renuntat la toate actiunile Saab, compania americana urmand sa detina in continuare sub 1% din actiuni, echivalentul a 326 de milioane de dolari.
Iata toate cifrele esentiale ale tranzactiei.
* Spyker le va plati celor de la GM 74 de milioane de dolari pentru majoritatea actiunilor Saab in doua transe: 50 de milioane la semnarea acordului (mijlocul lunii februarie) si 24 de milioane in 15 iulie 2010.
* GM va ramane in posesia unor actiuni in valoare de 326 de milioane de dolari. GM va avea astfel drept minim de veto in noua companie si va avea in acelasi timp acces la eventualul profit ulterior.
* Exista si alte elemente care favorizeaza GM in tranzactie, insa oficialii americanilor au refuzat sa spuna despre ce este vorba
* GM va oferi motoare si parti noii entitati "pe termen lung".
* GM le va oferi celor de la Saab platforma pentru noul crossover 9-4X, construit pe baza lui Cadillac SRX.
* Noul Saab 9-5 va fi construit in continuare in ritm redus, productia completa urmand sa redemareze in aprilie.
* GM le va oferi celor de la Spyker Saab Automobiles servicii de inginerie "orientate inspre tranzitia anuntata"
* Vladimir Antonov, presedintele Consiliului de Administratie Spyker, despre care se spune ca ar fi fost "ghimpele" de care se agata GM pentru a nu semna intelegerea, a fost eliminat din echipa de conducere Spyker prin cumpararea tuturor actiunilor pe care le detinea. Acesta se va retrage si din echipa de supervizare Spyker.
* Posesorii modelelor Saab nu vor fi afectati in niciun fel de schimbare, garantiile urmand sa fie continuate.
__________________
Quench my thirst with GASOLINE!
Multa lume, putini oameni... restu' populatie
|
|
|
29-01-10, 18:44
|
#268
|
Saab Pilot
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of: [Moderators] [Freehand Design Usergroup] [4Tuning International] [FOTO] [PEUGEOT]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Cat am asteptat eu acest mail oficial care sa confirme actiunea
Link aici... Si pun si un print, ca doar suntem bucurosi very
|
|
|
29-01-10, 20:07
|
#269
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 431
|
Re: SAAB refuza sa moara
Super stire, era foarte trist ca o asemenea marca cu o istorie frumoasa sa moara dintr-o data.
|
|
|
03-02-10, 12:41
|
#270
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: SAAB refuza sa moara
Noii proprietari ai companiei Saab vor sa obtina profit de pe urma acesteia pana in anul 2012 si au pregatit deja un plan afaceri in acest sens.
Oficialii Spyker Cars, noii proprietari ai Saab, au declarat ca se asteapta ca marca Saab sa devina profitabila incepand cu pana in anul 2012. Saab va fi reorientata catre modelele de nisa care vor fi vandute la nivel global si vor oferi atat un nivel ridicat al performantelor dinamice, cat si o strategie ecologica nemaintalnita in industria auto. Cei de la Spyker vor avea nevoie de fondurie de circa un miliard de dolari inainte de a putea sa obtina profit de pe urma celor de la Saab. GM va furniza 326 milioane de dolari, iar Banca Europeana de Investitii va oferi 556 de milioane de euro, iar bancile vor furniza restul de 200 milioane de euro.
Sub conducerea Spyker, Saab va produce si vinde intre 100.000 si 125.000 de unitati pe an. Actionarii Saab vor primi detalii suplimentare la intalnirea din data de 12 februarie, odata cu schimbarea numelui in Saab Spyker Automobiles NV. Saab si Spyker vor fi conduse ca doua entitati separate, iar Saab va fi un producator de nisa independent care va produce trei sau patru modele diferite. Acestea sunt reprezentate de actualul 9-3, noul 9-5 si 9-4X, alaturi de inca un model.
Cel de-al patrulea model Saab ar putea fi denumit 9-1 si va reprezenta ofensiva marcii suedeze pe segmentul modelelor mici. Astfel, Saab ar putea dezvolta o compacta sau un model de clasa mini, dar aceste informatii sunt inca la nivel de zvon. Este neclar modul in care Saab va plasa viitorul sau model de clasa mini pe piata, avand in vedere ca exista deja doi producatori consacrati pe acest segment competitiv, iar suedezii ar trebui sa prezinte o oferta extrem de atragatoare pentru a reusi sa fure clienti de la acestia.
|
|
|
|
|