Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 02-03-17, 10:11   #1546
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Metoda samsarilor, replicata de Ferrari pentru a creste valoarea supercarurilor.

Un nou scandal in industria auto porneste in America, unde un fost angajat care a lucrat in showroom-urile Ferrari din Miami, Fort Lauderdale si Palm Beach dezvaluie ca dealerii brandului italian practica in intreaga lume metoda samsarilor de masini rulate, adica resetarea kilometrajului pentru a creste valoarea supercarurilor.

O serie de procese intentate in Florida sunt pe cale sa scoata la iveala practica ilegala utilizata de reteaua globala Ferrari, scrie dailymail.co.uk.

Robert Root a fost concediat dupa ce a descoperit utilizarea unui dispozitiv proiectat de catre Ferrari in Italia, care este capabil sa dea inapoi kilometrii pe ceasurile digitale ale modelelor sale.

Practica - ce poate avea loc doar cu acordul Ferrari - permite proprietarilor necinstiti sa vanda masinile de lux cumparatorilor creduli la preturi extrem de umflate.

Omul de vanzari povesteste cum un multimilionar a dat la 0 kilometrajul unui model Ferrari LaFerrari, iar pretul masinii a crescut instant cu 1 milion de dolari.

Folosirea dispozitivului Tester Deis nu poate fi facuta pe modelele Ferrari fara o autorizatie obtinuta prin conexiune wireless.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 05-03-17, 18:03   #1547
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Emisiile poluante mult peste cele detectate la testele de laborator vor duce la moartea prematura a peste 1.200 de europeni, arata un studiu care se refera la cele 2,6 milioane de masini diesel Volkswagen vandute in Germ. si care constituie subiectul scandalului Dieselgate. Fiecare dintre acesti 1,200 de oameni va trai cu peste 10 ani mai putin din cauza noxelor inhalate. 500 dintre decese vor fi in Germania si restul in tarile vecine, arata studiul care a fost publicat in Environmental Research Letters si la care a contribuit si MIT.

Cercetatorii estimeaza ca 1.200 de oameni vor muri prematur in Europa din cauza emisiilor mari ale masinilor pe care Volkswagen a pus software de pacalire a testelor de emisii. Calculul se refera la cele 2,6 milioane de masini afectate in Germania, iar calculul a fost facut pornind de la cat conduc in medie soferii si se refera la masini vandute intre 2008 si 2015.

Insa fiindca poluarea nu are limite frontaliere, estimarea arata ca din cele 1200 de decese, 500 vor fi in Germania si altele in tarile din jur: Polonia, Franta, Cehia.

„Poluarea aerului nu tine cont de granite, trece fara probleme. Tocmai de aceea, o masina din Germania poate avea impact semnificativ in tarile vecine, in special cand este vorba de Europa in care exista multe zone cu o densitate mare a populatiei”, spune Steven Barrett de la Leonardo-Finmeccanica si profesor asociat pe aeronautica la MIT.

Daca Volkswagen va rechema si va modifica vehiculele afectate pana la final de 2017 vor fi evitate 2600 de morti premature, se mai arata in cercetare.

Studiul se refera la masinile Volkswagen, Audi, Skoda si Seat vandute in Germania si la care emisiile reale de NOX sunt mult mai mari decat cele din testele de laborator si acestea au un efect semnificativ asupra sanatatii publice, micsorand cu aproximativ zece ani viata a 1200 de oameni.

Echipa calculase anterior ca in SUA, din cauza celor 482.000 de masini implicate in scandal, vor fi 60 de morti premature si, folosind aceeasi metodologie, s-a stabilit numarul de 1200 pentru Europa, luand in calcul si cateva diferente: in Europa Centrala densitatea populatiei este in medie de trei ori mai mare decat in SUA si, in medie, germanii parcurg cu masinile diesel cu 20% mai multi km/an.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 06-03-17, 10:49   #1548
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Discuțiile dintre PSA și GM au demarat încă din toamna anului trecut. Opel nu a mai avut un sezon profitabil de 16 ani, iar Carlos Tavares, șeful PSA, cel care a reușit să redreseze grupul francez, este convins că poate să readucă în cărți brandul german.

Același Tavares spune că Opel va rămâne un brand german și vede această tranzacție ca un mare plus pentru grup. În Germania și țările din nordul Europei, Opel este mult mai cunoscut, iar aici, PSA o să aibă de câștigat enorm.

În plus, noul grup format ar urma să facă anual economii de peste 1,7 miliarde de euro (după anul 2026).

“Suntem încrezători că redresarea Opel/Vauxhall va merge mult mai rapid datorită suportului nostru. După ce am dezvoltat produse câștigătoare pentru piața din Europa, știm că Opel/Vauxhall este partenerul potrivit”, a completat Carlos Tavares.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 10-03-17, 10:47   #1549
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Sergio Marchionne, carismaticul sef al Fiat-Chrysler, este unul dintre oamenii importanti din domeniul auto care sustin fuziunile si achizitiile ca fiind singura solutie de supravietuire. Ca raspuns la cumpararea Opel de catre Peugeot-Citroen, italianul spune ca e convinsa ca „la momentul relevant”, Volkswagen va face o oferta de fuziune pentru Fiat-Chrysler (FCA), fiindca tranzactia PSA-Opel ameninta in special dominatia grupului german. Rugat sa dea o replica, seful Volkswagen Matthias Muller a spus ca grupul sau are alte probleme si ca nu s-a mai intalnit cu Marchionne de luni de zile.


Marchionne a incercat de mai multe ori sa gaseasca un partener de fuziune pentru Fiat-Chrysler, sperand sa fie vorba de divizia Opel a General Motors. Francezii au preluat insa Opel acum, iar Marchionne spera ca in viitor grupul Volkswagen va veni la el sa discute pentru o posibila fuziune VW-FCA. El spune ca ar fi o miscare normala fiindca Peugeot, Citroen si Opel devin a doua forta in industria auto europeana si ameninta direct Volkswagen.

Insa lucrurile nu sunt deloc simple. Volkswagen are 24% din piata europeana si cota nu i-a fost afectata de scandalul emisiilor, in timp ce PSA ajunge la 16% cu ajutorul Opel, diferenta fata de VW ramanand mare. In plus, la nivel mondial diferenta de marime dintre grupul Volkswagen si Fiat-Chrysler este mare, germanii vanzand peste 10 milioane vehicule/an, in timp ce italo-americanii vand sub 5 milioane unitati.

Intrebat la Salonul Auto de la Geneva despre afirmatiile lui Marchionne, seful Volkswagen a spus ca nu se pune problema niciunui fel de discutii si ca nu s-a mai intalnit de luni bune cu Marchionne.

Sergio Marchionne spune de ani buni ca vrea sa gaseasca o companie partenera pentru a fuziona si ca industria auto poate supravietui doar prin consolidare. A purtat discutii cu diversi mari jucatori din piata si au aparut multe zvonuri, insa nimic nu s-a concretizat. Seful Fiat spune ca fuziunea aduce un plus imens fiindca doua grupuri care isi unesc operatiunile pot face economii extrem de mari.

Grupyul FCA detine marcile Fiat, Chrysler, Alfa Romeo si Jeep. Intrebat daca are de gand sa vanda veuna dintre marci, mai ales ca in ultimii ani au fost zvonuri legate de Alfa Romeo, el a spus categoric ca nu. „Cat sunt eu aici nu se va vinde nimic, dupa ce plec pot face ce vor”.

Marchionne spune ca in industrie climatul este unul de incertitudine, singura certitudine fiind ca nu viitor motoarele diesel de capacitate mica.

„Orice altceva este in discutie. Problema nu este la o anumita tehnologie, ci daca si-o poate permite clientul”.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 17-03-17, 16:55   #1550
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Renault este banuita ca a apelat inca de acum 25 de ani la strategii frauduloase pentru pacalirea testelor de omologare la unele modele, arata documente ale Directiei Anti-Frauda, citate de AFP. Compania neaga cu fermitate acuzatiile, spune ca nu triseaza si ca toate vehiculele sunt omologate conform normelor in vigoare.


Constructorul, nu doar ca a apelat la practici frauduloase, ci se pare ca si directorii companiei stiau de acest lucru, arata un proces verbal al Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF).

Raportul a fost obtinut de ziarul Liberation si in el Renault este banuita ca ar fi folosit soft care sa permita motoarelor mai poluante sa indeplineasca normele de emisii de oxizi de azot doar in timpul testelor. Sunt date doua exemple de modele la care emisiile in trafic sunt de patru ori peste cele din laborator: Clio IV (Euro 5) si Captur (Euro 6). Sunt mentionate cu depasiri importante si versiuni de Kadjar si Talisman.

Raportul se concentreaza pe modele noi, dar mentioneaza si ca astfel de practici ilegale ar fi existat inca din 1990, fiind citat un tehnician care a parasit compania in 1997. Se pare ca a fost instalat un software care detecta cand masina este testata pentru omologare si motorul era adaptat astfel incat sa emita mult mai putine noxe.

Se pare ca de la acest raport, definitivat in noiembrie 2016, ar fi fost declansata ancheta judiciara impotriva Renault in ianuarie 2017. Ancheta se concentreaza pe modele Diesel Euro 5 si Euro 6 omologate dupa septembrie 2009.

Thierry Bolloré, al doilea om ca importanta in Renault, a dezmintit acuzatiile, precizand ca Renault nu triseaza, iar vehiculele sunt omologate conform reglementarilor in vigoare.

Sunt multe asemanari cu scandalul Volkswagen, chiar daca probabil numarul de masini implicate este mult mai mic. E de asteptat sa fie deschise procese si unii clienti vor cere despagubiri care pot merge pana la rascumpararea de catre Renault a vehiculului la pretul de cumparare.

Influentul sindicat CGT de la Renault cere ca directia de conducere sa faca lumina in acest scandal care deja dureaza de mult timp si face ca imaginea companiei sa aiba de suferit.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 22-03-17, 11:11   #1551
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Judecatorii de instructie de la Paris au deschis o ancheta pentru a vedea daca Fiat-Chrysler a folosit dispozitive de control care sa pacaleasca testele de emisii la masinile diesel, scrie AFP. Franta a deschis o ancheta si impotriva Renault, totul pornind de la teste facute pe zeci de modele dupa izbucnirea scandalului Volkswagen.

Ancheta a fost deschisa oficial pe 15 martie si isi propune sa afle daca emisiile unor masini Fiat au depasit limitele legale si daca au fost folosite dispozitive frauduloase.

Trei judecatori de instructie au fost desemnati sa investigheze daca acest constructor auto a folosit soft-uri prin care a trucat testele de omologare pentru masini diesel astfel incat aceste modele sa para ca polueaza mult mai putin.

Ancheta judiciara este urmare a unui amplu raport al Direction française de la répression des fraudes (DGCCRF) care a dus la deschiderea unor anchete similare pentru Volkswagen si Renault.

Fiat-Chrysler a spus intr-o declaratie de presa ca vehiculele sale sunt conforme cu regulile din Italia, tara unde isi are sediul divizia europeana. Compania nu a dat exemple de modele care ar fi vizate de investigatia din Franta.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 25-04-17, 13:56   #1552
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

SUV-ul Audi Q5 este rechemat in service din cauza trapei glisante panoramice deoarece pot exista scurgeri de apa care pot afecta atat capitonajul de plafon al masinii, cat si functionarea airbagurilor cortina. In Romania sunt afectate 377 Audi Q5 de aceasta campanie de rechemare in service.

“La autovehiculele Audi Q5 cu trapa glisanta panoramica dintr-un anumit interval de fabricatie, din cauza scurgerii de apa blocate in zona trapei glisante panoramice, in plafonul interior poate patrunde apa. Daca se acumuleaza destula umiditate, elementul din spuma aflat in contact cu generatorul de gaz al airbag-ului pentru cap se poate umezi complet. Drept urmare, generatorul de gaz se poate coroda. Aceasta poate duce la functionarea defectuoasa a acumulatorului de presiune”, explica Audi.

Reparatia dureaza intre 2,5 si 8 ore.

La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.

In mod normal clientii masinilor afectate au fost contactati sau urmeaza sa fie contactati de catre dealeri pentru a fi invitati in service. In orice caz, posesorii de masini Audi vizate de recall pot contacta si ei reteaua oficiala de dealeri si reparatori pentru a verifica daca automobilele lor sunt vizate de aceasta campanie de rechemare in service.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 24-05-17, 15:02   #1553
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Codul din software-ul motoarelor TDI se numea “Acoustic Condition”

Un an de zile le-a luat cercetătorilor să găsească partea de software ce permitea mașinilor diesel VAG să fenteze sistemul de testare a emisiilor. Echipa, condusă de Kirill Levchenko, un informatician de la Universitatea California San Diego, va prezenta concluziile la San Francisco între 22 și 24 mai. Mai mult, copii ale software-ului integrat în ECU-urile mașinii au fost oferite chiar de producător sau de forumuri de pasionați auto.
Se știe că mașina putea determina singură dacă se afla în condiții de testare și elimina de 40 ori mai puține particule de noxe decât ar fi făcut-o în condiții de rulare pe străzi.
Levchenko și echipa au găsit o bucată de cod numit “Acoustic Condition” ce nu avea legătură cu sunetul, ci avea 10 tipuri de testare memorate bazate pe distanță de rulare, viteză sau poziția volanului. O versiune similară a fost găsită pe Fiat 500X, al cărui computer de bord activa software-ul de test în primele 26 minute și 40 secunde după pornirea motorului, sau cât durează majoritatea testelor. Bosch construiește computerul (ECU) mașinii atât pentru VAG, cât și pentru FIAT, iar producătorul tot ce trebuia să facă pentru a activa software-ul este să introducă anumiți parametri.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 25-05-17, 09:27   #1554
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Autoritatile americane au deschis o actiune in instanta contra Fiat Chrysler Automobiles (FCA) care este acuzata ca ar fi instalat, fara autorizatie, soft-uri care faceau ca emisiile poluante ale masinilor diesel sa scada in timpul testelor, scrie AFP. Numai datorita acestor soft-uri frauduloase masinile cu motoare de 3 litri au putut trece testele de emisii, insa apoi, pe sosele, emsiile erau mult mai mari, spun oficialii agentiei de mediu americane EPA.
Autoritatile americane banuiesc ca Fiat Chrysler Automobiles a instalat astfel de soft-uri pe 104.000 modele Ram si Jeep Grand Cherokee construite in intervalul 2014-2016. Banuiala agentiei EPA este ca emisiile de oxizi de azot ale acestor masini sunt mult mai mari in conditii normale de trafic decat ce a reiesit din testele de laborator.
FCA spune ca se va apara „viguros” si spera sa ajunga la o intelegere amiabila cu EPA. Compania italo-americana spune ca se va apara contra acuzatiilor cum ca ar fi falsificat in mod deliberat emisiile reale ale masinilor.
Scandalul nu este de magnitudinea DieselGate, declansat in toamna lui 2015, dupa ce au iesit la iveala cele facute de Volkswagen Group. In cazul de acum numarul de masini este mult mai mic si acuzatiile nu sunt atat de grave, dar nici nu se stiu destule detalii pentru a face o evaluare.
Grupul auto are probleme similare si in Europa. Mai exact, in 17 mai 2017 Comisia Europeana (CE) a deschis o procedura de infringement impotriva Italiei pentru ca ar fi incalcat regulile in domeniul omologarii automobilelor, mai exact pentru ca nu a luat masuri suficiente pentru a se asigura ca Fiat Chrysler Automobiles nu foloseste dispozitive ilegale de pacalire a testelor de emisii.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 02-06-17, 13:42   #1555
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Audi, investigată în Germania pentru posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel

O comisie guvernamentală germană a detectat un soft ilegal de control al emisiilor la modelele de vârf Audi A8, a anunţat publicaţia germană Bild, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmit Reuters şi site-ul handelsblatt.com.

Audi este divizia de lux a grupului german Volkswagen AG, care face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a cerut ca modelele Audi A8 cu motoare diesel de şase şi de opt cilindri, fabricate în perioada 2009 - 2013, să fie rechemate la service, susţine Bild.
Oficialul a cerut Audi ca până în 2 iunie să vină cu un plan cuprinzător de reparare a vehiculelor afectate.

Aproape jumătate din cele 25.000 de modele Audi A8 afectate au fost vândute în Germania, restul în alte state europene.

Procurorii germani au anunţat recent lansarea unei investigaţii oficiale privind manipularea pieţei de către directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, în legătură cu scandalul emisiilor care a afectat grupul german (Dieselgate).

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 07-06-17, 20:08   #1556
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Porsche – marca sport germana parte a marii familii Volkswagen Group – este si ea atinsa de scandalul emisiilor, acuzele pornind chiar din Germania, de la autoritatea in transporturi KBA. Concret, Porsche ar folosi senzorii de virare a volanului pentru a detecta daca masina se afla pe un banc de probe. Porsche respinge acuzatiile.

Acuzatiile privind folosirea unor algoritmi care sa pacaleasca testele de emisii se refera la senzorii care detecteaza cat de mult este virat volanul. Daca acesta este cotit la mai mult de 15 grade fata de pozitia “neutru”, atunci emisiile cresc, potrivit investigatiilor KBA, citate de publicatia de business germana Wirtschaftswoche.

Aceleasi acuze le-au fost aduse si celor de la Audi, pentru modelele A7 si A8 echipate cu motoare V6 3.0 TDI si V8 4.2 TDI. In cazul Audi aceste acuze ar putea duce la rechemarea a 24.000 de masini. Audi spune ca de vina ar fi un soft al cutiei de viteze care da erori si poate face ca emisiile de NOx sa creasca cu 20-100% peste limita maxima legala admisa in Europa.

Referitor la acuzatiile similare, dar indreptate catre Porsche, marca respinge vehement acuzatiile.

“Va putem confirma pentru toate modelele Porsche: Nu folosim miscarile volanului pentru a detecta prezenta masinii pe un banc de probe si pentru a reactiona in vreun fel la acest test”, arata pozitia oficiala a Porsche transmisa Automotive News Europe.

Ramane de vazut daca investigatiile ulterioare vor face lumina in acest caz, scandalul DieselGate fiind deja de mari proportii si cu rezultate de remediere a problemelor inca la un nivel foarte scazut.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 01-08-17, 08:30   #1557
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Audi a anuntat un recall voluntar pentru 850.000 de masini diesel, cu motoare V6 si V8, scopul fiind de a face modificari care sa scada emisiile poluante, informeaza AFP. Conform intelegerii semnate de autoritatea germana KBA, pe masini vor fi instalate soft-uri care sa scada emisiile poluante in conditiile reale de condus.

Recall-ul include masini Euro 5 si Euro 6 cu motoare V6 si V8 TDI din Europa, dar si din alte locuri, precum SUA si Canada. Vor fi rechemate si masini Porsche si Volkswagen dotate cu aceste motoare, insa in numar mult mai mic.

Recall-ul este urmare a unui acord cu KBA, agentia germana ce se ocupa de omologarea vehiculelor si consta in instalarea unui soft care sa reduca emisiile in conditiile reale de trafic.

Compania spune ca spera ca aceste modificari vor duce la scaderea per ansamblu a emisiilor poluante si ca vor contracara eventualele interdictii de circulatie in centrul oraselor.

Totalul de 850.000 este consistent daca tinem cont de faptul ca Audi a vandut anul trecut 1,87 milioane vehicule. Anuntul vine la trei zile dupa ce Daimler a anuntat o rechemare pentru trei milioane de vehicule in ideea de a aplica modificari in sensul scaderii emisiilor.

In Germania si in alte tari europene, in special Franta si Marea Britanie, se dezbate intens viitorul masinilor diesel, fiind impuse o serie de interdictii in orase, planurile pe termen foarte lung, 25-30 de ani, fiind de a interzice total vanzarea lor.

Insa constructorii auto anunta masuri prin care vor sa arate ca diesel-urile pot avea nivel redus de emsii, miza fiind uriasa pentru companiile auto care au fost incurajate de guverme sa lanseze tot mai multe modele de diesel in ultimele doua decenii, pornind de la premisa ca emisiile de CO2 ale acestor masini sunt mai mici decat la cele cu benzina.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 01-08-17, 10:01   #1558
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Daca acum cativa ani erau pe cai mari, anul asta marcile premium germane au reusit contra-performanta de a se concura pt ultimele locuri ale clasamentului J.D. Power.

Potrivit unui studiu realizat de J. D. Power, o companie americană de analiză și cercetare de piață, Kia este marca de mașină care a fost considerată cea mai fiabilă de pe piața auto. Studiul a vizat problemele întâlnite de șoferii din Germania după primele 12-36 de luni de folosire ale mașinii.

Studiul a examinat 177 de probleme împărțite în 8 categorii:
– exteriorul vehiculului
– experiența șofatului
– displayuri / comunicații / audio / navigație / divertisment / comenzi
– scaune
– încălzire, ventilație și aer condiționat
– interiorul vehiculului
– motorul
– transmisie

UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 05-08-17, 23:39   #1559
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Dacia la egalitate cu VAG, asta ar fi fost o gluma proasta acum nu multi ani...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 06-08-17, 10:22   #1560
specialist

Stage 5
 
Join Date: May 2012
Posts: 511
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

eu topurile astea le pun la fund.
asiaticii astia care fac milioane de masini cu specificatii identice, tehnologii simple si invechite, niciun fel de avantgardism, zero, e normal sa aiba o fiabilitate buna.

o cunostinta de-a mea a turnat 33.000 in optionale peste pretul de baza de 65.000 pt un Q7. bani aruncati, intr-adevar, pt ca nu va folosi niciodata mai bine de jumatate din ce a pus pe masina. insa daca acel q7 nu o va lua razna si nu va ajunge in service cu diverse problem, m-as mira la cat de complex este echipat.

problema se pune de fapt asa: vrei o cutie pe 4 roti, da-i bataie spre o asiatica; vrei o masina care sa te gadile un pic, cumperi o masina europeana, asumandu-ti situatiile in ambele cazuri.
__________________
BMW 520xD G30
specialist is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -