07-03-13, 13:28
|
#2791
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Ce-mi place cum ne da informatii Nea Tibi cu taraita, unii stam cu ochii beliti pe-aci doar-doar mai ciupim vreo informatie si dumnealui i-e teama ca ne plictiseste! 
Eu sunt curios si cam cum era construita monococa de aluminiu, dar inca n-am aflat nici din ce fel de teava e cadrul la care lucreaza nelutu cu George. Secretosi 
|
Nu este nimeni secretos John dar anumite detalii trebuie pastrate pt cei care fac aceste masini si altele din sfera auto...altfel nu faci performanta....ce crezi ca la F1 sau MotoGp nu se ascund unii de altii ?  ...sa vezi mancatorie si spionaj acolo nu ca la noi...monococa de aluminiu a fost facuta din mai multe elemente profilate care in final asamblate iesea o piesa extrem de sigura la impact frontal, lateral sau rasturnari...zbura tot din ea dar tu ramaneai acolo intact  ....componentele din tabla de aluminiu erau unse cu un adeziv special si nituite imediat...cam 2000 de nituri pe monococa....dupa aia se montau bascule si fuzete si alte anexe...ai vazut ca nu suntem secretosi ?
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
07-03-13, 21:09
|
#2792
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
cred ca timpul secretelor a trecut,draga Johncea ce priveste cadrul la care lucreaza Nelutzu,teava afost trasa,dimensiunea nu mai stiu,dar cred ca poate fi masurate.sigur este mai subtire decit primul meu Easter care a fost prea masiv si mult prea greu.Cea ce mai pot spune este ca dupa ce a fost gata sudat,afost detensionat lam bagat cu tot cu dispozitiv intrun cuptor mare citeva ore si lam llasat sa se raceasca .am avut un prieten CTCist care a controlat tot procesul.Cornele sa nu razi acum,dar asa am fost eu si asa sint si acuma chiar in noul meu Hobby.
cea ce priveste Monococa in mare esteasa cum a descris Cornel,adezivul a fost un lipici din 2 componente care se lipea peste tot si putea de trasneste,dar a fost necesar pentru evitarea fisurilor.Daca mai ai intrebari ti le raspund cu placere
T.Gedeon
|
|
|
07-03-13, 21:24
|
#2793
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
La pagina 185, nr. 2773 am postat lista cu nr. de licență din 1988.
Sper că le-ați văzut, în special Neluțu.
Baftă la meci! Tot așa până la final!
|
|
|
07-03-13, 21:36
|
#2794
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele sa nu razi acum,dar asa am fost eu si asa sint si acuma chiar in noul meu Hobby.
T.Gedeon
|
Cum dracu' sa rad cand era de plans cum ne chinuiam pe vremuri sa facem tot felul de artificii tehnice care azi nu crede nimeni ca erau realizabile atunci si le gasesti acum pe tava la niste preturi pe masura  ...ia sa ne mai veselim cu "niste amintiri" de la Gutai si Satu Mare 1986
|
|
|
07-03-13, 22:02
|
#2795
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Va multumesc tuturor pt informatii!
Adezivul banuiesc ca era ceva A+B, Araldite sau pe-acolo, din ala care pute a untura de peste  Radu Dumitrescu imi povestea recent ca incepuse constructia unui Easter cu monococa de aluminiu insa zicea ceva de sudura... Ideea lipirii + nituri mi se pare net superioara - la urma urmei si Lotus-ul (de strada) e tot lipit! Banuiesc ca acea "cada" era asemenatoare cu actualele cockpituri din fibra de carbon de la monoposturi, corect?
Cornel, eu stiu ca exista multe secrete, dar cred ca aici deja vorbim de istorie in automobilismul romanesc, nu cred ca e vb de spionaj, nu vand nimanui informatiile! Eu am vazut aceste masini pe pista in anii 85-90 si cand vad acum ca mai exista unele din ele si se fac eforturi pentru a fi restaurate parca ma furnica. Nu stiu ce e in sufletul lui Nea Tibi revazand masina pe care a construi-o si cu care a alergat dupa atatia ani...
Asa cum am mai spus, la vremea respectiva eram mai atras de turisme. Dupa ani si ani insa, cu putina experienta in facut un soi de masina de curse "pe soba in garaj" dintr-o epava - incomparabil cu ce ati facut voi, fara indoiala, nu ma intelegeti gresit - imi dau seama ce realizari fantastice au fost/sunt, iar faptul ca stam aici de vorba cu oameni care au scris istorie (desi in afara de topicul asta nu stiu sa se fi scris prea mult, si e pacat) in sportul auto romanesc este fabulos! Iar ca pasionat de automobile si tehnica lor sunt curios sa stiu cat mai multe. Recunosc ca mai am vise legate de constructia unei masini de curse, insa realist vorbind, sansele sa fac asa ceva, cel putin in viata actuala, sunt extrem de apropiate de zero  Plus ca, si daca sa zicem ca as construi-o, uitandu-ma la cat s-au chinuit altii cu monoposturi de-a gata care trebuiau doar adaptate pt coasta, sigur n-as apuca sa o setez astfel incat sa se poata si merge cu ea. Pe de alta parte nu cred ca am nici "sange in instalatie" sa concurez cu un monopost, la mine oricum primeaza placerea de a surubari.
Numai bine tuturor! Si nu uitati sa ne mai impartasiti cate ceva, sa ne tina baietii la curent cu progresul lucrarilor, mai uitam de belelele zilnice
Last edited by john17; 07-03-13 at 22:09.
|
|
|
07-03-13, 22:05
|
#2796
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Maine voi cauta poza facuta de mine cu acordul lui Toomas Napa referitor la barile antiruliu fatza -spate REGLABILE IN MERS IN TIMPUL ANTRENAMENTELOR !!!... erau pe cablu si cu niste parghii stil schimbator Shimano ca la biciclete...Easterele Estonia au fost revolutionare atunci prin solutiile tehnice adoptate si trebuia sa fii "bagacios" ca mine sa fi lasat sa le faci poze...sper ca Andris Stals nu se va supara ca am postat o poza cu Toomas Napa  sorry for posting this picture Andris, i hope you'll forgive me
Last edited by cornel1955; 07-03-13 at 22:11.
|
|
|
07-03-13, 22:12
|
#2797
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Am tot vrut sa intreb: nu era voie cu aripa fata (elementul aerodinamic, nu la roata) sau nu ati considerat necesara apasarea aerodinamica suplimentara?
Later edit: vad ca unele masini aveau, deci interzis n-ar fi fost, dar unele n-au... Si cred ca e importanta!
Last edited by john17; 07-03-13 at 22:14.
|
|
|
07-03-13, 22:12
|
#2798
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
... dar inca n-am aflat nici din ce fel de teava e cadrul la care lucreaza nelutu cu George. Secretosi 
|
o sa fac in curand toate masuratorile si chiar cadrul va fi cartografiat( asa se zice?  .. ) si o sa montez schita, nu e secret ci chiar placere sa dezvalui ce mesteri au fost "mosii nostri" Hi Hi  ....
Quote:
Originally Posted by Rusanescu
La pagina 185, nr. 2773 am postat lista cu nr. de licență din 1988.
Sper că le-ați văzut, în special Neluțu.
Baftă la meci! Tot așa până la final!
|
Am vazut, multumesc, e interesanta lista dar trebuie sa discutam inca pe ea, mie ceva nu imi iese... la meci nu ma uit, am fost prins cu beleaua asta de EASTER cu masuratori, desene si schite  ...
azi am facut meserie de ingineri, fara salopete doar cu linearul,pixul si hartia, hmmm? faina meserie
__________________
SOLENZA FT / Resita
|
|
|
07-03-13, 22:16
|
#2799
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Pai "mosii" lucrau cu pixul si hartia, voi ati pus repede laptopul pe cadru! Sacrilegiu
|
|
|
07-03-13, 22:18
|
#2800
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
CANTARUL
Deci cadrul asa cum e acum in acest stadiu cantareste: 56,50kg sper ca nu e in categorie cu BUTE
|
|
|
07-03-13, 22:22
|
#2801
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Va multumesc tuturor pt informatii!
Adezivul banuiesc ca era ceva A+B, Araldite sau pe-acolo, din ala care pute a untura de peste
Numai bine tuturor! Si nu uitati sa ne mai impartasiti cate ceva, sa ne tina baietii la curent cu progresul lucrarilor, mai uitam de belelele zilnice 
|
A+B era sau ceva similar ca asta ne dadeau comunistii atunci...cu alergatul ai dreptate...nu poti face fata financiar prea usor la o asemenea investitie...la Easter scapi mai "usor" dar un F3 sau un Radical cu motor de Hayabusa care e visul meu te duce la peste 20.000 euroi la mana a doua...si dupa aia urmeaza consumabilele si TAXELE DE INSCRIERE care te darama intrun sezon...sauzim de bine ca belele curg pe langa noi
|
|
|
07-03-13, 22:26
|
#2802
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
un Radical cu motor de Hayabusa care e visul meu 
|
SI AL MEU!!!  Daca faci tu matrita ma inscriu la o "coaja" de genu' celei de Radical, chit ca o expun in gradina fara sasiu si nu ma dau niciodata cu ea!
Hai sa lasam taxele, abia reusesc sa ma dau la 1-2 etape/sezon cu cotetzul pe care il am functional in garaj, si alea pe sponci...
FANTASTIC DE USOR cadrul!!!! Cand vezi atatea tevi te astepti la mai mult, mult mai mult! Iar la cate zabrele are cred ca e super rigid.
Last edited by john17; 07-03-13 at 22:28.
|
|
|
07-03-13, 22:30
|
#2803
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Si mi-a mai traznit o idee  am luat 2 bucati cearceaf albe si le-am asezat pe platoul de sub terasa unde lucram, am carat cadru acolo si l-am postat pe acea suprafata alba de cearceaf ca sa pot face poze de deasupra lui si sa nu ma deranjeze alte obiecte care ar fi iesit in cadre... asa il puteti studia si voi mai bine... urmeaza sa fac si desenele tehnice a acestui cadru
Deci facem si munca de cercetare si studiu  ha ha.... acum astept sa ne cheme cei de la uzina sa ducem Cadru, Jantele si ce mai trebuie la SABLAT apoi la zincat...
|
|
|
07-03-13, 22:33
|
#2804
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
CANTARUL
Deci cadrul asa cum e acum in acest stadiu cantareste: 56,50kg sper ca nu e in categorie cu BUTE 
|
Hehehehe lasal dracu' pe Bute...e de bine, este in "parametrii"...restul de anexe le stiu greutatea brate, fuzete, suspensiile date in poze si restul...ma intereseaza greutatea NESUSPENDATA de calculat asta include si rotile complete normal...fuzetele si brate cu suspensii pe PM  ...asa cum zicea si John e un sacrilegiu cu Laptopul acolo...."ai sarit din tiparul de atunci"....stii ca si americanii aia care reconditioneaza masini vechi lucreaza PE HARTIE cu schite ad-hoc si important este sa iasa perfect
|
|
|
07-03-13, 22:38
|
#2805
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Am tot vrut sa intreb: nu era voie cu aripa fata (elementul aerodinamic, nu la roata) sau nu ati considerat necesara apasarea aerodinamica suplimentara?
Later edit: vad ca unele masini aveau, deci interzis n-ar fi fost, dar unele n-au... Si cred ca e importanta!
|
este perfect in regulament si conteaza f mult...eu nu am avut si se simtea...problema ca la VTM ai o inclinatie iar la circuit alta...la VTM chiar este de belea pt ca noua ne cam fugea fatza si jonglam din anvelope si din presiunea in ele
|
|
|
|
|