Buna seara,
Astazi am avut placerea sa lucram o masina a unui membru al forumului.
Nu este prima data cand posesorul a venit la sediul nostru, masina facand impresie buna inca de atunci.
Am masurat din nou masina stock si datorita conditiilor ideale de masuratoare am relevat 154 Hp in doua randuri.
Ulterior s-a trecut la operatiunile necesare reprogramarii ecu cu o noua versiune de soft.
Versiunea aleasa pentru a fi implementata acestui model a fost una dualsoft cu schimbare automata.
I se spune dualsoft pentru ca de fapt masina la utilizare normala sta in in functionare ECONOMICA prescurtat ECO, iar cand se accelereaza brusc sare in POWER.
Trecerea este instantanee de ordinul mimisecundelor, practic imperceptibila, mult mai rapida decat ar putea sa schimbe un operator softul la nevoie. Revenirea in ECO se face lafel de repede cand pedala este apasata usor sau se merge constant.
Sper sa imi ingaduiti sa va prezint modalitatea de lucru in astfel de cazuri.
1. se introduce masina in sediu
2. seaseaza pe role, se centreaza , se leaga, se calibreaza si se introduc datele
3. se testeaza masina stock adica, putere la roata, putere parazita(pierderile0, putere la motor.
4. se fac cateva verificari dupa ce s-a inregistrat cu ocazia acestor teste
5. se trece laoperatia propriuzisa de citire, modificare, scriere soft.
6. se reprogrameaza ecu si se fac proceduri de invatare ecu si teste, simulare reala de functionare pe dyno
7. se testeaza versiunea de soft implementata si daca este cazul se fac ajustari si noi teste pana se obtine rezultatul dorit.
Rezultatul dorit nu se reflecta doar prin cuplu si cai putere fiind foarte importanta buna functionare.
Si ca sa nu fie o discutie monotona voi aseza si cateva imagini.
Mitsubishi Lancer 2.0 DID - proprietarul nu este un ahtiat al valorilor mari ci si-a dorit o optimizare , o masina care sa functioneze corect si cativa caluti in plus daca se poate.
- putere stock declarata 140HP
- putere stock masurata 154HP
- putere dupa modificare 172HP (modificarea este optima si valorile maxime sunt atinse dupa cca. 200-300Km parcursi cand ecu ajunge la nivelul de autoinvatare maxim, probabiul mai creste 2-4HP)
Valorile obtinute sunt compatibile cu cele declarate de noi si nu pun in pericol nici un subansambul al masinii, eventual aduce puncte pilotului daca nu si mai rau. Noi uram numai de bine.
Dupa cum se poate vedea procesorul este unul Motorola in ecu Bosch.
Scrierea se face via BDM cu ajutorul unor scule CMD, partea de comunicare este cumparata softurile modificate custom de Racing Code dupa propia reteta.
Interventia s-a facut in ECU la nivel de procesor motorola. Dupa cum se poate vedea nu trebuie lipit nimic exista un port in ecu accesat cu un palpator special pe un suport special cu o interfata speciala. De fapt asa scrie si producatorul de ecu.