Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > NISSAN - INFINITI > Masina mea Nissan - Infiniti

Reply
 
Thread Tools
Old 22-11-10, 14:25   #1
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Nissan 200SX S13 SR20DET | Performance Road & Drift Project

Salutare la toata lumea!

Octav ma numesc (XS'u), unii ma stiti, altii nu, acum ceva vreme, prin tinereturi, am fost implicat in 4tuning si fenomen, insa de atunci m-am concentrat pe alte lucruri. Sa fiu sincer de multa vreme nu prea am mai activat pe forum-uri insa cu noul proiect in derulare am considerat ca e cazul sa revin

Va avertizez din capul locului ca trebuia sa ma faca mama scriitor (de duzina si fara talent), deci va fi nevoie de rabdare la citit. Sau se poate sari direct la poze.

Bon, masina o stiti multi, am luat-o de la colegul McMate (baiat de nota 10+). Scopul ar fi sa particip in campionatul de drift 2011 cu ceva suficient de competitiv ca sa fie exclusiv vina "pilotului" daca o rasoleste, iar in restul de 99% din timp sa fie o masina potenta de strada, antrenament si plimbare dupa o zi plina de stress, draci si munca.

Hai sa o luam incetisor, istoric si metodic ca tot e prima prezentare de masina care o fac din ... multe masini care mi-au trecut prin mana.

Eu si cu asociatul meu Emanuel luasem in dotare doua bucati BMW, pt. antrenament cica, si apoi urmau japoneze. In planul nostru am zis ca la bmw ne permitem sa bagam omor fara frica de sant, copaci si alte elemente enervante de langa asfalt. Cu o japoneza din prima .. frica de reparatii etc. Acum avem un E28 de 3.5 si un E36 de 2.5, pisicuta se va vinde iar rechinul ramene acolo, tot proiect ca e prea ochios si suntem morti dupa clasice.

Pisica am facut-o repejor sa te dai cat de cat cu ea : diff sudat, frana hidraulica de la racing nick (care nu mergea nici sa o bati - Sorin HAI poate confirma), coilovers ieftinute, bucsaraie noua si tot restul tehnic destul de ok.

Cum s-a intamplat abia sa fie facuta ultima sudura pe diferential cand a fost anuntat evenimentul de la suceava, am fost si noi moldoveneste acolo (2 "piloti", o masina) sa vedem cam cum cum este traseul si cum miroase treaba in general. Sufeream de lipsa totala de experienta (cateva ronduri acolo si multa teorie in cap), masina mult sub standardele competitiei insa cu toate astea in toate cele 8 minute de pista care le-am prins la antrenamente (nu avea rost sa stam la calificari), 6 din ele cu ambreiajul si frana de mana duse, am ajuns la concluzia ca vreau neaparat sa particip si sa invat serios. Cum nu vreau sa pierd un an cu acomodarea, am decis sa uit de bmw si sa merg pe solutia clasica numita Nissan. Nu e nimic in neregula cu bmw-ul ca masina, doar ca sincer simteam ca nu ma ajuta deloc si ca incepator ai nevoie sa te ajute masina si apoi de dai DK pe orice. Si ca sa aduc bmw-ul la standarde .. trebuie inceput cu V8, terminat cu caroserie modificata si garnisat bucati de suspensie si articulatie custom made. Prea mult timp (cel mai limitant factor pt. mine ... impreuna cu banii evident), am preferat sa merg pe ceva la care gasesc solutii bolt-on.

Eram fixat pe un S14A care are un ballance excelent si este foarte bine cotat sau un R33GTST 2door sau 4door pentru ampartament-ul marit care il are si usurinta cu care se controleaza (Citez dp forum-uri : "R33 is the easiest car to drift stock in the world"). Ambele din anglia cu volanul unde nu trebuie, insa asta nu urma sa ma opreasca.

Aveam si rezervarea la avion facuta pana in UK, S14a-ul frumos (visiniu, Rota 18", Tein, GT28R etc.) si deja pregatit in mare parte rezervat cand am gasit S13-ul lui McMate si mi-am adus aminte cat de multa vreme am fost indragostit de ele si nu mi-am permis unul "in tinerete". Faptul ca avea deja pe el SR20-ul (cu CA nu as fi luat ever) si ceva banuti bagati in chestii care altfel ar fi trebuit sa le cumpar eu, treaba era clara, trebuia sa fie al meu, doar al meu, si sa ma bucur de condusul in peisaj pitoresc decorat de mult-visatele faruri pop-up.

Dupa cam 36h de nesomn (doar asa se pare ca nimeresc sa iau masini) m-am pornit cu Emanuel spre bucuresti sa vad masina. Cum nu prea ne intelesem noi cu scaunul Recaro am trantit pe bancheta din spate un scaun luat de pe un bmw, acoperita cu o patura gasita ad-hoc prin service sa nu ii zgarii bancheta si pentru efect maxim de cadavru in curs de transport spre padure (domnu' ofiter).

