Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 09-02-14, 00:29   #1021
Vali_lj

Stage 5
 
Vali_lj's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 408
Member of:
[Honda]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Giully tu chiar nu vrei sa intelegi nimic din ce a spus GTR?
Iti expune ca au scos un model pentru gama supersport care nu are nici o pretentie de a fi masina supersport dar in schimb cer un pret exorbitant doar pentru ca scrie Porsche pe ea.
Alti constructori ofera performante mult mai bune la un pret mult mai mic dar deh ... nu scrie Porsche pe el.
Cum iti explici strategia de pret in USA la acelasi model? adica pentru aia merge cu xx mii mai putin desi ai taxe vamale etc iar in europa sare la 6 cifre.

Daca e sa o iau dupa conceptia ta cu puterea masinii , masinile din tara nu ar trebui sa depaseasca 200 cai ca oricum nu ai unde sa ii folosesti pe toti ... "deh daca strugurii ie acri"
__________________


“If Honda does not race there is no Honda.” by Soichiro Honda
Vali_lj is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 01:04   #1022
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Prietene, masinile de la 200 de cai in sus le cumperi ca iti plac, nu ca iti trebuie.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 01:11   #1023
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Amice, masini de peste 200 de cai iti cumperi ca vrei, nu ca iti trebuie.
Ia mai rasfoieste tu un pic si citeste, nu cumva am zis ca si mie mi se pare scump porsche, dar ca isi are locul acolo si din moment ce are si clienti inseamna ca are sens?
Mi se rupe pixu de politicile de preturi pe care le practica. Daca e mai scump la noi decat la americani nu mai e aceeasi masina?
Voi vorbiti de parca aveti banu` in mana si vreti sa va cumparati o masina, ati vrea sa va luati Porsche dar parca nu va vine ca sunt nesimtiti la preturi. Au preturile alea ca isi permit, au masina de marketing puternica, au o istorie in spate, au icoanele GT2, gt3, turbo /S care le ridica imaginea mereu, asa ca de ce nu?

Apropo de fiabilitate, am tot vazut 911 in topuri, alte masini "supersport" cum evidentia cineva pe aici nu.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 01:17   #1024
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Mai taie din ele, da`le dracu. 272 de cai sunt insuficenti pe un seria 5 si mai scoti si in evidenta ca e masina de familie.
Daca tu, in Romania, folosesti cei 272 de cai in afara de autostrazi, nu ar trebui sa ai permis. NFS`istii ca tine ii vedem la stiri ca s-au infipt cu 180 in copac ca aveau masina tare.

Si poate iti dai si tu seama, pamantean cu picioarele pe pamant ce esti tu, painea lui Dumnezeu, ca daca ai 120k euro si vrei sa iti iei porsche ai si alte masini, probabil chiar si vreun m3.

Si termina cu jignirile, eu doar ti-am zis ca te crezi superior.
Mie in general imi place senzatia de acceleratie, mai mult decat cea de viteza.

272 CP ii folosesc de fiecare deta cand merg cu ea de "n" ori. Este o masina care se misca bine, nici macar rapida nu pot sa spun.

0-100 km/h ~6.7 sec
0-400 m ~14.7

deci nimic deosebit.

La drum, cam in orice depasire folosesc toti calutii, in oras de nenumarate ori ii folosesc si crede-ma, sunt total insuficienti in ambele cazuri.

Chiar prefer sa merg cu Pathfinder-ul in general (mai ales ziua in oras), pentru ca la ala nu am pretentii de tras tare, merg cu acelasi confort , cu mai putine griji si mult mai calm.

Cand ma dau jos din Pathfinder sau RAV, BMW-ul pare ca trage tare, ulterior mie mi se pare cam lesinata.

Nu stiu daca ai condus o motocicleta supersport? Daca iei una supersport de 600 cmc, la inceput ti se pare avion, ulterior te obisnuiesti. Cand te urci pe una de 1000cmc, abea atunci iti dai seama care e limita superioara si ramai cu impresia ca cea de 600 nu trage.
Cam asa e si la masini.

Sincer, minimul acceptabil mi se par cam 400 CP, o putere care sa ma satisfaca cat de cat +500 CP, iar putere care sa multumeasca pe deplin, de la 750 CP in sus.

Deocamdata am alte prioritati si nu am buget suficient sa-mi iau o masina pe gustul meu, dar sper ca in cel mai scurt timp sa pot si sa-mi iau un GT-R, Corvette sau, sa vedem ce-o mai aparea intre timp.

O zi buna!

P.S.

Nu am simt deloc superior si-mi cer scuze pentru jigniri.
.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 01:31   #1025
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Stiu de senzatia de obisnuinta despre care vorbesti, dar e doar o senzatie.
Daca tie nu ti se pare ca bmw`ul la 272 de cai nu trage destul de tare, ai doar o impresie. 80-120 in ~4 secunde e foarte bine.
Intervalul asta mi se pare cel mai important ca e cel mai folosit. 0-100, 0-400m nu prea au relevanta in viata de zi cu zi.

Daca folosesti mereu toti calutii, inseamna ca te cam grabesti

Si mie imi place mai mult senzatia de acceleratie decat cea de viteza. Mai mult de atat, imi place senzatia de viteza pe curbe, de preferat la deal.

Personal, daca as avea bani sa cumpar o masina , as alege un rs6.



Se accepta scuzele. Si eu imi cer scuze pentru tonul/apelativele folosite. Sper ca pe viitor o sa tinem discutiile la un nivel de oameni cu educatie.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 06:39   #1026
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

@ GTR : normal ca se folosesc de istoria lor in motorsport sa vanda masini. Nu stiu de ce te mira chestia asta. Este absolut dreptul lor.
Simplu si la obiect ; nu iti place , nu cumpara.
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 23:20   #1027
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
@ GTR : normal ca se folosesc de istoria lor in motorsport sa vanda masini. Nu stiu de ce te mira chestia asta. Este absolut dreptul lor.
Simplu si la obiect ; nu iti place , nu cumpara.
Cred ca nu ai urmarit bine ce am scris in toate psturile anterioare!

Nu am nimic cu nimeni care alege sa-si cumpere un 991, poate asta i-a placut omului sau asta si-a dorit, perfect de acord.

Am insa o mare problema cu MORALITATEA Porsche, pentru ca, creste din ce in ce mai mult diferenta intre pret si produs.

Ca un exemplu ipotetic (mai stupid, dar elocvent):

Copii isi doresc din ce in ce mai mult Skittles! Ce face Skittles!? Incepe si mareste preturile produselor, pentru ca Skittles a devenit favoritul lor si profita de aceasta "slabiciune" a copiilor.

Din punct de vedere al business-ului e profitabil, dar ca moralitate este de tot c..

Deci nu ma deranjeaza ca isi cumpara copiii Skittles, ma deranjeaza politica Skittles de marii preturile!

