Felicitari pentru jante!
Stiu cam prin ce treci, am facut si eu nebunii de-astea cu bubuzura mea.
Cu jantele pe fata trebuie sa ai grija sa nu atinga in interior, la viraje, ca la exterior e mult mai simplu sa pui problema la punct.
Nu te baza pe suspensia sport ca sa scapi de probleme, asa am crezut si eu ca o sa scap dar nu mi-a mers... decat pana la primele "mici" denivelari de care uitasem. E valabil mai ales pe spate.
In legatura cu "slippery" in curbe, pe ploaie sau zapada vei resimti cel mai "bine" dezavantajele gumelor mai late pe masini usoare. Nici pe uscat nu e chiar roz situatia.... explicatia e simpla: suprafata de contact, pentru fiecare roata, e mai mare la gumele late. Asta inseamna aceleasi kilograme pe mai multi cm2, adica mai putina greutate pe fiecare cm2 => aderenta mai mica.
Exista insa si un mic avantaj (in afara de cel vizual) pentru gumele mai late: uzura mult mai mica
deci practic eu bag mana in foc ca gumele tale se vor uza mai degraba moral, datorita trecerii timpului, decat fizic.
Cu distantierele, iti doresc sa fie perfect echilibrate (centrate) si iti recomand sa confectionezi la strung si un set de inele de centrare, altfel jantele se vor centra doar pe prezoane.... si nu e bine, alea se pot rupe sau pot cauza trepidatii.
Pe spate, la tamburi s-ar putea sa nu ai pe ce sa fixezi inelele (probabil sunt drepti tamburii, fara nici o buza), insa pe fata sunt convins ca da. In caz ca am dreptate, pe spate va trebui sa mai adaugi un mic distantier, fie el si de 3-4 mm, care sa inglobeze un inel de centrare.
Eventuala lipsa de centrare la distantiere o vei resimti, fara indoiala, intre 50 - 80 km/h. Daca treci de 80 km/h si incepe sa trepideze, inseamna ca e de la altceva
Revenind la roti, din cate am dedus eu, gumele vor fi mai inguste decat jantele... si e indicat sa nu fie cu mult mai inguste. Iti pot afla cea mai mica dimensiune (latime) compatibila cu 8J, daca nu cumva te-ai interesat deja.
Fiind mai inguste gumele, nu vei avea nevoie sa evazezi aripile pana la nivelul jantelor, ci cu ~1-2 cm mai mult decat latimea gumelor. Acum depinde mult si de tipul de evazare pentru care vei opta, dar daca va fi cel din semnatura ta, e ok asa cum ti-am zis mai sus.
Tot in legatura cu gumele, iti recomand sa nu depasesti cu mai mult de 2-3 mm diametrul total al anvelopei originale, ca sa nu ai probleme cu franele si nici sa nu simti prea mult diferenta la acceleratie... si ar mai fi si "mica" problema cu inaltimea, nu cred ca vrei o masina mai inalta
Daca vrei sa-ti confectionezi evazarile singur, te pot indruma cum sa procedezi, de la A la Z (urmeaza sa fac si eu ceva de genul asta la Toyota, dar un pic diferit fata de proiectul tau).
Pe fata, iti recomand sa confectionezi aripa in intregime din fibra de sticla, gata evazata. In felul asta, nu sacrifici nici aripile originale, ai si piese mai usoare, nu vei avea imbinari nedorite si implicit nu vor aparea crapaturi de la vibratii.
Era sa uit unul dintre cele mai importante aspecte: aparatorile de noroi. Sa nu cumva sa-ti treaca prin gand sa renunti la ele!
La mine, lipsa aparatorilor de noroi a fost motivul care a facut ca masina mea sa devina o mare gramada de rugina.... cu putin metal pe undeva pe la mijloc. De aici si pana la "moartea pasiunii"
nu a mai fost decat un pas.
De adaptat alte aparatori e cam greu, insa vei putea sa le modifici pe ale tale. Dupa evazarea aripilor, pur si simplu le pui inapoi, masori latimea suprafetei neacoperite de aparatori, dai evazarile jos si le completezi. Poti folosi aparatori de la alta masina, chiar nu are importanta, important e sa fie materialul cam din aceeasi compozitie. De imbinat e simplu sa imbini plastic cu plastic, folosesti un capsator si apoi un pistol de lipit.
Scuze pentru reply-ul prea lung, prefer sa procedez astfel decat sa-ti scriu 5 reply-uri scurte pe fiecare pagina
Toate cele bune in continuare!