Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori. |
30-04-15, 15:24
|
#46
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Hondarul
Sa va intreb altceva: care sunt principalele situatii intalnite in traficul din Romania, atat vara cat si iarna, in care anvelopele de pe masina trebuie sa se comporte bine? Adica in ce situatie un singur set pentru tot anul trebuie sa faca faca cu brio?
|
Vorbesc din experientele mele, si anume cand am simtit cel mai mult ca am nevoie de anvelope foarte bune. Inainte sa incep, mentionez masina si cauciucuri: Opel Astra cu Michelin A3 195/65/15 (foarte echilibrate ca anvelope dar tocmai le-am aruncat pentru ca aveau 6 ani si 4-5mm ramasi), Opel Vectra cu Pirelli Winter Carving Edge 195/65/15 (excelente pe zapada, destul de slabe pe asfalt).
- cea mai urata experienta am avut-o pe A1, la inceput de cod portocaliu. traficul nu se inchisese iar cand plecasem la drum nu stiam ce va urma. S-a circulat foarte urat, pe jos era zapada proaspata, fara material antiderapant imprastiat (nu iesisera plugurile si oricum nu cred ca ar fi rezolvat ceva); toata lumea mergea cu 50-60, vantul batea foarte puternic si din cauza suprafetei extrem de alunecoase, masina tindea sa derapeze in lateral, trebuia sa corectez frecvent din volan. De mai multe ori am crezut ca ma scoate in afara benzii si ma trezesc ca ma lovesc de cei ce circulau pe B2. Probleme de franare nu existau la acea viteza dar forta vijeliei era clar un mare pericol.
- trasee montane gen Rucar-Bran sau Transalpina, imediat dupa ce se potoleste un cod portocaliu care a tinut cateva zile. Pe drumuri necuratate de genul asta e clar ca ori ai cauciucuri de iarna premium, cu DOT recent si minim 6-7mm, ori pui lanturi. Cu niste cauciucuri mai uzate sau low cost risti prosteste, pentru ca in urmatorul ac de par in coborare s-ar putea sa te duci direct in cei de pe contrasens.
- mirificul Bucuresti. Muntii de nameti care se strang dupa cateva zile sunt winter offroading pur. Fara cauciucuri cel putin decente ramai blocat, cu fundul in strada, incercand sa intri intr-un loc de parcare. Decat sa merg cu o masina cu anvelope slabe iarna prin Bucuresti mai bine iau tramvaiul, e un chin si o prostie sa intri pe stradute laterale sau sa incerci sa parchezi daca ai anvelope de 50 ron bucata de la baiatu' care aduce din Germania.
- orase asezate pe dealuri cum este, spre exemplu, Pitesti. Poti cobori o panta care se opreste direct intr-o intersectie cu cedeaza sau un giratoriu. Am trecut de cateva ori prin emotii vazand ca, din cauza inclinatiei si a alunecusului, s-ar putea sa te opresti direct in mijlocul intersectiei. Nu te scapa niciun ABS sau frana de motor daca n-ai anvelope bune. Alta problema este asteptatul la semafor in rampa, cand nu stii daca mai pornesti in fata sau te opresti in cel din spate.
Asa ca eu cred ca in aceste situatii trebuie sa faca fata cu brio un set de anvelope pe tot anul. Sunt conditii de circulatie cu care se poate intalni orice sofer normal, cu masina personala (incerci sa t deplasezi la serviciu prin Bucuresti, trebuie sa dai o fuga pe autostrada pana intr-un oras invecinat sau pleci cu familia un weekend la munte). Nu drumuri forestiere, nu aventurari pe drumuri inchise, stabilitate la 120km/h pe zapada sau raliuri pe trasee inzapezite; trebuie sa asigure un nivel bun de siguranta, la o viteza decenta si adaptata situatiilor cu care ne intalnim in fiecare iarna pe drumurile publice din tara asta.
Ce cred eu despre aceste anvelope de la Michelin? Sincer, sunt curios, foarte curios pentru ca un set de anvelope care sa te duca decent, in siguranta, si la 35C dar si la -15C pe zapada suna excelent. Scapi de drumurile bi-anuale la vulcanizare unde astepti ore intregi la coada, apoi scapi de grija de a gasi un loc bun de depozitare daca stai la bloc (pentru mine asta e o problema, un set de anvelope mananca ceva spatiu). Plus ca scapi si de stresul de a le schimba la timp, sa nu te prinda prima zapada cu anvelopele de vara si sa fii nevoit sa abandonezi masina in parcare pana cand se usuca drumul si poti merge la vulcanizare. Sunt griji in minus, lucruri care conteaza destul de mult.
Din ce stiu eu despre anvelope, este foarte importanta elasticitatea cauciucului la o anumita temperatura; stiu ca cele de iarna sunt mai dure si isi pierd eficienta la peste 7C iar cele de vara la sub 10C. Tocmai din cauza asta nu aveam incredere in all-seasons, nu stiu cum un cauciuc poate fi elastic si la -10C dar si la plus 30C, intelesesem ca sunt mai dure decat ar trebui la orice temperatura si din cauza asta nu sunt eficiente nici vara dar nici iarna. Chiar ma intereseaza daca Michelin a depasit problema asta. Cat despre aspect, din poze nu par sa aiba cine stie ce grip pe zapada, dar ceea ce pare nu coincide mereu cu realitatea asa ca prefer sa nu ma pronunt.
Last edited by 22VIN; 30-04-15 at 15:27.
|
|
|
05-05-15, 12:00
|
#47
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Hondarul
Sa va intreb altceva: care sunt principalele situatii intalnite in traficul din Romania, atat vara cat si iarna, in care anvelopele de pe masina trebuie sa se comporte bine? Adica in ce situatie un singur set pentru tot anul trebuie sa faca faca cu brio?
|
- Cand ies cocalarii (cu folii pe luneta sau pe retina) si batranii din parcari indiferent de sezon
- Cand ne ia iarna prin surprindere...ca nu ne gandeam ca o sa ninga si anu asta
- Cand te grabesti la servici ca ai adormit dupa ce a sunat alarma, ai drum liber si in giratorii atingi apexurile..indiferent de sezon
|
|
|
05-05-15, 17:52
|
#48
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Cam in 2 saptamani o sa incalt masina cu aceste CrossClimate. Si voi incepe sa va spun cum se comporta in utilizarea zilnica.
Dar tare vreau sa ii dau si unui forumist cel de-al doilea set de la Michelin. Ar fi usor sa fac un concurs pe site in care sa se inscrie lumea cu un comentariu, dar am zis ca inca mai este lume pe forum care sa se implice in discutii inteligente.
Discutia noastra despre anvelopele CrossClimate nu a fost foarte fructoasa. Dar am gasit cateva raspunsuri argumentate printre voi.
Trebuie sa mentionez ca ii pot da un set de anvelope doar unui user cu masina pe numele sau care are dimensiunea de fabrica intre 15-17 inch, dimensiune ce se regaseste pe aceste anvelope. Nu de alta, dar e rost de un proces verbal si trebuie sa ma asigur ca nu le puneti a doua zi pe www.pieseauto.ro la vanzare ci ca le folositi
Asa ca mai incerc un ultim hei-rup. Si in timpul ramas vin cu cateva intrebari simple pentru orice sofer.
Prin ce reuseste un pneu MICHELIN CrossClimate care se prezinta a fi unul de vara, sa se comporte excelent si iarna, pe zapada?
|
|
|
05-05-15, 19:03
|
#49
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Michelin CrossClimate reuseste sa se comporte excelent iarna, pe zapada chiar daca este un pneu care se prezinta ca unul de vara datorita a trei lucruri:
-tehnologia fabricatiei si materialul;
-profilul.
Materialul folosit pentru pneurile de vara este conceput pentru a oferi aderenta la >+7 grade Celsius. Sub aceasta temperatura, anvelopa se rigidizeaza, devina "plastica" si pierde aderenta. Anvelopele de iarna in schimb, folosesc in compozitia lor ulei de floarea soarelui pentru a-si mentine elasticitatea si la temperaturi de sub 7 grade Celsius pentru aderenta sporita. Datorita avansului tehnologic, Michelin a reusit sa obtina un material pe care sa il introduca in compozitia cauciucului pentru a-l face aderent pe timp de vara, dar nu moale pentru a-i scurta viata, reusind sa-si mentina elasticitatea si aderenta si la temperaturi scazute.
Profilul inteligent folosit, este specific pneurilor care se comporta bine pe ud si zapada, fiind profil in "V".
Un alt set de anvelope care se comporta bine iarna cat si vara este GoodYear Vector4Seasons. Amintesc acest model pentru care are un profil FOARTE asemanator cu aceste CrossClimate si in multe teste, sunt comparate direct. Diferenta este ca restul producatorilor au anvelope AllSeason, pe cand Michelin CrossClimate este un pneu de vara care are rezultate excelente pe timp de iarna si zapada si pe care il poti folosi legal iarna, avand insemne de folosinta pe timp de iarna.
|
|
|
05-05-15, 21:46
|
#50
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,877
Member of: [Honda] [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Ba, tu copiezi
|
|
|
05-05-15, 22:09
|
#51
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by sKyNeT
Ba, tu copiezi
|
vrea gumele
|
|
|
05-05-15, 23:05
|
#52
|
Stage 2
Join Date: Mar 2012
Posts: 39
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Asta rămâne să ne convingem noi, dar dacă e să mergem pe încredere totul stă în compoziția materialului și în profil.
Ce mi se pare mie foarte important e că frânează mult mai bine pe uscat decât o anvelopă de iarnă, situație mult mai întâlnită iarna decât cea cu asfaltul umed.
Acu, să-mi și justific milogeala, chiar tânjesc după niște anvelope pentru că:
- deși se uzaseră am tras de setul de vară Dunlop sport maxx până a venit iarna, planificând o achiziție de un set nou în mijlocul iernii pentru un preț mai bun(asta pentru că mereu la plăcuțe, discuri și cauciucuri am căutat să iau doar produse de TOP)
- prin decembrie am avut un accident în care am fost vinovat (nu alcool sau viteză, doar ghinion și cretinătate din partea mea)
- până în iunie am băgat lună de lună, din salariu, minim 1500 lei în piese și manoperă ca să o scot la capăt.
- am terminat tot cu ea, dar mai trebuia să-mi cumpăr cauciucuri de vară. eram sătul de cheltuit bani cu mașina și am zis că-mi bag picioarele, vara asta merg cu cele de iarnă că nu mai știam cum e să ai bani în buzunar.
- prin august am rămas fără serviciu, dar deși am găsit alt job din septembrie, salariul nu-mi mai permitea să plătesc și chirie și să dau 2000 lei pe un set de gume.
- am zis că pun deoparte până-n primăvară câte puțin și aia e.
- jantele pe 17 și cauciucurile de vară erau la un prieten în garaj în tot timpul ăsta. până în decembrie, când i-au spart garajul și au luat tot. yeee
- e clar, rămân cu astea de tablă pe 16, chit că începuseră să ruginească, că oricum îmi place confortul în detrimentul sportivității și-mi iau cauciucuri pe 16 și ies și mai ieftin. alte jante mai frumoase o să-mi iau eu altă dată. yeee
- se face februarie, s-au adunat banii de cauciuri, dar testam piața cu ezitare
- dau într-o groapă de după iarnă pe Ștefan cel Mare și bam, rămân fără frâne.
- de schimbat: bucși, bascule, bielete antirului, bielete direcție, plăcuțe frână spate, discuri frână, 1 etrier plusss POMPA DE FRÂNĂ cu tot cu TULUMBĂ. Deși unele sunt consumabile, s-au sincronizat perfect.
Să-ți mai explic pe ce s-au dus banii de cauciucuri + alții care au urmat?
Și uite așa, fac al 2-lea an tot cu alea de iarnă, resemnat că nu se întrevede o achiziție de gume în curând pentru că, surpriză, când pe patronul firmei la care lucrezi îl ia DNA-ul și conturile îi sunt blocate, firma nu mai poate plăti salarii și sistează activitateaaaa.
Am fost definiția ghinionului aproape 2 ani.
Cred că o să testez gumele astea noi cum n-a făcut-o nimeni, o să le ling zilnic, o să le mușc cum mușcau homo erectus din pietre să vadă dacă-s de mâncare.
|
|
|
06-05-15, 09:44
|
#53
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by Hondarul
Prin ce reuseste un pneu MICHELIN CrossClimate care se prezinta a fi unul de vara, sa se comporte excelent si iarna, pe zapada?
|
Prin faptul ca nu iei amenda in decembrie si nu stai la cozi la vulcanizari sa-ti schimbi gumele...nu tre sa chemi pa unchiu-to sa te scoata din shantz cand o dat prima zapada...si nu in ultimul rand prin faptul ca daca tine vrajeala primul set sunt gratis
|
|
|
06-05-15, 10:26
|
#54
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
@sKyNeT: nu copiez )
@morghen: da, le vreau. Nu pentru ca nu am (Am set nou de dunlop bluresponse luate anul asta), ci pt ca am o mica obsesie pentru teste.
|
|
|
06-05-15, 12:56
|
#55
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Prin ce reuseste un pneu MICHELIN CrossClimate care se prezinta a fi unul de vara, sa se comporte excelent si iarna, pe zapada?[/QUOTE]
La intrebarea asta a raspuns cel mai concret producatorul, si probabil un raspuns mai argumentat deocamdata nu exista, decat din putinele teste facute sau presupuneri.
Problema asa cum vad eu lucrurile, este ca rezultatele mentionate in reclama, sa se pupe cu realitatea.
Cu atat mai mult, va conta foarte mult daca CrossClimate-urile vor face fata la drumurile si climatul din tara noastra.
Cu alte cuvinte, ar fi ideal ca tratamentul suferit de anvelopa vara la temperaturi ridicate si asfalt supra incins, impins catre limita de topire (datorita retetei proaste folosite), sa nu afecteze capacitatea anvelopei de a mai face fata la temperaturi foarte scazute iarna.
Nu vreau sa fiu Gica Contra, dar climatul de la noi din tara difera foarte mult cu cel din V Europei catre care presupun ca se adreseaza aceste anvelope, si de unde probabil ca se asteapta volumul principal de vanzari.
Pentru mine, asta ar fi anvelopa ideeala, un fel de perpetuum mobile in lumea anvelopelor.
Acuma, pana la proba contrarie in practica, Cross Climate-urile suna foarte frumos.
|
|
|
06-05-15, 13:27
|
#56
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
haha, bah...hai sa fim seriosi...majoritatea romanilor circula cu gume second importate din vestul europei...ce mare discutie poate sa fie daca gumele astea vor face fata in romania sau nu.....parca am fi la fotbal...romania nu e nimic deosebit din orice punct de vedere ai privi.
Si la noi e cald si la noi ninge..ca'n'germanea si ca'n'franta...daca nu ar fi asa, tiganii care bat drumul pana in franta si in belgia la cersit si furat nu ar mai ajunge in siguranta
Trei aspecte ma intereseaza la gumele astea:
- daca pe caldura mare nu pierd masiv din aderenta in curbe si la franare de urgenta
- daca performanta lor iarna se compara cat de cat cu gumele de iarna bune
- zgomotul produs pe autostrada la viteze intre 120 si 180
Daca cele trei puncte sunt satisfacute si nu costa mai mult decat un set de gume "normale" atunci isi merita banii.
Evident sunt foarte curios cat costa, iar cat de repede se uzeaza tine foarte mult de masina si de sofer.
|
|
|
06-05-15, 14:57
|
#57
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Quote:
Originally Posted by morghen
haha, bah...hai sa fim seriosi...majoritatea romanilor circula cu gume second importate din vestul europei...ce mare discutie poate sa fie daca gumele astea vor face fata in romania sau nu.....parca am fi la fotbal...romania nu e nimic deosebit din orice punct de vedere ai privi.
Si la noi e cald si la noi ninge..ca'n'germanea si ca'n'franta...daca nu ar fi asa, tiganii care bat drumul pana in franta si in belgia la cersit si furat nu ar mai ajunge in siguranta
Trei aspecte ma intereseaza la gumele astea:
- daca pe caldura mare nu pierd masiv din aderenta in curbe si la franare de urgenta
- daca performanta lor iarna se compara cat de cat cu gumele de iarna bune
- zgomotul produs pe autostrada la viteze intre 120 si 180
Daca cele trei puncte sunt satisfacute si nu costa mai mult decat un set de gume "normale" atunci isi merita banii.
Evident sunt foarte curios cat costa, iar cat de repede se uzeaza tine foarte mult de masina si de sofer.
|
Ai fi uimit sa constati ca romanii ce cumpara si folosesc anvelope SH nu sunt majoritari.
Legat de diferenta de climat intre RO si DE sau FR, iarasi te contrazic. Ei nu au diferenta asta asa mare de temperatura intre iarna si vara, la ei asfaltul nu se inmoaie vara si exemplele pot continua.
O anvelopa care este supusa iarna la ger de -30°C pe drum prost deszapezit si vara la +50°C la nivelul asfaltului, tre sa fie bine gandita si construita..
Legat de performante vara si iarna, vom vedea dupa primele reviewuri bine facute.
De obicei utilizatorul normal nu posteaza pe forumuri decat atunci cand se plange de calitatea proasta a produsului cumparat. Nu prea gasesti reviewuri pozitive nicaieri.
|
|
|
06-05-15, 18:01
|
#58
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Eu doar vad cate vulcanizari care vand gume second sunt, si cat de bine le merge...iar ca vesticii n-au iarna ca noi si n-au vara ca noi...eu am stat acolo si iarna si vara si mi s-a parut vara cald si iarna frig..mai mult sau mai putin ca la noi...cu zapada si canicula..dupa gust
Nu e asa diferenta incat sa zici ca deh gumele nu vor rezista..vor face icter si se dezumfla.
In plus, crezi ca daca Michelin vinde gumele in europa nu au luat in calcul extremele? Intrebarea e daca totusi fac ce zic ca fac si isi merita banii.
|
|
|
06-05-15, 19:01
|
#59
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 904
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Intr'adevar, sunt multe vulcanizari ticsite de anvelope sh, sunt pline forumurile de anunturi cu anvelope si piese SH, dar realitatea este un pic diferita. Chiar se vand mult mai multe anvelope noi..si asta este bine pentru ca siguranta noastra a tuturor depinde de asta..
Nu este un lux sa iti cumperi un set de anvelope noi daca iti pui un pic mintea la treaba. 100 ron in medie pe o anvelopa SH cu durata de viata un sezon ( iarna sau vara ) sau de la 200 ron o anvelopa noua cu durata mult mai mare de viata (cei drept nu neaparat o marca de TOP).
Afirmatii de genul ca mai bine dau 100 ron pe un Michelin SH de 4mm decat pe un Viking nou sunt lipse crase de rationament.
Revenind la Cross Climate, aceeasi intrebare o am si eu, daca se vor ridica la standardele cu care se lauda.
La cum evolueaza cercetarile in toate domeniile, este normal ca cu acelasi ritm sa evolueze si calitatea produselor obitnute si in acelasi timp asteptarile..
|
|
|
06-05-15, 22:01
|
#60
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,141
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: Am de la Michelin doua seturi de anvelope CrossClimate. Unul vreau sa ti-l dau ti
Au dat drumu la vanzari? se stiu preturi? Daca nu mi le da Hondarul eu cred ca-mi iau un set pe 16.
|
|
|
|
|