La fel au facut si cu modelul anterior de Cayenne, ti-au vandut un Touareg cu 20-30% mai scump, pentru nimic in plus.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-02-14, 14:15   #1028
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Un sfat...nu treceti pe la stirea cu Nissan GT-R Nismo de pe prima pagina, ca o sa va moara neuronii citind comentariile. Eu cand am terminat de citit, m am simtit mai prost decat eram.
Atata prostie....wow
JDV is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 05:58   #1029
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Mai e o chestiune despre care nimeni nu a adus niciun cuvant! Cat te costa pe an o masina sa o intretii ? Asta e intrebarea. Cat te costa un Porsche si cat te costa un Vette sau un GT-R. Eu cred ca Porsche te omoara, eu asa am auzit, ca au niste preturi uriase la service si la piese, oricare ar fi ele. Am auzit de cazuri de oameni care s-au imbogatit inainte de 2008, au achizitionat un supercar si dupa aceea le-au vandut cand au realizat ce costuri ai cu o astfel de masina pe un an.
asta ai auzit tu, un GT-R te poate costa dublu fata de un Porsche ). Nu mergeti pe idei preconcepute, intrati pe forumurile de posesori si vedeti ce zic aia, vedeti long term fleet ul din EVO.. din auzite .. La Corvette o sa mentionez un singur punct, consumul. Nu, nu ala dat de GM ) , ala real .. Prosti sunt destui care cumpara un supercar second si se asteapta sa i coste la fel (nimic pe intretinere) ca si cotetul avut inainte pana le a iesit maneaua pe locul 1.
Un dealer Nissan te costa minim 100 CAD/h , la noi la Pfaff Tuning e 130 CAD/h, diferenta e ca la noi poti sa aduci si un P1 si un 918 Spyder, iar la Nissan poti sa aduci un Micra sau un Sandero .. alegerea voastra cine sa ti lucreze la masina mult iubita pe care ai dat zeci sau sute de mii de $$$ .. he he.
__________________
Porsche. There is no substitute.
996 Turbo
PCA member
993turbo is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 06:29   #1030
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Nu va bateti capul cu GT-R.. dupa el Nissanul e cea mai tare masina din lume si orice critica indiferent daca are argumente sau nu e un afront la altarul Godzilei si automat rejectata oh, da, si Porsche e un mare cacat scuzati expresia. Si costisitor pe deasupra.. probabil si Ferrari urile sunt prea scumpe ca s numai un pic mai rapide ca un R8..si un Evo sau STI e mult prea scump pt ca e doar ceva mai rapid decat un Ford ST.. samd.
Ah, si sa nu uitam calitatea net superioara de la Nissan GT-R (vezi recenta aventura avuta in RO de baietii din Polonia pe Transfagarasan, merita vazut si doar pt peisaje) si Corvette (calitate GM, pt cei care locuiesc peste ocean asta spune tot..) comparativ cu prapaditii aia de Porsche, design la fel, "invechit" ca asa ne spune Sfantul Clarkson, interior de rahat.. imagine de boy-racer, ce sa zic, numai puncte negative la nemtii astia, noroc ca ne salveaza baietii astia de o corectitudine si onestitate maxima de la Nissan .. gata, ca ma doar e burta deja.
revenind la un ton serios, de cate ori vad "meseriasi" de genul lui GT-R afirmand plini de ei ca "numai" 350 CP sunt insuficienti, mai ales venind de la cineva care traieste intr o tara in care valoarea medie/tipica se chinuie undeva la 100 CP..pe hartie cel putin, ma paleste rasu /plansu. Prea multi zmei aici care ajung in sant si cu 130 CP, auzi ca 275 de CP sunt de masini de mosi samd. Hai, lasa ne, lasa te de masini si apuca te de crosetat. Totul e despre putere la specimele astea. Nu i doare capul de greutate, de suspensie, de aerodinamica, de chestii banale de genul raport putere/greutate si de tractiune, tinuta de drum, comfort, fiabilitate, design, imagine, calitate, etc etc.. "Numai 350 CP ?" la banii aia? vai vai, .. pot sa scot atat din Opelu lui bunica, nu?
Ma rog, sa si ia fiecare ce vrea..ce bine ca exista libera alegere pe lumea asta si personalitatea fiecaruia e reflectata de ceea ce conduci (indiferent de buget, diferente se vad totdeauna)

Si cu asta ajung la filmuletul asta, interesant si recomandat, mai ales pt cei care iubesc cu adevarat condusul si nu pozatul, pt cei care isi folosesc creierul si vor sa gandeasca singuri, nu "ajutati" dinafara. Deci, intrebarea este "vrei sa conduci cat mai repede sau vrei sa te bucuri de condus, sa inveti, sa evoluezi si sa savurezi ceva ce nu o sa ti dea nici o computer pe lumea asta, fie el si GrandTurismo 12 pe holografie 4D in 2024 ..
Si a doua intrebare, sunt cei care "sunt mai rapizi" cu toate computerele facand jumate din treaba pt ei mai buni decat cei care conduc fara? Sau cum spune filmul, " Do you deserve to be a faster driver?"

Eu mi am dat raspunsul(rile), sunt curios ce raspunsuri va da comunitatea de aici, sunt mult mai multi mai tineri ca mine, la cei de varsta mea stiu deja trendul, merci.
https://www.youtube.com/watch?v=KpOTEQXNgGQ
993turbo is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 17:24   #1031
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by 993turbo View Post
personalitatea fiecaruia e reflectata de ceea ce conduci (indiferent de buget, diferente se vad totdeauna)

.... holografie 4D in 2024 ..

https://www.youtube.com/watch?v=KpOTEQXNgGQ
Sunt complet contra cu personaliatatea, poate in conjuctura cu venitrile si alte alegeri se vede altfel nu, esti probabil genul care ma incadreaza la cocalari parveniti etc pentru ca am bmw diesel. Probabil ca pe cei cu masina ca a mea ii incadrezi la raceri wanabe saraci sau daca isi permit lejer masina, la zgarciti.
As fi curios sa faci tu o categorisire dupa masina gen bmw-cocalar, mercedes-snob etc.