Am dormit vreo 2 ore prin masina (ciudat, de obicei nu-mi iese) visand roller-coastere combinate cu masaje tailandeze si am ajuns noaptea in bucuresti. Ce mai, ideal de cumparat masina, mai lipsea o ploaie torentiala si eram koser.

La prima vedere, asa cum stiti, masina arata cazan rau de tot, dar eu imi facusem temele si stiam cate a facut McMate la ea, tehnic in mare parte era beton si aia e tot ce ma interesa. Sub coaja ridata si plina de cicatrici se ascundea un posibil campion. Treaba mirosea bine, l-am sunat si pe Dragos (LLI/UGA) sa-mi zica ce stie de masina, sa nu ma trezesc cu surprize. Apoi le-am discutat si negociat, pana la urma am luat si Recaro-ul asa ca nu am condus pe perna de aer 400km un nissan cu scaun suspendat pana in iasi. Dat o tura, un cerculet, baut o cafea si discutat de femei, dupa care unul a plecat schiopatand un ambreiaj sport in 3 puncte si altul s-a dus la culcare cu un teanc in buzunar.

Spre suprinderea noastra si dezamagirea sufei din dotare, masina a ajuns in regula si fara evenimente pana la iasi. Nu prea repede insa, 90-110 max si under cover 60 prin orasele. Consum mai mare decat ma asteptam la stilul asta de mers (8%, pisica de 2.5 luase 7.3 in acelari ritm cand am adus-o de la brasov) dar cui ii pasa de consum la o masina de genul asta. Cu siguranta diferentialul sudat nu a ajutat cotizand cu partea lui de rezistenta in curbe.

Un mic rezumat a starii masinii cand am luat-o:

- sasiu drept si neatins
- la caroserie rugina ff. putina si de suprafata in vreo cateva locuri (atipic pt. S13 de varsta asta), relativ dreapta in mare parte
- SR20DET Red Top motor in apele lui, nu tu fum, nu tu zgomote ridicatoare de par pe spate
- cutia inca functionala cu cateva degete de picior in groapa (whine in cateva trepte)
- bucsaraia toata praf si pulbere in special bucsele de la jug care o faceau sa nu poata pune deloc putere jos decat daca era operata cu mare finete. Nu m-a deranjat pt. ca oricum urmeaza sa fie toate bucsele inlocuite cu unele de polyuretan (deja comandat kit-ul complet)
- suspensia (fara suparare pt. nimeni care foloseste un setup similar) este absolut anapoda pentru strada in opinia mea, nu are cursa si este foarte de-balansata. O fi buna doar pt. evenimentele de drift, nu zic nu, dar pt. ce vreau eu trebuie sa zboare, suspensia si articulatia sunt locurile unde nu trebuie sa se faca economie dupa mine. Oricum, nu ma deranjeaza, sunt deja comandate coilovers-urile.
- restul, tehnic, in stare destul de buna, pierde putin ulei pe la cutie, caseta si diff dar nimic de speriat si greu de remediat, un far pe dreapta cam lazy asa de felul lui (probabil trebuie curatat harnasamentul sau motorasul este obosit) deci nu pot folosi sleepy eyes inca, semnalizator stanga fata spart, multicele trim-uri lipsa prin interior si alte cateva mici chestiute neimportante.


Ce am facut la ea pana acum :

- strans cam jumate din suruburile (exagerez, cam 1/4) de pe masina care nu pot sa inteleg de ce nu erau stranse
- completat cu multe suruburi care lipseau (serios baieti, inteleg ca a fost proiect dar ... totusi, nu castigi chiar asa mult la greutate din suruburi j/k )
- aliniat pe cat s-a putut aripi, capota
- bagat antigel in loc de aqua vera sa nu intre la razboi SR-ul cu iarna
- schimbat lichidul de ambreiaj (negru africa) cu DOT4 si aerisit (uneori ambreiajul se lipea de podea, pare ca s-a rezolvat)
- montate collars (inele) de aluminiu pt. bucsele de la jug, acum e solid nu mai misca neam
- vopsita negru lucios, la viteza si ieftineala, de catre noi in garaj. Lipsa de experienta, vopseaua proasta, pistolul de cacao, lipsa de ventilatie si compresorul anemic care baga si putina apa au facut ca rezultatele sa fie slabute, dar oricum scopul nu era sa arate bine ci sa aiba aceeasi culoare sa pot sa ma prezint si eu la RAR pt. omologare motor fara sa ma dea astia afara
- remontat pe interior tot ce am mai luat de la McMate, imprumutat de la un amic (thanks Calin !) restul interiorului, tot ca sa pot sa ma prezint la RAR. Mare parte o sa zboare dar nu va ramane nici cheala, ceva creature conforts trebuie totusi sa ai pt. ce vreau eu sa fac (nu am insa poze cu tot interiorul montat, poate o sa fac daca am timp)

Continui in alt post sa nu intru in limitare de caractere ...

Last edited by XSW; 24-11-10 at 07:47.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 14:25   #2
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 100SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Acum masina asteapta cumintica omologarea de motor care trebuie sa vina de la bucuresti, la noi in iasi nu au trecut in ultimele 6 luni masini cu motor din asta. In fine, multe bazaconii si umblaturi dar cu ceva bafta saptamana asta voi avea numere de iasi pe dansa.

Mi-au mai venit si jante pe 17" de antrenament, STR RS-GT phantomas forjate pe undeva prin muntii irlandei si de care nu a auzit nimeni, insa bune pt. ce am eu nevoie acum, antrenament si pupat borduri. Avand in vedere ca voi trece la fulii pe 5x114.3 in loc de actualele 4x114.3 nu voi "investi" in jante proper inca. Problemuta insa este ca nu le pot monta pana nu imi vin niste piulite lungi si subtiri (19mm) gen antifurt, cele stock nu intra dupa cum se vede in poza. In functie de timp chef si costuri jantele vor fi reconditionate si vopsite in gold inchis desaturat asa cum se poarta in combinatie cu negru pe JDM-urile modificate.

Planul pe termen scurt este sa pun la punct suspensia cap-coada cu piese de calitate, sa iau electronica care imi va permite pe viitor sa o imping ceva mai sus, esentialele mici pe interior si motor, un far, un stop chestii micute. Motorul pana in primavara nu cred ca va trece de +25% din puterea de fabrica (voi pune dyno sheet cand il fac sa vad cum sta acum) iar exteriorul nu o sa-l lucrez multa vreme din motive cred eu evidente. Daca gasesc voi lua un spoiler fata de facelift (are careva ?), si aripile evazate mai mult sau mai putin profesional. Va fi foliata negru mat sau lucios dupa ce evazez aripile, asta ca sa fie usor de rezolvat micile benghi-uri inevitabile (alt motiv pt. care am tras o mana de vopsea ieftina pe ea, macar sa fie negru peste negru) si aia e tot. Mai pe romaneste jafulet din exterior dar sub capota si sub masina va fi frumusica ...

La motor cand voi ajunge va fi facut serios, target-ul final fiind undeva pe la 325-350 cai la roata relativ safe cu un turbo cu eficienta ridicata (cel mai probabil GT2871R). Pe interne stock, supporting mods si soft facut cum trebuie SR20DET tine la 400whp din ce se spune, 325-350 ar trebui sa nu fie capat de tara. Daca nu tine, plimb ursul pana imi permit un stroker kit mai special de 2.4 si rebuild, RB suna frumos dar e prea greu iar un SR de 2.4 cu interne forjate si camesi uprated urca bine in putere. Oricum, ca sa fie facut serios e vb. de multi multi bani de aceea nu este esential si poate fi amanat.

In continuare voi baga poze diverse cu ce a fost facut pana acum de cand e la mine (nu mare lucru) iar apoi voi face o lista cu piesele care sunt deja pe masina de la McMate sau de la mine, cele venite, comandate sau in curs de comandare saptamana asta. Urmatoarea transa de piese dupa ce imi revin cu bugetul, peste vreo luna-2.

Matuit manual toata janghina, cu mana pe inima va spun ca a 2-a oara nu o mai fac, suna mai bine in teorie dimineata decat dupa practica seara.




Se vede o bucatica de E28 prin spate (pe langa ghetto) :



Chituit finut micile benghiuri si neregularitati ... nu ne-au iesit toate, dar macar o parte nu se mai observa



Suit up ! Dupa izolat cu demontare masina e gata de spray



Draci de dupa lucrare care a iesit slabut dar avand in vedere ca a costat toata operatia 150 euro si multa munca ... e suficient. Niste smirghel fin pe unde a mai curs si un polish vor imbunatati lucrurile.




Jos se vede putin spoilerul unde am rasolit-o urat. Speram sa bag 2 straturi de lac din care sa iau masiv cu polish si sa o scot mai oglinda. Din nefericire a facut reactie cu vopseaua si a iesit sculptura in relief. Era un moment cand as fi fost destul de tampit sa fac asta pe toata masina "ca ar fi cool". Din fericire mi-a venit mintea la cap dupa 2 secunde



Incepe remontarea interiorului pt. RAR



Am incercat sa mai curat/cosmetizez putin motorul (macar asa de bun simt) dar nu m-am gandit sa fac si o poza de "inainte", atunci s-ar fi vazut si o diferenta.



Afara, la lumina Cu ceva bafta gasesc un spoiler de facelift sa scap de asta patratos si sa pot cumpara naibii o semnalizare pe dreapta, din astea patrate n-am gasit, doar de facelift.





Singurul "hint" exterior la vedere ...




Incercarea esuata de a pune rotile pe 17" cu dracii si injuraturile aferente




Colegul de la service-ul nostru care a dat si el o mana de ajutor



Inele aluminiu de eliminat bucsele (terminate) de la jugul spate. Nu am poze cu ele montate, am uitata sa fac, next time cand e pe elevator nu scapa.
http://www.apexperformance.co.uk/cat...oducts_id=1053




Jantele pe 17 impreuna cu o parte din materialul negru de pus pe sosea. Prin spate face cu ochiul o pisica focoasa (zice ea).



Inca niste negru :




Niste interioare/exterioare dupa ce a zburat iar tot ce era imprumutat de pe ea ...








Dovada ca inca functioneaza ...





Poze motor ... voi scapa de benzile autoadezive dar momentan nu arde (sper).



Trecutul vazut din viitor ...



Daca tot am fost pana la garaja azi cu Ford-ul am zis sa fac si vreo cateva poze cu principalele doua gauri negre financiare din viata mea. Una prin depreciere, alta prin "investitii" (cum ne pacalim toti sa le zicem).

Alba, neagra | Una mare, una mica | Una diesel una benzina | Una o tin in puf, alta o rup in transmisie. Diferente mici, deloc opuse, ce sa zic










Urmeaza continuarea imediat. Am o rugaminte la voi, nu postati pana nu termin totul ca sa fie o oarecare continuitate. Multumesc mult !

Last edited by XSW; 24-11-10 at 07:36.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 15:41   #3
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Asa, acum e timpul pentru o mica lectie de istorie pentru ca masina asta are un trecut destul de interesant si cum thread-ul asta sper eu va contine multe informatii, merita stiuta.

Masina a fost produsa in 1990 si vanduta in Elvetia. La cum arata acum ceva vreme as zice ca proprietarul original a avut mare grija de ea. Apoi ... a ajuns in Romania si situatia s-a mai schimbat.

A fost importata in 1998 pe plaiurile mioritice pentru artista Mihaela Cernea ("blonda de la Class") de catre un prieten. Deci ma pot mandri ca am masina "de vedeta" ! Sunt bucuros ca nu a fost a lui Guta Parizer Minune altfel cu siguranta nu o cumparam. Class mi-a placut intotdeauna, nu tin minte sa fi avut vreun "slagar" prost si ii consider ca au fost printre singurii de calitate din muzica romaneasca moderna.

In 1999 i-a fost furata probabil de niste joy-riders si gasita de militie dupa o saptamana cu motorul facut praf.

Se pare ca pana in 2001 i-a mers Mihaelei bine treaba (Class a fost destul de productiv pe vremea aceea) si si-a permis jeep-ul care si-l dorea, drept urmare urmatorul proprietar a fost Dj_Slash de pe forum si candva pe vremea acceea masina a avut si un accident (pare-se singurul din cum arata) in curba la unirii.

Dj_Slash a facut si el de 3 ori motorul fara sa reuseasca sa il faca sa mearga cum trebuie, dupa spusele lui bagand peste 10 mii de euro in ea.

In 2003 a plecat la Bogdan unde se pare ca a stat mai mult sau mai putin cumintica (cel putin intre 2007 si 2009).

In Martie 2009 a fost cumparata de Razvan (Mc Mate) si in timpul in care a fost la el s-a chinuit sa faca CA18DET-ul si el insa pana la urma spre bucuria mea a facut un transplant cu SR20DET in apele lui care sa speram va schimba sirul de ghinioane la motor avut de masina.

De asemenea a vrut sa si-o pregateasca pentru campionatul de drift, a intarit/sudat tot botul, a pus multicele piese de performanta pe ea. Pe partea asta am avut bafta ca pot continua un proiect deja inceput si am facut ceva economie intr-un buget deja cam intins.

Cu ocazia asta as vrea sa-i multumesc din suflet lui Razvan pentru tot ajutorul si sfaturile lui si pentru ca este un om de cuvant si saritor.

Va rog vizitati topic-ul lui pentru a vedea toata istoria modificarilor aici :
https://forum.4tuning.ro/115-masina-m...t-project.html

Din 8 Noiembrie 2010 a intrat in posesia mea luand functia de amanta sefa de weekend. Va promit ca va ramane aici, aproape, multa vreme.

Cu toate ca nu trebuie sa incurci dragostea cu placerea ... cred ca incep sa ma indragostesc de amanta asta. Cel putin de bani ma cam face

Ca sa completez istoria trebuie neaparat si vreo doua poze :

Rezumat de 4 poze cu transformarile facute de Razvan :



Poze mai vechi cu masina si un articol dintr-o revista cu Mihaela Cernea



Si, evident, nelipsitul clip amuzant cu farsa facuta Mihaelei in care protagonist este Nissan-ul 200SX B 33 CLS

https://www.youtube.com/watch?v=C5pjgfpzuAg

Acum ca am terminat cu lectia de istorie, trecem la treburi serioase ...

Last edited by XSW; 28-11-10 at 11:31.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 15:53   #4
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,967
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Acum se poate posta? (sper ca da)

Frate...miam gasit NAShU'! Nu credeam ca e cineva pe forumul asta care poate face (natural) posturi mai lungi decat mine si care se poate pierde'n detalii mai bine decat mine. Sa traiesti, incantat de cunostinta!!! Ma declar invins )

Trecand peste aceasta "glumitza" ma bucur again ca ajung sa te stiu somehow. Stiu masina de cand a ajuns la mate, modificarile, nebuniile...etc etc, stiam ca a dato'n iasi, habar nu aveam cui. Din cate am citit (absolut fiecare rand) ma bucur ca a ajuns pe mana unui pasionat, a unui fanatic atat de implicat emotional. Cred ca ai sa faci treaba buna cu ea.

Desi zici ca a iesit cum a iesit vopseaua aia...era exact cam ce avea nevoie...prea rabla arata asa in shaispe mii de culori si finisaje...cat despre bodywork ai concluzionat perfect ) "suna mai bine dimineta decat seara dupa" ) hahaha (rad ca am trecut prin asa ceva cam o vara intreaga cu fiatul). La fel de imbucurator e faptul ca ai un oarecare buget (cat de cat solid din ce ai scris) si ai sa duci la capat masina.

In rest mult succes!!! O sa iasa bomba!!!

P.S. Poate reusesti prin Razvan sa iei legatura cu Dimitry si sa achizitionezi widekitul lui (stiu ca Mate asta intentiona) sau sa'ti procure unul identic.
P.S.2 Iashingtownu, orasul Nissanurilor negre > Tu cu Dragos o ardeti Samurai Style )
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 16:19   #5
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Ca sa se stie care e baza, consider ca este necesar sa prezint mai intai toate upgrade-urile facute de Razvan, ca apoi sa continui cu cele care le voi face eu. Poze ... cuvinte ... 1000 ... mai jos

Bellhousing SR20DET
+ Front Mounted Intercooler Autobahn 88
http://www.ab88.co.uk/product_info.p...tercooler-kits



Kit Ambreiaj Exedy S-Type Paddle Clutch Cerametallic Kit Stage2 Thick (pana la 400Nm)
http://www.frsport.com/Exedy-06950B-...ET_p_1206.html




Short Shift Kit Apex Performance + inca doua poze cu ambreiajul (ca-i frumos foc)
http://www.apexperformance.co.uk/cat...roducts_id=920



Volanta F1 Racing Chromoly
http://gripforce.com/store/index.php...roducts_id=398



Stainless Muffler Straight Titanium Burn Tip With Silencer 3" Inlet 4" Outlet MUJM006PT3 (cheepo no name dar mere - o voi schimba pt. sound mai bun)
+
Termostat Nismo 62 grade (nu e montat, se pastreaza)

http://www.frsport.com/Nismo-21200-R...DE_p_1088.html
+
Capete de bara stabilizatoare Apex Performance

http://www.apexperformance.co.uk/cat...b48a80b369ac0e



Scaun Recaro Pole Position aprobat FIA
http://racingnick.ro/rn/items/343/Sc..._Position.html



AutoGauge Oil Tem Gauge Stepmaster/Swiss
AutoGauge Oil Pressure Gauge Stepmaster/Swiss
RaceTech Boost Gauge Stepmaster/Swiss
+

Pivot Retractable Half Unit-X Japan (pt. Sleepy Eyes) Second Hand
+ MAP Sensor SR20DET Second Hand



Pe langa lucrurile astea s-au facut urmatoarele pe masina :

- evacuare turbo-back (completa) inox 76mm (fara racord flexibil, voi pune eu unul pt. ca deja scapa inainte de turbo si nu e cool)
- ventilator electric pentru racire suplimentara pe radiator
- furtunase silicon albastru pe unde s-a putut
- bateria a fost relocata din compartimentul motor pe locul banchetelor din spate
- cilindru ambreiaj (slave) schimbat nou
- Ulei Motul peste tot, motor, cutie, diferential
- sine pt. scaun Recaro facute custom pt. pozitie cat mai joasa
- amortizoare intarite la "nenea" (clantane dintii asa cum trebuie)
- arcuri fata H&R
- arcuri spate modificate custom, intarite
- diferentialul open a fost sudat

Operatii de usurare :

- scoase banchetele din spate
- scoase majoritatea trim-urilor de plastic (unele le-am pus la loc insa)
- scoasa izolatia fonica
- stergator spate + rezervor apa spalator scoase

S-ar putea sa-mi scape ceva, daca va vrea poate completa Razvan mai incolo intr-un post.

Next : Ce am pus pe masina si ce am comandat sau comand azi-maine.

Last edited by XSW; 24-11-10 at 07:21.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 16:26   #6
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Multumesc pentru cuvinte, sa speram ca o sa iasa treaba buna.

Bugetul nu e extraordinar dar sunt dispus sa fac niste mici sacrificii ca sa iasa treaba.

Kit-ul lui Dmitry e superb dar din cauza ca e kit-ul cuiva nu il vreau. In marea schema a lucrurilor daca masina asta ajunge la body kit fie o sa fiu vreun pilot zeos fie nu o sa mai participe la drift (cel mai probabil) si pt. drift iau altceva. Asta pt. ca daca e sa fac exteriorul il voi face custom dupa proiectul meu (ca si interiorul de altfel) si aici vorbim de ceva foarte special (nu prea o sa mai semene DELOC cu 200sx), foarte scump si probabil peste maiestria de la noi deci trebuie facut afara ... si mai scump. Nu am suficienti bani sa-mi permit sa pocnesc/zgarii asa masina, din vina mea sau nu = Demo & cruise car.

1-2 ani va avea doar aripi evazate, probabil un GTwing carbon (de necesitate nu look) si aia e tot, fara spoilere fara nimic decat cel mult ceva foarte fin doar pt. a salva greutate (in special capota).

Si dragul meu, NU, nu am terminat, mai am 1-2 post-uri, deci pls. hold on. Dureaza pt. ca strang/organizez/uploadez poze si am vreo 24 produse in lista de comanda acum.

Last edited by XSW; 22-11-10 at 16:29.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 16:39   #7
MC Mate

Stage 5
 
MC Mate's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 3,358
Member of:
[Moderators]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Nissan]
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

hehe in sf topic hai sa vedem in continuare ce faci cu ea spor si ne auzim pe mess sau tel cand ai nevoie
MC Mate is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 17:01   #8
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Urmatoarele piese sunt prima transa care vor fi puse pe masina. Unele sunt venite la contactele mele din US si UK, altele sunt pe drum, altele urmeaza sa fie comandate. De venit sper sa-mi vina incetul cu incetul in urmatoarele 2-3 saptamani.

Incepem in post-ul asta cu cele de la Driftworks pentru ca imi este mai usor sa le organizez. Imi pare rau dar fiind multe nu voi sta sa traduc la fiecare, le voi lua din excel-urile mele de comenzi, traiasca copy-paste.

HSD HR Coilovers Monotube S13 (pe gaz)
- unghi de cadere pe fata ajustabil
- inaltime suspensie ajustabila independent de preload
- ajustabile pe 16 nivele de amortizare
- placate cu zinc
- rata arcurilor de 7kg front 5kg rear
+ altele
Sunt niste suspensii excelente la banii lor din ce spune lumea care le foloseste. In parerea mea alegerea unei suspensii bune este cel mai critic pas din construirea unei masini de performanta si in limita bugetului disponibil nu cred ca puteam sa cumpar ceva mai bun. Atata vreme cat unii schimba Tein, Cusco pe astea, rele nu pot fi.

http://www.driftworks.com/shop/suspe...200sx-s13.html



Driftworks Tension Rods S13 S14 S15 R32 R33
http://www.driftworks.com/shop/suspe...5-r32-r33.html



Driftworks Camber Arms S13/R32/Z32
http://www.driftworks.com/shop/suspe...3-r32-z32.html



Tein Strengthened Nissan Tie Rods & Ends
http://www.driftworks.com/shop/suspe...-tie-rods.html


Walbro uprated fuel pump - Nissan 200SX S13 (255lph)
http://www.driftworks.com/shop/engin...9-95-2947.html



NGK Iridium spark plugs - BKR9 x4 (cele cu 2 grade mai reci)
http://www.driftworks.com/shop/engin...ndividual.html



Driftworks Braided Clutch Line (pt. eliminare damper ambreiaj, vreo 1kg jos si feel in pedala mult mai direct si precis)
http://www.driftworks.com/shop/trans...utch-line.html



Driftworks Oil Filler Cap (de ce nu ?)
http://www.driftworks.com/shop/engin...iller-cap.html




Plus ceva maruntisuri ajutatoare :

Uprated exhaust hanger x1
http://www.driftworks.com/shop/engin...st-hanger.html

Uprated exhaust hanger (long) x2
http://www.driftworks.com/shop/engin...nger-long.html

Driftworks Magnetic Sump Plug
http://www.driftworks.com/shop/engin...ug-nissan.html

Si, ca sa fie acolo in caz de nevoie si refacut cateva conexiuni :

3mm Silicone Vacuum/Boost hose | 2 meters
http://www.driftworks.com/shop/engin...oost-hose.html

5mm Silicone Vacuum/Boost hose | 2 meters
http://www.driftworks.com/shop/engin...oost-hose.html

Bon, cam asta-i comanda de la Driftworks (care ar trebui sa vina mai repede).

Urmeaza comanda din state unde in mare e electronica si chitzibusuri neimportante care nu aveam nevoie sa fie super high quality. Intre timp scurta pauza de masa Stand by.

Last edited by XSW; 13-12-10 at 09:26.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 17:58   #9
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Eu juamte din piesele care le cumperi tu cu bani grei mi le fac eu si merg la fel de bine
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 18:22   #10
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Urmeaza electronica. Aici am vrut sa fie ca un hobby, de multa vreme ma intereseaza (si citesc) despre setarea unui motor si am considerat ca a face pasul spre un stand-alone din start (pe care sa umblu eu) este nu numai periculos ci si contra productiv avand in vedere timpul limitat care il am pentru a aduce masina la linia de plutire. Drept urmare am optat pentru un sistem piggy-back de la greddy care urmeaza a fi combinat cu cel mai performant boost controller facut tot de ei (din care pot controla si hartile/setarile de pe emanage) plus sonda wideband pentru a putea citi AFR-urile. Evident va veni si EGT Meter-ul dar ... am cam ramas fara bani la transa asta deci am mers doar pe esentiale. Oricum pana termin de montat tot imi va veni si a 2-a transa hopefully.

Sa incepem ...


Greddy E-Manage Ultimate Piggyback
+ N-9 Harness (Plug in play - zic ei - la ECU meu)
+ A/R Harness
+ MSS Harness
+ altele pe viitor
- Control tool inclus
Daca voi avea avea timp maine voi explica alegerea facuta, acum insa sunt nitel pe graba. In esenta este asemanator cu un unichip uniQ pe care il pot controla/seta eu si pentru care este foarte mult aftermarket support, harti samd. Suporta o tona de features de la multiple harti si afr monitoring cu wideband pana la launch control si fineturi. Nu e stand-alone dar se spune ca e cea mai apropiata chestie

http://www.greddy.com/products/elect...nage-ultimate/




Greddy Profec E-01 Boost Controller (nu se mai face, am prins din ultimul stock printr-o relatie la un discount decent. ramane insa destul de daddy - s-a scos pt. ca era excesiv de scump si greu de gasit loc pt. el. Eu imi fac ... ) + toate accesoriile
http://www.racingworks.com/greddy_pr...controller.htm



Innovate LC-1 Wideband o2 With Db Blue Gauge
Un wideband foarte calitativ cu senzor O2 Bosch
http://www.frsport.com/Innovate-4203...-_p_15248.html



HKS SSQV3 Sequential Blow Off Valve cu tot cu flansa pt. admisia mea 2.5" (nu e cea de pe site dar nu am timp sa o adaug separat);
- este HKS cu holograma original nu porcarii chinezesti de ebay care il imita
- singurul bov (din cate stiu eu) care poate fi reglat chiar sa castigi ceva aducand la 0 bar de ex. la majoritatea nu ai nici un plus, mai mult minus-uri.
- nu pica, design-ul tehnic nu ii permite sa scape (leak)
http://www.frsport.com/HKS-71007-AN0...3_p_15487.html



Energy Suspension Master Bushing Kit
Kit complet de bucse din polyuretan. Mi-a fost recomandat de Razvan caruia i-a fost la randul lui recomandat de un pilot de top. Sa speram ca vor fi bune
http://www.corsportusa.com/store/cat...oducts_id=7535



Solid Engine and Transmission Mounts (custom made de inginer pe CNC)
- facute din Delrin (DuPont). Este un material nou, teoretic simtitor mai bun pentru aplicatia asta fata de poly sau aluminiu, insa este cam devreme sa se stie cat si cum tin. Unii spun ca se duc repede, altii ca sunt rock solid, vom vedea. Pe partea asta sunt happy sa fiu porcusor de guinea



Plus alte maruntisuri :
- Faruri clare diamond (cheepo)
- Stopuri clare urate dar care cu ceva customizare si un smoking sper sa le fac sa arate fain (semi-cheepo)
- volan de la pretenii chinese replica de OMP ca sa am un volan pe masina pana imi permit sa-mi iau ce vreau (Nardi Deep Corn Dish ... scuuuump) ; scopul scuza mijloacele
- oglinzi stil F1 (ca de bicicleta nene), nu pentru aspect (cam oribil) ci ca sa scap de oglinzile electrice care oricum le folosesti din an in pasti si cantaresc olecuta
- Kit 20 piulite prezon 19mm diametru cu cheie in interior (stil antifurt)
- 2x centuri in 4 puncte cu shoulder pads
- drift spin turn knob (pt. frana de mana sa poti alege daca blocheaza cand tragi sau revine) - asta pt. ca vreau sa revin la o frana care arata prezentabil
- bucsa coloana directie de aluminiu

Din nefericire asta e tot, evident am o lista imensa cu lucruri care trebuie sa le cumpar cand imi revin cu banii (GT2871RS, injectoare, catch tank, oil cooler, tripple radiator w/2 fans, Z32 AFM sau MAP de la Greddy samd samd.). Cu toate astea consider normal sa prezint piesele atunci cand sunt cumparate nu in stadiul de plan ... planuri face oricine.

Insa acum am mers pe ce era esential ca sa pot sa ma dau cat de cat cu masina sa o invat. Apoi mai multa putere si mai rezistenta mult mai buna nu o vor schimba radiacal, suspensia insa si setarea geometriei ei sunt chestii care iau timp si multa experimentare.

Acum ... din cate ati observat sunt mai anal ca nemtii cand e vorba de ajuns in detalii si bag italienii sub masa daca e de vorbit.

De ce ? Ei bine pt. ca am observat cat de greu este sa stai sa faci research, sa intelegi cum functioneaza unele lucruri diferentele intre anumite sisteme, ce componente sa iei si asa mai departe.

Planul meu este ca incetul cu incetul pe acest topic sa impartasesc lucrurile care le invat, de bine sau de rau, sa fie transparenta care la noi este destul de rara. Si aici nu ma injurati, eu unul sunt un tip sincer si verde-n-fata, nu am inteles niciodata rostul la a iti ascunde modificarile, setarile sau alte lucruri. In definitiv nu suntem echipe de F1 si nici nu se concureaza (pe strada sau ... parcare) la acelasi nivel.

Acesta a fost probabil si principalul motiv pentru care m-am indepartat de fenomenul de tuning auto o perioada lunga (asta insemnand forum, intalniri etc) si m-am concentrat pe condus masini, motociclete si just have fun pentru ca asta e tot ce conteaza.

Cu ceva bafta imi scot numerele saptamana asta si tragem o filmare scurta sa nu fie doar poze. Momentan actele sunt la RAR pt. omologare deci nu pot merge cu masina.

Spre rusinea mea tot ce am facut cu ea au fost cateva cerculete si derapaje minore (suficient insa sa-i vad potentialul). Spun spre rusinea mea pentru ca ma oftic, dar in realitate este mai bine sa o las in pace pana pot sa-i rezolv macar bucsele, directia si suspensia, altfel o chinui degeaba si in momentul asta nu o mai vad ca pe o masina ieftina

Multa bafta si va multumesc pentru rabdare. Sa ne auzim de bine.

Octav XSD

Last edited by XSW; 24-11-10 at 07:25.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 18:33   #11
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Vali, ai perfecta dreptate, mare parte din articulatie se poate face in atelier de catre tine sau alt meserias si s-ar putea sa fie fix la fel de bune (cam improbabil ca sa fim seriosi) insa exista niste mici probleme :

1. siguranta = eu nu as merge cu piese facute de tine sau altcineva care nu a demonstrat competitional ca piesele alea au fost proiectate si testate cum trebuie. Nu vreau sa par arogant dar pun mare pret pe viata mea pentru ca asta e tot ce am si daca e sa o pierd vreau sa fie greseala mea, nu a unui sudor nepriceput.

2. precizie = sa faci ceva la fel de bun inseamna sa copii design-ul lor, sa ai rulmentii si joint-urile de ff. buna calitate si cel mai important e sa ai piesa in mana. cum ai piesa in mana daca trebuie sa o cumperi mai intai ?

3. daca sare precizia din schema atunci am mari dubii ca geometria va fi in regula oricat ai regla tu din suruburi

Arunca un ochi aici : http://www.driftworks.com/forum/drif...mber-arms.html

Eu am explicat de ce nu este o solutie buna pentru mine, fiecare merge cu ce vrea este alegerea lui.

Sa nu crezi ca imi cresc banii in copaci si n-am ce face cu ei, tare ma gandeam si eu sa iau niste ebay-uri chinezesti la 33% din pretul DW si sa le sudez la cineva. Din nefericire daca iti faci temele de acasa ajungi la concluzia ca intotdeauna in viata primesti pentru ce platesti. Da, am platit si brand-ul la multe, asta e clar, dar e gandire romaneasca sa crezi ca salvezi cu ceva mai ieftin, stii ce zice englezul, cel mai scump lucru e un lucru ieftin.

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 19:41   #12
69RUP

Stage 5
 
69RUP's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 426
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Bravo va fi o masina facuta ca la carte , numai cu piese de calitate DW!

Last edited by 69RUP; 22-11-10 at 19:57.
69RUP is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 22:55   #13
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,967
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Octav, te urasc si te respect!

O sa iasa crima!!! Nu uita ca masina odata gata nu se invarte singura. Cum altii au zis 25% masina, 75% driver. Poate nu e asa dar undeva la 50/50 tot bati...iar daca pt cei 50% ce tin de masina bagi piese bune la greu trebuie sa te tunezi si pe tine ca altfel degeaba ai facuto by the book. (nu degeaba dar pacat)

Asa ca'ti doresc cat mai multe weekenduri sideways!!!
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 23:00   #14
eXeqTr

Stage 4
 
eXeqTr's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 235
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

Felicitari pentru achizitie, dupa cum spunea si Morph l-ai cam invins la categoria " Posturi lungi " suna foarte bine ceea ce ai comandat acolo si se pare ca e un proiect foarte serios, noi nu putem decat sa iti uram mult succes si spor la treaba !
__________________
https://img387.imageshack.us/img387/3759/35831263nm9.png
eXeqTr is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 23:21   #15
88RED
Nissan Driver

Stage 5
 
88RED's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 619
Member of:
[Nissan]
Default Re: Nissan 200SX S13(A) SR20DET | Performance Road & Drift Project

daca nu te superi cat a costat omologarea pt sr20 si daca ai avut ceva probleme la rar
merci
88RED is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -