Buna dimineata,
Poate nu este cel mai potivit loc pentru o discutie la o masina personala dar am inteles exact ce spui, ce intrebi si nici pe departe de mine gandul de a interpreta cumva, sub o forma tendentioasa mesajul tau.
Aceasta masina nu foloseste o reteta comunca de tuning, fapt care cere in plus anumite testari verificari..., in plus trebuiesc parcursi cativa pasi normali la o astfel de masina.
Inainte de toate trebie subliniat faptul ca folosim la baza un motor EJ20, care este echipat cu un stroker kit insa capacitatea nu poate creste foarte mult, astfel ca asteptarile trebuiesc sa fie in concordanta cu capacitatea cilindrica si tipul de masina.
Nu avem un targhet de putere sau de timp stabilit, se urmareste buna functionare, iar daca totul este in regula timpul obtinut si puterea vor fi pe masura asteptarilor. Ma indoiesc ca are sa existe vre un Subaru mai rapid.
Configuratia mecanica este relativ pregatita pentru valori extrem de mari insa masina are o zona de eficienta care trebuie pusa in valoare, exploatata, mai departe ...
Acum pentru rodaj masina dezvolta in zona 5000rpm, cu presiunea limitata si setari conservatoare 300HP. Valoare mai mult decat onorabila pentru rodaj, tinad cont ca masina de serie are 265HP, dar la o turatie mult mai mare in jur de 6500rpm. Boost-ul a fost limitat la 1 bar obtinatut tarziu in trepte mari dupa 4000rpm. Turbina este un monstru este foarte mare si este normal sa se antreneze tarziu, mai ales in configuratie de galerie de evacuare actuala.
Softul post rodaj are un rol foarte important deoarece incepe sa se intre in zona de eficienta a motorului si probabil ca noua setare are sa aduca un plus de cca. 100HP, pentru a vedea si monitoriza tendintele de functionare in configuratia actuala.
Pentru a putea dezvolta, pentru a avea cunostinte experienta si testele sunt foarte importante iar noi nu facem teste pe masinile clientilor. Masina mea este si un micut cobai pe care facem teste capatand experienta la un alt nivel decat cel stradal sau de competitii restrictionate tehnic, iar cand vindem la client stim exact ceea ce facem.
Masina este inchibata din pdv al puterii deoarece:
- sistemul de alimentare nu este adus la nivelul modifiarilor(urmeaza dupa postrodaj)
- sistemul de evacuare este mic pana in up pipe plin de sonde, port afr si egt la fiecare cilindru... (este un sistem cu diametre mici chiar la jumate ca debit pe anumite ramuri dar asa putem citi perfect functionarea fiecarei ramuri de cilindri si chiar fiecare cilindru in parte. Ca un exemplu pe masina se pot monta acum 5 sonde AFR).
- controlul turbinei este la limita cea mai de jos.
Faza finala include mai multe interventii mecanice, electrice si de setare.