24-05-15, 23:19
|
#6166
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Din pacate Mircea Padurean a iesit violent in decor in a 2a mansa de concurs. Este teafar insa a declarat ca pune punct activitatii sale competitionale.
|
|
|
24-05-15, 23:42
|
#6167
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
cine stie,poate se razgandeste,cu toate ca masina este destul de demolata si nici situatia financiara la Resita nu este prea roza
|
|
|
25-05-15, 17:12
|
#6168
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Alba a trecut,noi am trecut de juma de milion de clickuri si cu tot riscul de a plictisi am sa continui am ajuns la faza cand am montat blocul cu vilbrochen,biele si pistoane,o pompa de ulei noua si putin "preparata",volanta de otel pe care am folosito si pana atunci cu ambreiaj sinterizat trifoi cu patru foi ,pentru pompa de apa am strunjit o fulie cu diametru mai mare pentru reducerea turatiei minimeaza si riscul cavitatiei si astfel o parte din motor a fost gata cei care au pregatit motoare stiu ca de fapt lucrul cel mai mult este la chiulasa care mai era de facut
|
|
|
26-05-15, 08:43
|
#6169
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Si ca sa sabatorim asa cum se cuvine cele 500.000 (jumatate de MILION)
de accesari ale acestui topic, vreau sa va prezint niste foto de exceptie.
este vorba despre cursa de la SINAIA – CURSA DE COASTA 1972.
|
|
|
28-05-15, 23:37
|
#6170
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
inainte de a continua cu prepararea motorului vreau sa fac o mica paranteza undeva aici la inceput au fost easterele numite "dispozitiv" cea ce partial si este adevarat avand in vedere posibilitatile tehnice de atunci cu care au fost realizate ma refer atat la materialele si piesele existente atunci,posibilitati tehnologice de atunci si totusi am folosit multe noutati care sant si astazi actuale ambreiaj sinterizat,cutie dog box cu craboti,fara sincroane,partial si secventiala,scaune de supapa sinterizate,garnitura chiulasa tabla,aprindere electronica,shift light, si multe altele
ca idei,partial realizate ungere cu carter sec,diferential autoblocant,intinzator lant distributie cu roata dintata cu rulment,numai cateva ce imi amintesc
in viitor am vrut sa realizez ,printre altele si o pompa de apa electrica,un pic altfel decat cele folosite astazi,dar care avea acelasi scop
|
|
|
29-05-15, 06:58
|
#6171
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Pt carterul sec ce pompa de ulei preconizai sa folosesti? Ca trebuiau, pe langa cea care trimite ulei sub presiune in motor, 1 sau preferabil 2 elemente pompante care sa traga uleiul din carter.
|
|
|
29-05-15, 10:03
|
#6172
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Sinaia - cursa de coasta 1972 - video
|
|
|
29-05-15, 14:30
|
#6173
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
Sinaia - cursa de coasta 1972 - video
|
oare astazi, cu ajutorul unor forumisti, am putea identifica pe unii ( cat mai multi ) dintre participantii de atunci?
|
|
|
29-05-15, 19:11
|
#6174
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Ce asfalt era acum >40 de ani pe Drumul Cotei 1400, acum e praf...
|
|
|
29-05-15, 20:09
|
#6175
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,asa cum am scris undeva mai inainta pompa si baia de ulei leam adus de la prietenii mei din RDG,dar pompa era construita destul de simplu ,o carcasa de aluminiu strunjita si frezata si niste roti dintate de la ceva masineriii dea lor,raportul intre partea de presiuna si cea care sugea era de 1:1,5 un singur compartiment pe partea de presiune mai exista si un regulator,cu care putea fi modificata presiunea a fost prima varianta,cea mai simpla tot sistemul era pompa antrenata cu curea dintata,un rezervor de ulei,baia de ulei si furtune deci fara multe briz brizuri baia de ulei era astfel construita,furtunul de presiune era surubat pe baia in exterior in interior exista un racord care folosea gaura originala de ulei,pe cere in mod normal era fixata pompa originala,de asemenea era folosit filtrul original de ulei sper ca intelegi cum am descris .Deja pe atunci existau tot felul de sisteme mai sofisticate,cu 2,3 sau 4 pompe de absorbtie,radiator de ulei,care racea uleiul inainte de a ajunge in rezervor,filtri de ulei extern samd
Motorul BMW formel 1 din 1983 avea de exemplu o pompa cu 3 compartimente ,unul pentru presiune,2 de absorbtie din baia de ulei si inca 2 pompe suplimentare de absorbtie una pentru uleiul di chiulasa si cealalta pentru turbo
daca mai sant intrebari?
|
|
|
29-05-15, 22:04
|
#6176
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Un singur compartiment/etaj al pompei pt absorbtie nu e grozav, la accelerari si decelerari se aduna uleiul la unul din capetele motorului si poate lovi vilbrochenul in el, daca-i faci un "pantalon" sa traga din mai multe locuri trage aer printr-o parte si nu mai evacueaza uleiul...
In rest am inteles, multumesc. Partea aia de aspiratie nu mi-era clar din ce s-ar fi putut face.
|
|
|
29-05-15, 23:24
|
#6177
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,ai dreptate ce spui cu accelerarea si franare si uleiul din baie,acelasi lucru am intrebat si eu,nemtii care au conceput sistemul mau asigurat ca baia de ulei de aceia am si aduso cu mine este astfel conceputa ca totul sa functioneze,daca mai tii tu minte candva am scris ca la moto am concurat o vreme cu o MV Agusta 125 monoalbero,care avea ungere cu carter sec si acolo uleiul se aduna in partea de jos a carterului care avea o forma de palnie,dar motorul era mult mai mic
din pacate eu nu am apucat sa testez sistemul,a fost montat numai provizoriu pe un motor de 1300 ,dar nu lam incercat niciodata nu pot spune daca ar fi functionat probabil ca mai trebuia testat si imbunatatit
|
|
|
30-05-15, 10:47
|
#6178
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 62
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cupa municipiului Bucuresti 1980
(imagini obtinute prin amabilitatea domnului Manea Mihai-croco)
|
|
|
31-05-15, 21:04
|
#6179
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Ai uitat de asta!
|
|
|
01-06-15, 08:59
|
#6180
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
DE ieri si alaltaieri CUPA ORAVITA VTM
|
|
|
|
|