Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 30-01-17, 14:51   #1531
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Volkswagen recheama in service 836 automobile comercializate in Romania – modele Golf VII, Golf VII Variant, Sportsvan, Tiguan, Touran si Passat – deoarece este posibil ca in cazul defectarii fazei scurte sa nu aiba loc reactia de inlocuire (activarea luminii de pozitie), a anuntat producatorul auto german.
In plus, exista posibilitatea ca indicatorul de defectiune de pe modulul instrumentelor de bord sa nu indice defectarea fazei scurte, fazei lungi, luminii de deplasare pe timp de zi, luminii de ceata spate sau defectarea unui semnalizator, sau sa indice o iluminare defecta, cu toate ca iluminarea este in ordine.
Verificarile in atelier dureaza aproximativ o jumatate de ora. Volkswagen nu spune in ce consta reparatia.
La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Volkswagen vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.


Porsche recheama in service 16.429 automobile 911 Carrera, 718 Boxster si 718 Cayman comercializate la nivel mondial deoarece este posibil ca suruburile de prindere a rampelor de injectie de combustibil sa se desprinda. La service, suruburile de prindere vor fi inlocuite cu suruburi reproiectate, potrivit Porsche.
Proprietarii din Romania ai modelelor vizate vor fi contactati direct de catre Centrul Porsche Bucuresti. Vizita la service va fi programata cat mai curand posibil si va fi gratuita, ca in cazul oricarei operatiuni de recall.
Porsche nu a dat detalii despre cate masini sunt vizate in Romania, dar tinand cont de volumele acestor masini putem vorbi in cel mai rau caz despre „zeci” de unitati. Cele mai bine vandute modele Porsche in Romania sunt Macan si Cayenne, nu 911 sau modelele din familia 718.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 30-01-17, 14:53   #1532
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Volkswagen a anuntat ca a vandut in 2016 peste 10,3 milioane de vehicule, grupul german devansand in premiera Toyota care a fost locul intai din 2008 pana in 2015, cu exceptia unui singur an. General Motors, care a fost lider mondial cateva decenii, se situeaza pe trei.


Volkswagen a raportat vanzari de 10,31 milioane vehicule, iar Toyota de 10,17 milioane. Vanzarile Toyota au crescut cu numai 0,2% si din cauza parcursului mai slab din SUA, in timp ce vanzarile Volkswagen au avansat cu 3,8% mai ales datorita pietei chineze, care a crescut cu 12%.

Volkswagen a avut performante bune in multe tari: de exemplu Golf a fost de departe cel mai vandut model in Europa, iar in Suedia a fost pentru prima oara dupa cateva zeci de ani in care cea mai vanduta masina nu a fost un Volvo, ci tot Golf.

General Motors, care anul trecut a vandut 9,8 milioane vehicule, nu a anuntat rezultatele, insa totalul nu are cum sa plaseze acest constructor decat pe locul al treilea.

In ultimii opt ani Toyota a fost lider mondial, exceptie facand 2011 cand GM a fost locul intai, favorizat de problemele cauzate la Toyota si la furnizori de tsunami-ul japonez.

Volkswagen, desi a facut subiectul uriasului scandal al emisiilor poluante, care o va costa zeci de miliarde de dolari la nivel mondial, nu a fost afectata la vanzari de acest scandal mai ales datorita pietei din China, unde a livrat 2,9 milioane unitati. In Europa vanzarile marcii au scazut usor, iar cele totale ale grupului au crescut.

In SUA, pe fondul scandalului diesel-urilor, vanzarile Grupului au scazut cu 8%, iar in Brazilia si Rusia au fost scaderi din cauza crizei economice.

In Europa Volkswagen Group a avut 24% din piata anul trecut, iar Toyota s-a situat pe locul 10 in topul grupurilor auto, cu 4,2%.

Surse: Bloomberg, AFP
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 31-01-17, 09:25   #1533
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

In SUA are loc o noua rechemare babana la service pt masinile din concernul VAG, de peste 600.000 de masini, cu mai multe tipuri de probleme (probleme de etanseitate, defecte la airbag si pompe de apa defecte care pot provoca incendii), detalii aici: https://www.bloomberg.com/news/artic...ump-fire-risks
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 05-02-17, 20:52   #1534
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Volkswagen si furnizorul german de componente Robert Bosch au convenit sa plateasca 1,6 miliarde de dolari pentru rascumparari si despagubirea proprietarilor a circa 80.000 de vehicule diesel cu motoare de 3 litri care polueaza peste normele admise, transmite Reuters, citata de News.ro.

Cele doua companii ar putea totodata sa fie obligate sa plateasca peste 4 miliarde de dolari, daca autoritatile de reglementare nu vor aproba remediile propuse pentru toate vehiculele, potrivit documentelor depuse in justitie marti seara.

In decembrie, VW a anuntat ca a convenit sa rascumpere 20.000 de vehicule, anticipand sa remedieze alte 60.000.

Documentele incluse in acord arata ca daca autoritatile de reglementare nu aproba solutia de remediere pentru toate vehiculele, costurile suportate de VW ar putea creste.

Potrivit acordului, proprietarii de vehicule cu motoare de 3 litri care opteaza pentru remedierea acestora vor obtine compensatii de 7.000-16.000 de dolari din partea VW, iar producatorul auto va plati fiecaruia alte 500 de dolari daca modificarile tehnice vor reduce performantele vehiculelor.

Proprietarii care vor opta pentru rascumparare vor primi 7.500 de dolari, pe langa valoarea vehiculelor.

Astfel, VW va plati cel putin 1,26 de miliarde de dolari, iar furnizorul german de componente Robert Bosch 327,5 milioane de dolari.

Anterior, VW a acceptat sa cheltuiasca pana la 10,03 miliarde de dolari pentru rascumpararea a pana la 475.000 de vehicule cu motoare diesel de 2 litri, dupa ce a recunoscut ca a instalat pe acestea un soft care reduce nivelul emisiilor in timpul testelor de poluare.

Un judecator federal din San Francisco va sustine o audiere pentru aprobarea acordurilor pe 14 februarie.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 06-02-17, 08:05   #1535
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Mercedes-Benz recheama in service 530 de SUV-uri ML, GL, GLE, GLS si GLE Coupe comercializate in Romania – toate an model 2015-2016, deoarece senzorii din scaunul din dreapta ar putea “crede” ca o persoana foarte slaba este, de fapt, un scaun pentru copil, si calculatorul ar dezactiva automat airbag-ul.

“(…) in anumite cazuri, detectarea automata a ocuparii scaunului de insotitor ar putea sa nu corespunda specificatiilor interne. In cazul in care o persoana extrem de slaba s-ar aseza in zona de margine a scaunului de insotitor si nu s-ar misca deloc din aceasta pozitie pe o perioada mai lunga de timp, respectiva persoana ar putea fi probabil recunoscuta in calculatorul “detectare scaun de copil pe scaun insotitor” drept scaun pentru copil. Ca urmare, airbagul de insotitor s-ar dezactiva. Acest lucru poate afecta efectul de retinere pe scaunul de insotitor in cazul unui accident si ar putea creste riscul de ranire a insotitorului”, spune Mercedes-Benz.

Montarea scaunelor speciale pentru copii este permisa pe locul din dreapta soferului daca exista sistem de prindere ISOFIX sau adaptat (omologat) la centura de siguranta. Dar montarea unui scaun pentru copil in acest loc din masina prespune dezactivarea airbag-ului.

La cele mai multe masini airbag-ul se dezactiveaza manual, de catre sofer, de la un comutator plasat, de regula, in extrema dreapta a bordului (cand usa dreapta este inchisa, butonul este mascat) sau in torpedou.

In cazul masinilor mai vechi si mai ieftine airbag-ul pasagerului din dreapta nu poate fi dezactivat deloc, ceea ce face ilegala, nerecomandata si iresponsabila montarea unui scaun de copil acolo.

La masinile de generatie mai noua si mai scumpe masina poate dezactiva singura airbag-ul pentru pasagerul din dreapta in cazul in care senzorii din scaun transmit calculatorului informatii ca acolo s-ar afla un scaun pentru copil. Acesta este si motivul pentru care Mercedes-Benz face aceasta campanie de rechemare in service. Reparatia consta intr-o actualizare de software.

Bun, dar care este, totusi, problema? Atunci cand un scaun de copil este montat in dreapta soferului si airbag-ul este functional (nedezactivat) cresc scansele ca forta airbag-ului sa raneasca copilul, chiar daca scaunul sau special sta orientat spre inapoi (copilul merge cu spatele inainte). Pozitia scaunului si a copilului este mai apropiata de bord fata de a unui pasager adult, ceea ce aduce micul pasager mult mai aproape de raza de actiune a sistemului airbag si-l poate rani. De aceea airbag-ul se dezactiveaza.

Viteza de deschidere a unui airbag este de 100 pana la 300 km/h, in functie de tipul impactului si poate ucide sau mutila un om daca pozitia acestuia in raport cu airbag-ul nu este cea corecta.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Mercedes-Benz vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 06-02-17, 12:01   #1536
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Peste 1.600 de automobile Dacia Logan, Dacia Sandero si Renault Clio sunt rechemate in service, in Romania. O problema comuna tine de frane, iar strict pentru Dacia Logan a fost initiata o campanie de recall referitoare la airbag-uri.

Asadar, 724 automobile Dacia Logan II sunt rechemate in service, in Romania, din cauza airbag-ului sofer, dupa cum mentioneaza fabricatul: “Dacia a identificat posibilitatea un lot izolat de airbag-uri a caror functionalitate ar putea fi afectata in cazul unui impact”.

Actiunea de recall presupune verificarea seriei de fabricatie a airbag-ului sofer si inlocuirea acestuia daca se va considera necesar. Durata de actiune este de circa 50 minute, noteaza Dacia. Producatorul auto nu a detaliat – in anuntul oficial – care este, de fapt, problema cu airbag-urile montate in volan. Cert este ca sunt vizate 724 de automobile Dacia Logan II din tara.

Apoi, o campanie de rechemare in service separata, vizeaza atat modelul Dacia Logan II, cat si modelele Dacia Sandero II si Renault Clio IV – totul din cauza franelor.

“Renault a identificat o posibila perturbare a sistemului de franare, din cauza etrierului de frana din partea dreapta-fata. In situatia unei franari de urgenta eficacitatea sistemului de franare ar putea fi diminuata”, spune fabricantul.

Aceasta campanie de recall vizeaza, in Romania, 754 de automobile Logan II si Sandero II, precum si 153 automobile Clio IV.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Dacia si Renault vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 13-02-17, 13:01   #1537
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

1.
O ancheta demarata in Franta are in centrul atentiei PSA Peugeot Citroen, mai exact motoarele turbo diesel care echipeaza modele ale Grupului. Procurorii sustin ca unele masini pe motorina au emisii de oxid de azot (NOx) si de 7 ori mai mari decat limitele legale. Oficialii companiei auto franceze s-au declarat “socati” de aceasta ancheta.

“Suntem extrem de surprinsi, chiar socati de aceasta decizie”, a declarat Gilles Le Borgne, seful ingineriei in cadrul PSA Peugeot Citroen, citat de Reuters.

Grupul auto francez neaga si de aceasta data, cum a facut de fiecare data, ca ar folosi vreo solutie ilegala in ceea ce priveste controlul sau masurarea emisiilor poluante.

In Franta patru companii auto sunt luate in vizor pentru emisii: Volkswagen Group, Renault, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) si PSA Peugeot Citroen. Pentru fiecare dintre acesti colosi industriali anchetele sunt in diverse faze de cercetare.

Testele din laborator facute in afara plajei de temperatura 17-23 grade Celsius au relevat emisii de aproximativ 3 ori mai mari pentru unele modele PSA, iar modelul Citroen C4 Cactus a avut, in niste teste efectuate in decembrie 2016, emisii de Nox mai mari de 7 ori fata de limitele maxime admise.

Scandalul DieselGate, inceput cu Volkswagen, agata precum un uragan, pe rand, mai multe marci auto de calibru mondial, iar in acest moment deznodamantul pare foarte indepartat.

2.
Autoritatile din Coreea de Sud au gasit un dispozitiv prin care Nissan Qashqai dCi 130 (1,6 litri turbo diesel) triseaza la testele de emisii, scrie autocar.co.uk. Masina este fabricata in Marea Britanie, iar japonezii de la Nissan sustin ca se conformeaza reglementarilor. Tavalugul scandalului emisiilor, denumit si DieselGate, prinde ca o tornada, pe rand marci auto de calibru mondial, dupa ce totul a inceput cu minciunile Volkswagen depistate in SUA, in 2015.

“Suntem dezamagiti de aceasta decizie a Curtii”, spune Nissan, intr-o declaratie de presa oficiala.

Ancheta guvernamentala din Coreea de Sud a depistat ca asa-zisul dispozitiv face ca emisiile de NOx sa fie mai mici in timpul testarii, ceea ce conduce la emisii mai mari atunci cand masina este condusa in conditii reale de drum. Exact aceeasi problema au depistat autoritatile din SUA la masini diesel Volkswagen si Audi.

“Nissan Coreea isi mentine pozitia conform careia se conformeaza tuturor reglementarilor si nu a utilizat o setare arbitrara si nejustificata sau un dispozitiv ilegal pe Qashqai Euro 6”, noteaza producatorul auto japonez.

Vanzarile de Nissan Qashqai in Coreea de Sud este momentan suspendata si au fost rechemate in service 814 masini.

“Razboiul” dintre Nissan si autoritatile din Coreea de Sud este mai vechi, anul trecut compania fiind amendata cu echivalentul a 350.000 euro pe motiv ca triseaza la testele de emisii, dar Nissan a contestat amenda si a dat in judecata Guvernul si Ministerul Mediului.

Guvernul din Coreea de Sud a testat 20 de masini diesel ca urmare a scandalului DieselGate, sa vada care este situatia reala si daca sunt depistate probleme. In cazul lui Nissan Qashqai problema ar fi generata de o setare a sistemului de recirculare a gazelor de esapament (EGR), care se dezactiveaza dupa ce motorul depaseste temperatura de 35 grade Celsius.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 13-02-17, 13:04   #1538
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Anul trecut s-au vandut aproape 85 de milioane de masini noi in lume, dintre care 25 de mlioane in China si 17 milioane in SUA, arata un raport JATO. Toyota a fost cea mai vandute marca si o multime de brand-uri chineze au avut vanzari importante, in frunte cu Wuling care a avut cifre mai mari decat Fiat, Skoda sau Opel.

In lume vanzarile de autoturisme noi au urcat cu 6% anul trecut, pana la 84,2 milioane unitati. China a fost de departe cea mai mare piata, cu 25,5 milioane de masini, cu trei milioane peste 2015. Piata americana a fost pe locul secund, cu 17,55 milioane masini noi vandute, iar Japonia a fost pe trei, cu 4,8 milioane masini. Urmatoarele locuri au fost ocupate de Germania, India, Marea Britanie si Franta.

In top zece, Brazilia a avut cea mai mare scadere, de 20%, iar piata japoneza a scazut cu 2%. Din cele 52 de piete analizate de JATO, in doar patru vanzarile au scazut cu mai mult de 10%: Olanda, Malaezia, Africa de Sud si Brazilia. Piata rusa, despre care acum cativa ani se estima ca va trece de 3,2 milioane unitati, a fost mai mica de 1,4 milioane.

Piata din Singapore a crescut cu 48%, cea din Vietnam cu 27%, iar in Italia si Mexic avansul a fost de 18%. Cresteri de peste 15% au fost in Polonia, Irlanda si Romania.

In topul marcilor auto Toyota a fost pe primul loc, cu 7,24 milioane automobile livrate, iar Volkswagen a fost pe doi, cu 6,11 milioane. Ford a totalizat 5,85 milioane unitati, Honda 4,65 milioane, iar Nissan, 4,.5 milioane.

In top zece, Mercedes a avut cea mai mare crestere, 9% si o singura marca a scazut, Chevrolet (-2,7%). Marca Dacia s-a clasat pe locul 46 in topul marcilor, cu 465.000 unitati (avans de 11%). Dintre marcile cunoscute, Chrysler a avut cea mai mare scadere a vanzarilor (-27%). La Mitsubishi scaderea a fost de 8%, iar la Fiat, de 5%.

Marca chineza Geely a avut o crestere uriasa, de peste 400%, iar dintre marcile foarte cunoscute, cresteri de peste 10% au avut Renault, Jeep, Land Rover si Cadillac.

O serie de marci chineze necunoscute in Europa au vanzari consistente: Wuling (1,3 milioane unitati), Changan (779.000), Baojun (755.000), Dongfeng (643.000), BYD (471.000), Chery (374.000).

UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 14-02-17, 18:17   #1539
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Grupul PSA Peugeot Citroen este in discutii pentru o eventuala preluare a Opel de la General Motors (GM), a confirmat un purtator de cuvant al companiei franceze. Cele doua grupuri au mai avut colaborari in trecut si, daca fuziunea se va produce, compania rezultata va avea 16% din piata auto europeana.

Bertrand Blaise, purtator de cuvant la Peugeot Citroen, a confirmat ca PSA exploreaza o serie de initiative strategice cu Opel, inclusiv o potentiala achizitie.

Reuters si Bloomberg au scris pe surse despre discutii, fiind posibil ca un anunt de fuziune sa fie facut in cateva zile.

Cele doua grupuri au impreuna 16% din piata auto europeana, doar Volkswagen Group avand mai mult (24%). In noua companie, PSA Peugeot Citroen ar detine probabil controlul, dat fiind ca are operatiuni europene mai mari decat Opel (francezii au 9,5% din piata, iar germanii au 6,7%).

Este de asteptat sa urmeze si concedieri, dat fiind ca cele doua grupuri vor incerca sa puna la comun productia in cat mai multe uzine.

Opel, divizie europeana a General Motors, a fost la un pas de a fi vanduta sau inchisa in 2009, cand GM a intrat in procedura de faliment in SUA. Grupul a pastrat insa Opel si importanta diviziei a crescut dupa ce GM a decis sa scoata Chevrolet de pe piata europeana, in 2015. Opel este pe pierdere de cativa ani, anul trecut avand pierderi de 257 milioane dolari, fata de 813 milioane dolari in 2015.

Cele doua grupuri auto au si productie in comun, iar in 2013 au discutat pentru a face un parteneriat extins, care insa nu s-a concretizat decat prin vanzarea a 7% din actiunile GM catre PSA.

PSA a avut mari probleme financiare si a fost salvata in 2014 de statul francez si de chinezii de la Dongfeng, care detin 14% din actiuni fiecare. De cand este condus de Carlos Tavares grupul merge mult mai bine fiindca s-a concentrat pe modelele profitabile.

Sursa: Automotive News
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 15-02-17, 08:51   #1540
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Toate cele 12 modele super exclusiviste de Lamborghini Veneno si 5900 de bucati Aventador (produse intre 22 mai 2011 si 5 dec. 2016) sunt rechemate in service pt a remedia un defect la sistemul de alimentare care ar putea duce la aparitia unui incendiu.
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/201...7V073-9369.PDF
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 15-02-17, 18:14   #1541
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Discutiile dintre General Motors (GM) si PSA Peugeot Citroen sunt intr-o faza avansata si pare sa fie aproape momentul anuntului unei tranzactii istorice. GM scapa de una dintre diviziile care au pierdut enorm de multi bani, insa aproape ca iese din piata europeana, iar PSA are sanse mari de crestere, insa este criticata de cei care se tem ca vor urma concedieri masive la uzinele Opel. Intra in articol pentru a citi ce implicatii are tranzactia asupra celor doua companii si a industriei auto europene.


Opel este parte a General Motors din 1929, insa in ultimii 16 ani nu a obtinut profit, iar divizia europeana a GM, care cuprinde si marca Vauxhall, a avut pierderi cumulate de 8 miliarde dolari din 2010 pana in prezent. Desi GM a avut profit record de 12 miliarde dolari in lume anul trecut, in Europa pierderile au fost de peste 250 milioane dolari, iar in America de Nord profitul a fost de peste 9 miliarde dolari.

PSA Peugeot Citroen a fost „pe marginea prapastiei” in 2014 cand a fost salvata de statul francez si de chinezii de la Dongfeng. A fost adus la conducere si Carlos Tavares, silit sa plece de la Renault in urma unui urias scandal, acesta reusind sa taie din cheltuieli si sa eficientizeze multe dintre operatiunile PSA.

Anuntul legat de posibila preluare a Opel de catre PSA a ingrijorat multa lume, mai ales in Germania unde marea teama este ca vor urma concedieri semnificative, stiut fiind faptul ca in general, dupa o preluare urmeaza reduceri de personal la compania achizitionata.

Opel are in Europa 38.000 de angajati, dintre care doua treimi in Germania unde concedierile reprezinta un subiect social extrem de sensibil datorita fortei sindicatelor. GM are uzine si in Spania, Ungaria si Polonia, insa desi capacitatea totala de productie este de 1,6 milioane unitati.an, vanzarile au fost de sub un milion anul trecut, cu 20% mai putin decat inaintea crizei.

Brigitte Zypries, ministrul german al economiei, spune ca GM poarta responsabilitatea pentru viitorul uzinelor germane si a adaugat ca este inacceptabil faptul ca GM a purtat discutii pe tema vanzarii Opel fara a discuta mai intai cu sindicatele germane si cu autoritatile din landul Hesse. Opel are trei uzine in Germania si locurile de munca de la ele vor deveni tema de campanie pentru alegerile parlamentare din toamna.

PSA si-a revenit financiar sub conducerea „cost killer-ului” Tavares, dar Grupul a pierdut foarte mult cota de piata in sase ani, de la 13%, la sub 10% in Europa. Impreuna cu Opel, PSA ar ajunge sa detina 16% din piata europeana si sa vanda anual 2,5 milioane unitati, ceea ce ar duce Grupul pe locul al doilea, dupa Volkswagen Group (3,5 milioane masini), dar inainte de Renault (1,5 milioane masini).

CEO-ul GM, Mary Barra, este impreuna cu presedintele GM, Dan Ammann, la sediul Opel din Russelsheim unde discuta cu sefii marcii. Sindicalistii au fost luati prin suprindere de anuntul legat de discutiile purtate cu francezii si este de inteles ca sunt mari ingrijorari legate de viitorul locurilor de munca.

De cealalta parte, la PSA nu sunt ingrijorari legate de concedieri fiindca s-a incheiat un acord ferm in Franta pentru garantarea locurilor de munca, statul avand un puternic cuvant de spus.

Si in Marea Britanie, unde GM detine marca Vauxhall si are 35.000 de angajati, ingrijorarile sunt la ordinea zilei fiindca toti se intreaba care va fi viitorul celor doua uzine GM-Vauxhall. Dat fiind ca vine Brexit-ul, si mai mult ca sigur ca exporturile din UK vor fi supuse unor taxe mai mari, toata lumea se intreaba daca nu va fi nevoie si de o reducere a efectivelor.

PSA va castiga unitatile de inginerie si cercetare ale Opel in Germania, faimoase in intreaga industrie auto. Viitorul Opel in cadrul PSA Peugeot Citroen va depinde mult de cum vor decurge negocierile dintre cele doua companii. Pentru PSA nu va fi usor sa integreze o a treia marca de volum in Grup si marea intrebare este daca Opel se va putea dezvolta mai departe sau PSA a vrut sa-si elimine un concurent.

O problema a PSA nu va fi insa rezolvata de fuziune: dependenta fata de piata europeana.

Surse: Reuters, Bloomberg, Financial Times, Irish Times
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 16-02-17, 09:36   #1542
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Opel nu a fost niciodata masina germana.
Pana in 2002 calitatea era americana.
Apoi Poloneza sau Turca.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 01-03-17, 12:56   #1543
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

BMW recheama in service 19.130 de masini BMW i3 REx – adica versiunea hibrida, care are si motor-generator pe benzina – deoarece prezinta pericol de incendiu din cauza acumularii de vapori de benzina, noteaza autoblog.com. Versiunea 100% electrica a lui BMW i3 n-are niciun fel de probleme si nu este afectata de aceasta rechemare in service.

Problema consta in faptul ca o conducta de ventilatie a rezervorului pentru benzina poate fi frecata de imbracamintea de protectie (zimtata) a unui cablu electric ce duce la bateria utilizata pentru propulsie.

Din cauza acestei frecari conducta de ventilatie a rezervorului de benzina poate fi deteriorata, iar vapori de benzina pot ramane blocati, in timp, in compartimentul motoarelor (adica sub podeaua portbagajului) si pot prezenta risc de incendiu.

Pana acum nu au existat incidente sau incendii, iar rechemarea in service se pare ca a pornit dupa ce un dealer a observat – cu ocazia unei vizite in service a unui i3 REx – frecarea dintre cele doua componente si eroziunea care a inceput sa se petreaca acolo.

Versiunea 100% electrica a lui BMW i3, fiind mai simpla (si fara fluide precum ulei si benzina la bord), nu are niciun fel de probleme si nu este vizata de acest recall.

Dat fiind numarul total de masini BMW i3 REx rechemate, 19.130 unitati, este posibil sa fie vorba chiar de majoritatea modelelor i3 REx produse si vandute intre
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 01-03-17, 12:57   #1544
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Audi recheama in service automobile ale gamelor A1, A4, A5, A6, A7, A8, Q5 si Q7 deoarece airbag-urile ar putea sa nu deschida atunci cand este nevoie de ele, a anuntat producatorul auto german. In Romania sunt vizate 19 masini de aceasta campanie de rechemare in service.

“La autovehiculele Audi dintr-un anumit interval de fabricatie exista abateri la raportul de amestec al agentului de detonare a anumitor unitati airbag sau a dispozitivului de pretensionare a centurilor de siguranta, care, in cazul unui accident, pot duce la nedeclansarea airbag-ului sau a dispozitivului de pretensionare a centurii de siguranta”, spune Audi.

Reparatia dureaza circa 30 de minute si consta in inlocuirea airbag-urilor sau a dispozitivelor de tensionare a centurii de siguranta afectate, potrivit fabricantului.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Audi vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 02-03-17, 09:08   #1545
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Daimler a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) că va demara o campanie de recall pentru mai multe modele de autocare Mercedes-Benz.

Modelele care vor intra sub incidența acestei campanii sunt: Integro Euro VI, Intouro, Intouro Euro VI, MC 400 Euro VI, Tourismo, Tourismo Euro VI, Travego, Facelift, Travego Euro VI. Conform oficialilor germani, s-a constatat că, în anumite cazuri, este posibilă deschiderea nedorită a ușilor la viteze mari. Remedierea problemei va consta în aplicarea unor plăci de rigidizare la foaia de ușă, în zona bolțurilor de fixare.

„Dorim să vă aducem la cunoștință că Daimler a decis lansarea unei operațiuni tehnice în rețeaua sa, codificată: 72.10M10420A – Verificare deschidere nedorită a ușii la viteză mare și corectare dacă este necesar. Această campanie se va desfășura pe o perioadă nedeterminată. Costurile acestei campanii vor fi suportate de către Daimler. Clienții nu sunt implicați financiar. Aceștia vor fi informați prin scrisori recomandate, cu solicitarea de a se prezenta la cel mai apropiat atelier de reparații autorizat Mercedes-Benz”, scrie în documentul trimis către ANPC.

Reprezentanții Mercedes-Benz România au venit cu o scrisoare de clarificare.

Ca urmare a apariției, în data de 1 martie 2017, a unor informații pe tema unor verificări lansate local de Daimler la nivelul flotei de autocare, Mercedes-Benz România dorește să facă următoarele precizări:

În primul rând, dorim să aducem la cunoștință faptul că modelele Mercedes-Benz supuse verificărilor nu vizează autobuze utilizate în rețelele de transport public urban din România, respectiv modelul de autobuz Citaro, ci exclusiv autocare Mercedes-Benz: Intergo Euro VI, Intouro (MBU), Intouro Euro VI, MC 400 Euro VI, Tourismo (NCI), Tourismo Euro VI, Travego (NCI) facelift, Travego Euro VI.

Precizăm că situația monitorizată punctual în cadrul acestei verificări, și anume deschiderea nedorită a ușilor în cazul circulării autocarelor Mercedes-Benz la viteze mari, ar putea afecta un număr total de maximum 17 unități, din totalul de aproximativ 6.000 autovehicule destinate transportului de persoane, cu capacitate de peste 50 locuri, marca Mercedes-Benz, prezente în parcul auto din România.

Astfel, cele 17 autocare vizate vor fi verificate în centrele autorizate de service Mercedes-Benz și dorim să subliniem că reprezentanții Mercedes-Benz România estimează o incidență scăzută a existenței defecțiunii.

Totodată, subliniem că producătorul Daimler AG se află într-un continuu proces de verificare și monitorizare a produselor sale, iar procedura de rechemare în service pentru verificări – așa cum este cazul și în această situație – este un demers uzual, preventiv, realizat conform procedurilor standard ale Daimler.
UNLORD is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -