Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 14-05-15, 22:02   #91
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Ford Focus mk1
195/60 r15 - marime pe care o folosesc vara
185/65 r14 - marime pe care o folosesc iarna,

Un alt avantaj al anvelopelor CrossClimate, este ca, folosind un singur set iarna si vara, nu-ti mai faci probleme cu depozitarea rotilor si schimbatul lor.
Multi recomanda folosirea unor anvelope mai inguste iarna, se pare ca se descurca mai bine. Eh, ma intreb cum se descurca CrossClimate si prin prisma asta, daca iti alegi un set de marime care sa te "coafeze" vara, gen 195/205/215, cum se vor descurca iarna in versus cu niste anvelope care ar avea avantajul unei latimi mai mici. Dar nah, asta ramane de vazut.

Later Edit:

Quote:
E o mica mare diferenta intre teorie si viata reala.
Exista diferenta, dar cu avantajul tehnologic, aceasta diferenta devine din ce in ce mai mica. Asta datorita programelor de simulare care pot lucra cu foarte multe variabile. Daca acum 50 de ani te bazai pe cateva teste inainte sa dai drumul la un produs pe piata, acum ai programe pe pc care simuleaza poate 90-99% din situatiile care pot sa apara. Si e si mai ieftin .
Avansul tehnologic vine pe baza teoriei, studiilor de piata, producerii, testarii, simularii si abia apoi vine randul omului de rand sa incalte masina si sa isi dea cu parerea.

Last edited by Dripci; 14-05-15 at 22:15.
Dripci is offline  
Old 15-05-15, 06:11   #92
mirel vicaru
Old School Cars

Stage 5
 
mirel vicaru's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,648
Member of:
[RENAULT]
[Old School Cars]
[DACIA]
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Eu conduc Dacia Duster, fac cam 60.000 km pe an in Romania si tarile din jur (sunt reprezentantul unei firme olandeze pe tarile balcanice), in acest moment folosesc vara Pirelli Scorpion Verde si iarna Cooper Weather MAster Snow. Imi place ideea de a avea un singur set de anvelope si de a scapa nu doar de mersul la vulcanizare, cat mai ales de dilema din perioada respectiva: incepe sezonul de vara, in Slovenia iau amenda daca ma duc cu anvelope de iarna, dar in acelasi timp in alta parte mai este zapada. Deci cred ca as putea sa fac testul acestor anvelope cu succes. Exista si argumente impotriva: eu sunt baba la volan, nu sunt vitezoman, nu intru in curbe cu viteza excesiva si deci nu sunt sigur ca stilul meu de sofat este ceea ce trebuie pentru un test complet.
mirel vicaru is offline  
Old 15-05-15, 07:28   #93
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Revin cu o lamurire, cand scriam despre avantajul anvelopelor mai inguste iarna, ma gandeam strict la inaintarea prin zapada. Nu gheata sau -25 de grade celsius.Cu anvelopa mai lata creste rezistenta la inaintare pentru ca aceasta impinge mai multa zapada. Asta daca nu cumva are vreun profil revolutionar, ceva.
Dripci is offline  
Old 15-05-15, 09:16   #94
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
Ford Focus mk1
195/60 r15 - marime pe care o folosesc vara
185/65 r14 - marime pe care o folosesc iarna,

Un alt avantaj al anvelopelor CrossClimate, este ca, folosind un singur set iarna si vara, nu-ti mai faci probleme cu depozitarea rotilor si schimbatul lor.
Multi recomanda folosirea unor anvelope mai inguste iarna, se pare ca se descurca mai bine. Eh, ma intreb cum se descurca CrossClimate si prin prisma asta, daca iti alegi un set de marime care sa te "coafeze" vara, gen 195/205/215, cum se vor descurca iarna in versus cu niste anvelope care ar avea avantajul unei latimi mai mici. Dar nah, asta ramane de vazut.

Later Edit:



Exista diferenta, dar cu avantajul tehnologic, aceasta diferenta devine din ce in ce mai mica. Asta datorita programelor de simulare care pot lucra cu foarte multe variabile. Daca acum 50 de ani te bazai pe cateva teste inainte sa dai drumul la un produs pe piata, acum ai programe pe pc care simuleaza poate 90-99% din situatiile care pot sa apara. Si e si mai ieftin .
Avansul tehnologic vine pe baza teoriei, studiilor de piata, producerii, testarii, simularii si abia apoi vine randul omului de rand sa incalte masina si sa isi dea cu parerea.
Comportamentul pe zapada al acestor anvelope, precum si a celor dedicate anotimpului rece, este in aceeasi masura afectat sau avantajat de latime, si nu numai. In ecuatie intrand printre altele si gabaritul + greutatea masinii.

Referitor la folosirea programelor de simulare in detrimentul testelor de anduranta, regret sa te dezamagesc dar inca nu am ajuns in era aia..
Tocmai asta face diferenta dintre un producator din clasa premium si unul low.
Perfect de acord ca intai apare teoria, apoi simularea virtuala, studii de piata, testare si lansare pe piata.
DAR: diferentele de calitate, performanta, eficienta, etc. apar tocmai din urma rezultatelor obtinute in baza unor teste riguroase in timp destul de indelungat in aproape toate conditiile posibile existente pe terra. Indiferent ca vorbim de Audi vs Dacia, Michelin vs Nankang si exemplele pot continua la nesfarsit.

Fiecare producator de bunuri isi aloca niste bugete pentru fiecare departament, incepand cu productia, garantia, post garantia, programe de Customer Satisfaction etc.
Iar aici intervine magia..te poti zgarcii la Testare/Productie, dar apoi vei fi fortat de piata sa iti aloci un buget mai mare in Post Vanzare, daca vrei sa iti multumesti clientela si sa nu risti ca media sa se intoarca impotriva ta prin reclame negative.
Tocmai de asta exista teste peste teste, ca atunci cand produsul iese pe piata, reviewul sa fie pozitiv.
Eu sunt sigur ca anvelopele astea au fost produse pentru testare de cel putin 1 an, iar dupa teste riguroase facute de producator in medii ferite de ochii lumii, le'au trimis spre testare catre presa, zona tampon dintre producator si clientul final. And here we are now.

Trendul tinde catre o testare din ce in mai riguroasa, paralel cu simularea virtuala, acolo unde este buget.
Insa marele dusman al produselor de calitate, este reducerea de costuri datorate crizei economice. Reducere care din pacate se rasfrange asupra calitatii.

Last edited by yitzack; 15-05-15 at 09:26.
yitzack is offline  
Old 15-05-15, 10:39   #95
BLN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
A durat ceva pana cand a demarat o discutie... Dar e bine cand sunt pareri diferite, ca e absolut normal sa fie asa, daca am merge toti in aceeasi directie, nu am fi decat niste antilope Gnu migratoare.

Ma asteptam sa fie mai mare agitatia tinand cont ca este la bataie un set de anvelope model nou, gratis. Fara tragere la sorti, fara concurs, fara tombola. Totul depinde numai de cei care scriu aici. Dar chiar si asa, am reusit sa gasesc postari pertinente si la obiect.

Dripci
yitzack
BLN

Ce masini aveti? Repet: pe numele vostru, cu dimensiunea din carte sa se potriveasca cu ce au astia de la Michelin. Degeaba vine careva cu masina bunicului sau cu vreo limuzina cu jante pe 18 ca nu am ce sa va dau.
320D E46
Dimensiunile din carte sunt 205/55R16.
BLN is offline  
Old 15-05-15, 10:44   #96
BLN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
Ford Focus mk1
195/60 r15 - marime pe care o folosesc vara
185/65 r14 - marime pe care o folosesc iarna,

Un alt avantaj al anvelopelor CrossClimate, este ca, folosind un singur set iarna si vara, nu-ti mai faci probleme cu depozitarea rotilor si schimbatul lor.
Multi recomanda folosirea unor anvelope mai inguste iarna, se pare ca se descurca mai bine. Eh, ma intreb cum se descurca CrossClimate si prin prisma asta, daca iti alegi un set de marime care sa te "coafeze" vara, gen 195/205/215, cum se vor descurca iarna in versus cu niste anvelope care ar avea avantajul unei latimi mai mici. Dar nah, asta ramane de vazut.

Later Edit:



Exista diferenta, dar cu avantajul tehnologic, aceasta diferenta devine din ce in ce mai mica. Asta datorita programelor de simulare care pot lucra cu foarte multe variabile. Daca acum 50 de ani te bazai pe cateva teste inainte sa dai drumul la un produs pe piata, acum ai programe pe pc care simuleaza poate 90-99% din situatiile care pot sa apara. Si e si mai ieftin .
Avansul tehnologic vine pe baza teoriei, studiilor de piata, producerii, testarii, simularii si abia apoi vine randul omului de rand sa incalte masina si sa isi dea cu parerea.
Din ce am citit băieții au testat anvelopele peste 5 milioane de km. Īntradevăr, simulările dau rezultate foarte bune, dar cānd vorbești de siguranța consumatorului trebuie să fie foarte riguros și exigent. Sau nu, dar atunci nu te mai recomanzi ca lider sau măcar īn top.

Cāt despre iarnă, aparent profilul ce acționează ca o gheară ajută la aderență. Tehnic are sens, practic o să vă spun la iarnă. )
BLN is offline  
Old 15-05-15, 10:46   #97
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Noi comparam strict anvelopele in cazul de fata, putem presupune ca celelalte variabile le consideram stabile. In comparatie, folosim acelasi ansamblu automobil-sofer, vor avea aceeasi masa, acelasi gabarit, acelasi stil de sofat.

In cazul Michelin, te asigur ca se folosesc simulari virtuale. Desigur, nu pot spune cu siguranta cat la suta, doar o informatie din interior poate elucida misterul, desi eu cred ca tind spre 90 %. De asemenea, poate difera si calupul de teste, pe langa cele standard. Acum vorbim doar supozitii, dar altfel nu vad un producator premium cu bugete enorme si-ar permite sa scoata pe piata un produs. Tocmai ca testele nu pot simula absolut toate conditiile de pe Terra, se face un post studiu care sa completeze cu parerile soferilor.

Din fericire pentru noi, Michelin este un brand asa de puternic incat pleaca cu avantajul numelui, astfel lasand loc producatorului sa se axeze pe calitatea produsului.

Piata premium este foarte disputata si producatorii stiu ca orice pas, orice miscare sau produs neconform sunt taxate. Asta e foarte bine pentru noi, utilizatorul final si pentru capitalism si economie in general. Vezi alte exemple de produse care au ajuns la o calitate ridicata datorita concurentei: apple vs samsung, bmw vs audi vs mercedes, etc.
Dripci is offline  
Old 15-05-15, 10:58   #98
BLN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Am găsit niște referințe utile cu privire la testarea anvelopelor. Felul īn care le testează ține foarte mult și de lege.
Foarte interesant e ce zice aici despre īmbătrānirea anvelopelor. E lung, am citit de-a latul, dar īn weekend o să-l iau mai īn detaliu. http://www.tiresafetygroup.com/wp-co...Tire-Aging.pdf

Iar aici, tot NHTSA, care e instituție de stat, a publicat cerințele de performanță. http://www.nhtsa.gov/cars/rules/ruli...UpgradeII.html

Noi avem īn Romānia vreo astfel de instituție care să regementeza lucrurile astea sau ne bazăm pe organisme americane sau europene de acreditare?
BLN is offline  
Old 15-05-15, 11:01   #99
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Faptul ca un producator LowEnd ca Dacia/Renault a investit peste 160 de milioane de euro doar intr'un centru de testare la Titu, Dambovita ce iti zice?
Asta este o informatie data publicitatii in RO, insa despre investitiile in centre de testare ale producatorilor din capatul superior al gamei, nu stim mare lucru. Te asigur ca sumele puse in joc sunt enorme.

In domeniul anvelopelor, cu atat mai mult cu cat marii producatori au inceput demult sa investeasca in centre de testare in zonele de climat extrem ale planetei.

Nu vreau sa te contrazic referitor la testele de laborator, dar accentul se pune pe testele live, unde apar in ecuatie factori ai caror simulare nu dau aceleasi rezultate.
yitzack is offline  
Old 15-05-15, 11:01   #100
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Din ce am citit băieții au testat anvelopele peste 5 milioane de km.
Eh, nici chiar atat. Completez cu buna-vointa si, vorba lui Liam Neeson, a particular set of skills .

Legislatia romana tinde sa se alinieze cu cea europeana pe termen mediu.
Dripci is offline  
Old 15-05-15, 11:05   #101
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
Eh, nici chiar atat. Completez cu buna-vointa si, vorba lui Liam Neeson, a particular set of skills .

Legislatia romana tinde sa se alinieze cu cea europeana pe termen mediu.
Legislatia romana nu numai ca tinde, ci isi urmeaza trendul firesc de aliniere cu normele UE, ca doar suntem stat membru si cu atat mai mult ca deja producem anvelope din gama premium ( Continental, Pirelli, Michelin, Bf Goodrich, Kormoran, Kleber, Riken)

Last edited by yitzack; 15-05-15 at 11:08.
yitzack is offline  
Old 15-05-15, 13:04   #102
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Pentru moment, prefer sa raman la termenul de |tinde|, pentru ca de multe ori am vazut cum se intarzie alinierea legislatiei in diverse domenii, precum farmacologia, regimul anumitor compusi din alimente sau patrimoniul silvic. Pana la proba contrarie, prefer sa ma incred intr-un ADAC de exemplu.

Dau un exemplu de cum cred eu ca e nevoie de teste virtuale inainte de productie. Profilul anvelopelor CrossClimate il cunoastem, acel V cu capatele dinspre interiorul anvelopei intercalate. Cam cat a durat si de cate teste au fost nevoie ca sa ajunga fix la unghiul acela si distantele acelea ? Doar nu au produs 1000 de anvelope cu profil in V in pasi de cate 0.1 grade si 0.1 mm. Au produs mai putine si au extrapolat, au simulat restul marimilor. Au ramas cu x marimi pe care le-au aplicat productiei ca apoi sa le testeze fizic. Da nah, asa as face eu...
Dripci is offline  
Old 15-05-15, 13:33   #103
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Lucrez in domeniu auto. Proiectare, productie si adoptarea de solutii tehnice eficiente din toate punctele de vedere (sau cel putin spre asta se tinde) in post vanzare.
Este imperativa adoptarea unei legislatii care sa sprijine si in acelasi timp sa impuna normele in vigoare de productie, intrtr'o tara producatoare si exportatoare de bunuri. Fie ele sampoane, masini sau in cazul nostru, anvelope.
Nu intra in discutia de fata o comparatie intre legislatia noastra si cea din "tarile civilizate" cu privire la regimul compusilor din industria alimentara, sau mai bine zis afisarea lor pe eticheta, ori domeniul silvic.

Referitor la punctul tau de vedere vis a vis de proiectarea in mediul virtual a profilului unei anvelope, perfect de acord. Dar asta este doar unul din multitudinea pasilor de urmat, de la idee pana la produsul finit.

Mai avem mult pana ce ACR-ul nostru se va ridica la prestanta ADAC-ului. Din pacate.

Last edited by yitzack; 15-05-15 at 13:55.
yitzack is offline  
Old 15-05-15, 13:44   #104
BLN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Din punctul meu de vedere subiectul e epuizabil repejor īn puține persoane și fără o opinie ca urmare a testării.

Dacă se hotărăște Hondarul să nu ne mai țină īn suspans, poate de săptămāna viitoare deja primim feedback de la fericit.
BLN is offline  
Old 16-05-15, 10:03   #105
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

In ideea ca am vazut ca vei da gumele pt debit verbal am inceput sa sun la putinele firme care vand gume noi. Spre uimirea mea, nici nu au auzit de anvelopa asta...vreau sa-mi cumpar un set insa din cate imi dau seama guma asta nu a fost lansata inca pe piata...cel putin nu in Romania.
Daca tot esti in contact cu cei de la Michelin, intreaba te rog cand se vor lansa in Ro...pt mine e timpul sa schimb gumele, inca merg pe cele de iarna pe care le voi arunca cand le dau jos.

EDIT: ca sa intretin "competitia": consider ca povestile dinainte de experienta sunt doar o pierdere de timp. daca te intereseaza in fapt daca gumele astea fac ce zic ca fac atunci vrei un set de teste si o parere coerent exprimata si corect formata. Da-mi gumele, fa o lista de teste pe care vrei sa le fac si eu si asa putem compara. daca dai gumele pt debit verbal si fiecare se plimba in felul lui cu ele nu cred ca obtii ceva substantial...ci doar o parere in plus...lucru care nu conteaza in fapt. Consider o greseala sa dai gumele pt debit verbal cum ziceam si mai sus. In schimb mai bine le dai la cineva care stii ca va onora cererea ta de a face teste si a nota comportamentul lor in diferite conditii...si mai important de a raporta public notele extrase din experienta sofatului cu gumele astea.

Last edited by morghen; 16-05-15 at 10:17.
morghen is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -