Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
11-06-09, 23:31
|
#556
|
Stage 1
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Salut , workaholic ! Poti sa-mi spui ce fel de senzori si cam pe unde sa-i caut ?(in problema cu becul de ABS )
|
|
|
12-06-09, 10:28
|
#557
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Salut flower67,
În Zona Tehnică este un thread despre senzorii abs in care workaholic_ro a postat un link de ebay de unde-ţi poţi cumpăra. Parcă pe undeva postase şi un PDF cu lucruri generale dar interesante despre aceşti senzori.
Aş mai avea o întrebare. Am un Owner's Handbook (tot prin amabilitatea lui workaholic_ro) în care este trecut consumul diferitelor modele, cu excepţia dieselului cu cutie automată. Cam cât consumă urban şi extraurban?
Dacă tot am ajuns aici, din câte am înţeles cutiile automate JATCO sunt destul de fiabile. Eu nu am nimic împotriva condusului cu automată şi mă întrebam dacă nu ar fi mai avantajos una diesel cu automată comparativ cu una manuală şi ambreiaj (mai ales că mai uit piciorul pe el şi că plec din rampă cu ambreiajul, ceea ce, din owner's handbook, nu este indicat). Am citit şi că se pot repara la preţuri rezonabile, că nu trebuie desfăcut un şurub anume, că de obicei „R” face probleme şi că dacă uleiul este schimbat la timp nu apar probleme. Ce ziceţi?
Mulţumesc celor care mi-au răspuns până acum şi celor care ne-au postat experienţele lor!
Salut!
Last edited by Zebeleizis; 12-06-09 at 10:33.
|
|
|
12-06-09, 11:28
|
#558
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by Zebeleizis
Salut flower67,
În Zona Tehnică este un thread despre senzorii abs in care workaholic_ro a postat un link de ebay de unde-ţi poţi cumpăra. Parcă pe undeva postase şi un PDF cu lucruri generale dar interesante despre aceşti senzori.
Aş mai avea o întrebare. Am un Owner's Handbook (tot prin amabilitatea lui workaholic_ro) în care este trecut consumul diferitelor modele, cu excepţia dieselului cu cutie automată. Cam cât consumă urban şi extraurban?
Dacă tot am ajuns aici, din câte am înţeles cutiile automate JATCO sunt destul de fiabile. Eu nu am nimic împotriva condusului cu automată şi mă întrebam dacă nu ar fi mai avantajos una diesel cu automată comparativ cu una manuală şi ambreiaj (mai ales că mai uit piciorul pe el şi că plec din rampă cu ambreiajul, ceea ce, din owner's handbook, nu este indicat). Am citit şi că se pot repara la preţuri rezonabile, că nu trebuie desfăcut un şurub anume, că de obicei „R” face probleme şi că dacă uleiul este schimbat la timp nu apar probleme. Ce ziceţi?
Mulţumesc celor care mi-au răspuns până acum şi celor care ne-au postat experienţele lor!
Salut!
|
studiaza docul....
M.
|
|
|
12-06-09, 13:50
|
#559
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by flower67
Salut , workaholic ! Poti sa-mi spui ce fel de senzori si cam pe unde sa-i caut ?(in problema cu becul de ABS )
|
Sunt montati pe roti; cablul este vecin cu cel de la senzorii de uzura ai placutelor de frana (la rotile care au, sunt 4 senzori de ABS, 2 de uzura); trece prin fusta de plastic si are in capat o mufa mare albastra care-l leaga de instalatia masinii. Poate fi de vina conexiunea (mufa) sau chiar senzorul, daca beleaua e acolo.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
|
|
|
12-06-09, 14:08
|
#560
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by Zebeleizis
Salut flower67,
Dacă tot am ajuns aici, din câte am înţeles cutiile automate JATCO sunt destul de fiabile. Eu nu am nimic împotriva condusului cu automată şi mă întrebam dacă nu ar fi mai avantajos una diesel cu automată comparativ cu una manuală şi ambreiaj (mai ales că mai uit piciorul pe el şi că plec din rampă cu ambreiajul, ceea ce, din owner's handbook, nu este indicat). Am citit şi că se pot repara la preţuri rezonabile, că nu trebuie desfăcut un şurub anume, că de obicei „R” face probleme şi că dacă uleiul este schimbat la timp nu apar probleme. Ce ziceţi?
Mulţumesc celor care mi-au răspuns până acum şi celor care ne-au postat experienţele lor!
Salut!
|
Sunt fiabile si automatele Jatco si manualele Getrag. La automate exista un punct slab, e o componenta de cuplaj care uneori cedeaza; problema a fost sesizata si remediata la un moment dat...cum ti-e norocul.
Avantaje si dezavantaje:
- Jatco: cuplajul este hidraulic si are un mic grad de permanenta alunecare, asta da un consum mai mare, de obicei 10-15%; necesita o intretinere mai atenta, intervalul de schimb al uleiului e critic, acesta se uzeaza lucrand la o temperatura mai ridicata si pe suprafete cu frictiune; pornirea e mult mai lina si fara grija, solicitarile in tot lantul cinematic sunt fara socuri; are setare de iarna care implica plecare in treapta a 2-a (cuplajul permite asta, un ambreiaj uscat s-ar termina urgent), risc de patinare mai mic; f. comoda in orasele aglomerate.
- Getrag: posibile socuri in transmisie, are DMF care preia o parte; dar tot nu-i lina ca o automata; hidraulica ambreiajului e proiectata de un inginer dar construita de un economist (mare zgarcenie la componente); de consum am vorbit; demaraj mai bun, permite un condus mai sportiv; frana demotor mai eficienta in panta, aproape ca nu trebuie sa franezi niciodata; de schimbatul uleiului in general poti sa uiti.
|
|
|
17-06-09, 00:57
|
#561
|
Stage 1
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro
Sunt montati pe roti; cablul este vecin cu cel de la senzorii de uzura ai placutelor de frana (la rotile care au, sunt 4 senzori de ABS, 2 de uzura); trece prin fusta de plastic si are in capat o mufa mare albastra care-l leaga de instalatia masinii. Poate fi de vina conexiunea (mufa) sau chiar senzorul, daca beleaua e acolo.
|
Am fost la un test si se pare ca e dus senzorul ABS stanga spate. Mecanicii spun ca daca e dus un senzor ABS , nu lucreaza deloc sistemul ABS pe nici o roata. Asa o fi ? Am probat-o punand frana pe iarba , fata se blocheaza , spatele nu - n-am simtit ABS-ul intervenind. Mai spun mecanicii ca nu pot proba senzorul "la rece " ci numai cu masina in mers (destul de dificil). Poti sa-mi spui daca se poate proba cu vreun aparat de masura , ceva ? Ei spun ca e " in scurt " (circuit , ma gandesc)
Oricum , daca e dus , ai idee cat costa si cum se poate face rost repede si ieftin ? ( sau macar ieftin ?)
Last edited by flower67; 17-06-09 at 01:00.
|
|
|
17-06-09, 01:33
|
#562
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by flower67
Am fost la un test si se pare ca e dus senzorul ABS stanga spate. Mecanicii spun ca daca e dus un senzor ABS , nu lucreaza deloc sistemul ABS pe nici o roata. Asa o fi ? Am probat-o punand frana pe iarba , fata se blocheaza , spatele nu - n-am simtit ABS-ul intervenind. Mai spun mecanicii ca nu pot proba senzorul "la rece " ci numai cu masina in mers (destul de dificil). Poti sa-mi spui daca se poate proba cu vreun aparat de masura , ceva ? Ei spun ca e " in scurt " (circuit , ma gandesc)
Oricum , daca e dus , ai idee cat costa si cum se poate face rost repede si ieftin ? ( sau macar ieftin ?)
|
E un senzor Hall, are alimentare, masa si iesire. Daca te plimbi cu un magnet prin fata lui returneaza tensiune, altfel tace; din pacate nu stiu configuratia conexiunii.
Vine cam in 4-5 zile din Anglia:
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_t...All-Categories
|
|
|
18-06-09, 11:27
|
#563
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
salutare tuturor.... stie cineva unde se afla mufa pentru AV la sistemele HI Line de pe rover 75 si daca pot sa folosesc un ipod? multumesc
|
|
|
18-06-09, 11:37
|
#564
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
- Jatco: cuplajul este hidraulic si are un mic grad de permanenta alunecare, asta da un consum mai mare, de obicei 10-15%; necesita o intretinere mai atenta, intervalul de schimb al uleiului e critic, acesta se uzeaza lucrand la o temperatura mai ridicata si pe suprafete cu frictiune; pornirea e mult mai lina si fara grija, solicitarile in tot lantul cinematic sunt fara socuri; are setare de iarna care implica plecare in treapta a 2-a (cuplajul permite asta, un ambreiaj uscat s-ar termina urgent), risc de patinare mai mic; f. comoda in orasele aglomerate.
si la cati km trebuie sa schimbi uleiul?
|
|
|
18-06-09, 14:39
|
#565
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Parcă la 90 mii - 100 mii sau 4 ani.
Pe mine m-ar interesa cam cât costă un schimb de ulei...
Last edited by Zebeleizis; 18-06-09 at 14:50.
|
|
|
18-06-09, 18:17
|
#566
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Pe acolo, 50-60 de mii de mile parca zic englezii, dar trebuie sa fie specificat in manual.
Nu stiu preturi dar nu poate fi o avere, nu intra foarte mult.
|
|
|
18-06-09, 18:18
|
#567
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by workaholic_ro
Pe acolo, 50-60 de mii de mile parca zic englezii, dar trebuie sa fie specificat in manual.
Nu stiu preturi dar nu poate fi o avere, nu intra foarte mult.
|
mersi dar de mufa AV ce stii? am postat putin mai sus
|
|
|
18-06-09, 19:17
|
#568
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by valyhunter
mersi dar de mufa AV ce stii? am postat putin mai sus
|
Cred ca merge un ipod. Exista niste kit-uri adaptoare pe undeva, dar nu-mi amintesc sursa. Gasesti pe forumul 75ZT o sectiune dedicata subiectului, daca sapi putin in zona sigur vei gasi. Au si o gramada de poze si "how to's"
|
|
|
22-06-09, 19:14
|
#569
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Salut baieti.. tocmai mi-am luat un rover 75, din 2000, diesel...
am citit eu putin pe aici.. dar nu am timp sa citesc tot..
Am o problema la clima.. adica , atunci cand sta masina pe loc si pornesc clima pe rece, chiar 16grade, nu baga deloc, dar... cand sunt cu ea in mers mere super.. am vazut ca nu imi porneste ventiliciul din fata ..
Stie careva ce s-a putut intampla.. a-ti mai auzit vreo problema de genul asta.. este vreun punct slab .. vreo mufa proasta,, sau ceva...?
Va multumesc...
|
|
|
22-06-09, 19:19
|
#570
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 5
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
Salut baieti.. tocmai mi-am luat un rover 75, din 2000, diesel...
am citit eu putin pe aici.. dar nu am timp sa citesc tot..
Am o problema la clima.. adica , atunci cand sta masina pe loc si pornesc clima pe rece, chiar 16grade, nu baga deloc, dar... cand sunt cu ea in mers mere super.. am vazut ca nu imi porneste ventiliciul din fata ..
Stie careva ce s-a putut intampla.. a-ti mai auzit vreo problema de genul asta.. este vreun punct slab .. vreo mufa proasta,, sau ceva...?
Va multumesc...
|
Poate nu ai suficint freon sau s-a dus ambreajul de la ventilator.
|
|
|
|
|