Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-09-06, 06:04   #61
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

ma gandeam mai mult la porturile de admisie-evacuare,in special la o admisie custom...
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-06, 17:19   #62
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

cum aflu codul injectoarelor cu un debit mai mare decat cele stock? ce culori sau coduri au?
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-06, 06:48   #63
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

fiindca topicul are in curand 3 ani!!! si inca nici un v6 modificat drastic nu invarte nici un cardan,am facut o retrospectiva a topicului si iata concluziile la care am ajuns:
-2.0 V6 nu merita modificat ptr. ca pleaca prea de jos (90cp)
-2.8 V6 nu merge mai sus de 230 Cp aspirat. punctul forte al modificarii la 2.8 e o rampa cu trei carburi-galeria +3 carburi= fro 2000 euro cu tot cu transport(germania-oldcars.de)
-piese de performanta ptr. cologne V6 se gasesc in Anglia- burtonpower.com) cam scumpe si la firma aia e un drogat care mi-a trimis a doua oara kit ax came in loc de serpisori
-arborele de 2.8 nu intra pe 2.0 decat daca esti maniac -ar rezulta o capacitate de 2.6 cmc. daca vine invers (2.0 pe 2.8 ) da un aprox 2250 cmc deci se pierde din capacitate si cuplu(micsorandu-se cursa). merge pus arborele de 2.9 pe 2.8 cu mici modificari dar tre sa iei din piston aproape 1 mm. ceea ce nu renteaza,ptr. ca alte biele mai scurte cu un mm. nu gasesti. nu merita bataie de cap ptr. vreo 850 cmc,puterea fiind aprox. aceeasi.
-chiulasele nu sunt interschimbabile datorita latimii,aceasta crescand odata cu diametrul pistonului de la un motor la altul. supapele de pe 2.8 sunt aceleasi cu cele de pe 2.9 si nu se prea pot mari ca nu mai e loc.
-chiulase din aluminiu ptr. 2.8i se gasesc pe 3 categ.-stage 1,2 si 3 ultima ajungand la 1000 euro si dealerul garanteaza doar 200 cp la ele impreuna cu ax came kent stage 3-rally(pe asta il am)
la injectie merge facuta o admisie custom destul de usor.modelele vechi de 2.8i aveau 4 porturi de admisie-f.restrictiv deci merge cautata una mai noua(scorpio) cu 6 gauri,dar cam intortocheate.
-discul de ambreiaj de 240mm intra fara probleme,trebuie doar volanta si placa de presiune de pe transit sau un scorpio 4x4
-slefuirea admisiei si evacuarii in chiulase e aproape imposibila-gaurile sunt ovale si au coturi(nici nu cred ca e necesara la injectie)
-turbo sau compresor.....hm....next episode.la fel si poze cu serpisorii daca or mai ajunge vreodata si nu-mi iau teapa de 265 lire(inclus transport)
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster

Last edited by codrin44; 24-10-06 at 06:52.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-06, 17:18   #64
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

cam astea-s evacuarile. serpisorii sunt ptr. 2.8i iar muflerele sunt universale.
chestia cromata e un capac care scuteste admisia de gazele din capacul culbutori
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	galerii.jpg
Views:	84
Size:	8.0 KB
ID:	191035   Click image for larger version

Name:	42812300.jpg
Views:	92
Size:	13.8 KB
ID:	191036   Click image for larger version

Name:	21-11-06_1628.jpg
Views:	83
Size:	43.2 KB
ID:	191037  

Click image for larger version

Name:	21-11-06_1629.jpg
Views:	139
Size:	50.9 KB
ID:	191038   Click image for larger version

Name:	cap.jpg
Views:	79
Size:	19.0 KB
ID:	191039  
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-06, 20:17   #65
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Tuning Motor Ford

serpisorii sunt pt v6? nu vad decat 4 tevi ???

bafta in continuare frumos proiect.
beck is offline   Reply With Quote
Old 20-12-06, 18:31   #66
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Tuning Motor Ford

crede-ma.
vb din experienta.
am facut treba cu usurari (pistoane ,biele, volanta, contragreutati vilbrochen)
totul a fost calcula si echilibrat de un prieten care lucra la turbomecanica.
rezultat ?????????????
ralantiu la 1500 rpm.
consum mare.
si in final...............biela indoita si vilbrochen torsionat.
concluzia este ca trebuie sa iti iei piese de la cei care stiu ce fac si din ce le fac.
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 21-12-06, 20:02   #67
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

Quote:
Originally Posted by beck View Post
serpisorii sunt pt v6? nu vad decat 4 tevi ???

bafta in continuare frumos proiect.
asa e 2.8-ul cu 2 guri de evacuare/ chiulasa. 2.9 are cate 3.

referitor la usurari mai toti care si-au dat parerea au concluzionat la fel, nu merita decat daca le iei de la cei care stiu ce fac.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-07, 23:02   #68
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

m-a kinuit topicul asta ca un rebus.cred ca i-am dat de cap. o parte din materialele de mai jos le am ,o parte le voi avea iar altele sunt probabil in imaginatia mea. oricum...asta e reteta, pe scurt, s-ar putea sa nu fiu inteles...... de toti:
-admisie-evacuare
.C.A.I.
.throttle body marit
.capacul galeriei de admisie custom(ptr. supercharger)
.supercharger eaton m62(ar intra si un m90)
.injectoare debit marit(dark green bosh banuiesc)
.porturi chiulase lustruite si marite cu 1 mm/diam.
.supape admisie-evacuare marite la 44.5-38.1
.arcuri supape intarite
.tachetii,bratele lor si tijele impingatoare pot fi inlocuite cu unele de performanta
.serpisori (inox) cu banda azbest
.muflere in loc de tobe
.pana in muflere evacuarea merge pe 50mm

- bloc motor
.arbore, pompa ulei(debit marit), distribuitor de pe 2.9
.distribuitorul poate fi inlocuit cu kestiile mai noi de pe la ford(c.p.r., edis,tralala)-face bine la turatiile mari
.pistoane dishes de 94m
.de aici se obtin aprox. 3058 cc
.boltul pistoanelor trebuie inlocuit cu unul de firma sa tina dincolo de 6000rpm
.atat bielele cat si pistoanele pot fi usurate dar cred ca e mai bine sa le iei gata usurate
.ax came 284/284
.roata dintata de la ax came din otel

- transmisie
.kit ambreiaj ashley(sau alte preferinte)
.cutie secventiala(aici e cu imaginatia)

- electronica
.megasquirt 2 (sau microsquirt ca e 1000 euri,ce naiba)-asta elimina m.a.p. si m.a.f. si se preteaza perfect ptr. supercharger

- alimentare
.2 pompe- 1 externa si una interna intr-un mic rezervor aproape de rampa

mi-a mai scapat cate ceva insa probabil nu era prea important.
nu consider topicul inkis ptr. ca astept completari plus ca tre sa postez poze/filme cu proiectul 3.0 V6 supercharged(cam in 2 ani )

Last edited by codrin44; 04-03-07 at 23:05.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 00:38   #69
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Tuning Motor Ford

Interesant proiect.

Ceva idei:
-trag concluzia din ce ai zis ca nu vrei intercooler.Eficienta termica a compresoarelor Roots e execrabila (chiar daca Eaton stau mai bine),iar daca folosesti M62 nu cred ca faci nimic fara intercooler.
-in functie de ce presiune si ce putere vrei sa obtii,un M62 poate fi prea mic.M90 ar fi mai eficient.
-daca tot bagi atatia bani in masina de ce nu incerci un compresor twin-screw ? E ceva mai scump,dar mult mai eficient.

Succes,foarte frumos ce vrei sa faci tu !
Race is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 12:11   #70
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor Ford

Quote:
Originally Posted by Nemilosu View Post
crede-ma.
vb din experienta.
am facut treba cu usurari (pistoane ,biele, volanta, contragreutati vilbrochen)
totul a fost calcula si echilibrat de un prieten care lucra la turbomecanica.
rezultat ?????????????
ralantiu la 1500 rpm.
consum mare.
si in final...............biela indoita si vilbrochen torsionat.
concluzia este ca trebuie sa iti iei piese de la cei care stiu ce fac si din ce le fac.

Daca faci tuning nu te3 mai intereseaza relantiul si consumul
Despre usurare...ce vrei...ramane mai putinmateriel, nu ami tin...si cred ca nisi nu ai facut vreo renforsaare a materialului...nitritarea ajuta mult!!!
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 20:02   #71
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

chargeru asta de V-uri, sa-i pui intercooler...ar insemna ca in loc sa-mi intre aerul direct in admisie sa-i fac o placa sa-l trag prin racitor si apoi............nu!
sa-i pun racitoru asta dupa filtru de aer, n-are rost, ca filtru il pot scoate direct prin capota.
la idea cu m90 recunosc ca e preferabil fata de m62
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-07, 19:55   #72
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Tuning Motor Ford

Incearca intercooler cu apa, dar are nevoie de circuit separat pompa+radiator

Lotus au folosit pe primele modele de Esprit Turbo o galerie de admisie care inlocuia si intercoolerul, fiind prevazuta cu aripioare de racire

~Nautilus
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Type910Turbo.jpg
Views:	156
Size:	48.2 KB
ID:	229216  
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 18:20   #73
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Tuning Motor Ford

Ideea "traditionala" e intr-adevar de compresor Roots montat direct pe galeria de admisie fara intercooler.Daca e vorba de un big-block de 750 CP in care bagi 1 bar si scoti 900 CP sa zicem ca e suportabil.Dar in cazul tau o sa fii dezamagit de rezultat.Uite de ce:
-motor de 3 litri,putere maxima la 6000 RPM,eficienta volumetrica la puterea maxima 85%=>consuma 3*6000/2*0,85=7650 l/min adica ~460 mc/h si va produce ~190 CP aspirat.
-pui M62 la 0,7 bari adica 1,7 absolut=>~780 mc/h,eficienta termica 54%
-presupunem temperatura ambientala 300 K (~27 C),deci aerul dupa compresor va avea 1,7^0,3*300=352 C in cazul unui compresor cu eficienta termica 100%;cum asta are 54%,cele 52 grade se fac 52/0,54=96 C
-raportul de densitate va fi deci 300/396=0,76;considerand pierderea general acceptata de 10% pentru antrenarea compresorului,puterea ta finala va fi 190*1,7*0,76*0,9=221 CP.
-avem cele 96 C si intercooler 80 % eficient,care la transforma in 19,deci raport de densitate 0,94;putere finala 273 CP
Crezi ca merita sa te chinui sa pui compresor pentru 190->221 CP ? Sau ca nu merita sa mai pui niste suporti si furtune (plus intercoolerul) pentru 221->273 CP ?
Asta e doar pentru 0,7 bari.Cu cat creste presiunea cu atat intercoolerul e mai important.

Tu ce presiune si putere finala vrei sa ai ?

Quote:
sa-i pun racitoru asta dupa filtru de aer, n-are rost, ca filtru il pot scoate direct prin capota
Asta n-am prins.Adica sa pui intercoolerul inainte de compresor ?! Ce sens mai are atunci ?
Race is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 17:27   #74
zeffacec

Stage 4
 
zeffacec's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 298
Default Re: Tuning Motor Ford

am si io o intrebare aici. scuze daca e putin pe langa dar sunt disperat sa aflu daca merge faza sau nu. asadar: merge un sincron32/32 pe un motor de 1600 ford(sierra)? da sau ba? ca am aflat ca aici sar putea sa aflu raspunsu. masina se va fol zinic apropo
zeffacec is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 19:25   #75
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default Re: Tuning Motor Ford

merge uns sincronu' si se simte diferenta.tre sa anulezi un vacum am impresia(faci un bypas) si ai oleaca de bijuterir la cablul de acceleratie sa-i adaptezi prinderea pe sincron. consumul o sa creasca...dar,merita

cat despre postul lui race...impresionant ,dar sunt calcule. nu garanteaza nimeni ca de la 2.8-150 c.p. la 3.0 castigi 40 c.p. din 200 cc. poate daca te ajuta axul si maresti supapele. un compresor, de regula mananca cam 20% din puterea generata dar se mai poate castiga inapoi din inlocuirea pompei de apa cu una electrica.
referitor la temperatura aerului in admisie.....n-am vazut inca intercooler pe un compresor pus pe V de aia ma gandeam ca poate te referisei si tu sa-l pun cumva inainte .
oricum,eu calculasem cam asa:
20% ax si supape+10% evacuare si admisie+5%pompa de apa din 150 c.p. dau cam 50 c.p.=200+20 din marirea capacitatii cu 200 cmc(2.6-130 c.p.//2.8-150 c.p.) =220 c.p.
un m90 mi-ar mai da 30% CURATI= aprox.280 c.p.
mi-ar palce sa ajung la 300
codrin44 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -