absolut tot ceea ce afirm aici este redat dintr-o revista defapt un catalog auto din 98' in care sunt prezentate multe masini cu defectiuni posibile si sfaturi pt alegerea unui automobil...
priviti ce scrie la oltcit:
la istoricul modelului scrie asa: in 1981 noiembrie: prezentarea modelului citroen axel destinat fabricatiei in romania cu denumirea de oltcit. piesele originale franceze au disparut treptat din automobilele mici cu 3 usi.. motoarele boxer racite cu aer sunt de 1.1l 57cp, 1.3l 61cp, 650cc 34 cp varianta cu 2 cilindrii pt modelele club axel si special...
in 1986 iese din fabricatie motorul cu 2 cilindrii si modelul special...
in 1989 se adapteaza planetare frane curele de distributie de unde rezulta hibrizii RM si RT care se fabrica pana in 91 in ciuda numeroaselor probleme.. in 92 se ofera pietei modelele 11RL cu parasocuri si bandouri laterale din plastic si club12trs cu mototr 1300cc..
in 94 este lansata varianta pick-up sib denumirea RODAE odata cu preluarea uzinei de catre daewoo.
in 95 se sisteaza productia....
caracteristici: spatiu interior si portbagaj mare...
echipare buna a modelului de baza...
motor cu putere mare la 1300..
suspensie comfortabila..
manevrabilitate slaba..
pozitie incorecta a volanului..
efort mare la apasarea pedalei de frana..
pedala ambreiaj cu functionare sacadata...
cutie viteze imprecisa...
indicatiile bordului greu de citit...
butoanele de comanda necesita obisnuinta..
inclinatie puternica a caroseriei in curbe...
consum mare de benzina si ulei...
motor racit cu aer gurmand poluant foarte greu reglabil...
piese de schimb de calitate redusa...
defectiuni posibile.. tine-ti-va bine..
coroziune chiar si la exemplarele noi...
defectiuni de asamblare...
scaune fata nefunctionale..
oglinda retrovizoare se dezlipeste de parbriz..
defectiuni ale sistemului de franare..
uzuri ale casetei de directie..
uzuri la planetare la rt si rm...
uzuri la cutie greu demontabila..
uzura patinarea ambreiajului..
scurgeri si consum mare de ulei..
ruperea sarirea peste dinti a curelei de distributie..
spargerea elicei turbinei de racire..
defectiuni la sistemul de aprindere...
imposibilitatea reglarii carbului si aprinderii..
defectiuni la echipamentul electric...
esapament neetans..
era sa uit inainte de experienta de service sa va scriu aici caracterizarea...
priviti...
ESTE UN AUTOMOBIL MIC CU MOTOR BOXER RACIT CU AER IN 2 SAU 4 CILINDRII AMPLASAT FRONTAL TRACTIUNEA FATA. CEI CARE POT CORECTA DEFECTELE DE FABRICATIE POT UTILIZA UN AUTOMOBIL PRACTIC CARE POATE FI PROCURAT EXTREM DE IEFTIN DIN CAUZA PROSTULUI RENUME...
apoi la experienta service:
tabla rugineste cu toata protectia prin electrofreza si tectilizare..
elementele caroseriei care inconjoara compartimentul motor sunt prinse scrie aici in ghilimele cu 1000 de suruburi adik fff multe care f multe sunt lasate afara inca din fabricatie iar mecanicul care face o interventie importanta monteaza la loc doar jumatate...
arcurile scaunelor sa desprind.. in urma franarii se pot aprinde farurile..
)) si niciodata nu se stye care este efectul apasarii unui buton...
exista defecte de material peste tot .. franele nu prezinta incredere..
defectiuni uimitoare povestite de mecanici sunt spaargerea pompei centrale..
motoarele boxer cu 4 cilindrii consuma exagerat de mult ulei...
mai sunt multe de scris aici fff multe defectiuni dar deja mi-e lene sa mai scriu...
ultima fraza din catalog...
sistemele de suspensie si franare bat recordurile in service-uri...
bafta si a ramas sa va mai spun ca am o dacie berlina din 2000 pe injectie.. pana acum nu am schimbat decat un bec la faza scurta lunga si vreo 10 sigurante... in rest absolut nimic... am 32mii km si niic un defect...
mai styu pe cineva cu o dacie din 98 carb masina aia nu prinde o zi in care sa nu ia scartzait in a-3-a fara sa ajunga la 7000 ture fara absolut nici o modificare.. nici volanul nu-l are schimbat.. nicic casetefon nu are pe ea... si masina mananca orice oltcit pe paine ... bine si soferul e prea bun... si pana acum nu a schimbat decat un set de segmenti si masina are 110 miikm atinsi iar pana pe la 80mii a mers in fiecare zi in stiulu descris mai sus... bafta si parerea mea este tot dacia... numai cand ma gandesc ca se trage din r12 as alege o dacie... si inca ceva.. daciile de uzina au cam facut lege prin anii 70-80 in raliurile acropole... dacii nu renault gordini....
bafta !!!!!!!!!