Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 14-02-11, 09:40   #361
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Eu cred ca s-au pompat multi bani pentru acuzatiile aduse Toyotei. Cum de in Europa nu au aparut probleme de gen!?
Si asta e posibil.
Piata americana e complet diferita de cea din Europa, in general produsele (nu ma refer la masini) sunt mai calitative chiar daca vin tot din Asia.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 31-12-11, 07:50   #362
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Hai sa ma bag si eu in seama, daca tot s-au strans douazeci si ceva de pagini.
Din cate am vazut in general masinile japoneze sunt (foarte) fiabile... si in mare cam atat. Prea putine se impun si la alte capitole gen tinuta de drum, confort, spatiu, izolare fonica (as adauga inclusiv calitatea sistemului audio), ergonomie, siguranta de top etc. , adica lucruri palpabile daca pot sa zic asa. Din cauza asta europenele mereu se vor vinde bine in Europa, pentru ca avantajele pe care ti le ofera sunt... "concrete", vizibile.
Masina mea este un New Beetle, care dpdv tehnic e un Golf. Imi place confortul lui, tinuta de drum, scaunele... adica e o masina care ma face sa zambesc mereu, chiar daca in privinta fiabilitatii nu e tocmai o referinta la cei 42000 de km (foarte reali).
Am recomandat la doua persoane masini japoneze (Mazda 3 si Corolla Sedan -foste generatii ambele). Amandoua au ajuns la peste 100000 de km fara nici cea mai mica problema, iar proprietarii nici nu se gandesc sa scape de ele, in primul rand pentru ca le-ar da la un pret mic. Si asta pentru ca nu au pe capota un W argintiu.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 01-01-12, 16:47   #363
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
Prea putine se impun si la alte capitole gen tinuta de drum, confort, spatiu, izolare fonica (as adauga inclusiv calitatea sistemului audio), ergonomie, siguranta de top etc. , adica lucruri palpabile daca pot sa zic asa.
Lexus a adus noi standarde in privinta izolarii fonice, confortului iar sistemul sau audio era de top. Mai uita-te putin pe net si vorbim apoi. Datorita tipologiei romanesti, in care vad ca si tu te integrezi, aici daca nu scrie Bmw, Mercedes sau Vw masina e proasta.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 01-01-12, 17:57   #364
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Am zis ca "Prea putine se impun...", adica sunt si exceptii, gen Lexus. Dar o Corolla de exemplu este clar peste un Golf la fiabilitate si cam atat. Confortul, tinuta de drum, ergonomia sau spatiul interior nu cred ca sunt la acelasi nivel ca la Golf. Si spun asta din postura cuiva care a condus cateva mii de km masinile astea.
Eu cred insa ca masinile japoneze sunt o alegere foarte buna la mana a doua, unde imaginea de marca mai slaba loveste in pret, mai ales in Romania. Iar o masina sh care nu iti da mari batai de cap in general are din start un foarte mare avantaj.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 01-01-12, 22:19   #365
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Lexus a adus noi standarde in privinta izolarii fonice, confortului iar sistemul sau audio era de top. Mai uita-te putin pe net si vorbim apoi. Datorita tipologiei romanesti, in care vad ca si tu te integrezi, aici daca nu scrie Bmw, Mercedes sau Vw masina e proasta.
Lexus este o masina buna si care isi face banii, dar hai sa nu o ridicam in slavi doar pentru ca este o Toyota. Daca discutam de lux confort etc, discutam Mercdes, daca discutam de sportivitate pe masini de strada, discutam BMW, mai e departe pana la Toyota si derivate. Japonezii fac masini ok, dar ii emuleaza pe germani, nu vice versa. Cand or sa fie disperati nemtii sa si compare masinile cu japonezii, sa mi dai un PM. E the other way around, de vreo 30 de ani incoace. Lexus e mercedes killer, nissan e porsche killer, ei inca se raporteaza la nemti, nu invers. Intelegi ideea?
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 00:18   #366
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Lexus este o masina buna si care isi face banii, dar hai sa nu o ridicam in slavi doar pentru ca este o Toyota.
Pai daca e sa o luam asa sa nu mai discutam de Audi pentru ca e VW. Si sincer cred ca Audi e mai mult VW decat e Lexus, Toyota. Macar sunt mult mai putine cazurile in care se poate demonstra asta. Dar oricum comparatia nu are rost, fiecare marca avand taget diferit.

Imi amintesc ca atunci cand s-a lansat Golf V cei din conducerea VW au facut mare gura ca vor creste foarte mult calitatea masinilor. Ei bine nu prea a fost asa, Golf V nu a fost tocmai referinta fiabilitatii iar Passat nu a mai fost facut pe platforma de Audi A4 ci pe Golf V. Iar asta s-a vazut. Sa mai amintim de noile TDI-uri de 2.0 si 1.6?

Nemtii (in special VAG) nici nu prea vor sa se compare cu japonezii, motivul fiind ca imaginea buna (mai ales in Europa) combinata cu muuulte platforme comune (limitare de costuri) a dus la pozitia a doua in lume ca producator sivenituri foarte mari. Asta in conditiile in care Toyota era pe primul loc si i-a detronat un recall mincinos in opinia mea si un tsunami. Si uite un motiv pentru care nemtii vor sa fie peste japonezi.
Si ca sa continui imi vin in minte doua nume care nu au cum sa-ti fie indiferente, care cand au aparut brusc concurenta era cam depasita: Honda(Acura) NSX si Honda S2000. Ah, si inca ceva: tunerii din State folosesc cel mai mult masini japoneze, care pot fi usor modificare. Si un tuning la motor nu inseamna 50-100CP ca in Europa, ci vreo 200-300-400 poate chiar mai multi cai. Singura marca nemteasca la asa ceva am vazut ca ar BMW, insa nici ea f mult.
Sa mai amintesc de Patrol, Landcruiser sau Pajero care nu au concurenta din Germania? Singura concurenta din germania ar fi probabil Clasa G, care cost dublu fata de un Patrol de exemplu. Dar din nou concurenta e cam trasa de par.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 00:43   #367
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Eu sunt de acord cu ce spui tu, cu mentiunea urmatoare: unde am zis eu ceva de Audi(care au existat si au fost legende in lumea auto-lexus este o inventie, un brand inventat- inainte sa fuzioneze cu VW) VAG-VW? Also, ce e in America nu are legatura cu ce este in Europa, America si Japonia au alt tip de relatie, in Europa nu prea vand japonezii din varii motive, la fel cum in US nu prea vand europenii.

Last edited by a3ds; 02-01-12 at 00:46.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 01:45   #368
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Ma referam la analogia masini "de masa" si masini premium... "de masa". Folosiea de platforme comune nimeni nu o face mai bine ca VAG, parerea mea. De aici am adus in discutie VW si Audi.
Eu nu prea ii vad pe japonezi in Europa din cateva motive: in primul rand contextul social. Sa nu uitam ca acum 20 de ani Europa era impartita in doua: una dezvoltata, una inchisa. Dupa ce a disparut asta cel mai usor s-a avut acces la produsele vest europene, inclusiv masini. Este unul din motivele prin care s-a intiparit in mintea multora notiunea de masina nemteasca= foarte buna. La asta au contribuit foarte mult Kafer sau Golf I, masini pe care daca le aveai in Europa de Est erau considerat mare smecher.
Apoi concurenta slaba din trecut unde marcile nemtesti erau peste tot in Europa a facut ca din nou imaginea lor sa fie una foarte buna. Din cauza asta eu nu prea sunt de acord cu ideea cum ca nemtii faceau masini foarte fiabile in anii '90. Pai da, dar nici concurenta nu era ca cea de acum, adica dpdv al calitatii erau raportate la mai putine marci.
In plus piata din State a fost mai mereu una cu potential mai mare. Sa nu uitam totusi ca japonezii au inceput sa apara treptat pe piata din State o data cu criza petrolului din anii '70.
Madagascar is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 01:52   #369
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Singurele motive pentru care asiaticii (nu uita Coreea de Sud) nu fac concurenta serioasa Europei constau in taxe pentru importuri outside EU, adica protectionism economic. Japonezii au invadat piata americana dupa ce si-au deschis fabrici acolo si au inceput sa fabrice automobile acolo, fara legatura cu criza petrolului, care a fost este si va fi artificiala. La fel si in EU, cand vor putea asiaticii sa vanda masini aici la pret corect (Daca ai observat, in US TOATE masinile sunt mai ieftine ca in EU cu ~30%, inclusiv Mercedes si BMW) o sa vorbim de o concurenta reala la masinile germane si o sa beneficiem si noi ca si consumatori de preturi corecte si raport calitate/pret mai bun. Cel putin asa ar fi normal.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 13:20   #370
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
lexus este o inventie, un brand inventat[/I]- inainte sa fuzioneze cu VW) VAG-VW?
Putin ma intereseaza ce este Lexus. Eu ca si consumator apreciez calitatea, fiabilitatea si performantele unei masini. Si chiar daca ar fii Toyota, cu ce ma afecteaza? Spre deosebire de tine,sau toti fanii ahtiati dupa o marca sau mai multe,realizez ca o masina e o gramada de metal,plastic si cauciuc,produsa din ratiuni economice. Si indiferent de semnul de pe capota, apreciez daca e bine construita. Si exact cum ai spus si tu, apreciez o masina oferita la pretul corect. Si japonezele asta fac, ofera masini la pretul corect.

Si chiar daca e o inventie, Lexus va produce intotdeauna masini foarte bune. Uita-te cum, inca de la lansarea primului model, LS400......
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 13:46   #371
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by Madagascar View Post
Pai daca e sa o luam asa sa nu mai discutam de Audi pentru ca e VW. Si sincer cred ca Audi e mai mult VW decat e Lexus, Toyota. Macar sunt mult mai putine cazurile in care se poate demonstra asta. Dar oricum comparatia nu are rost, fiecare marca avand taget diferit.

Imi amintesc ca atunci cand s-a lansat Golf V cei din conducerea VW au facut mare gura ca vor creste foarte mult calitatea masinilor. Ei bine nu prea a fost asa, Golf V nu a fost tocmai referinta fiabilitatii iar Passat nu a mai fost facut pe platforma de Audi A4 ci pe Golf V. Iar asta s-a vazut. Sa mai amintim de noile TDI-uri de 2.0 si 1.6?

Nemtii (in special VAG) nici nu prea vor sa se compare cu japonezii, motivul fiind ca imaginea buna (mai ales in Europa) combinata cu muuulte platforme comune (limitare de costuri) a dus la pozitia a doua in lume ca producator sivenituri foarte mari. Asta in conditiile in care Toyota era pe primul loc si i-a detronat un recall mincinos in opinia mea si un tsunami. Si uite un motiv pentru care nemtii vor sa fie peste japonezi.
Si ca sa continui imi vin in minte doua nume care nu au cum sa-ti fie indiferente, care cand au aparut brusc concurenta era cam depasita: Honda(Acura) NSX si Honda S2000. Ah, si inca ceva: tunerii din State folosesc cel mai mult masini japoneze, care pot fi usor modificare. Si un tuning la motor nu inseamna 50-100CP ca in Europa, ci vreo 200-300-400 poate chiar mai multi cai. Singura marca nemteasca la asa ceva am vazut ca ar BMW, insa nici ea f mult.
Sa mai amintesc de Patrol, Landcruiser sau Pajero care nu au concurenta din Germania? Singura concurenta din germania ar fi probabil Clasa G, care cost dublu fata de un Patrol de exemplu. Dar din nou concurenta e cam trasa de par.
http://toyota.tekgroupweb.com/safety-recall/
http://pressroom.toyota.com/safety-recall/
Toyota a anunţat joi că va rechema 412.000 de automobile high-end în Statele Unite pentru a verifica şi remedia posibile probleme la sistemul de direcţie. http://www.capital.ro/detalii-artico...ie-137568.html

Toyota va rechema peste un milion de masini din Statele Unite si Canada, din cauza unor posibile probleme la sistemul de control al motorului.
http://www.craiova-net.ro/stiri/econ...si-canada.html

Toyota a anuntat rechemarea a peste 1.5 milioane de autoturisme, de data aceasta problemele fiind la sistemul de franare http://www.bloomberg.com/news/2010-1...d-problem.html

http://economie.hotnews.ro/stiri-aut...mpa-racire.htm
Toyota a anuntat marti un recall voluntar pentru 650.000 de masini hibride Prius pentru a verifica si repara posibile defecte la o pompa de racire

Toyota este obligata sa efectueze un nou recall, de aproape 1,7 milioane unitati http://www.**********/stiri/deja-vu-...ule-13940.htm/

peste 3 mil de masini rechemate in decursul a un an. ti se pare putin dom-le?
eu cred ca toyota are problerme inca de cand a venit criza si au trebuit sa faca un rabato cinsiderabil la calitate, si au scazut destul de mult pretul pieselor de la furnizorii ei
eu zic ca ar trebui sa-i pupe-n fund pe americani care i-au indragit orbeste indiferent de ce le oferea
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 14:36   #372
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Asta denota cat de perfectionisti sunt, pe cand alte firme nu au curajul sa recunoasca defectele de fabricatie. Uite in curtea altor firme sa vezi masini noi cu o gramada de probleme si fara recall=uri.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 16:45   #373
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Asta denota cat de perfectionisti sunt, pe cand alte firme nu au curajul sa recunoasca defectele de fabricatie. Uite in curtea altor firme sa vezi masini noi cu o gramada de probleme si fara recall=uri.
hahaha
nu te supare pe mine dar ai dat cel mai funny rasp de pe anul asta
crezi ca ei sunt singurii cu recall? vrei exemple?
doar ca nu sunt intr-un sir interminabil si la un numar atat de mare
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 16:52   #374
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by vacaroz View Post
hahaha
nu te supare pe mine dar ai dat cel mai funny rasp de pe anul asta
crezi ca ei sunt singurii cu recall? vrei exemple?
doar ca nu sunt intr-un sir interminabil si la un numar atat de mare
VAG cate rechemari au avut? sau cumva ei fac masini perfecte?
steffan is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 17:06   #375
Madagascar

Stage 2
 
Madagascar's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 22
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Si cu toate recall-urile cine are o Toyota, indiferent de model sau motorizare, nu prea regreta alegerea facuta. Fa o comparatie cu cei care au VAG si vezi ce probleme au avut si ce raspunsuri au primit de la dealeri cand masina era in garantie.
Eu nu am auzit pe nici un proprietar de Toyota sa se planga de injectoare, parte electrica, cutie picata, ca le intra apa in masina etc. Si am stat de vorba cu cativa. Iar pasiunea mea pentru masini m-a facut sa ma interesez mai in amanunt despre asta si pe pietele din strainatate. Ei bine Toyota e considerata o masina fiabila si in Germania, si in Franta, si in Anglia si in State. Repet, fiabila si cam atat.
Si asta o spune un posesor de VW, care in 35000 de km a schimbat la masina lui nemteasca sonda Lambda, pe care VW o garanteaza cam 150000 de km si la 20000 flansele amortizoarelor. Recunosc ca au fost singurele... probleme. Zic cu jumatate de gura pentru ca, pe langa ce probleme au prietenii mei cu VW eu ma consider totusi norocos.
E adevarat insa ca imi place foarte mult cum merge, cum e antifonata sau confortul, dar cand iti face figuri mai devreme decat ar trebui e cam frustrant.
Madagascar is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -