VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: CV manuala sau automata
|
CV manuala
|
|
196 |
60.68% |
CV automata
|
|
127 |
39.32% |
28-01-11, 00:22
|
#241
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Manuala vs. automata
Asa e , Bong fara suparare vorbesti in necunostinta de cauza. Chiar as vrea sa te vad cum "amesteci in mamaliga" la o masina de 400 cp cu ambreiaj adecvat.
In 2011 pentru o masina de zi cu zi nu se renteaza cutia manuala, au devenit atat de performante cele automate inca inlocuiesc cu brio din orice aspect pe cele manuale. Poate ca pentru unii este totusi absolut necesar sa fie simtita prezenta schimbatorului pe care sa isi tina permanent mana dreapta si stanga cocotata pe volan.
In schimb la supercaruri / masini de circuit o cutie manuala poate oferii un plus la reactii , pregatirea treptei inainte de viraj , etc. eventual si o anumita senzatie.
__________________
|
|
|
28-01-11, 19:30
|
#242
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of: [Suzuki] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Manuala vs. automata
asta am scris si eu cu o pagina sau 2 inainte...ca atata timp cat cutia automata e una moderna, mai ales cu 2 ambreiaje sau cvt, manuala e clar depasita.
la condus extraurban totusi, la un moment dat am pus automata pe +/-, pentru ca nu ma intelegeam de nici o culoare cu ea.
la 400 cp....nu as mesteca nici eu in mamaliga...ori dublu-ambreiaj (golfR, GTR etc), ori secventiala (e un nene pe aici care tot lucreaza la un subaru foarte rau, cu secveniala).
am votat manuala, desi in cam toate posturile de pe acest topic sunt pro automata, pentru ca masina mea am avut-o de ales automata sau manuala. automata, desi avea +/-, nu era o cutie cvt sau cu dublu-ambreiaj, drept urmare am considerat-o inutila...pentru ca eu unu cand vreau schimb mai repede decat o cutie automata cu un singur ambreiaj pusa pe manual.
daca imi permiteam un polo gti , sau macar 1.2 tsi dsg, il luam fara sa ezit, dar nu mi-am permis.
inainte sa mai ziceti ceva de posturile mele...cititi-le pe toate dinainte, puse pe topic-ul asta....pentru ca mi-am exprimat punctul de vedere clar... intr-un post chiar am argumentat destul de explicit avantajele unui dsg...etc
si...ca fapt divers...chiar imi place foarte mult sa mestec in mamaliga atunci cand nu stau bara la bara. cand stau...ma gandesc ce buna ar fi o automata... ca si atunci cand ratez treapta 3...sau schimb prea incet...ma gandesc cat de bun ar fi un dsg...
__________________
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
|
|
|
28-01-11, 20:08
|
#243
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by Bong
asta am scris si eu cu o pagina sau 2 inainte...ca atata timp cat cutia automata e una moderna, mai ales cu 2 ambreiaje sau cvt, manuala e clar depasita.
la condus extraurban totusi, la un moment dat am pus automata pe +/-, pentru ca nu ma intelegeam de nici o culoare cu ea.
|
CVT e o porcarie dupa mine...
Nu te intelegeai cu ea pentru ca nu ti s-a format piciorul pentru ea; eu cu a mea ma inteleg perfect, de multe ori parca stie dinainte ce vreau sa fac, stiu clar cat trebuie sa apas acceleratia cat sa nu dea o treapta inapoi (asta in afara de kickdown), ridic usor piciorul de pe acceleratie cand vreau sa schimbe in superioara fix in acel moment etc. De fapt in oras +/- mai rau ma incurca pentru ca e atat de flexibila cutia incat se adapteaza perfect stilului de condus si nu mai ai nevoie de semiautomat. Plus ca pe zapada apas modul de iarna si face plecari extrem de line cu a 2a, si nici nu mai derapeaza. E drept, e ceva mai complicat sa faci miscari foarte line in marche-arriere decat cu o manuala.
|
|
|
17-02-11, 10:19
|
#244
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
Cu o manuala inveti sa conduci corect, cel mai corect, o masina.
|
|
|
17-02-11, 11:10
|
#245
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by rpopescu
Cu o manuala inveti sa conduci corect, cel mai corect, o masina.
|
De ce? Argumenteaza.
|
|
|
17-02-11, 16:32
|
#246
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
Automatul devine el, conducatorul auto. (Este un raspuns - sinteza)...
Last edited by rpopescu; 17-02-11 at 16:36.
|
|
|
17-02-11, 16:36
|
#247
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
|
Re: Manuala vs. automata
Condusul unei masini bine nu inseamna sa schimbi vitezele cu mana. Tine de alte chestii, anume: atentie distributiva, prezenta de spirit, calm, prudenta, condus preventiv, anticiparea situatiilor potential periculoase. Mestecatul in viteze nu inseamna absolut nimic. Forum de raceri care va aflati.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
|
|
|
17-02-11, 16:40
|
#248
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by a3ds
Tine de alte chestii
|
Tine si de alte chestii, de acord dar fara viteze... unde te duci... in offtopic ?
(Fara curse) Ce apasa elevul cand vine un viraj ? Intrebare pusa pentru un detaliu - argument, ontopic.
Last edited by rpopescu; 17-02-11 at 16:51.
|
|
|
17-02-11, 17:15
|
#249
|
Stage 4
Join Date: Sep 2007
Posts: 176
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by rpopescu
Tine si de alte chestii, de acord dar fara viteze... unde te duci... in offtopic ?
(Fara curse) Ce apasa elevul cand vine un viraj ? Intrebare pusa pentru un detaliu - argument, ontopic.
|
Depinde de viraj, in unele apesi doar acceleratia, in unele esti nevoit sa apesi si frana, chiar ambreiajul, pt a schimba o treapta inferioara. Cu o cutie de viteze automata, faza cu ambreiajul si schimbatul vitezei pica, deci mai multa atentie la drum, mai ales in cazul unui elev. Putin offtopic. La ce drumuri sunt in Romania, e de preferat sa apesi in orice viraj frana, deoarece nu stii ce te asteapta dupa si probabil, pui masina pe butuci, in cazul de fata, nu mai esti nevoit sa apesi nimic...
__________________
“Arhitectura este sculptură locuită” Constantin Brancusi
|
|
|
17-02-11, 17:33
|
#250
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
In cazul cutiei manuale, inaintea unui viraj, elevul apasa ambreiajul si introduce in viteza inferioara, instaland reducerea vitezei prin frana de motor.
La cutia automata, elevul apasa doar frana.
Aceasta invata elevul intr-un caz (cutie actionata manual) sau in altul (cutie de viteze automata).
Last edited by rpopescu; 17-02-11 at 17:59.
|
|
|
17-02-11, 18:15
|
#251
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by rpopescu
In cazul cutiei manuale, inaintea unui viraj, elevul apasa ambreiajul si introduce in viteza inferioara, instaland reducerea vitezei prin frana de motor.
La cutia automata, elevul apasa doar frana.
Aceasta invata elevul intr-un caz (cutie actionata manual) sau in altul (cutie de viteze automata).
|
De fapt la cutia automata nu apesi nimic si da ea inferioara daca este nevoie. Sau daca tii neaparat dai un "-" si ai terminat
|
|
|
17-02-11, 18:31
|
#252
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
Cand pui un cetatean care a facut scoala pe masina cu cutie automata, sa conduca una cu cutie manuala...
|
|
|
17-02-11, 18:35
|
#253
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
|
Re: Manuala vs. automata
La noi, daca faci scoala pe masina cu automata, nu ai voie sa conduci manuala, parca asa am citit undeva. Si mi se pare normal.
|
|
|
17-02-11, 18:38
|
#254
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
|
Re: Manuala vs. automata
Si invers, daca faci scoala pe cutia manuala, ,,le cam stim" pe toate. Acest ,,circa" vine din experienta, dar practica in scoala este o baza solida pentru orice elev. Sunt utile amandoua tipurile de actionari la cutii viteza dar mai bine incepem cu actionarea manuala : Se invata cel mai corect cand ai toate comenzile in mana. De aceea am spus sus cel mai corect. Ca si cum ai invata sa pilotezi pe un avion scoala cu mana pe toate manetele si pe urma, te poti ,,specializa" pentru un avion cu comenzi automatizate ...
Last edited by rpopescu; 17-02-11 at 18:52.
|
|
|
17-02-11, 19:24
|
#255
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by rpopescu
Cand pui un cetatean care a facut scoala pe masina cu cutie automata, sa conduca una cu cutie manuala...
|
Si cand pui invers e tot cam la fel. Tot prostii de incepator faci.
|
|
|
|
|