Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 16-10-12, 10:07   #631
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Da ca si motorizare, aproape toate erau cu probleme. Majoritatea aveau motoarele schimbate.
Cum ai verificat tu treaba asta in cazul tuturor masinilor pe care le-ai gasit la cautare? Nu ai cum, e imposibil. Ori postezi fapte reale, ori nu mai postezi, deja te duci prea departe...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 11:44   #632
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Eu nu tin nici cu unii nici cu altii imi plac europene, imi plac si asiatice (desi multe asiatice mi se par putin efeminate) dar faza cu vanzarile ma lasa rece, dupa mine vanzarile sunt mai mult trend decat altceva, ganditiva numai in Ro ce succes imens au avut Cielo si Logan inca de la lansare. CUmpara romanu in nestire fara sa-i demonstreze nimeni fiabilitatea.

La fel in state, daca zici "hyundai", e "bleah" din simplul motiv ca e ieftina si cu motoare mici. Chiar intalnit om care habar n-avea ce-i chevy-ul lui kalos...

Sunt atat de multi care nu stiu pe ce planeta traiesc cand vne vorba de masini si isi cumpara dupa ureche incat vanzarile sunt foarte putin relevante, arata mai degraba cat de buni sunt in marketing decat in constructia de masini.
Cel mai prost exemplu de dat este Romania.

Cumparatorii din alte tari sunt mult mai informati si cumpatati.

Da-mi un alt motiv in afara de fiabilitate pentru care Toyota vinde atat de mult, pentru ca in comparatie cu VW de exemplu, nu sunt nici atat de premium, nici vorba de un marketing atat de agresiv, nici la design nu putem spune ca stau mai bine, gama de motoare este mult mai mare la VW, dar i-au omorat la vanzari Toyota.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 12:10   #633
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

In ce tari s-a vandut mai bine toyota decat vag?
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 15:39   #634
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Cel mai prost exemplu de dat este Romania.

Cumparatorii din alte tari sunt mult mai informati si cumpatati.

Da-mi un alt motiv in afara de fiabilitate pentru care Toyota vinde atat de mult, pentru ca in comparatie cu VW de exemplu, nu sunt nici atat de premium, nici vorba de un marketing atat de agresiv, nici la design nu putem spune ca stau mai bine, gama de motoare este mult mai mare la VW, dar i-au omorat la vanzari Toyota.
Am dat exemplul asta pentru ca este de necontestat, toti il stim prea bine.
Eu nu sunt contra toyota sau asiatice, chiar am mai spus ca cele mai frumoase amintiri de la munca le am cu mitshubishi, care mai face si motoare cat blocu nu doar ascutitorile astea cu care ne taram noi pe strada. Chiar si hyundai si daihatsu fac, de toyota n-am auzit.
Iar cand vine vorba de motoare mari (industriale) pot sa zic clar ca e vorba de fiabilitate sau mai degraba de costuri de exploatare, si nu de altceva.

Asa cum am mai spus:marketing+spirit de turma.
Uite iti dau un exemplu de altceva, de laptop-uri, lucrez cu marea majoritate a natiilor de pe pamant, asiatici ridca in slavi Acer+toshiba, europenii nu vor sa auda de acer, iar muulti cumpara ce le spun prietenii.
Daca au vazut ca am instalat cateva calculatoare, multi vin la mine sa ma intrebe ca pe un "guru" ce sa cumpere. Ce crezi ca ii sfatuiesc, crezi ca fac stuudii complexe de piata? nu ii sfatuiesc ce CRED eu si in functie de experienta mea foarte limitata.
Stai linistit ca tot asa de batuti in cap sunt majoritatea, iar parerea mea personala este ca in multe cazuri, natiile care o duc mai greu sunt in general mai destupate.
Asa ca piete tarilor cu nivel de trai bun nu imi arata mai nimic despre calitatea unei masini. Apropo ca parca si in Germania s-a vandot golanu cat de cat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 19:52   #635
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Cum ai verificat tu treaba asta in cazul tuturor masinilor pe care le-ai gasit la cautare? Nu ai cum, e imposibil. Ori postezi fapte reale, ori nu mai postezi, deja te duci prea departe...
Am bagat vreo doua siteuri sa vedeti ce gasiti pana la 2500 max 3000 de euro. Dupa cum am spus, ma uitam la Bmw-uri si majoritatea aveau probleme si defectiuni la motor ( motorschaden ). Mai erau cativa care scriau ca, a-ti da multe alte piese langa masina. Cine zice asa anseamna, ca a mai cumparat o masina la fel, si ce io trebuit ( motor si altele ) , le-a folosit, si caroseria si restu la vandut la fiare vechi. Mai sunt si care au scris ca masina are alt motor ( ca motorul a fost schimbat ), etc. Majoritatea au probleme si defectiuni la motor. La japoneze n-am vazut asa ceva, doar probleme la caroserie. Mai erau, si ca nu functiona clima, ca troncane, probleme cu anchiderea centralizata, etc. Da la motor probleme, niciodata. Asta-i studiul facut de mine. Am mers prea departe ? Daca daa, atunci nu mai postez altu.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 21:03   #636
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
In ce tari s-a vandut mai bine toyota decat vag?
Global:

2011

Toyota - ~7 milioane
VW - ~ 5.4 milioane

O fi mare diferenta?
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 21:04   #637
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Un articol foarte corect:

"www.buhnici.ro - informaţie gratis despre lucrurile care contează
Deschide orice pagină de internet cu anunţuri auto din vestul Europei. Dă o căutare după o Honda, Mazda sau Toyota. Sunt scumpe, exagerat de scumpe la mâna a doua. Poate tocmai de aceea samsarii nu aduc în târg maşini japoneze la mâna a doua din Germania. Nemţii le folosesc cel puţin 3-4 ani şi conduc peste 160.000 de kilometri în medie până le schimbă. Trebuie să aibă ei un motiv. Deşi suntem obişnuiţi să credem că sunt atât de exagerat de naţionalişti şi încăpăţânaţi încât să creadă că numai ei fac cele mai bune maşini din lume, aţi fi surprinşi să aflaţi că pentru omul de rând primează alte criterii.
Neamţul, indiferent de statut se uită la fiecare euro şi chiar cent. Comercianţii de orice fel ştiu lecţia prea bine. Preţul se plăteşte exact, iar restul se dă precis peste tot. De la alimentară la bijuterie. Pentru un bacşiş de doi euro la restaurant am fost tratat ca un musafir de seama. Mi s-a deschis uşa şi mi s-a mulţumit de trei ori. Imaginează-ţi că ai lăsa doar 50 de bani la un restaurant de duzină de la noi... Chelnerii noştri nu se sinchisesc să mulţumească nici pentru 10 lei. Asta e diferenţa de atitudine şi de gândire. Fiecare amănunt contează. Iar dacă ei cumpără cele mai multe maşini asiatice importate pe continent, trebuie să te întrebi cum de oferta nu este foarte variată, iar preţurile la mâna a doua sunt destul de piperate.
Noi însă nu prea cumpărăm japoneze dintr-un principiu păgubos. Poate exagerez, însă românii privesc o maşină asiatică la mâna a doua ca pe micuţă femeie japoneză trecută prin mai mult de un pat, aşadar întinată şi prihănită. "Dacă e japoneză sigur a fost alergată!" Atunci o "nemţească" e fată mare după 200.000 de km şi trei proprietari? Cel puţin ciudat dacă ne uităm pe topurile de fiabilitate făcute de JD Powers în Statele Unite ale Americii.
1.Buick
2.Jaguar
3.Lexus
4.Toyota
5.Mercury
6.Infiniti
7.Acura
8.Lincoln
9.Cadillac
10. Honda
11. Porsche
12. Audi
13. Ford
14. Hyundai
15. Subaru
16. Chrysler
17. BMW
18. Media industriei auto
19. GMC
20. Mercedes-Benz
21. Chevrolet
22. Mitsubishi
23. Volvo
24. Nissan
25. Dodge
26. MINI
27. Saturn
28. Kia
29. Jeep
30. Pontiac
31. HUMMER
32. Scion
33. SAAB
34. Mazda
35. Isuzu
36. Land Rover
37. Volkswagen
38. Suzuki
Sau poate vreţi clasamentul pe modele din Anglia.
1. Honda Civic
2. BMW Seria 3
3. Honda Jazz
4. Honda Accord
5. BMW Seria 5
6. Audi A4
7. Mercedes Benz C-Klasse
8. Mini One
9. Toyota Avensis
10. Volkswagen Golf
La noi e aproape pe dos la vânzări. Ca să convingi cartierul că ai reuşit în viaţă trebuie să apari într-o maşină germană. Mare cât un autobuz dacă se poate şi cu motor de 3 litri motorină sau de maximum doi litri benzină dacă e sedan. O japoneză este ceva exotic şi denotă mai degrabă extravaganţa proprietarului decât bunul simţ în cheltuirea banilor proprii. Forţa brand-ului, îi face pe cei mai mulţi să meargă pe calea bătută, să aleagă ceva în trend şi să cheltuiască mai mult pentru a obţine o maşină care să satisfacă două chestiuni de bază: nevoile şi statutul.
Să o luăm pe câteva exemple absolut subiective.
La clasa mică aş merge oricând pe o Mazda 2 verde. O maşinuţă cu stil şi personalitate în tradiţia de fiabilitate a mărcii.
La clasa compactă, vă recomand nou Mazda 3. Arată excepţional şi pe dinafară şi pe dinăuntru. Iar preţurile sunt mai bune ca niciodată.
Pentru o maşină din clasa medie, cu motor de peste 150 de cai putere, după câte maşini am testat, înclin de acum înspre Honda Accord. Mi-am făcut lecţiile cu două test-drive-uri lungi, discuţii cu mecanicii, alţi proprietari etc. În service-ul Asko Honda maşinile ajung în marea majoritate doar pentru revizii sau tinichigerie. Reparaţii mecanice nu prea am văzut pentru că nu prea este cazul, iar asta mi se pare vital la o maşină. Cea mai mică defecţiune te scoate din joc cel puţin o săptămână cu tot cu adusul piesei şi aşteptat rândul în atelier. La capitolul opţiuni, maşina are tot ce îţi poţi dori începând de la funcţie până la confort.
La capitolul SUV compact bate detaşat Toyota RAV4. Nu arată la fel de high-tech la interior, însă totul funcţionează ireproşabil iar maşina se mişcă exact cum te-ai aştepta de la un SUV la scară mică, nu ca o maşină mică înălţată din suspensii. Ca să nu mai vorbim despre Land Cruiser, o legendă deja printre cunoscătorii de 4x4 mare. Spre deosebire de marea majoritate a concurenţilor, acesta va rămâne ultimul înţepenit în mocirlă.
Mazda BT-50 este iarăşi o surpriză plăcută. Într-o industrie care reduce costuri cu plastic şi tehnologii mai ieftine, BT-50 păstrează vigoarea spartană a utilitarelor de altă dată la care doar confortul interior s-a schimbat în bine, pentru că restul era deja la un superlativ pe care îl mai ating puţine maşini.
Sunt doar câteva exemple pe care vă invit să le studiaţi ca etaloane nu doar de calitate a design-ului sau confort, ci de fiabilitate şi chiar preţ în clasele lor. Nu vă recomand să le şi cumpăraţi, însă un cumpărător deştept este unul care are termen de comparaţie. Mergeţi şi testaţi cât mai multe maşini înainte să scoateţi banii din buzunar, mai ales acum când vânzătorii sunt atât de disponibili."
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 21:34   #638
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Global:

2011

Toyota - ~7 milioane
VW - ~ 5.4 milioane

O fi mare diferenta?
Mie nu mi se pare mare. Daca tii cont ca asia are populatie dubla fata de americi+europa, scorul e foarte strans.
Foarte impartial buhnici... numai asiatice pe toata linia ar alege.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 22:24   #639
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Mie nu mi se pare mare. Daca tii cont ca asia are populatie dubla fata de americi+europa, scorul e foarte strans.
Foarte impartial buhnici... numai asiatice pe toata linia ar alege.
Eu cred ca este concludent, ADAC fiind probabil cel mai vechi si printre cei mai competenti experti de pe piata germana.

"Raportul TUV 2011: cele mai fiabile maşini din Germania
ArticolVideo/Foto (1) Comentarii (34)
TUV (Technischer Überwachungsverein) este corespondentul RAR-ului de la noi, însă la ei, în Germania, controalele tehnice sunt cu adevărat draconice. Aşa încât statistica TUV pe anul 2011 poate fi considerat un ghid suficient de bun pentru cei care vor maşini second-hand din Germania.
Raportul TUV 2011: cele mai fiabile maşini din Germania

1
Înapoi
Înainte
Intră în galerie
23761 Vizualizări 14 decembrie 2011, 11:10
Prin lege, organizaţia Technischer Überwachungsverein (TUV) este obligată să publice, o dată pe an, un raport detaliat privind inspecţiile tehnice ale maşinilor în circulaţie din Germania. Orice maşină trebuie să treacă printr-o inspecţie de mare amploare la 3 ani după ce a fost cumpărată, după care inspecţia tehnică periodică are loc din doi în doi ani.
Deşi raportul detaliat urmează să fie dat publicităţii abia peste câteva zile, TUV a făcut publice topurile celor mai fiabile maşini pe categorii de vechime: cele de 3 ani, respectiv cele de 10-11 ani. Prin urmare, dacă vă interesează o maşină second-hand din Germania, înseamnă că sunteţi direct interesat să aflaţi cine şi pe ce poziţie se găseşte în acest top.
De menţionat că procentajul din acest top reprezintă cât la sută dintre modelele respective au fost nevoite să se prezinte încă o dată la inspecţia tehnică TUV, după ce au fost trimise în service pentru remedierea diverselor probleme. Numărul total de maşini verificate de TUV în intervalul iulie 2010 - iunie 2011 este de aproape 7,8 milioane de maşini, deci rezultatele pot fi considerate concludente pentru fiabilitate.
TOP 10 maşini cu vechime de 3 ani
Toyota Prius - 1,9%
Toyota Auris - 2,6%
Mazda2 - 2,6%
Porsche Boxster/Cayman - 2,8%
Volkswagen Golf Plus - 2,8%
Ford Fusion - 3,0%
Toyota Corolla Verso - 3,1%
Mazda3 - 3,2%
Opel Agila - 3,3%
Suzuki SX4 - 3,3%
După cum se poate vedea, marea surpriză o reprezintă plasarea pe prima poziţie a unui model nu doar japonez, ci cu propulsie hibridă: Toyota Prius. Aceasta a avut, de departe, cele mai puţine probleme semnalate la controlul tehnic. De altfel, Toyota are trei modele în acest TOP 10, păstrându-şi mai mult decât onorabil reputaţia de marcă fiabilă.
Japonezii de la Mazda urmează în acest top cu două modele, citadina Mazda2 fiind la egalitate pe podium cu modelul compact Toyota Auris. Dintre mărcile germane, cel mai bine se plasează Porsche, cu perechea Boster/Cayman, urmat de versiunea monovolum a Golf-ului, Volkswagen Golf Plus. De remarcat învechitul deja Ford Fusion, la jumătatea clasamentului.
În mod ciudat, pe ultimul loc din clasamentul maşinilor cu maşini vechi de 3 ani se situează la egalitate Renault Espace şi... Dacia Logan, 12,5% din modelele prezentate la inspecţia TUV fiind nevoite să revină, după o vizită în service. Alte modele aflate în coada clasamentului şi care au înregistrat un procent mai mare de 10% sunt Fiat Panda, Citroen C5, Hyundai Santa Fe şi Hyundai Atos.
TOP 10 maşini cu vechime de 10-11 ani
Porsche 911 - 9,5%
Toyota RAV4 - 10,0%
Toyota Yaris - 16,8%
Toyota Avensis - 17,6%
Mazda MX-5 - 17,9%
Mercedes-Benz SLK - 18,1%
Toyota Corolla - 18,1%
Suzuki Vitara - 18,4%
Mercedes-Benz S-Class - 20,7%
Honda Accord - 21,0%
Cea mai fiabilă maşină cu vechime de 10-11 ani este, conform celor de la TUV, sportiva germană Porsche 911, care e singura cu un procent mai mic de 10% al rechemărilor la inspecţia tehnică TUV. Însă germanii sunt surclasaţi în mod clar de japonezi, care au nu mai puţin de 7 modele în acest TOP 10.
Se remarcă, din nou, Toyota, cu patru modele pe locurile 2, 3, 4 şi 7, dar şi Mazda, Suzuki sau Honda. În ce îi priveşte pe germani, doar Mercedes-Benz mai face parte din acest TOP 10, cu două modele chiar. Rămâne de văzut raportul complet TUV pentru a vedea cât de departe se situează rivalii BMW şi Audi.
Şi în cazul acestui clasament, al maşinilor cu vechime de 10-11 ani, avem "codaşi": pe ultimele locuri se situează citadina Ford Ka, dar şi cei trei fraţi Volkswagen Sharan, Seat Alhambra şi Ford Galaxy (monovolume familiste construite pe aceeaşi platformă tehnică).
O mare lovitură sub centură pentru fanii lui Volkswagen Passat: berlina germană se situează, în acest top, pe locul 9 de la coadă (65 la general). O situaţie similară şi surprinzătoare şi pentru Mercedes-Benz E-Class, care e pe locul 10 de la coadă (locul 64 la general)."
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-10-12, 22:28   #640
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Sau mai pe scurt:

Top ADACA germania:

TOP 10 maşini cu vechime de 3 ani-

Toyota Prius - 1,9%
Toyota Auris - 2,6%
Mazda2 - 2,6%
Porsche Boxster/Cayman - 2,8%
Volkswagen Golf Plus - 2,8%
Ford Fusion - 3,0%
Toyota Corolla Verso - 3,1%
Mazda3 - 3,2%
Opel Agila - 3,3%
Suzuki SX4 - 3,3%


TOP 10 maşini cu vechime de 10-11 ani -

Porsche 911 - 9,5%
Toyota RAV4 - 10,0%
Toyota Yaris - 16,8%
Toyota Avensis - 17,6%
Mazda MX-5 - 17,9%
Mercedes-Benz SLK - 18,1%
Toyota Corolla - 18,1%
Suzuki Vitara - 18,4%
Mercedes-Benz S-Class - 20,7%
Honda Accord - 21,0%

Se remarcă, din nou, Toyota, cu patru modele pe locurile 2, 3, 4 şi 7, dar şi Mazda, Suzuki sau Honda.

maşinilor cu vechime de 10-11 ani, avem "codaşi": pe ultimele locuri se situează citadina Ford Ka, dar şi cei trei fraţi Volkswagen Sharan, Seat Alhambra şi Ford Galaxy (monovolume familiste construite pe aceeaşi platformă tehnică).

O mare lovitură sub centură pentru fanii lui Volkswagen Passat: berlina germană se situează, în acest top, pe locul 9 de la coadă (65 la general). O situaţie similară şi surprinzătoare şi pentru Mercedes-Benz E-Class, care e pe locul 10 de la coadă (locul 64 la general).
GTR is offline   Reply With Quote
Old 17-10-12, 00:44   #641
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Si din acest motiv te ai decis sa vinzi o japoneza si sa ti cumpere una dintre mandriile Germaniei

Last edited by phaeton; 17-10-12 at 00:47.
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 17-10-12, 01:26   #642
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Si din acest motiv te ai decis sa vinzi o japoneza si sa ti cumpere una dintre mandriile Germaniei

Corect ))... ce naiba .....BMW ul tot BMW ramane
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 17-10-12, 09:00   #643
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Ce logica romaneasca aveti )))

1. Daca japonezele sunt cele mai fiabile nu inseamna ca numai japoneze o sa-mi iau tota viata ))

2. Am updatat semnatura

3. Probabil ca mi-as fi luat un GT-R daca aveam bugetul necesar.

4. La categoria diesel puternic japonezii nu au oferta, deci masina se mai alege si din alte considerente, nu numai fiabilitatea.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 17-10-12, 12:34   #644
Champion

Stage 5
 
Champion's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,513
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Si din acest motiv te ai decis sa vinzi o japoneza si sa ti cumpere una dintre mandriile Germaniei
Cred ca ai scris la misto...
Champion is offline   Reply With Quote
Old 18-10-12, 03:43   #645
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Global:

2011

Toyota - ~7 milioane
VW - ~ 5.4 milioane

O fi mare diferenta?
Toyota vand mult in america, asta face diferenta. Nu ca au masini mai bune. VAG in america au pierdut market share, practic nu exista, si acolo e cea mai mare piata auto. Nu au acorduri comerciale acolo sau tax exempts, EU e practic in razboi monetar cu US, nu au nici fabrici acolo etc. E greu cu gandirea cand esti fanatic. Toyota fata de VAG sunt o gluma proasta.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -