Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Cine sunt cei mai buni la capitolul fiabilitate?(argumentaţi)
Germanii 306 45.20%
Japonezii 371 54.80%
Voters: 677. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 28-08-12, 11:01   #511
AndreiKMK

Stage 3
 
AndreiKMK's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 131
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Daca majoritatea romanilor nu ar folosi consumabile "da'halea mai heftine", atat japonezele cat si nemtoaicele ar fi foarte fiabile.

Tot ce am avut/vazut/cunoscut, intretinute la zi cu consumabile OEM, s-au dovedit ca nu te aduc la sapa de lemn cu intretinerea si reparatiile in timp.
AndreiKMK is offline   Reply With Quote
Old 28-08-12, 20:14   #512
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by AndreiKMK View Post
Daca majoritatea romanilor nu ar folosi consumabile "da'halea mai heftine", atat japonezele cat si nemtoaicele ar fi foarte fiabile.

Tot ce am avut/vazut/cunoscut, intretinute la zi cu consumabile OEM, s-au dovedit ca nu te aduc la sapa de lemn cu intretinerea si reparatiile in timp.
Sunt AM bune si AM proaste, aici depinde de cunostinte si de mecanic.

Problemele de fiabilitate in general sunt specifice si nu tin de consumabile. Cam cei mai constanti in ultimii 20 de ani sunt Toyota/Lexus si Mazda.

Mai nou Mercedes se pare ca s-a tinut de cuvant si a revenit la fiabilitatea care l-a consacrat.
Honda este departe de ce a fost, are diferite probleme de fiabilitate mecanice, dar inca sta bine.
BMW ca fiabilitate sta binisor dar nu exceleaza. Este mult mai fiabil decat Audi, dar nu asta este esentialul cred.

Restul marcilor apar in topul de fiabilitate sporadic, baza sunt cei enumerati mai sus.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 28-08-12, 22:31   #513
AndreiKMK

Stage 3
 
AndreiKMK's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 131
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Sunt AM bune si AM proaste, aici depinde de cunostinte si de mecanic.

Problemele de fiabilitate in general sunt specifice si nu tin de consumabile. Cam cei mai constanti in ultimii 20 de ani sunt Toyota/Lexus si Mazda.

Mai nou Mercedes se pare ca s-a tinut de cuvant si a revenit la fiabilitatea care l-a consacrat.
Honda este departe de ce a fost, are diferite probleme de fiabilitate mecanice, dar inca sta bine.
BMW ca fiabilitate sta binisor dar nu exceleaza. Este mult mai fiabil decat Audi, dar nu asta este esentialul cred.

Restul marcilor apar in topul de fiabilitate sporadic, baza sunt cei enumerati mai sus.
De acord, dar sunt putin sceptic cand vorbim despre o Toyota pentru Romania sau produsa pentru piata din USA.
AndreiKMK is offline   Reply With Quote
Old 29-08-12, 07:04   #514
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Sunt AM bune si AM proaste, aici depinde de cunostinte si de mecanic.

Problemele de fiabilitate in general sunt specifice si nu tin de consumabile. Cam cei mai constanti in ultimii 20 de ani sunt Toyota/Lexus si Mazda.

Mai nou Mercedes se pare ca s-a tinut de cuvant si a revenit la fiabilitatea care l-a consacrat.
Honda este departe de ce a fost, are diferite probleme de fiabilitate mecanice, dar inca sta bine.
BMW ca fiabilitate sta binisor dar nu exceleaza. Este mult mai fiabil decat Audi, dar nu asta este esentialul cred.

Restul marcilor apar in topul de fiabilitate sporadic, baza sunt cei enumerati mai sus.
Si cu toate astea in topul 2012 al celor mai fiabile marci de masini Honda si Toyota ocupa tot primele locuri.
Santon is offline   Reply With Quote
Old 29-08-12, 11:39   #515
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Topurile astea sunt cam neglijente in unele privinte. In primul rand conteaza enorm tara in care circula masinile, in al 2-lea rand conteaza "continentul" pentru care sunt facute, in al 3-lea rand conteaza pe ce perioada (ani, km, etc) s-a facut constatarea fiabilitatii.

Nu stau rau nici noi venitii Kia/Hyundai, s-ar putea sa apara suprize in viitor.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 18-09-12, 20:43   #516
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Pai la masinile noi normal ca nu prea este diferenta intre japoneze si germane. Fiabilitatea inca nu se stie la astea noi, ce si cum. Cind o sa aiba si masinile noi 10 -15 ani, atunci se poate spune despre ele cit de fiabila este una sau cealalta. Dar la masinile mai vechi se stie ca japonezele sint mai rezistente decit germanele. Eu cum traiesc in Viena, la cati mecanici am fost, n-am vazut in atelierul lor in curte nici o masina japoneza. Doar Renault, Vw-uri, Bmw-uri si din astea. Siiiiiii.... toti mecanicii spun ca japonezele au motoare foarte bune. Ca caroseria e mai slaba , aia nu ne intereseaza, ca nu-i important. De ce nu zic mecanicii ca masinile germane au motoare foarte bune ? De ce zic ca japonezele au ? De exemplu am fost pina in Romania, si am trecut pina la mecanicul meu sa-i arat noua mea masina Nisan. : Reactia lui a fost asa : ppffaaaaiii da ce am facut ? Am dat Bmw-u pe giugu asta de Nisan ? Ca eu n-am vazut ca are rugina la aripi ? Ca Bmw-u nu avea pic de rugina. Ca Bmw-u are caroserie tapana, nu ca japonezele. O zis ca lui nu i-ar trebui japoneza pt nimic in lume. O zis ca mai bine a-mi luam Opel decit o japoneza. Asta da mecanic. La care raspunsul meu a fost asa : Pai cum de nu vad niciodata la tine in curte japoneze ? Orice alta marca vad, da japoneze inca n-am vazut. La asta n-a stitu sa-mi raspunda. Deci e clar. Eu cum am avut mai multe masini germane - la Golf de exemplu, nici bine nu l-am cumparat i s-a dus inchiderea centralizata, apoi o inceput sa traga directia in stinga. Apoi am luat Bmw - dupa o luna n-a mai functionat geamul electric pe partea dreapta. Dupa ce am schimbat nu stiu ce la el, nici bine n-o trecut inca o luna, deja n-a mai functionat nici celalalt geam de pe partea stinga. Apoi trebuia schimbat electromotorul la el ca facea urit. Sa nu mai vorbesc de restu masini : Opel, Audi. De exemplu, mie a-mi plac Golfurile. Desi am zis ca nu mai i-au Vw in viata mea, pt ca prea multi nervi mi-a facut. Adevarul e ca germanele se strica mai des decit japonezele.

Last edited by franz34sm; 18-09-12 at 20:45.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 18-09-12, 22:23   #517
ekofresh

Stage 4
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

GTR ar trebui sa citeasca postul tau, la cate ai spus si cate ai avut numa' fiabilitate nu o numesti.
Din pacate Nissan nu mai e chiar japoneza, Renault detine 44% din actiuni, si-au bagat coada la motoarele mici, bine ca masinile offroad sunt in continuare Nissan.
ekofresh is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 08:13   #518
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by ekofresh View Post
GTR ar trebui sa citeasca postul tau, la cate ai spus si cate ai avut numa' fiabilitate nu o numesti.
Din pacate Nissan nu mai e chiar japoneza, Renault detine 44% din actiuni, si-au bagat coada la motoarele mici, bine ca masinile offroad sunt in continuare Nissan.
Nisan nu mai e chiar japoneza ? De aia scrie pe motor made in japan ? Si in cartea masinii tot made in japan scrie. Deci e clar ca habar nu ai. Mai bine nu scriai nimica, ca nu le ai tu cu masinile. Te ascunzi dupa GTR ? Asa esti ca un copil care fuge dupa maicasa cind vede pe unul mai mare ca el. Si daaa GTR se pare ca le are cu masinile. Om cu experienta in domeniul auto. De aia ar trebui sa-mi spuna mie , de ce nu se vad japoneze in ateliere de raparatii. Ca eu tot felul de masini am vazut pe acolo, numa japoneze n-am vazut. La asta n-a stitu sa-mi raspunda nici mecanicu.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 08:58   #519
ekofresh

Stage 4
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Nu inteleg de ce ai sarit asa de cur, de parca te-as fi injurat, in fond nici macar nu te-am atacat sau sa iti zic ceva de rau, dar de...anii de acasa nu toti ii au, educatie din parti se pare la tine.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/toyo...me-919323.html

http://www.mediafax.ro/economic/toyo...-unite-9379999

http://www.dailybusiness.ro/stiri-au...-masini-74168/

http://www.mediafax.ro/economic/hond...obleme-8699187

De ce masinile japoneze nu sunt in service? Pentru ca sunt chemate direct la reprezentanta! LOL!

Bun...Renault si Nissan formeaza o alianta din 1999, Renault detine 44% din actiunile Nissan si Nissan ~12% din ce imi aduc aminte din Renault, pe langa asta cele doua companii au un singur director general. De ce ai manual in japoneza? Pentru ca e o masina japoneza?
Bun...si pentru a te lamuri mergi la o reprezentanta Jaguar si citeste manualul in indiana! LOL!
Bun...un alt exemplu pentru tine este alianta Fiat-Chrysler unde Fiat a ajuns sa detina pachetul majoritar, in acest caz pe langa faptul ca cele doua brand-uri isi impart platformele si motoarele la fel ca Renault-Nissan, in acest caz Fiat are putere de decizie.

Daca tu esti multumit de Nissan si te minti ca e japoneza, ma bucur ca esti multumit de o caroserie care acopera un dci de la Renault pus pe o platforma comuna dezvoltata de alianta lor, adica un Nissan facut la mama lui la Yokohama cu piese din toata lumea, + carte in japoneza!
De ce nu ai vazut tu masini japoneze in service, pentru ca la noi se cumpara masinile europene, de aceea masinile cele mai cumparate sunt si mai des vazute in service-uri la diverse reparatii. Un alt factor este service-ul sau mecanicul care se axeaza pe o anumita marca sau pe masini dintr-o anumita tara. Mecanici care repara mai mult masini frantuzesti, italiene cu ce s-au obisnuit si li s-a dus numele ca la asta se pricep. Tu pentru ca ai Nissan banuiesc ca nu vrei sa iti duci masina la service-ul cunoscut de mine care e axat pe Mercedes si Bmw, acum sa nu intelegi ca unii repara doar Bmw si habar nu au de altceva, nu repara orice dar "specialitatea" lor e Bmw. Sunt sigur ca se gasesc N mecanici in Romania care si-au julit mainile la masini japoneze doar ca putini sunt cei carora le-a pasat de asta atata timp cat domina piata masinile produse in Germania.
ekofresh is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 10:25   #520
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Adevarul este ca Nissan nu mai este exact ce a fost. Nissan a avut si el masini mai putin fiabile, cum ar fi Micra. Colaborarea intre Nissan si renault are si parti bune si parti negative. Diferenta o face si fabricantul, daca maine s-ar fabrica un Renault in Japonia am fi probabil uimiti de fiabilitatea modelului. Nissan inca mai face masini inhouse (exe:GT-R, Infiniti, Juke, etc.) si acestea au o calitate mai buna. Dealtfel nici ciudatul Nissan Almera care avea detul de multe in comun cu renaul nu a fost o masina proasta. Cu cateva exceptii (in general cele inhouse), Nissan nu mai face masini asa calitative cum facea cu 20 de ani urma?

La fel de valabil este si in cazul Mitsubishi.

Etaloanele de fiabilitate japoneze au ramas Toyota, Mazda (cu mici exceptii) si Honda, care au inceput si ei insa sa mai aibe mici scapari.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 15:16   #521
boghi18

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Fiabilitate...desi am votat pentru japoneze nu cred ca exista o mare diferenta la acest capitol intre cele doua tari mai producatoare de masini, ambele au modele reusite si modele care te face sa preferi bicicleta sau ratb.

1.Prietena are un Opel Astra H, model 2007 hidramat cumparat din Germania cand avea 40.000 km busit usor in spate. La cumparat la reparat, sa bucurat de el 1 an fara nici o prb. Cand a implinit 52.000km ia picat cutia, costuri reparatii 2.000 euro durata de executie foaaaaarte mare.

2. Un prieten bun de familie si-a cumparat o Mazda Cx-7 in 2009 de la reprezentanta Bucuresti, masina noua, superba ca aspect ca dotari ca tinuta de drum. In 3 ani de zile si aproape 80.000 km a schimbat de 2 ori ambreiajul la ea, masina fiind in garantie schimbul nu a costat nimic dar in decembrie anul acesta expira garantie si se gandeste sa o vanda din cauza acestei prb.

3. Eu personal conduc o Mazda 323 din 97, nu pot sa spun ca am avut prb cu ea, are aproape 200.000 km si toate componentele motorulu sunt inca cele originale si nu dau semne de oboseala.

4. Am lucrat un an de zile pe un Mercedes Sprinter 2001, ca sofer curse numai internationale, cand am primit masina de la firma avea 320.000km, in un an de zile am facut peste 200.000 fara ca masina sa imi faca vreo problema, consumabile schimbate la zii in rest apa, paie si bataie...

Urmatoarea masina nu stiu daca va fii tot japoneza, nu sunt loial un brand, nu sunt nici nationalist nici conservator. Depinde de bugetul de care voi dispune si de ce anume doresc de la o masina.

- Daca vreau ceva sportiv cu dotari care sa fie si confortabila o sa aleg germana.
- Daca doresc ceva sportiv usor de modificat nu foarte confortabila si simplista ca dotari dar foarte distractiv de condus o sa aleg o japoneza.
- Daca doresc o masina spatioasa de famile, cu consumabile ieftine si la toate colturile cred ca Dacia este solutia
boghi18 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 16:24   #522
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by ekofresh View Post
Nu inteleg de ce ai sarit asa de cur, de parca te-as fi injurat, in fond nici macar nu te-am atacat sau sa iti zic ceva de rau, dar de...anii de acasa nu toti ii au, educatie din parti se pare la tine.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/toyo...me-919323.html

http://www.mediafax.ro/economic/toyo...-unite-9379999

http://www.dailybusiness.ro/stiri-au...-masini-74168/

http://www.mediafax.ro/economic/hond...obleme-8699187

De ce masinile japoneze nu sunt in service? Pentru ca sunt chemate direct la reprezentanta! LOL!

Bun...Renault si Nissan formeaza o alianta din 1999, Renault detine 44% din actiunile Nissan si Nissan ~12% din ce imi aduc aminte din Renault, pe langa asta cele doua companii au un singur director general. De ce ai manual in japoneza? Pentru ca e o masina japoneza?
Bun...si pentru a te lamuri mergi la o reprezentanta Jaguar si citeste manualul in indiana! LOL!
Bun...un alt exemplu pentru tine este alianta Fiat-Chrysler unde Fiat a ajuns sa detina pachetul majoritar, in acest caz pe langa faptul ca cele doua brand-uri isi impart platformele si motoarele la fel ca Renault-Nissan, in acest caz Fiat are putere de decizie.

Daca tu esti multumit de Nissan si te minti ca e japoneza, ma bucur ca esti multumit de o caroserie care acopera un dci de la Renault pus pe o platforma comuna dezvoltata de alianta lor, adica un Nissan facut la mama lui la Yokohama cu piese din toata lumea, + carte in japoneza!
De ce nu ai vazut tu masini japoneze in service, pentru ca la noi se cumpara masinile europene, de aceea masinile cele mai cumparate sunt si mai des vazute in service-uri la diverse reparatii. Un alt factor este service-ul sau mecanicul care se axeaza pe o anumita marca sau pe masini dintr-o anumita tara. Mecanici care repara mai mult masini frantuzesti, italiene cu ce s-au obisnuit si li s-a dus numele ca la asta se pricep. Tu pentru ca ai Nissan banuiesc ca nu vrei sa iti duci masina la service-ul cunoscut de mine care e axat pe Mercedes si Bmw, acum sa nu intelegi ca unii repara doar Bmw si habar nu au de altceva, nu repara orice dar "specialitatea" lor e Bmw. Sunt sigur ca se gasesc N mecanici in Romania care si-au julit mainile la masini japoneze doar ca putini sunt cei carora le-a pasat de asta atata timp cat domina piata masinile produse in Germania.
Sa merg eu cu giugu de Nisan la reprezentanta ? Atit de fraier nu sint. A-mi schimba sau repara ceva la masina si a-mi cer atatia bani, cit am dat eu pe masina. Cine face prostia asta ? Doar patronii cu bani care au masini noi, fac asta. Ca sa repar masina, sau sa schimb consumabile la ea, nu trebuie sa ma duc la reprezentanta, unde ma taxeaza aia nu n-o sa mai vad bine. Si la reprezentanta lucra tot oameni, fara prea multa experienta, ca si la orice atelier de mecanic auto. Tu ai inteles gresit. Eu am zis ca in cartea masinii scrie made in japan, si nu ca scrie in limba japoneza. Ca doara n-o sa scrie made in france, ca doara nu-i masina frantuzeasca. Acuma eu nu zic ca japonezele sint ceva OZN-uri, sau ca e regele. Dar sint multi care au japoneze si zic ca o au de 10 ani si n-au schimbat nimica la ea, inafara de consumabile. Altu care tot o japoneza are, si o tureaza la maxim de fiecare data, si nu o poate poate face praf. Acuma oi vedea si eu dupa cativa ani ce si cum cu Nisanu asta. Pina acuma e ok, nu face figuri, nu trebuie schimbat nimica la ea, nu s-a stricat inca nimica la ea. Amu ca caroseria e slaba, aia nu ma intereseaza, ca orice masina rugineste. Pe mine ma intereseaza numai si numai motorul, ca aia-i inima. Degeaba am o masina cu caroserie faina cu tabla tapana, daca motorul pierde sau papa ulei, consuma mult, porneste greu, etc. Dupa cum am mai spus, mie a-mi plac Golfurile, dar nu mi-as lua altu in viata mea. Opel, Vw, Bmw. Masinile astea numai batai de cap mi-au dat. Numai probleme cu ele. Acuma eu nu stiu cum e cu japonezele astea noi, ca Suzuki se face in Ungaria, Mitsubishi se face in Cehia sau Slovacia, Nisanu ala care arata ca un Gip se face in China, etc. MASINILE ASTEA NOI S-AU CORCIT. La masinile mai vechi daa. Vw-u se facea in Germania, Japonezele se faceau in Japonia, Peugeot-u si restu se faceau in Franta, etc. Ca mai sus ai aratat, ca japonezele se chemau inapoi la reprezentanta. OK. E adevarat. Pt ca asa-s masinile astea noi - corcite. Adevaru e ca la Bmw-u pe care l-am avut, avea o caroserie ( tabla ) tapana. La japoneza e mai slaba caroseria, asta-i adevarul. Dar la motorizare, japoneza e mai tapana ( buna ) decit nemteasca. Poate si mai fiabil.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 23-09-12, 00:15   #523
sleed

Stage 1
 
sleed's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 15
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Japonezele rezista foarte mult peste 400.000 de km , in schimb o germana mai putin deoarece japonezii sunt recunoscuti pentru masinile lor foarte fiabile!JDM Power!
sleed is offline   Reply With Quote
Old 23-09-12, 10:55   #524
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

Quote:
Originally Posted by sleed View Post
Japonezele rezista foarte mult peste 400.000 de km , in schimb o germana mai putin deoarece japonezii sunt recunoscuti pentru masinile lor foarte fiabile!JDM Power!
Mama cata logica
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 23-09-12, 13:00   #525
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Fiabilitate: japoneze vs. germane

cu cat are mai multa tehnologie pe ea cu atat mai putin fiabila o sa fie...indiferent de marca.
E si normal ca o masina bazata mai mult pe "fiare" o sa reziste mai mult decat o masina bazata pe electrice.....a se vedea la masinile americane...motoare vechi din `30 `40...`70....bloc motor...volan si roti...partile aferente sunt optionale...dupa 30 de ani de stationat...ii dai cu niste degripant si iti porneste...la astea noi...mai greu.
Nu conteaza marca...conteaza componentele....
De aia japonezii nu folosesc la drift BMW-uri si europenii nu se duc pe japoneze...E vorba de piata de desfacere.
Sa nu va asteptati ca masinile noi sa tina 20 de ani fara sa se strice ca asta nu o sa se intample...
S a dus vremea in care daca ti se strica masina pe autostrada te dadeai jos..o legai cu o sarma sau faceai o improvizatie si mai mergea 1000 km....sa va vad la un seria 6 cum o legati cu sarma...valabil si la jdm


INCA ceva....cuvantul CAND nu se scrie "CIND" ci "CAND"..valabil si pentru "sint" "a-mi aka imi" sau "decit"...nici eu nu sunt prea bun prieten cu romana...dar totusi...

Last edited by JDV; 23-09-12 at 13:10.
JDV is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -