Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori. |
09-05-15, 15:35
|
#76
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by BLN
|
Mai degraba ne adaptarea vitezei la conditiile de drum + lipsa ABS + pistonase din etrierii de frana partial colmatati sau repartizator de frana defect (se vede ca la franare masina nu isi mentine traiectoria) si in ultimul rand poate, anvelope uzate sau ne'performante pe ud.
Intamplarea face ca pe langa masina personala de zi cu zi, mai detin si un Pajero MK1 de weekend, printre altele, fara ABS.
Chiar si pe uscat, la peste 80kmh, datorita inertiei, franarea brusca este o aventura.
Si oricum, SUV-urile in general sunt mai greu de oprit decat autoturismele, cu atat mai mult cu cat daca circuli pe asfalt cu anvelope de teren (MT-uri sau mai rau cu profil SIMEX) fie el uscat sau ud..
Last edited by yitzack; 09-05-15 at 15:39.
|
|
|
10-05-15, 11:27
|
#77
|
Stage 2
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Ești gică contra mereu?
Mai mult de 110km/h nu avea și putea să aibă pistoanele și sudate, cu niște cauciucuri decente nu mergi pe asfalt umed sanie ca pe gheață. Tocmai că nu a păstrat traictoria arată că erau pneurile praf. Iarna pe gheață când o iei în lateral e de vină repartizatorul de frână și ce-ai mai enumerat tu pe acolo sau distribuția inegală a greutății din mașină + înclinația drumului?
Nu de alta, dar eu n-am văzut nicio mașină care să alunece ca pe șine, fără să plece stânga dreapta.
|
|
|
10-05-15, 13:54
|
#78
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by BLN
Ești gică contra mereu?
Mai mult de 110km/h nu avea și putea să aibă pistoanele și sudate, cu niște cauciucuri decente nu mergi pe asfalt umed sanie ca pe gheață. Tocmai că nu a păstrat traictoria arată că erau pneurile praf. Iarna pe gheață când o iei în lateral e de vină repartizatorul de frână și ce-ai mai enumerat tu pe acolo sau distribuția inegală a greutății din mașină + înclinația drumului?
Nu de alta, dar eu n-am văzut nicio mașină care să alunece ca pe șine, fără să plece stânga dreapta.
|
Imi pare rau sa te contrazic din nou.
Putea sa aibe anvelope noi ca la viteza aia fara abs tot sanie se ducea.
ABS-ul a aparut nu din necesitatea celor cu anvelope uzate sau proaste, ci fix din cauza prevenirii accidentelor de tipul asta.
Nu compara gheata cu asfaltul ud.
|
|
|
10-05-15, 15:40
|
#79
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Putea sa aibe anvelope noi ca la viteza aia fara abs tot sanie se ducea
|
De unde stii ?
Eu consider ca sunt mai importante anvelopele bune/noi decat sistemul ABS. Normal, e frumos sa le ai pe ambele..dar ca idee, eu as alege anvelopele de calitate in detrimentul ABS-ului. Asta ca o alegere fortata.
Din fericire, ABS-ul ajuta si pe cei cu anvelope uzate si pe cei cu anvelope proaste sau neconforme. Doar ca in grade diferite.
|
|
|
10-05-15, 15:58
|
#80
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Dripci
De unde stii ?
Eu consider ca sunt mai importante anvelopele bune/noi decat sistemul ABS. Normal, e frumos sa le ai pe ambele..dar ca idee, eu as alege anvelopele de calitate in detrimentul ABS-ului.
|
Esti sigur?
|
|
|
12-05-15, 15:48
|
#81
|
Stage 5
Join Date: May 2012
Posts: 405
Member of: [PEUGEOT] [SKODA]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Eu as alege ABS si in fata mamei sau a tatalui cauciucurilor performante. Unii dintre voi chiar sunteti pe bune????
|
|
|
12-05-15, 16:05
|
#82
|
Stage 2
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Dacă aș avea de ales stric între cele 2, clar merg pe gume.
Mi-a intrat abs-ul de 3 ori în viața asta, de 2 ori iarna pe drum nedeszăpezit și 1 dată pe asfalt ud(niciodată ca urmare a frânării bruște pentru a evita un accident), dar patinări și derapaje laterale am avut de mult mai multe ori.
Dacă ești calculat, păstrezi distanța mereu, folosești frână de motor, atent la drum poți să trăiești fără să știi cum se manifestă abs-ul.
|
|
|
12-05-15, 16:44
|
#83
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by BLN
Dacă aș avea de ales stric între cele 2, clar merg pe gume.
Mi-a intrat abs-ul de 3 ori în viața asta, de 2 ori iarna pe drum nedeszăpezit și 1 dată pe asfalt ud(niciodată ca urmare a frânării bruște pentru a evita un accident), dar patinări și derapaje laterale am avut de mult mai multe ori.
Dacă ești calculat, păstrezi distanța mereu, folosești frână de motor, atent la drum poți să trăiești fără să știi cum se manifestă abs-ul.
|
Nu te contrazic. Normal ca daca stii sa conduci preventiv, te descurci de minune si fara ABS. Dar intotdeauna va exista un "dar" la franarea de urgenta, in situatii pe care nu le poti anticipa, ca de exemplu rularea cu 90-100 kmh pe autostrada uda, cand brusc franezi sa eviti un accident, asemeni cazului din filmulet..
Dupa o faza ca asta, merita sa'l pomenesti pe nenea Bosch si pe Mercedes pentru ABS-ul pe care il ai azi pe masina..
|
|
|
12-05-15, 17:57
|
#84
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Cand franezi brusc in timpul unui rulaj la 90-100 km pe ora, pe autostrada, daca ai anvelope foarte bune, nici nu mai ai nevoie de ABS pt ca te opresti in mai putini metri si nu ai nevoie sa eviti obstacolul virand.
Sunt 2 situatii diferite:
-frana brusca pe umed sa zicem, ai anvelope foarte bune care ISI MENTIN aderenta, roata se blocheaza foarte putin si opresti in x metri
-frana brusca pe umed, ai anvelope praf, pierd aderenta, se blocheaza rotile, derapezi si ABS-ul intervine non-stop pierzandu-si eficacitatea in a stopa masina. ABS-ul ajuta sa mentii masina pe traiectoria dorita si mai putin ajuta sa opresti in mai putini metri.
LE: combinatia anvelope praf+ABS poate deveni chiar periculoasa din punctul meu de vedere. Daca anvelopele isi pierd aderenta foarte usor, forteaza sistemul ABS sa intervina des si asta poate lungi distanta de franare.
Revin la parerea mea, mai bine m-as descurca cu anvelope foarte bune decat cu anvelope praf+ABS. Te poti invata mai usor sa dozezi forta pe frana.
Quote:
Unii dintre voi chiar sunteti pe bune????
|
Da.
Pentru moment, da. Pana la niste teste obiective care sa ma faca sa imi schimb parerea, desigur.
Last edited by Dripci; 12-05-15 at 18:01.
|
|
|
12-05-15, 18:15
|
#85
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Dripci
Cand franezi brusc in timpul unui rulaj la 90-100 km pe ora, pe autostrada, daca ai anvelope foarte bune, nici nu mai ai nevoie de ABS pt ca te opresti in mai putini metri si nu ai nevoie sa eviti obstacolul virand.
Sunt 2 situatii diferite:
-frana brusca pe umed sa zicem, ai anvelope foarte bune care ISI MENTIN aderenta, roata se blocheaza foarte putin si opresti in x metri
-frana brusca pe umed, ai anvelope praf, pierd aderenta, se blocheaza rotile, derapezi si ABS-ul intervine non-stop pierzandu-si eficacitatea in a stopa masina. ABS-ul ajuta sa mentii masina pe traiectoria dorita si mai putin ajuta sa opresti in mai putini metri.
LE: combinatia anvelope praf+ABS poate deveni chiar periculoasa din punctul meu de vedere. Daca anvelopele isi pierd aderenta foarte usor, forteaza sistemul ABS sa intervina des si asta poate lungi distanta de franare.
Revin la parerea mea, mai bine m-as descurca cu anvelope foarte bune decat cu anvelope praf+ABS. Te poti invata mai usor sa dozezi forta pe frana.
Da.
Pentru moment, da. Pana la niste teste obiective care sa ma faca sa imi schimb parerea, desigur.
|
Chiar nu vreau sa fiu Gica Contra...dar imi mentin pozitia initiala..eu nu cred ca stii ce inseamna franare de urgenta pe carosabil ud, fara abs cu o masina de aproape 2 tone, cu anvelope noi sa zicem.
Teste obiective cu vs fara abs poti gasi pe youtube, pe diferite medii de rulare. E mai ieftin sa le vezi pe PC decat sa le pui in practica.
|
|
|
12-05-15, 19:03
|
#86
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Oricum deja am deviat de la subiect
|
|
|
12-05-15, 19:07
|
#87
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Teste obiective cu vs fara abs poti gasi pe youtube
|
Stiu ca gasesc teste, dar nu in conditiile date de mine.
Anvelope praf + ABS versus anvelope premium.
Sistemul ABS a fost inventat pentru a evita blocarea rotii si pierderea controlului asupra directiei. Cum spuneam mai sus, el are un impact mic asupra distantei de franare. In ultima instanta, practic, daca ai avea niste anvelope PERFECTE, care nu si-ar pierde aderenta in nicio situatie, ABS-ul ar fi depasit, ar fi doar fieratanii care atarna la masa masinii.
Ma rog, putem trece mai departe ), avem cu totii pareri proprii.
|
|
|
12-05-15, 21:33
|
#88
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Dripci
Stiu ca gasesc teste, dar nu in conditiile date de mine.
Anvelope praf + ABS versus anvelope premium.
Sistemul ABS a fost inventat pentru a evita blocarea rotii si pierderea controlului asupra directiei. Cum spuneam mai sus, el are un impact mic asupra distantei de franare. In ultima instanta, practic, daca ai avea niste anvelope PERFECTE, care nu si-ar pierde aderenta in nicio situatie, ABS-ul ar fi depasit, ar fi doar fieratanii care atarna la masa masinii.
Ma rog, putem trece mai departe ), avem cu totii pareri proprii.
|
E o mica mare diferenta intre teorie si viata reala. De aici si notiunea "din experienta".
Nu exista anvelope perfecte. Poate Cross Climate -urile se vor apropia un mic mai mult de perfectiune
|
|
|
14-05-15, 14:24
|
#89
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
A durat ceva pana cand a demarat o discutie... Dar e bine cand sunt pareri diferite, ca e absolut normal sa fie asa, daca am merge toti in aceeasi directie, nu am fi decat niste antilope Gnu migratoare.
Ma asteptam sa fie mai mare agitatia tinand cont ca este la bataie un set de anvelope model nou, gratis. Fara tragere la sorti, fara concurs, fara tombola. Totul depinde numai de cei care scriu aici. Dar chiar si asa, am reusit sa gasesc postari pertinente si la obiect.
Dripci
yitzack
BLN
Ce masini aveti? Repet: pe numele vostru, cu dimensiunea din carte sa se potriveasca cu ce au astia de la Michelin. Degeaba vine careva cu masina bunicului sau cu vreo limuzina cu jante pe 18 ca nu am ce sa va dau.
|
|
|
14-05-15, 14:44
|
#90
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Bmw seria 5 e39.
Anvelopele din carte sunt 205 65 R15.
Last edited by yitzack; 14-05-15 at 15:10.
|
|
|
|
|