Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 04-04-05, 18:33   #61
BOGDANDMN

Stage 2
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 32
Default

Sa revenim in lumea reala daca vreti voi! Evident ca dieselul e super economic. Pt cine draq nu e o problema benzina??? In concluzie cum ar trebui sa fie? Sa ai un diesel cu care sa mergi toata ziua pe unde ai treaba si un benzinar cu care sa iesi la liniute?
Eu va spun sincer ca daca as avea ambele masini, nu prea m-as uita la diesel si as sta numai in benzinar pt ca asa mi-e firea... poate doar daca am vreun drum lung de facut, cu mama, tata, catel, purcel dupa mine... Daca sint singur, parca imi sare piticu' ala rau de pe umar direct pe pedala de acceleratie cu ambele picioare si cand vad ca nu se duce, imi vine sa sar din ea sa o mai si imping...
BOGDANDMN is offline  
Old 04-04-05, 21:28   #62
Soichiro
Guest
 
Posts: n/a
Default

La diesel, senzatia e falsa, cuplul mare \"te baga in scaun\", insa cand te uiti pe acul vitezometrului, abia reuseste sa urce. Degeaba ai cuplu bun care sa te ajute sa urci in turatie fara sa retrogradezi intr-o viteza inferioara daca nu ai putere la roti ca sa te ajute. Cuplul nu te va ajuta niciodata la liniute, acolo unde masina se afla in regim de peak power. Mai mult, daca aderenta e slaba, te trezesti ca din cauza cuplului imens nu reustesti sa pleci de pe loc, inecandu-te intr-un nor de fum de cauciuc. Tractiunea integrala cu un turbo diesel puternic, asa da, mai merge, insa ce va castiga la plecare va pierde enorm pe parcurs. Pana acum, la legale, nu a fost nici o cursa echitabila intre un diesel si un Otto, adica turbo vs turbo stock sau modificat, cu aceleasi tipuri de transmisie (sau asemanatoare) si cu puteri sensibil egale dovedite de dynosheets. Cand o mai creste nivelul din Romania, abia atunci va vedea lumea cum stau lucrurile obiectiv, negru pe alb. Toate diesleurile care s-au dat la legale au concurant in fata unor masini de clasa cu totul si cu totul diferita, in marea majoritate aspirate mai mult stock decat modificate.
 
Old 05-04-05, 07:20   #63
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Soichiro\"
La diesel, senzatia e falsa, cuplul mare \"te baga in scaun\", insa cand te uiti pe acul vitezometrului, abia reuseste sa urce. Degeaba ai cuplu bun care sa te ajute sa urci in turatie fara sa retrogradezi intr-o viteza inferioara daca nu ai putere la roti ca sa te ajute. Cuplul nu te va ajuta niciodata la liniute, acolo unde masina se afla in regim de peak power. Mai mult, daca aderenta e slaba, te trezesti ca din cauza cuplului imens nu reustesti sa pleci de pe loc, inecandu-te intr-un nor de fum de cauciuc.
dieselurile de traditie ( mercedes si bmw ) au transmisie spate, te asigur ca nu se intampla sa scartaie transmisia spate pana te inneaca fumul, in general e vorba de o pierdere de aderenta controlabila, iar cu noile tehnologii, diferenta de demaraj intre diesel si benzina a ramas sesizabila doar la liniute. Sa stii ca e mai mult folclor treaba cu dieselul puturos. Te invit sa te urci intr-un \"lenes\" de 320 d si sa vezi cum te lipeste in scaun, de juri ca-i benzinar. Din experienta vorbind...
aleks is offline  
Old 05-04-05, 12:58   #64
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default

E normal ca un diesel de 3000 sa faca o masina pe benzina de 2000 ... si normal k te baga in scaun daca e motor mare ... dar .... nu e nicidecum aceasi senzatie.
SFW is offline  
Old 05-04-05, 13:17   #65
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"SFW\"
E normal ca un diesel de 3000 sa faca o masina pe benzina de 2000 ... si normal k te baga in scaun daca e motor mare ... dar .... nu e nicidecum aceasi senzatie.
320 are motor de 1900 cmc, si te asigur ca te baga in scaun kiar dak nu e motor mare
aleks is offline  
Old 05-04-05, 13:21   #66
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default

Da te baga mai tare decat un 320 benzina ? ma indoiesc.
SFW is offline  
Old 05-04-05, 13:27   #67
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"SFW\"
Da te baga mai tare decat un 320 benzina ? ma indoiesc.
pai nu, norma,l nu afirma nimeni treaba asta, dak urmareai si restul posturilor vedeai ca nu s-a pus problema asha, uite urmareste un pic argumentatia asta:
Quote:
Originally Posted by \"aleks\"
acum revenind in cruda lume reala, cand iti faci calculul si vezi ca la diesel te-a costat 1 km 1700 de lei, iar la benzina te-a costat 3600..., iar cand un drum bucuresti timisoara si retur te costa 1.900.000 cu un diesel si 4.000.000 cu o masina pe benzina... te cam footzi in ele sutimi de secunda castigate...
aleks is offline  
Old 05-04-05, 13:31   #68
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default

M-am uitat putin pe site la noul bmw3 ... k nu prea stiu detalii tehnice la bmw .. si observ:

320d
Capacitate cilindrica 1995 cmc
Putere 163/4000 cp/rpm
Performante
Viteza maxima 225 [220] km/h
Acceleratie (0-100km/h) 8.3 [8.6] s

320i
Capacitate cilindrica 1995 cmc
Putere 150/6200 cp/rpm
Performante
Viteza maxima 220 [215] km/h
Acceleratie (0-100km/h) 9.0 [9.7] s


interesant .....
SFW is offline  
Old 05-04-05, 18:17   #69
Soichiro
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mai interesant ca datele pe care le-a dat producatorul n-au nici o legatura cu realitatea. In testele oficiale, 120d de 163cp, care ar fi tb sa scoata un 7.9s 0-100, a scos un rusinos 8.7, clasandu-se sub Accord 2.0 VTEC 155cp, care a scos 8.6 fata de 9.1 cat trebuia. Din propria experienta, dieseluri de 130cp si 150cp stock nu sunt in stare sa recupereze distanta luata de un benzinar de 110cp respectiv 136cp la start. Am zis si o repet, da, dieselul te baga in scaun, exista senzatia asta, si inca cum, insa cand te uiti la vitezomentru si vezi ca abia urca in viteza, iti vine sa te dai jos si s-o impingi. Singurul avantaj e ca nu mai este nevoie sa retrogradezi intr-o viteza inferioara cand doresti sa accelerezi, nu se plafoneaza ca la motoarele pe benzina, atentie, aspirate. Cand faceti o comparatie, faceti-o cum trebuie. Supraalimentarea nu se poate compara in vecii vecilor cu aspirarea normala. A exsitat vreodata o intrecere intre un 1.8 T stock si 1.9 TDI stock, amblele sa zicem de 150cp, sa vedem care pe care in mod obiectiv? Ma indoiesc.
 
Old 05-04-05, 18:24   #70
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Soichiro\"
Am zis si o repet, da, dieselul te baga in scaun, exista senzatia asta, si inca cum, insa cand te uiti la vitezomentru si vezi ca abia urca in viteza, iti vine sa te dai jos si s-o impingi.
siigur ca da... eu zic sa vorbiti din experienta , nu din auzite... e constructiv pentru dinamica site-ului
aleks is offline  
Old 07-04-05, 01:16   #71
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default

Quote:
Nu comparam aici o masina cu alta... Comparam 2 tipuri de motorizare! Haideti sa va intreb si eu ceva: De ce la majoritatea marcilor ( vb de cele importante), varful de clasa este pe benzina? De ce nu se fabrica motociclete pe motorina? Eu cred ca motorul diesel are calitatile lui, pe care nu le contesta nimeni, dar in materie de viteza, nu se poate compara cu benzina! Sau mai bine zis la accelerare...
E adevarat ca diferenta dintre cele 2, s-a micsorat mult in ultima vreme! Nu se poate spune ca dieselul nu fuge! Fuge si inca rau! Numai ca orice motor care foloseste motorina drept carburant, oricat de performant, oricat de nou, oricat de imbunatatit ar fi, intotdeauna va avea deasupra un motor care fuge suta cu cel putin o miime de secunda mai repede... si ala nu are ce sa fie decat un motor pe benzina...
Deci parerea mea este ca benzina castiga clar confruntarea cu dieselul...
Se fabrica motociclete diesel chiar si electrice, chiar si 2x2 (tractiune integala). Diesel-ul este inca in dezvoltare, Otto (benzina) se apropie de limite. De ce nu sunt competitii Diesel? Sunt. Diesel SuperCoppa este doar un exemplu (Italia). De ce nu se fac masini de raliu Diesel? Se fac. In state (DA! SUA) un Golf 4 TDI de 240CP (110 CP stock dar modificat) a luat locul 2 la raliul Pikes Peak Hill Climb surclasand benzinare de 400CP cu tot cu turbo-ul lor de benzinare. Lucrurile sunt in schimbare dar romanii raman romani orice ar face. De ce in Belgia 75% din masinile noi sunt Diesel? De ce in Europa de Vest (incluzand si Belgia,Franta, Germania etc) peste 50% din masinile noi vandute sunt Diesel? Pana si in state Dieselul creste (lent dar creste). Iar ca masini puternice Diesel, dati search si cautati \"Ceky\" pe forum. Cititi bine.
andREI23 is offline  
Old 07-04-05, 04:53   #72
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default lol

cred ca 90% din cei care au postat nu au mers in viata lor cu un wv 1.9tdi tot rosu (150 cai) . nu este masina de curse dar oricum ai mai mult cuplu si putere decat ai nevoie prin oras.

si baieti comparati masini cu aceleasi puteri indiferent daca sunt aspirate sau turbo .. o sa constatati cu stupoare ca un diesel de 150 de cai pise un benzinar la aceeasi putere

binenteles ca nu e acelasi feeling si benzina rullz
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline  
Old 07-04-05, 06:39   #73
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default

Fara suparare dar multi puneti problema gresit. Nu vad de ce trebuie comparate turbo cu turbo si aspirate cu aspirate etc. Termenul comun nu trebuie sa fie de natura tehnica avand in vedere diferentele de conceptie ale celor doua tipuri de motoare. Coparatia trebuie facuta ori dupa cai putere sau dupa costurile de intretinere de ex. Un diesel este mult mai durabil datorita modului de functionare, consuma mult mai putin decat un motor pe benzina de aceleasi performante, majoritatea din ele fiind turbo e mult mai usor sa obtii performante superioare prin modificari mici samd. Otto au si ele multe avantaje, insa in ziua de azi incepe sa se merite din ce in ce mai mult un diesel. Eu daca as avea bani de masina nou nouta nici nu as sta pe ganduri, diesel 100%.

De ex. printre cazanele de masini care le am e si un Citroen BX Diesel aspirat 1.9 65 cai, e lent insa are 400.000 si am facut eu 16.000 de cand l-am luat in toamna si nu a facut nici o problema, la benzina rar o sa intalnesti asa ceva. Nu mai vb. de consum 6-7 oras si 4.5-5 afara. Asta pt. o masina din '85 cu 400 mii eu zic ca e ceva. Intr-adevar, ma doare pana ajung la 100 (cam 15 sec) dar peste 100 se misca mai bine ca o benzinara de putere asemanatoare, chiar daca nu are turbo.

Bottom line, nu vad nici un motiv pt. care un om multivalent sa ia o masina noua pe benzina. Parerea mea e ca doar cine are destui bani incat sa nu-l doara deloc consumul sau cei care sunt interesati *doar* de demaraj se orienteaza catre asa ceva. Cei care vreau o masina cu mai multe fete vor prefera un td, fuge daca e nevoie, consuma f. putin daca mergi moderat. Evident aici e vb. de o masina care planuiesti sa o tii ceva vreme, cei care au bani sa le tot schimbe, bravo lor

La sh e alta poveste aici o benzinara puternica merita, o iei iti faci damblaua cat vrei iar la vanzare nu pierzi multi bani, iar consumul nu mai conteaza, e in contul distractiei

Bottom line, nu se poate zice ca unu e mai bun ca altul, insa parerea mea e ca in general (si in conditiile actuale) la o masina noua e de preferat un diesel decat benzina.
XSW is offline  
Old 07-04-05, 10:15   #74
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

Exista multe variabile in ecuatia asta.

In primul rand, carburantul diesel tinde sa ajunga la pret benzina si tendinta este chiar sa-l depaseasca, in V treaba asta e deja realitate. Motivele sunt simple, unui produs mai cautat ii creste automat pretul, influentat de cererea mare, iar pretul petrolului este in continua crestere.

In al doilea rand, pretul de achizitie pt un diesel este peste cel al unei benzinare, in principiu, cu 2-3000 E. Nimeni nu se gandeste cum isi amortizeaza cheltuiala asta in timp, multi se gandesc ca prin consumul mic al masinii. Gresit, nu iese la scocoteala decat daca faci multi km in afara orasului sa iti consume sub 6, altfel nu renteaza. Acum, ca dieselul se scumpeste mai mult decat benzina, devine din ce in ce mai nerentabil. Nimeni nu se gandeste nici la revizii, care sunt mai dese si de 2 ori mai scumpe la diesel.

In al treilea rand, comoditatea unei calatorii e compromisa la diesel. Am mers cu dieseluri de la 5 marci diferite (2 chiar de lux, Mercedes si Volvo) si TOATE au zgomotul si vibratiile specifice motorizari, extrem de deranjante, in special vibratiile. Te obosesc efectiv.

In al patrulea rand, a compara, dp de vd al perfromantelor, un TURBO diesel cu un ASPIRAT benzina este gresit din start. Acceleratiile pana la 100km/h or fi ele sensibil egale in cazul in care au aceeasi putere masinile, insa dupa 100 lipsa unui cuplu vanjos devine evidenta la benzina. Asa ca la performante echitabil este sa compari TURBO cu TURBO, pentru ca au regimuri de acceleratie asemanatoare. La capitolul asta, benzina nici nu are ce discuta cu dieselul, dintr-un 1.9 VAG scos chinuit, la limita fiabilitatii normale, 160cp pentru Ibiza Cupra R TDI, iar din 1.8 T au scos si 225cp din fabrica.

Daca e sa tragi o linie, un om sarman care nu prea isi scoate masina din parcare nu foarte des, de 3-4 ori pe saptamana sa zicem, nu isi poate permite costurile unui diesel, costurile in afara de alimentarea cu combustibil. Consumul este, inca, singurul avantaj clar al diesel-ului, asta pana cand pretul lui va depasi clar pe cel al benzinei. Ar mai fi avantajul randamentului mai bun, care se traduce in cuplu mare, cuplu care ajuta doar in anumite situatii, nu si in competitii de viteza.
 
Old 07-04-05, 10:43   #75
SFW
Audi Driver

Stage 5
 
SFW's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,901
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: lol

Quote:
Originally Posted by \"beck\"
cred ca 90% din cei care au postat nu au mers in viata lor cu un wv 1.9tdi tot rosu (150 cai) . nu este masina de curse dar oricum ai mai mult cuplu si putere decat ai nevoie prin oras.

si baieti comparati masini cu aceleasi puteri indiferent daca sunt aspirate sau turbo .. o sa constatati cu stupoare ca un diesel de 150 de cai pise un benzinar la aceeasi putere

binenteles ca nu e acelasi feeling si benzina rullz
M-am si speriat cand ai zis tot rosu de 150 de cai... nu stiam pe unde sa fug .... fuge, are demaraj ... dar nu are la fel de mult ca o benzina si e clar.... ex: 307 2.0 benzina, passat 1.9 tdi (tot rosu ) .... ghici cine a facut pe cine

E si vorba de greutate dar oricum....
SFW is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -