Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Daewoo tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 22-11-10, 23:01   #3316
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by lughy_gsm View Post
deci mie imi da rateuri cand o tin accelerata in carburator nu in toba ... nu e de la aprindere ci de la alimentare ma gandesc
Rateurile in admisie tin de partea de aprindere, in special de partea cu avansul , carburatorul de nebun singur nu poate sa dea un rateu daca nu exista si ceva care sa aprinda amestecu, adika o bujie in cazul de fata, si la tine scanteia nu vine cand trebuie .... deci pe la avans , bujii, fise ... pe aicea e problema.
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 00:03   #3317
lughy_gsm

Stage 4
 
lughy_gsm's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 205
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Rateurile in admisie tin de partea de aprindere, in special de partea cu avansul , carburatorul de nebun singur nu poate sa dea un rateu daca nu exista si ceva care sa aprinda amestecu, adika o bujie in cazul de fata, si la tine scanteia nu vine cand trebuie .... deci pe la avans , bujii, fise ... pe aicea e problema.

e posibil sa fie si asta dar ca nu sta la relanti nush daca are legatura o bujie....ca la relanti ar putea sta f simplu si in 2 bujii....
lughy_gsm is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 00:54   #3318
Fireburn_03

Stage 5
 
Fireburn_03's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 538
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by lughy_gsm View Post
e posibil sa fie si asta dar ca nu sta la relanti nush daca are legatura o bujie....ca la relanti ar putea sta f simplu si in 2 bujii....
aici te contrazic
am avut aceeasi problema acum cateva saptamani (daca te uiti cu cateva pagini in urma o sa vezi)
mi-a murit de 2 ori motorul la semafor. am verificat fisele si una curenta

am decis sa schimb fise + bujii (80 lei) si acum merge super OK masina
__________________
Fireburn_03 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 00:59   #3319
TM32CIP

Stage 5
 
TM32CIP's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,446
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

M-ati provocat, ma suportati

ai declarat ca atunci cand pornesti motorul, sta ok la relanti, datorita socului automat ... care de fapt tot de amestec tine, comandat de clapeta de acceleratie arderea carburantului se produce intr'un interval de timp finit, deoarece propagarea frontului flacarii se face cu viteza finita, constanta, de aproximativ 22-25m/s ... ei, pentru ca arderea sa se produca imediat e musai ca declansarea scanteii si deci reactiei chimice de ardere sa se produca la momente fixe, determinate de unghiul de avans optim corespunzator turatiei si regimului de mers al motorului... ( cand volumul in cilindru e mic, pistonul fiind sus, automat presiunea exercitata e mare in camera de ardere, e pur lucru mecanic ) .....

daca scanteia e data prea devreme presiunea gazelor de ardere da o forta de sens contrar miscarii pistonului => motorul suna / functioneaza anormal : detonatii, batai, supraincalzire, OPRIRE LA TURATII MICI, chiar si relanti !!!! evident consumul creste si puterea scade .

daca scanteia e intarziata, in timpu arderii pistonul coboara deci volumul creste si presiunea scade (tremura puternic) ... are ciclul prea mic, si din nou se supraincalzeste ( e normal, din moment ce suprafata int a cilindrului e in contact cu flama ) deci din nou consum de tanc, putere mica, si da mici rateuri din cauza benzinei in surplus ce va arde in galeria de evacuare

In mod normal, avansul trebuie sa il ai la semn, e dat de producator pe strangerea superioara, eu zic asta sa-l verifici primul, desi si avansul stupid se datoreaza mai multor cauze gen cifra octanica, turatia motorului, raportul de compresie si compozitia amestecului de carburant ... luati-o logic : la cresterea turatiei, timpul disponibil pt ardere scade, deci marirea timpului disponibil pt ardere se realizeaza prin CRESTEREA avansului la APRINDERE si invers cu ajutorul regulatoarelor automate centrifugale ( care rotesc cama in raport cu platoul de contacte al delcoului )


Adi enzo ... spuneai de amestec ? e posibil, dar conteaza foarte mult ce benzina foloseste ! prin definitie, amestecul = vapori benzina + aer ... iar viteza de ardere depinde de compozitie functie de coeficientul de exces de aer ALFA ....

ALFA = ( Ma R / Ma T ) x 100%
Ma R - masa aerului real
Ma T - masa aerului teoretic, necesar pentru arderea unitatii de masa de comb.

daca ALFA = 1, amestecul teoretic (avem aerul teoretic necesar da ? ALFA >1 amestecul e SARAC adica AER IN EXCES iar pentru ALFA < 1 amestecul e BOGAT ceea ce nu inseamna decat surplus de benzina. Pentru amestecuri mai bogate sau mai sarace, viteza de ardere scade => avansul la aprindere trebuie MARIT !!!!


.... si acum ma astept la Topser senior sa ma intrebe ce treaba are clapeta cu socul ( apropo, curata bine zona clapetei, eu am avut'o f imbacsita si nu inchidea bine, si statea f mult in soc !! ) Reglarea asta automata a unghiului de avans se face cu regulatoare prin depres. ( regulator vacuumatic ) comandate de depresiunea sub clapeta carburatorului .... de aici si probleme cu relantiul, sau pur si simplu moare motorul ....
la scaderea sarcinii motorului (mers in gol) clapeta se inchide deci creste depres. in dreptul prizei de vacuum => contactul mobil e rotit in sens opus rotatiei axului cu came => marire avans !
la cresterea sarcinii (turatie mare, peste 3000 rpm) clapeta se deschide complet => depres mai mica => contactul mobil e rotit in sensul axului cu came deci scade avansul ......................... motive pentru care contactele sunt tot timpul curate !!! never ever oxidate


mai vreti teorie ? ))

cel mai recomandat e sa incerci sa verifici pe rand FISELE, e cea mai rapida si ieftina solutie, inainte sa verifici bobina de inductie sau ruptorul (delco) sau pur si simplu bujiile
__________________
FRONT YARD ENGINEERING -- Fastest TICO in the WORLD -->> https://forum.4tuning.ro/111-masina-m...e/page-12.html
TM32CIP is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 01:17   #3320
TM32CIP

Stage 5
 
TM32CIP's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,446
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

daca schimbi bujiile, eu am folosit NGK iridium, putin mai reci, urmatorul pas in minus nu stiu exact cota de fabrica la bujiile folosite pe Tico, stiu doar ca la dacie daca nu aveam distanta dintre electrozi 0.7 zbura la gunoi bujia

si aici e cu cantec, tensiunea de strapungere a spatiului dintre electrozii bujiei eu o stiu ca pe Ustr=1.36+11.6 * (p*d)/T [Kv] unde
p[mmcolHg] - presiunea gazelor din cilindru
d[cm] - distanta dintre electrozii bujiei
T[k] - temp gazelor din cilindru .
daca una nu corespunde, ceau scanteie la timp ! cel mai probabil e electrodul, pentru ca temperatura si presiunea gazelor nu e chiar atat de usor influentabila, decat daca ai vreo scapare pe la garnitura, ceea ce e foarte putin probabil la simptomele spuse de tine

in schimb nu e singurul aspect ce trebuie luat in calcul, tine cont ca asupra tensiunii de strapungere actioneaza o serie de fenomene externe gen raportul de compresie, unghiul de avans la aprindere, compozitia amestecului, energia scanteii, turatia si sarcina motorului ...

energia scanteii necesara ridicarii temperaturii locale PESTE temperatura de autoaprindere pentru declansarea "exploziei" ar trebui sa fie intre 1~5mJ, deci poti face o masurare ... cu cat energia disponibila e mai mare, cu atat porneste mai rpd motorul .... ce timp de reactie are acum ? daca o ia la sfert de cheie nu e bujia !!!!

ceea ce automat ma duce acolo unde imi pun eu banii : Ruptorul (distribuitorul) sau DELCO cum il numesc majoritatea ori nu e sincronizat cu ciclul de functionare al motorului, ori e fisurat capacul si intre 2 cilindri pierzi tensiune. Vezi ca tico are 1-3-2 ordinea fiselor, ia-le pe rand jos si verifica-le intre ele ....


imi cer scuze daca va plictisesc, sunt extraordinar de beat si incerc sa explic omului ca sa si inteleaga una alta, nu doar sa dea banu` sa schimbe piesa, sper ca unii sunt si interesati
TM32CIP is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 08:17   #3321
luciang

Stage 4
 
luciang's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 252
Default Re: Club TICO

Deci ce a vrut cip sa zica e sa verifici Delcoul sa nu fie fisurat .Ai grija inainte de demontare sa memorezi bine cum sunt puse fisele .Spor la treaba.
luciang is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 08:48   #3322
yneedlove

Stage 5
 
yneedlove's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 769
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by TM32CIP View Post
daca schimbi bujiile, eu am folosit NGK iridium, putin mai reci, urmatorul pas in minus nu stiu exact cota de fabrica la bujiile folosite pe Tico, stiu doar ca la dacie daca nu aveam distanta dintre electrozi 0.7 zbura la gunoi bujia

si aici e cu cantec, tensiunea de strapungere a spatiului dintre electrozii bujiei eu o stiu ca pe Ustr=1.36+11.6 * (p*d)/T [Kv] unde
p[mmcolHg] - presiunea gazelor din cilindru
d[cm] - distanta dintre electrozii bujiei
T[k] - temp gazelor din cilindru .
daca una nu corespunde, ceau scanteie la timp ! cel mai probabil e electrodul, pentru ca temperatura si presiunea gazelor nu e chiar atat de usor influentabila, decat daca ai vreo scapare pe la garnitura, ceea ce e foarte putin probabil la simptomele spuse de tine

in schimb nu e singurul aspect ce trebuie luat in calcul, tine cont ca asupra tensiunii de strapungere actioneaza o serie de fenomene externe gen raportul de compresie, unghiul de avans la aprindere, compozitia amestecului, energia scanteii, turatia si sarcina motorului ...

energia scanteii necesara ridicarii temperaturii locale PESTE temperatura de autoaprindere pentru declansarea "exploziei" ar trebui sa fie intre 1~5mJ, deci poti face o masurare ... cu cat energia disponibila e mai mare, cu atat porneste mai rpd motorul .... ce timp de reactie are acum ? daca o ia la sfert de cheie nu e bujia !!!!

ceea ce automat ma duce acolo unde imi pun eu banii : Ruptorul (distribuitorul) sau DELCO cum il numesc majoritatea ori nu e sincronizat cu ciclul de functionare al motorului, ori e fisurat capacul si intre 2 cilindri pierzi tensiune. Vezi ca tico are 1-3-2 ordinea fiselor, ia-le pe rand jos si verifica-le intre ele ....


imi cer scuze daca va plictisesc, sunt extraordinar de beat si incerc sa explic omului ca sa si inteleaga una alta, nu doar sa dea banu` sa schimbe piesa, sper ca unii sunt si interesati


Asa zine...zine...zine ce ai baut???

Ce sa zic.. marfa explicatia...mai simplificat si mai explicat de atat...cred ca doar la scoala ajutatoare cu 1+1= 2...se mai poate face !!!

Eu unu multzam... nu am belele dastea insa e bine sa sti una alta..ca deh... "estem unii" posesori de ticolini...(stiu...suna a ciulini ) .. ms man


Luciang ai fost penal rau :
"Deci ce a vrut cip sa zica e sa verifici Delcoul sa nu fie fisurat .Ai grija inainte de demontare sa memorezi bine cum sunt puse fisele .Spor la treaba. "
De aici si vorba aia..in timp ce unii fac "spume la gura" ... altzii fac un rezumat


lughy_gsm: parerea mea ar fi sa acorzi o MARE atentie la ce faci pe acolo... oricat de simplu ar parea...tico este un MISTER... cat despre mecanica...ce sa zic... e un blestem sau amuzament...depinde cat le ai cu astea... insa nu te arunca sa umblii la piese mai MARI...ramai la cele mici si fa cum am facut si eu... le-am schimbat pe toate...si mi-au ramas de piese restu ca cine stie ce si cand mai pica...asa ca am luat capac delcou...bujii champion...fishe toate 4... din X motive personale vreau sa schimb si bobina... si gata...am terminat si exclus orice problema la partea asta ... cel putin pt moment =)))
__________________
Desteptul cedeaza primul , are ceva mai bun de facut....

Nu te pune cu mintea prostului pt ca te va rapune , el are mintea odihnita !!!

Last edited by yneedlove; 23-11-10 at 08:59.
yneedlove is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 09:32   #3323
lughy_gsm

Stage 4
 
lughy_gsm's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 205
Default Re: Club TICO

multumesc pentur informatii.Masina nu imi porneste la sfert(trebuie sa tin cateva secunde cheia sa porneasca),astazi o sa schimb bujiile.fisele nu le pot verifica fiindca nu sta la relantiu si nu am cum sa vad care duce si care nu curent...o sa i maresc si avansul,acum il am la minim(defapt asa a fost de cand am luat masina)
lughy_gsm is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 10:18   #3324
lughy_gsm

Stage 4
 
lughy_gsm's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 205
Default Re: Club TICO

am dat avansul putin mai mare adica la jumate si am mers cu masina vreao 10km...rateuri nu mi mai da dar la ralanti tot nu sta
lughy_gsm is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 10:23   #3325
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by lughy_gsm View Post
am dat avansul putin mai mare adica la jumate si am mers cu masina vreao 10km...rateuri nu mi mai da dar la ralanti tot nu sta
Ai rabdare sa mai citesti odata ce ti-a zis TM32CIP ??? Daca tot vrei sa faci o treaba, schimba fise+bujii, si du-te la reglat carburatorul (in cel mai rau caz). Nu am nimic cu tine, dar in general, multi vor sa mearga cu masina fara sa investeasca nimic... cum sa zic... masina are grija de tine, dar trebuie sa ai si tu grija de ea! E fier, se mai strica...
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 10:29   #3326
TM32CIP

Stage 5
 
TM32CIP's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,446
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

Am o mica surpriza pentru voi toti pe ultima pagina a topicului meu
TM32CIP is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 15:42   #3327
lughy_gsm

Stage 4
 
lughy_gsm's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 205
Default Re: Club TICO

B-99-SAA

am schimbat bujiile,fisele le am bune degeaba tot nu tine relantiu.....alta e treaba nu de la bujii sau fise...e treaba ca nu vine benzina din moment ce nu tine relantiul
lughy_gsm is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 15:49   #3328
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by lughy_gsm View Post
B-99-SAA

am schimbat bujiile,fisele le am bune degeaba tot nu tine relantiu.....alta e treaba nu de la bujii sau fise...e treaba ca nu vine benzina din moment ce nu tine relantiul
Du-te sa cureti carburatorul, altceva nu vad ce ar putea sa fie... sincer... ca si eu la fel aveam probleme inainte, exact cand am luat masina!
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 16:04   #3329
lughy_gsm

Stage 4
 
lughy_gsm's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 205
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by B-99-SAA View Post
Du-te sa cureti carburatorul, altceva nu vad ce ar putea sa fie... sincer... ca si eu la fel aveam probleme inainte, exact cand am luat masina!
stii in bucuresti unde as putea sa fac asta??unde ai facut tu?
lughy_gsm is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 16:12   #3330
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Club TICO

Quote:
Originally Posted by lughy_gsm View Post
stii in bucuresti unde as putea sa fac asta??unde ai facut tu?
in spatele carburatorului ai un furtun cu un surub pentru reglarea cantitatii de aer. studiaza piesa sa vezi daca nu are nici un defect. daca ii rupt sau ceva de genul nu sta la relanti. eu am patit
in spatele carburatorului mai sunt cateva furtunele de aer stdiaza-le!!!.
daca problema a aparut dintr-o data parerea mea ii ca ai un furtun spart un furtun de aer.

piesa 19 cred ca este defecta
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fig10A38.JPG
Views:	483
Size:	99.7 KB
ID:	1752754  
__________________

Contact: performancetuning2000@yahoo.com
STREET is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -