Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 20-05-15, 19:19   #136
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Odata cu aderarea la UE, si eu tind sa cred ca standardele de calitate se aliniaza si omogenizeaza. Pe langa rezerva mea in ceea ce priveste egalitatii de calitate dintre un produse pentru vest si unul pentru est, mai am un dubiu. Anume, daca toate marimile de CrossClimate se fabrica in acelasi loc. Cu aceleasi echipamente, aceiasi muncitori si mai ales aceiasi furnizori.

Stiu exemplu de Pirelli P6000: 195/65 r15 fabricat intr-o alta fabrica decat 196/60 r15. Diferenta clara intre ele, ca rezistenta in timp si cauciucul se simtea altfel la atingere. Unul era mai plastic, altul mai elastic. Acelasi model de anvelopa, marimi diferite, fabrici diferite.

Poate ne ajuta Hondarul, sa ne spuna daca toate marimile de CrossClimate se fabrica in acelasi loc. Sa nu existe loc de interpretare. Poate unul isi cumpara r15 si nu e multumit, iar altul e super multumit de r17 din cauza ca fabricile erau diferite cu furnizori diferiti.

Pe langa plantatiile de arbore de cauciuc, proprietate Michelin, ma gandesc, nu si-or fabrica ei de la zero chiar tot, trebuie sa aiba furnizori de ceva.

Last edited by Dripci; 20-05-15 at 19:37.
Dripci is offline  
Old 20-05-15, 19:41   #137
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Fiind companii multi-nationale, nu se raporteaza numai la normele EU sau internationale. Noua uzina, indifetent din ce colt obscur al lumii, trebuie sa respecte caietul de sarcini, venit odata cu brandul.
Acuma, singura variabila ramane materia prima care nu poate veni doar dintr'o singura zona.
Ca exemple, loganul produs pana la sfarsitul lui 2005 cu tabla de la Sidex Galati vs cele cu tabla de peste hotare, Mittal. Primele rugineau groaznic, au spart bugetele de garantii.

Legat de CrossClimate, fiind un produs nou, este probabil fabricat intr'un singur loc. O data cu cresterea vanzarilor, productia se va extinde.
Dacia se fabrica initial in Romania si pentru intern si pentru extern. Acu se face si la rusi, indieni, maroc, etc
yitzack is offline  
Old 20-05-15, 19:57   #138
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Se pare ca Michelin produce CrossClimate pentru Europa, sunt slabe sanse sa fie gasita pe piete din afara Europei. Asadar, orice fabrica ar fi, 99% aceasta fabrica se va gasi in Europa. Nu cred ca se gandesc sa produca undeva inafara continentului ca mai apoi sa transporte pana in piata anvelopele. E o veste buna asta, din punctul meu de vedere.
Probabil si pentru ca atunci cand au dezvoltat aceasta anvelopa, au conceput-o pentru climatul Europei, de la -30 la +40 grade Celsius. Ar pune degeaba anvelopa la vanzare in piete din Africa de exemplu. Sau America de Sud.
Dripci is offline  
Old 20-05-15, 21:32   #139
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Logistic vorbind, e mai aproape Nordul Africii de Europa de Vest decat e Romania.
Viceversa, e mai aproape Turcia sau Rusia de Europa de Est.

Traversam o perioada de criza. Se pune foarte mare accent pe reducere de costuri. Se promoveaza pana si subtierea bandei cu care sunt legate anvelopele pe palet daca se pot reduce 10 eurocenti.

Ce nu multi inteleg, este ca o reclama buna, poate servi un rahat pe o tava de argint si culmea, cu succes. Dar nu vreau sa indrept discutia in directia asta, cu toate ca asta este trista realitate..
yitzack is offline  
Old 20-05-15, 21:54   #140
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Geografic vorbind, ai dreptate. Dar ma gandesc si la nivelul taxelor. E un lucru sa produci in CE pentru tarile din Comunitate si alt lucru sa produci in Africa pentru Europa. Daca produci in Romania si exporti in Danemarca de exemplu, nu ai taxe. Dar daca produci in nordul Africii, s-ar putea sa ti se aplice niste taxe la intrarea in spatiul comunitar. In cazul Turciei s-ar putea sa existe un acord de liber-schimb, lucrurile se complica.- http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:21996A0907%2801%29:EN:HTML

O proprietate importanta a anvelopei este progresivitatea cu care isi pierde aderenta. E un lucru important, mai ales pentru un sofer neexperimentat, ca anvelopa sa piarda aderenta cat mai gradual, sa nu ia prin surprindere, sa "ierte" anumite greseli de incadrare intr-o curba de exemplu. Avand progresivitate, iti mentine si masina echilibrata in viraje. Desigur, conteaza si constructia masinii si raportul distribuirii maselor pe axe, dar il consideram ideal 50:50.
Apropos, tu ai cantarit din curiozitate sau la ITP BMW-ul pe axe ?
Dripci is offline  
Old 20-05-15, 23:06   #141
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
Geografic vorbind, ai dreptate. Dar ma gandesc si la nivelul taxelor. E un lucru sa produci in CE pentru tarile din Comunitate si alt lucru sa produci in Africa pentru Europa. Daca produci in Romania si exporti in Danemarca de exemplu, nu ai taxe. Dar daca produci in nordul Africii, s-ar putea sa ti se aplice niste taxe la intrarea in spatiul comunitar. In cazul Turciei s-ar putea sa existe un acord de liber-schimb, lucrurile se complica.- http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:21996A0907%2801%29:EN:HTML

O proprietate importanta a anvelopei este progresivitatea cu care isi pierde aderenta. E un lucru important, mai ales pentru un sofer neexperimentat, ca anvelopa sa piarda aderenta cat mai gradual, sa nu ia prin surprindere, sa "ierte" anumite greseli de incadrare intr-o curba de exemplu. Avand progresivitate, iti mentine si masina echilibrata in viraje. Desigur, conteaza si constructia masinii si raportul distribuirii maselor pe axe, dar il consideram ideal 50:50.
Apropos, tu ai cantarit din curiozitate sau la ITP BMW-ul pe axe ?
In balanta se pune costul de productie+transport/logistica+taxe, fie ele impozite sau taxe vamale. Acum, salariile in Eu sunt cel putin duble fata de Africa de exemplu iar costurile de transport din Ro spre Vest sunt mai mari decat pe apa peste Mediterana. Deci un cost de productie si logistic mai mic justifica plata taxelor vamale.

Intr'adevar, progresivitatea de care au dat dovada CrossClimate-urile le-au aruncat in varfului topului, obtinand cotatia A la aderenta pe ploaie. Jos palaria. Nu mi-ar fi rusine sa spun ca prin rezultatele obtinute, au depasit cu mult termenul de "all season". Este cu adevarat inovativ ce au reusit sa obtina.
Interesant ar fi daca prin noua categorie de anvelopa aparuta, Michelin CrossClimate sa ajunga anvelopa de prim montaj in uzina pentru majoritarea producatorilor auto, avantaje fiind foarte multe. Unul fiind reducerea costurilor dealeror la pregatire de vanzare, de a echipa masina proaspat vanduta, cu anvelope de sezon.
Exemplele pot continua. Got the point
yitzack is offline  
Old 20-05-15, 23:29   #142
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
It [CrossClimate] will be produced throughout Europe and in France in 2016.
http://www.just-auto.com/news/michel..._id156464.aspx

Ca sa imi termin ideea, prefer o anvelopa care pierde aderenta mai devreme dar gradual lasandu-ti timp sa te redresezi decat o anvelopa care isi pierde aderenta tarziu si brusc precum suspensiile unui Golf 4 care te arunca in sant direct ).
Dripci is offline  
Old 21-05-15, 00:33   #143
BLN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Uaaaa, unde ati dus discutia...
BLN is offline  
Old 21-05-15, 07:55   #144
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
http://www.just-auto.com/news/michel..._id156464.aspx

Ca sa imi termin ideea, prefer o anvelopa care pierde aderenta mai devreme dar gradual lasandu-ti timp sa te redresezi decat o anvelopa care isi pierde aderenta tarziu si brusc precum suspensiile unui Golf 4 care te arunca in sant direct ).
Un cuvant de spus in afacerea asta au arcurile..degeaba sunt anvelopele capabile daca arcurile nu..
yitzack is offline  
Old 21-05-15, 20:35   #145
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Oho ! Corect ! Si cate mai conteaza pe langa arcuri: tipul suspensiei spate rigida/independenta, amortizoarele, starea bucsilor.

Daca ne referim la reducerile de costuri de care ne ferim toti, uitati-va la Golf 7, care are punte independenta spate doar de la 1.4 tsi 122 cp. Macar sa iti achizitionezi cu anvelope din prima echipare super-premium sa suplinesti lipsa tehnologiei de pe platforma asta. Si nici macar atunci nu esti sigur pe stabilitatea masinii, cititi despre noua serie de Michelin Primacy HP pusa pe Focus 3 din fabrica. Doar de rau despre ele. Galme, aderenta lipsa, descentrate, etc.
Dripci is offline  
Old 21-05-15, 21:31   #146
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Na ca ajungi la vorba mea..nici Michelinu nu e ferit de plangeri asupra calitatii anvelopelor.
Tinuta de drum a fiecarei masini tine de armonia dintre setupul suspensiei, anvelope, grade de uzura elementelor de directie & suspensie, etc.
Diferente exista normal intre clase, nu poti compara un golf cu passat, fiesta cu mondeo, etc
Nu neaparat criza a dus la reducerile masive de costuri in detrimentul calitatii si durabilitatii. Termenul corect este CONSUMERISM.
Asemeni electrocasnicelor, masinile sunt bunuri consumabile cu durata de viata limitata, de obicei din pacate la durata garantiei.
Uite ca vesticii au acceptat noua educatie, inainte de iesirea din garantie, dau masinile pentru una noua. Si tot asa. Aici a reusit Dacia/Renault sa se impuna si sa iasa pe plus, cu toate ca piata era in cadere libera.
In vremurile astea, iesi in fata ori cu pret ori cu inovatia.
CrossClimate-ul se remarca se pare inovand toate proprietatile unei anvelope, re-inventand termenul.

Last edited by yitzack; 21-05-15 at 21:33.
yitzack is offline  
Old 21-05-15, 22:28   #147
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Plangeri cred ca are orice firma. Acum sa vedem cum va reactiona Michelin in fata reviewurilor negative. Reactia face diferenta intre un brand puternic si o firma oarecare. Urmaresc cu interes desfasurarea evenimentelor.
Nu compar intre clase, ci inter-clase. Focus cu suspensie independenta pe orice motorizare si Golf nu. Producatorii fac rabat din diverse motive: reducerea costurilor, axarea pe post-garantie, piese auto, etc. /offtopic
Si totusi, intr-o lume consumerista, ceea ce face Michelin acum este ilogic din punct de vedere al volumului de vanzari. Le-ar conveni sa vanda mai mult cred eu, anvelope separate-de vara si de iarna. Cu CrossClimate exista riscul sa isi canibalizeze propriile produse. Doar ca, daca nu ieseau ei pe piata cu anvelopa de vara certificata pentru iarna, iesea alt producator. Singurul argument este ca au vrut sa fie primii, chiar cu riscul sa le scada vanzarile pe genurile de anvelope pe care CrossClimate le poate inlocui.
Dripci is offline  
Old 22-05-15, 13:57   #148
yitzack

Stage 5
 
yitzack's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 905
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Nu vei vedea nici o reactia din partea Michelin, sau a oricarui altui producator vis a vis de reviewurile negative.
Decizile in privinta asta, se iau la alt nivel, daca se iau.

Ceea ce face Michelin, este o miscare curajoasa. Acum sincer sa fiu, ca sa isi canibalizeze propriile produse, CrossClimate'ul nu numai ca trebuie sa dovedeasca cu ce se lauda, ci un pic mai mult. Dar asta vom vedea cu timpul.
Nu uita insa ca pe planeta asta, mai sunt zone preponderent reci sau preponderent calde, unde nu prea ai ce sa faci cu CrossClimate..
yitzack is offline  
Old 22-05-15, 16:17   #149
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti

Gata e timpul sa votam castigatorul!

Dintre:

BLN

Dripci

yitzack


https://forum.4tuning.ro/692-anvelope...ml#post5799524
Hondarul is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -