il completez si eu pe boy wonder cu un citat de pe ziare ro
Uniunea Europeana a informat Romania ca nu este de acord cu triplarea taxei auto, Comisia transmitand Romaniei ca ordonanta data de Guvernul Tariceanu incalca legislatia europeana.
Reprezentantii Departamentului pentru Afaceri Externe au confirmat primirea unei informari din partea Uniunii Europene, dar au precizat ca este vorba de concluzii preliminare, informeaza Realitatea Tv.
Taxa de poluare auto pentru masinile second-hand a fost triplata la sfarsitul anului trecut de guvernul Tariceanu care a vrut astfel sa descurajeze importurile masive de masive de masini la mana a doua. Tot atunci a fost suspendata taxa pentru masinile noi, masura cu care Uniunea Europeana a fost insa de acord.
Guverul Boc are trei alternative
Anticipand intr-un fel decizia UE, Guvernul Boc a pregatit trei alternativa pentru aceasta taxa.
Ministrul Mediului Nicolae Nemirschi a anuntat, in acest sens, la 30 decembrie 2008 ca fie se va reveni la vechea taxa auto din iulie, fie taxa ar urma sa fie stabilita in functie de cat polueaza masina, fie taxa av fi impartita in doua, una de inmatriculare si una anuala de poluare.
Taxa de prima inmatriculare, introdusa in Codul Fiscal de la inceputul anului trecut, a devenit, din martie 2007, obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare la Uniunea Europeana.
Formula de calcul a taxei propusa de Guvern a facut obiectul mai multor runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene, iar autoritatile de la Bucuresti au fost nevoite sa modifice formula de calcul, astfel incat aceasta sa fie conforma cu normele europene.
O alta revizuire a taxei, cea de-a treia, a fost facuta dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie 2008, o motiune simpla a PD-L prin care se cerea anularea taxei. Guvernul a luat in calcul prevederile motiunii si a adoptat, in primavara acestui an, o noua forma de calcul.
Cu aceasta ocazie, taxa de prima inmatricularea a fost redenumita "taxa de poluare" si s-a aplicat incepand cu 1 iulie 2008. Noua formula de calcul, care prevedea o taxa mai mica pentru masinile vechi, a dus la cresterea importurilor de masini second-hand, concomitent cu scaderea vanzarilor de masini noi.
In replica, Guvernul a decis in luna noiembrie suspendarea aplicarii taxei auto pentru masinile noi Euro 4 care nu depasesc capacitatea cilindrica de 2000 cm cubi, in perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, concomitent cu triplarea taxei de auto pentru masinile second-hand.