Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-03-07, 19:41   #76
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

nu stiu unde ati uitat materialul, formele din ce sunt facute componentele din motor...crezi ca va tine?...poate cateva mii de km...si rezultatul...cateva sute bune de aipo aruncat pentru o luna de placere...merita?
Coi calculati ci sute de cai si uitari de baze!!! piston, biela, viprocheta, supape, transmisie...vrezi ca rezolvi toate astea cu un compresor, da, ceva va ceda, si la rand probabil totul, inceapa si tu de la capatul celalalt, nu e impresionant, costa mai mult dar macar cand ajungi la motor nu o sa ai surprize...ex este prietenul meu, a pus un turbo garett nou (600euro) schimbat piston (800euro) biela in forma H (700euro) si pot continua, in total peste 4000euro, dupa 4 luni gunoi totul, intreaba de ce, desfacut motorul si ne am dat seama, un simplu surub sa cedat la o biela, n-a avut noroc, s-a rupt blocul, 2 pistoane avariate, toate bielele gata, vibro gata (prea avariat) chiulasa avariat grav, 2 supape sparte, intrate in evacuare...n-a mai ramas mult din turbo, lamele sparte si totul de la un stupid surubelnita...este multm ai complax cestia asta decat multi cred

Deci incepe de la ceea mai simpla chestie si de acoolo in sus, poate nu irosesti banii...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 21:56   #77
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

pistoane acralyte-dishes,segmenti cromati,bolti biela chromemoly steel high performance, arc supape si ax kent,roata de transmisie de la ax came din otel,disc ceramica ashley,doi pokemoni la oglinda.... o sa-mi iau si biele belea de la burtonpower si poate o sa tratez arborele din nou daca se poate.
am luat in considerare si rezistenta motorului de aia mi-am alocat 2 ani...sa strang bani, sa-i keltui si sa ma bucur de ei o liniutza....
si surubul lu tovarasu tau nu l-a strans bine, de aia s-a rupt
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 22:07   #78
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

surubul era strans cu cheie, dar pur si simplu nu sa tinut, s-a rpt, si se vedea ca s-a supt din cauza ca era prea slaba ceea din fabrica (18det esta motorul, e de nissan 200sx)
eu cred ca ai gandit la toate, dar esti sigur?
Nu vreau sa irosesti 2 ani de stransi din cauza ca nu ei suruburi ca lumea!!!
Invata din greseale, scuze, neatentie altora!!! nu te costa mult, toate sruburile ce tin biele si vibrochenul si chiulasa te costa max 200euro si merita.
Roate de transmisie, este reglabil, inseamna mult la reglat, se poate regla mai bine!!!? dar oricum in general se fac din duraluminium...
Ce vrei sa tratezi la arborele? Mai mult decat lustruit nu se poate.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 00:49   #79
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

arborele trebuie prelucrat sa i se mareasca cursa...nu prea sunt convins s-o fac dar daca,o sa-l tratez ulterior.
daca tunerii din anglia folosesc otel ptr. rotile in cauza, din alea o sa folosesc si eu. principiul distributiei e pe 2 roti dintate, nu e curea sau lant.
proiectul l-am inceput si de dat inapoi nu dau. sunt deschis in schimb la alte idei ,pareri sau aspecte invatate din experienta.
in anglia au dus un 2.8 in 3.5, la 241 c.p. aspirat si rezista inclusiv cilindrul alezat ptr.96mm(de la 93) deci se poate
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 00:55   #80
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

Nu zic ca nu e bune otelul, dar daca se poate face din ceva mai usor...dece nu
Dar sa faci neaparat raglabile cotile dintate!!! daca cheltui atata sa faci ca lumea reglajul motorului!!!
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 17:12   #81
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

pai un motor care nu e pus la punct e varza de la prima cheie.
si acum una buna...nu gasesc pe nimeni care sa-mi regleze jocul la tacheti la actualul 2.0V6. are cineva vreo schema? sau metoda?
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 19:35   #82
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

Incearca sa gasesti carti de secvice la net, pe forumuri din anigliva eventual, in ele scrie corect ce trebue facut, cum si la ce distanta. Si daca se poate se nu o duci la un servis sa faca ei dupa carte, iti strica numia motorul!!!
Tot asa si cu ceea noua, mia bine o faci la tine pe masa de bucatarie...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 14-03-07, 17:34   #83
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Tuning Motor Ford

Quote:
nu garanteaza nimeni ca de la 2.8-150 c.p. la 3.0 castigi 40 c.p. din 200 cc
Nu asta era ideea.Ma refeream la 190 CP cu modificarile tale (6000 RPM alte axe si supape,dar si compresia scazuta).Motorul ala stock n-o sa aiba eficienta volumetrica 85% nici la turatia de cuplu maxim,daramite la cea de putere maxima.

Quote:
un compresor, de regula mananca cam 20% din puterea generata
Daca vrei sa fii atat de meticulos,uite aici: puterea consumata pentru compresia aerului e egala cu produsul dintre debitul de aer si supra-presiunea,in mod ideal.Apoi se ia in calcul eficienta adiabatica (65% pentru M90) si eficienta curelei (97% general acceptata).In cazul de fata:0,7 bar*7650 l/min=0,7*100000 N/m^2*7,650 m^3/(60s)=8925 w=~12 CP ideal
12/(0,65*0,97)=~19 CP.Din cei 245,5 produsi asta inseamna 7,7 %.Ca sa ajungi la 20% iti trebuie presiune foarte mare...de care vei avea nevoie daca vrei neaparat fara intercooler.

Quote:
20 din marirea capacitatii cu 200 cmc(2.6-130 c.p.//2.8-150 c.p.)
Nu e asa.Habar n-am ce stie motorul ala de 2,6,dar probabil ca are alte axe cu came si alta turatie de putere maxima (mai mica) decat cel de 2,8.

Intr-adevar,sunt doar calcule.Doar ca nu o sa-ti iasa sigur mai bine de atat in realitate.Eventual mai prost daca gresesti ceva.Si ideea nu era neaparat sa estimezi puterea finala cu eroare de 1 CP,ci faptul ca intercoolerul (unul bun care sa faca fata la debit si sa nu pierzi presiune) iti da un castig enorm pentru bani destul de putini.Plus risc de detonatie mult mai mic.

Quote:
un m90 mi-ar mai da 30% CURATI= aprox.280 c.p.
Un M90 nu iti da 30% castig de putere.In fuctie de cat de repede il invarti fata de motor,o sa ai presiuni si puteri diferite.Limita lui e probabil pe la 400 CP dupa harta de pe site-ul Eaton.

Daca acum ai motor de 2 litri,il schimbi sau il alezezi pe asta ? Nu stiu nimic despre motoarele de Capri,dar mi se pare greu de crezut sa fie acelasi bloc si pentru 2 si pentru 3 litri.
Race is offline   Reply With Quote
Old 15-03-07, 22:53   #84
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

din 2.8 vreau sa fac un 3.0 limita la care a fost dus e de 3.5-241c.p.-n/a
eu nu vad cum sa pun pe un V,intre compresor si admisie un racitor, si , mai important,nici nu am auzit de cineva care sa o fi facut. sunt de acord ca e util dar.....mai bine ii pun turbo si atunci merge si intercooleru' si presiune mai mare si costuri mai mari.
so,mie nu-mi place turbo ca e mai scump, eu vreau compresor ca n-are nimeni. pe compresor la V-uri, nu am vazut(inca) intercooler.
acu ma rog sa ai dreptate si sa ia compresorul numa 12 c.p. si eu sa-l iau din u.s.a. sunt un profan si-mi fac motor, am nevoie de sfaturi competente, dar concluzia la care am ajuns din ce ai expus e ca trebuie racitor si....nu prea merge. asa ca mai bine da-mi o solutie sa modific cursa arborelui de 2.8 ca ala de 2.9 trebuie insotit si de pompa de ulei si distribuitor si de felul lui lucreaza in sens opus fata de 2.8
"Un M90 nu iti da 30% castig de putere.In fuctie de cat de repede il invarti fata de motor,o sa ai presiuni si puteri diferite." logic! dar cred ca ma gandeam la puterea maxima nu la cea de pe la 2000 rpm.
crezi ca ai putea sa iti faci o parere si de cuplu, avand in vedere ca stock e 180 ?
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-07, 23:20   #85
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

Sa nu uiti ca sunt mai multe compresoare, este care porneste de jos (turatie joasa) dar peste 4000 nu iti da mai nimic...si sunt care pe partea de sus, peste 3000 incepe sa se simta dar jos nu vei avea mai mult decat stoc...asta e, si in general se gasesc cele care pornesc de jos (celelalt fiind scump, ex. G-lader de pe vw G40-60)
"intercooler" este dar destul de scump pentru compresor amplasat pe motor V. Va fi mai sus tot compresorul cu vreo 10cm, este facut interiorul ca un labirint si este racit cu apa...scump, mai bine pui 2 turbouri mici cu o presiune de 0,8bar si un interooler in fata radiatorului, poate scoti mai ieftin...si evident mai bine.
Cu axa e problema ca cel alimentat difera de cel aspirat, reprisele sunt mai scurte si mai plate(descide pentri un timp mai redus supapa si nu apasa asa de mult)
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 16-03-07, 21:52   #86
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

am auzit si eu in seara asta de racirea cu apa dar varianta super e injectia cu metanol (cica)
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 11:08   #87
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Tuning Motor Ford

Quote:
Originally Posted by codrin44 View Post
am auzit si eu in seara asta de racirea cu apa dar varianta super e injectia cu metanol (cica)
Poate injectie cu metanol si vapori de apa 50-50, de care s-a mai vorbit pe forum, dar ti-ar trebui un dispozitiv care sa dozeze exact in functie de turatie, presiune, temperatura, debitul de aer etc

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 20-03-07, 21:14   #88
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Tuning Motor Ford

Quote:
eu nu vad cum sa pun pe un V,intre compresor si admisie un racitor, si , mai important,nici nu am auzit de cineva care sa o fi facut
Dupa cum s-a mai zis intr-un post anterior,o solutie ar fi intercooler aer-apa.

Quote:
pe compresor la V-uri, nu am vazut(inca) intercooler
SVT Cobra din 2003/2004 avea intercooler aer-apa.La fel si actualul GT500.Ambele motoare in V,ambele Ford.
Intercoolerul e o problema pentru imensitatile folosite pe hot-rod-urile traditionale (de exemplu Weiand/Holley 6-71 si 8-71).Eaton-urile sunt mult mai compacte decat compresoarele Roots clasice,si mult mai mici la capacitate (M90-ul tau are 1,5 litri fata de un 8-71 care are 7,1 litri).Asta inseamna ca le poti monta in afara V-ului,nu neaparat pe galeria de admisie,si poti folosi un intercooler normal aer-aer.

Quote:
da-mi o solutie sa modific cursa arborelui de 2.8 ca ala de 2.9 trebuie insotit si de pompa de ulei si distribuitor si de felul lui lucreaza in sens opus fata de 2.8
Poti subtia manetoanele,mutand centrul lor mai departe de cel al palierului (cele doua cercuri sa fie tangente).Doar ca asta inseamna sa slabesti rezistenta arborelui,si iti trebuie alte biele.
Cu "lucreaza in sens opus" banuiesc ca te referi la axa cu came si distribuitor,deoarece motorul mai mare are lant,spre deosebire de asta care ai zis ca are roti dintate.In cazul asta cred ca iti trebuie mai multe modificari sa se potriveasca.

Quote:
cred ca ma gandeam la puterea maxima nu la cea de pe la 2000 rpm
Nu asta era ideea.In functie de raportul dintre fulia de la arbore si cea de la compresor,la 6000 RPM de exemplu compresorul poate avea 4000,7000,9000,13000 RPM,cu presiuni si evident si puteri diferite.

Compresoarele Roots nu sunt bune la presiuni mari,iar harta de pe site-ul lor se opreste la un bar.Ma indoiesc sincer ca o sa ajungi la 280 CP fara intercooler.Motorul de 3,8 litri de la GM din generatia a doua de exemplu avea 205 CP aspirat si 240 CP supra-alimentat cu un M90 la 0,6 bari (fara intercooler evident),adica o crestere de 17%.
Am vazut pe undeva un test cu un Commodore V6 cu compresor.214 CP la roti inainte de intercooler,271 CP la roti dupa intercooler (aer-aer).Acelasi motor de mai sus,tot cu M90.

Quote:
sunt mai multe compresoare, este care porneste de jos (turatie joasa) dar peste 4000 nu iti da mai nimic...si sunt care pe partea de sus, peste 3000 incepe sa se simta dar jos nu vei avea mai mult decat stoc...asta e, si in general se gasesc cele care pornesc de jos
Tinand seama ca omul si-a ales deja compresorul,e cam inutil ce ai zis tu.Iar compresoarele care dau presiune doar la turatii mari sunt cele centrifugale,caz in care mai bine pune turbina.

Quote:
varianta super e injectia cu metanol
Ce-i asa super la ea ? Injectia cu apa/metanol e doar o carpeala.Nu e nici la fel de eficienta si nici la fel de sigura ca un intercooler.Plus ca n-o poti folosi tot timpul.
Race is offline   Reply With Quote
Old 25-03-07, 18:37   #89
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

dupa zeci de randuri concluzia e ca trebuie intercooler. ok! sper sa fie unul pe ebay si la pret rezonabil
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 31-03-07, 12:59   #90
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Tuning Motor Ford

Am o intrebare pt "mesteri" ...am un bloc motor cu cilindri de 81,32 mm, vreau sa il alezez pana la 86,20mm....e posibil sa dau in canalele de racire ?
Precizez ca este un motor de Ford de 4 in linie (de la 1300cc pana la 2000cc au folosit acelasi bloc...difera alezajul).
__________________
Ford Power
bil1706 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -