Quote:
Originally Posted by magarule
Buna seara
Ma baieti mai lasati-o la punctul mort ca iarasi v-ati
infierbantat,chiar vreti sa faceti temperatura.
Lasand gluma la o parte am observat da dl vizitator a facut niste
calcule extraordinare si daca imi permiteti as mai avea si eu de
adaugat cate ceva.
1 peirderea in intercooler in mod real e ceva mai mare 2-3 psi la
debite mari 5psi (masurat eu, cei drept marfa china da a mers)
2. turatia in fisa dyno puterea se obtine la 7-7200 rpm
(rezultatul final va fi un pic mai mic)
3.ve. cand te apropii de max furniat de o turbosuflanta presiunea
din colectorul de evacuare atinge valori superioare presiunii de
suparalimentare si conduce la imposibilitatea evacuarii gazelor
arse din motor.chiar si atunci cand distributia nu are
intredeschidere la punctul mort superior volumul de gaze
reziduale rabufneste in admisie facand imposibila umplerea
cilindrului la max cu amestec proaspat.cu cat tuartiea e mai mare
cu atat dificultatea umplerii creste.
Eu propun sa ne mai gandim asupra acestui parametru.
4.bsfc din cate stiu eu pt aspirate este 045-05si pentru motoare
turbo 0.6-0.65 (numai la diesel tunat pt economie intalnesti 0.3
dar ai probleme cu emisiile)
Avand in vedere ca motorul de fata e un pic mai comprimat decat
un motor turbo obisnuit si este "f bine reglat" probabil are 0.6
personal nu prea cred 0.5 pt ca ar trebui sa merga f sarac ca un
aspirat ceea ce nu e cazul,urmarid filmuletul pus la dispozitie
observam ca iese ceva fum negru de benzina.deci motorul merge
bogat ca un motor turbo care foloseste o parte din benzina nu
pentru lucru mecanic ci pentru racirea camerei de ardere egt mai
mic evitarea detonatiilor etc.
concluzia 0.6 +
5.Fiti atenti
Urmeza momentul adevarului:
Eficienta compresorului
Dl vizitator ne spune 60% de unde din ce daca este iesita de pe harta ?
In general producatorii traseaza limata din dreapa a hartii undeva 60 -58% este ultima insula de eficienta.Asta indiferent de producator.
personal va pot spune urmatoarele :
se poate iesi putin de pe harta dar atentie:
Aerul impins atinge temperaturi alarmante
Una e sa intre aerul in intercooler la 120 grade C si alta e sa fii la 150 -200.problemele icep sa se tina una dupa alta.
Can tii pedala la max cu turbina iesita de pe harta teperatura aerul creste incet dar sigur indiferet de intercooler sau de viteza masinii acesta se incalzeste in masa in cateva secunde sau zeci de secunde depinde cat de de mare si de gros intercoolerul si de inertia lui termica.in final nu va mai face fata.urmarea nu e decat una singura cresterea temperaturii in admisie ... detonatii si imposibilitatea de a controla avansul.aer cald putin oxigen motorul se ineaca si pierde putere.
Supraturarea compresoruli duce inevitabil la avarierea acestuia.
Cine nu crede poate sa incerce.
La noi in tara inca exsista urmatoarea directie :care scoate mai multi cai dintr-o turbina.
Mult succes la rupt turbine si motoare.
In final eficienta intercoolerului devine discutabila.
sa speculat o schmbare a acrcasei compresorului.da e posibila dar nerecomandabila daca se mareste volomul harta se inclina in dreapta creste un pic debitul dar atentie scade ratia presiunilor si implicit presinea finala de supraalimentare ca sa nu mai vorbim de stabilitatea ansamblului la presiuni ridicate.
cred ca e doar o supozitie.
Il rugam in continuare pe dl care le are cu calculele sa le refaca cu noile date.Ca mie imi cam da cu virgula si nu pricep.in final vreu sa atrag atentia intre teoretic si practic e ceva diferenta.
Atrag atentia ca nu am nimic personal cu firma revo despre care am auzit lucruri bune.
Dar daca ne vom lasa calcati in picioare si mintiti ca facem cea mai tare si mare... nu ajungem nicaieri
Va multumesc pentru atentie si va rog sa ma corectati daca am gresit.
|
Domnule G, te cam contrazici singur; daca nu ai nimic cu firma Revo despre care ai auzit lucruri bune de ce faci afirmatia ca motorul lor este "f bine reglat" ???
Deasemeni mi se pare pare straniu de ce observi acum ca valorile sunt "ciudate" si nu ai avut nici o observatie pe alt topic, unde dumneata erai activ in discutii, cad am postat niste calcule cu valori apropiate de cele ideale. Poate pentru ca masina era in alt judet si altitudinea intre cele 2 judete este diferita?? Eu stiu de ce dar prefer sa nu comentez limitandu-ma doar la nivelul de observatie. Valorile luate atunci in calcul au fost:
boost=18psi
ambient presure= 14.7psi
looses in intercooler = 1psi
Tin=60gradF
Turbo efficiency=80%
ICefficiency 100% ???
nr of cylinder=4
2l engine
engine RPM=5600 rot/min
VE=95% ????
AFR=11
BSFC=0.5 ???
CE PARERE AI DESPE ELE????
EU CAND AM FACUT CALCULUL PENTRU TFSI AM LUAT-O PUTIN INVERS INCERCAND SA AFLU VALORILE PENTRU PUTEREA DECLARATA sa vad daca este posibil sau nu.
Acum ca si observatie la cat ma pricep eu permite-mi:
1.Ce tip era intercoolerul masurat tube&fin sau bar&plate pt ca exista diferente. Baietii de la Revo din cate am vazut eu folosesc componente de calitate nu cred ca au pus unul no name("china"). Dar voi recalula cu 3psi cum doresti dumneata.
2.Da, nu am folosit lupa sa ma uit pe grafic dar acum, dupa ce am facut-o, o sa iau 7300 (daca te uiti mai atent 7200=7300 ca si putere )
3.VE nu e dat de presiunea din colectorul de evacuare desi are si el ceva de spus acolo. Mult mai important pentru turatii ridicate este timpul de umplere care in cazul de fata este "ajutat" de kitul de supape marite folosite. Motor turbo fara back presure in colector nu exista!!! Overlap-ul la motoarele turbo despre care vorbim este 0 iar daca te joci un pic la cam timing obti un VE mai ridicat @top end. In cazul masinii despre care vorbim nu cred ca valoarea presiunii gazelor reziduale din cilindru ating cote alarmante pt ca iarasi nu cred ca au atins ei cu motorul asta turbo creep-ul asa ca....... Dar ca sa fie cum doresti dumneata o sa iau VE 93%.
4.Din cate stii, da ai dreptate. Eu am ales 0.5 tocmai din cauza CR dar ca sa fie cum doresti dumneata o sa iau un 0.55 ca sa fac totusi o diferenta intre un TFSI si o injectie clasica(0.6).Si tot aici ai facut observatia fumului negru si a ametecului bogat;deci o sa iau AFR10 tot cum doresti dumneata.
5.Am considerat 60% pt ca oricum iesea afara si am presupus un gtx compresor. Dar nici o problema acum e pe harta cu 60% eficiententa asa ca dispare observatia. Iar daca vrei "cum doresti dumneata" la 50% eficienta mai scazi 12HP din rezultat si tot pe acolo o sa fi.
Cat despre teoia chibritului cu ce se intampla cu aerul......multumesc, stiam.
Hai mai bine sa nu intram in detaliile acestea cu hartile, sa ramanem cu piciarele pe pamant.Diferenta intre GTX si GT este la compresor nu la turbina(60Wh ;84trim)verifica pe situl producatorului de aceea am si facut comparatia intre ele presupanand doar schimbarea compresorului.Iar cea cu inclinarea hartii
da,
no coment dar eu nu inclin nimic; iau de buna harta producatorului pt ca nu am bank special pentru trasat curbe p/m iar problema este mult mai coplicata pentu orice ansamblu turbo-compresor decat crezi.
Cat despre rupt turbine ?????? se rup cu siguranta dar eu nu am auzit ca cei de la Revo sa o fi facuta; daca ai un exemplu in acest sens ar fi interesant sa-l faci cunoscut nu sa-l lasi la nivel de superstitie.
In concluzie NU vreu sa spun ca masina lor este tare sau cea mai tare sau mai tare decat... doar vroiam sa arat ca nu este ingineresc imposibil cum se tot posta pe aici. Daca ei au puterea asta sau nu, chiar nu ma priveste eu spun doar ca ESTE POSIBIL.
Mai jos sunt calculele refacute cum doresti dumneata :
boost=33psi
ambient presure= 14.7psi
looses in intercooler = 3 psi
Tin= 60gradF
Turbo efficiency=60%
IC efficiency=80%
2L engine
RPM=7300 rot/min
VE=93%
AFratio=10
brake specific fuel consumption BSFC=0.55
REZULTATE:
MFR=48.664lb/min
HP=530.881 HP
Daca aveti indoieli puteti refce calculele formulele fiind aceleasi. Nu am folosit turbobygarrett acolo nu tin cont de chiar atat de multe variabile fiind putin smplificat.
Ca si incheiere tin sa-mi anunt nemultumirea pentru userii care musca fiind tot timpul marionetele unor interese si este pacat ca apar chiar pana aici pe aceste forumuri.Eu unul consider ca mi-am spus parerea ARGUMENTATA CU CALCULE (nu cu afirmatii de genu bai mosule cand o sa te dai cu ala o sa-i vezi stopurile ca am vazut eu pe youtobe......) ba chiar mai mult, am revenit cu o recalculare, am incercat sa aplanez aparitia conflictelor iscate dar degeaba rezultatul a fost calusul in gura userului anonim,EU, care a indrasnit sa se apere dand o replica la un atac murdar care inca este przent in topic(de ce?? nu ma intrebati pe mine intrebatii moderaatorii);o solicit stergerea acestuia.
Multumesc 4TUNING si celor care au complectat si au fost activi la discutiile pe subiect si nu pe langa.