Sunt curios cum cum ara arata un obiect 4d intr-o lume cu 3 dimensiuni ?!?

Asta nu inseamna ca il sustin sau nu pe GTR, discutiile astea sunt la un nivel prea inalt pentru mine dar mai citesc si eu pe aici poate mai invat cate ceva...
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 20:36   #1032
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by 993turbo View Post
asta ai auzit tu, un GT-R te poate costa dublu fata de un Porsche ). Nu mergeti pe idei preconcepute, intrati pe forumurile de posesori si vedeti ce zic aia, vedeti long term fleet ul din EVO.. din auzite .. La Corvette o sa mentionez un singur punct, consumul. Nu, nu ala dat de GM ) , ala real .. Prosti sunt destui care cumpara un supercar second si se asteapta sa i coste la fel (nimic pe intretinere) ca si cotetul avut inainte pana le a iesit maneaua pe locul 1.
Un dealer Nissan te costa minim 100 CAD/h , la noi la Pfaff Tuning e 130 CAD/h, diferenta e ca la noi poti sa aduci si un P1 si un 918 Spyder, iar la Nissan poti sa aduci un Micra sau un Sandero .. alegerea voastra cine sa ti lucreze la masina mult iubita pe care ai dat zeci sau sute de mii de $$$ .. he he.
De ajuns la tine la service-ul tau, chiar daca as vrea, nu as avea cum sa ajung, deci e scump sau nu un Porsche de intretinut ? Sa zicem un turbo. Eu am auzit ca e exorbitant, la fel ca si optiunile masinii cand te apuci sa o configurezi, ajungi sa dai sute de euro pe un covoras sau un capitonaj in plus, macar daca tot esti fanatic cu Porsche, spune-ne cat te manaca pe an un 911 Turbo S de ultima generatie.

P.s. Si daca tot ai Nissan la inima, uite aici un model fabulos, cum nu mai face nimeni: http://www.topspeed.com/cars/nissan/...ure540077.html ) Cum ar fi sa te oblige cineva sa umblii cu el ? ) Cred ca ar fi cea mai mare pedeapsa pt tine.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 21:00   #1033
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by 993turbo View Post
Si a doua intrebare, sunt cei care "sunt mai rapizi" cu toate computerele facand jumate din treaba pt ei mai buni decat cei care conduc fara? Sau cum spune filmul, " Do you deserve to be a faster driver?"
[/url]
Eu unul habar nu am de masini, abia am facut un an de permis, si pot sa vorbesc decat din extrem de limitata mea experienta in spatele volanului...totusi...am o intrebare pentru intrebarea ta: Daca un sofer ce conduce un e30..(care e fier pe fier, cu fire decat pentru lumini si bujii, fara 3 calculatoare pe cilindru)....este mai bun decat un sofer ce conduce un GT-R, ( care are destula tehnologie in el )........asta nu ar insemna ca un sofer ce conducea spre exemplu o Alfa Romeo 12c din 1937, ar fi mai bun decat ala ce conduce un e30?
Peste 40 de ani ce o sa zic....ca ala ce conduce un GT-R actual, e sofer mai bun decat ala ce conduce o masina cu 40 de ani mai noua ca ea?
JDV is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 05:43   #1034
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by JDV View Post
Eu unul habar nu am de masini, abia am facut un an de permis, si pot sa vorbesc decat din extrem de limitata mea experienta in spatele volanului...totusi...am o intrebare pentru intrebarea ta: Daca un sofer ce conduce un e30..(care e fier pe fier, cu fire decat pentru lumini si bujii, fara 3 calculatoare pe cilindru)....este mai bun decat un sofer ce conduce un GT-R, ( care are destula tehnologie in el )........asta nu ar insemna ca un sofer ce conducea spre exemplu o Alfa Romeo 12c din 1937, ar fi mai bun decat ala ce conduce un e30?
Peste 40 de ani ce o sa zic....ca ala ce conduce un GT-R actual, e sofer mai bun decat ala ce conduce o masina cu 40 de ani mai noua ca ea?
Pai ti ai dat raspunsul singur, si e cel bun zic eu , masinile de peste 50 de ani probabil o sa fie pe sina sau cu GPS si fara volan, soferul o sa apese butoanele cu destinatia si gata...si atunci normal ca soferul actual e mai bun decat cel de peste 50 de ani, nu ? Cine e pilot mai tare, Fangio sau Senna? sau Schumi ? cel mai tare (dupa mine) e cel care conduce perfect la maximul masinii pe care o are la dispozitie FARA ajutor din computere (pe pista, daca o face pe strada este un idiot periculos care nu are pic de respect pt el si pt cei din jur). Cel putin asa vad eu treaba, altfel e ca si cum te ai lauda ce sofer tare esti ca ai castigat liniuta cand ai folosit launch control ul. Pana la urma si o maimuta poate fii dresata sa apese o pedala, nu ?
Vrei sa vezi cat e de sofer unul cu gura mare? Pune l pe gheata fara ABS si ESP si alte TC uri si se vede imediat cine simte masina, indiferent de masina, de la F1 la Trabant. Sau zapada, sau ud, ceva care sa exacerbeze orice slabiciune a "pilotului". Sa nu uitam ca in realitate multi nu pot stapani masini de 200 CP dapoi ce se vinde azi pe piata..concurenta insa e mare, toti producatorii incearca sa iasa in fata cu ceva, problema e ca degeaba ai 1 milion de CP daca nu i poti pune la sol, mai ales cand ai unul la volan cu picior de plumb sau cum zic astia aici "ham fist" adica mana de cioban cu directia (scuze ciobanilor adevarati, aia s oameni adevarati ma refer la cei badarani si violenti aici)
Daca va uitati la marii piloti de a lungul timpului, o sa vedeti ca toti campionii ii respecta f mult pe cei din generatia anterioara, pt ca stiu ce insemana talent si munca adevarata. De aici si limitarea atator sisteme in F1, devine o parada automatizata totul. Cel mai elocvent imi pare celebrul citat "WRC is for boys, groupe B was for men.." si iti face parul maciuca un WRC de acum, probabil intr o grupa B iti fuge filmul in primul minut )
bafta si grija la condus iarna
993turbo is offline   Reply With Quote
Old 12-02-14, 06:32   #1035
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: Nissan GT-R 35 vs Restul

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
De ajuns la tine la service-ul tau, chiar daca as vrea, nu as avea cum sa ajung, deci e scump sau nu un Porsche de intretinut ? Sa zicem un turbo. Eu am auzit ca e exorbitant, la fel ca si optiunile masinii cand te apuci sa o configurezi, ajungi sa dai sute de euro pe un covoras sau un capitonaj in plus, macar daca tot esti fanatic cu Porsche, spune-ne cat te manaca pe an un 911 Turbo S de ultima generatie.

P.s. Si daca tot ai Nissan la inima, uite aici un model fabulos, cum nu mai face nimeni: http://www.topspeed.com/cars/nissan/...ure540077.html ) Cum ar fi sa te oblige cineva sa umblii cu el ? ) Cred ca ar fi cea mai mare pedeapsa pt tine.
2 cazuri diferite dupa mine:
Scenariul 1. masina noua sau cu garantie de fabrica/dealer: aici trebuie sa mergi la dealer si te incarca, indiferent de marca, de asta am dat cele 2 preturi comparative CAD per hour, 100 Nissan si 130 McLaren/Porsche (pt Toronto), piese tot doar de la ei ca sa ai garantie = scump, in ambele cazuri. Normal ca un Micra te costa mai putin ca un 911 la piese, manopera e cum am scris mai sus, dupa cartea tehnica, scrie jumate de ora sa ti regleze oglinda, atat te taxeaza chit ca le ia 5 min. Si la unii si la altii. Acum cineva care plateste 100.000 pe o masina nu se zgarceste la un major service de 1200 sau la un minor de 400-600. depinde de masina. Nu te astepta sa platesti la un GT-R service cat la un Micra (nu stiu ce tot dau cu Micra ca nu avem aici Micra ) Si la fel, la un Boxster nu e asa de scump ca la un GT2 sau Carrera GT.
Scenariul 2: masina second fara garantie de dealer/fabrica
Aici sunt mult mai multe optiuni si mai bune, primul beneficiu este ca iti poti lua piese online, calitate OEM sau chiar peste la pret la jumate, am luat recent de pe Autopartsway.ca discuri pe fata la sub jumatate de pret de dealer, made in germany de la mama lor (Zimmerman pe spate, Sebro pe fata), chiar si pt mine e mai ieftin asa. Al doilea beneficiu e ca poti apela la independenti, specialisti care fac treaba la fel de tare ca dealer ul sau mai buna daca vb de marci normale, nu avioane. Ai un Saab? du te la Jeremy's Auto Service. Ai un Jaguar? du te la The Cat's Cradle sau Keltech Performance. Samd, Fiorano Racing, EUY Autowerks etc etc pt toate traznaile si brandurile. Si pretul e mai mic ca dealer ul si munca de multe ori superioara.
Da, daca ai P1 sau 918 Spyder sau La Ferrari , musai sa mergi la dealer si la shop uri ultra high end, gen RUF, sau Brabus, sau Alpina etc.

Acum experienta personala, Boxster '99 super ieftin, schimbat ulei si filtre (ulei odata pe an sau de 2 ori maxim daca i dai pe pista), inafara de asta chestii minore facute in garaj, contact cheie uzat (deh, 1999 masina) carpete uzate, un colt de semnalizator rupt la spalat (triunghiul portocaliu), deci nimicuri.

LA 996 Turbo am schimbat ambreiajul, masina avea 70.000 km cand am luat o dar pt ca bag zilnic o medie de 100 km am sarit rapid peste limita maxima admisa (mai ales cu jucat pe Shannonville la track) si voila! scos motor si cutie + piese de pe net (Sachs original) am iesit la 2000 CAD routund. Acum pt ca trebuie sa ti folosesti capul am adaugat si bujii noi, schimbat furtune si conducte, tot ce e accesibil usor cu motor si cutie scoase pt ca piesele sunt mizilicuri de 10-50 CAD si e mult mai mare manopera sa ajungi la ele decat pipesa in sine.
Concluzia e ca mai ales la o masina mai veche ca a mea e mult mai ieftin sa faci service, daca o faci cu cap te costa mult sub pretul de dealer, sub jumatate lejer. De asta nu mi plac generalizarile. GT-R e o masina noua inca si majoritatea o duc la dealer. 911 gasesti pe strada din 1963 incoace. Nu toti oameni din Porsche Club of America se scalda in bani, unii au un 924 mai ieftin decat gumele de pe GT-R, nu inseamna ca nu s pasionati insa. Fiecare se baga la ce poate. Sau la ce l duce capul ) Iar GT-R ul are o istorie proasta la capitolul mentenanta. Iar costuri ..uitati va la consumul de benzina si ulei. Tot hype ul asta in jurul GT-R a tras si preturile de pe piata de aftermarket la niste niveluri ridicole, au ajuns sa ceara preturi exorbitante depasind valoarea initiala de cumparare a masinii pentru un pachet de tuning care sare de 1000 CP .. pai draga mosule de banii aia pot sa fac si eu un Mezger de 1200 CP de la Evolution Motorsport cu tot cu pachet aerodinamic frane de competitie si multe alte jucarii. GT-R vrea sa joace in lumea baietilor mari, ok, dar atunci o sa trebuiasca sa plateasca ca baietii mari, numai merge cu "tuning" la coltul blocului. Eu am dat 700 CAD pe un custom flash de la Upsolute pe care altii cereau 2000-3000, verificat pe Mustang AWD dyno, no BS.

Concluzia: preturile sunt la fel cand mergi sus de tot ca tuning profesional sau hypercar uri, la masini in garantie un Porsche s ar putea sa fie mai ieftin un pic (vezi intervalele de service, consum), la masini second ai mult mai multe optiuni de Porsche specialists (vezi lista lunga de pe pagina UCR PCA de centre autorizate pt racetrack check), decat pt GT-R (nu vrei sa ti duci GT-R ul chiar la orice dealer Nissan, dapai la Dorel care repara Sentra uri, sunt doar 5 dealeri autorizati in Toronto din cate stiu eu)

Sfat prietenesc, lasati povestile din auzite si cercetati piata locala orasul unde traiti sa vedeti optiuni, internet are tot poporul sa dea o cautare pt piese originale si ieftine, trebuie doar un service adevarat si esti ok, nu e o avere (dar nici un mizilic) sa ai un supercar in garaj.
993turbo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -