Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 30-10-10, 02:49   #46
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Noi vorbeam aici despre posibilitatea implementarii motoarelor de provenienta moto pe masini de clasa mica si medie in productie de serie.

Idee pe care eu o consider imposibil de aplicat si am cerut celor care cred altfel argumente pro .
Repet, se poate aplica foarte simplu atat prin modificarea motorului cat si prin modificarea rapoartelor, nu inteleg ce ti se pare asa complicat?
Erau masini de serie cu motor de 1.3-1.6 de 8-9000 de rot/min acum 15-20 de ani care au facut si istorie, de ce nu se pot pune DUPA 20 de ani motore de 1000 cmc cu turatii similare pe masini ca nu inteleg?

Last edited by GTR; 30-10-10 at 02:56.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 03:06   #47
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Repet, se poate aplica foarte simplu atat prin modificarea motorului cat si prin modificarea rapoartelor, nu inteleg ce ti se pare asa complicat?
Erau masini de serie cu motor de 1.3-1.6 de 8-9000 de rot/min acum 15-20 de ani care au facut si istorie, de ce nu se pot pune DUPA 20 de ani motore de 1000 cmc cu turatii similare pe masini ca nu inteleg?
Pentru ca un motor de 2L este mai ieftin,mai fiabil,mai elastic in exploatare comparativ cu unul similar ca randament dar cu o capacitate de 1L.

PS.Inca nu mi-ai raspuns la ultima intrebare.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 03:07   #48
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Repet, se poate aplica foarte simplu atat prin modificarea motorului cat si prin modificarea rapoartelor, nu inteleg ce ti se pare asa complicat?
Erau masini de serie cu motor de 1.3-1.6 de 8-9000 de rot/min acum 15-20 de ani care au facut si istorie, de ce nu se pot pune DUPA 20 de ani motore de 1000 cmc cu turatii similare pe masini ca nu inteleg?
Pentru ca un motor de 2L este mai ieftin,mai fiabil,mai elastic in exploatare comparativ cu unul similar ca randament dar cu o capacitate de 1L.

PS.Inca nu mi-ai raspuns la ultima intrebare.

Scuze ptr dublu-post,nu a fost cu intentie.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 03:41   #49
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
@GTR Fii putin mai explicit te rog.

Adica tu vrei sa pastrezi volumul camerei de ardere si sa modifici cursa pistonului?(daca da,cursa este mai lunga sau mai scurta?)

Sau sa maresti volumul camerei de ardere?

Cred ca am inteles ce vrei sa spui iar daca este cum cred eu,atunci probabil va trebui umblat si la alezaj...alte pistoane...
Normal, vibrochenul fiind mai mic cursa o sa fie mai scurta, raport de compresie o sa fie mai mic (ce treaba au alezajul si pistoanele??) doar biela trebuie sa fie mai lunga pentru a pastra capacitatea cilindica si astfel se obtine la aceeasi capacitate cu o compresie mai mica.

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Pentru ca un motor de 2L este mai ieftin,mai fiabil,mai elastic in exploatare comparativ cu unul similar ca randament dar cu o capacitate de 1L.

PS.Inca nu mi-ai raspuns la ultima intrebare.

Scuze ptr dublu-post,nu a fost cu intentie.
Ce ineamna fiabil, 300 k de km fara defectiune nu inseamna fiabil?
Mai elastic, cu dus si intors. Daca sunt aman2 aspirate sigur, daca cel de 1000 ar avea turbo se schimba situatia.
Randamentul ...., noxe si consum mai mare, cel putin la o masina de greutate mica <1500kg), dupa greutatea asta motorul de 2000 devine din ce in ce mai rentabil, odata cu cresterea greutatii.

Last edited by GTR; 30-10-10 at 03:48.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 08:57   #50
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

LUmea se cearta in cifre si numere citite din pliante. fiti seriosi, nu e practic sa pui un motor de motoreta pe masina.

1. inertia interna a motorului de motoreta este f mica, incredibil de mica, din cauza usurarii componentelor in miscare si lipsei volantei, lucru facut pentru a urca in ture foarte repede, greutatea motocicletei fiind foarte mare puterea este dozata liniar pe o plansa de turatii si nu explozie de cuplu ce ar avea menirea sa rastoarne motociclistul.
2 GTA are dreptate deoarece a mai desfacut omu un motor 2 si e normal sa prinzi un simt practic nu doar sa citesti niste diagrame de cuplu putere si sa revolutionezi "in mintea ta" ingineria auto din ultimii 100 ani... )
3 dupa parerea americanilor noi toti europenii mergem cu motoare mici fata de ei insa doar de simplu amuzament monteaza-ti pe masina ta o volanta usurata la extrem si dupa aia urca cu masina ta un deal si mai ne spui dupa aia cum e cu puterea si cuplu dat de turatie

4 motorul de motocicleta are ambielaj/arbore, ambreiaj umed in baie comuna, cutie fara sincroane, arata-mi o masina de fabrica cu aceste caracteristici...nu doar asemanari cai/cuplu cu motoare de motocicleta.
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

İME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 10:58   #51
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by dj05fmx View Post
LUmea se cearta in cifre si numere citite din pliante. fiti seriosi, nu e practic sa pui un motor de motoreta pe masina.

1. inertia interna a motorului de motoreta este f mica, incredibil de mica, din cauza usurarii componentelor in miscare si lipsei volantei, lucru facut pentru a urca in ture foarte repede, greutatea motocicletei fiind foarte mare puterea este dozata liniar pe o plansa de turatii si nu explozie de cuplu ce ar avea menirea sa rastoarne motociclistul.
2 GTA are dreptate deoarece a mai desfacut omu un motor 2 si e normal sa prinzi un simt practic nu doar sa citesti niste diagrame de cuplu putere si sa revolutionezi "in mintea ta" ingineria auto din ultimii 100 ani... )
3 dupa parerea americanilor noi toti europenii mergem cu motoare mici fata de ei insa doar de simplu amuzament monteaza-ti pe masina ta o volanta usurata la extrem si dupa aia urca cu masina ta un deal si mai ne spui dupa aia cum e cu puterea si cuplu dat de turatie

4 motorul de motocicleta are ambielaj/arbore, ambreiaj umed in baie comuna, cutie fara sincroane, arata-mi o masina de fabrica cu aceste caracteristici...nu doar asemanari cai/cuplu cu motoare de motocicleta.
Pai daca aveai putine cunostinte in domaniu, doar putine, ai fi stiut ca puterea declarata a motoarelor de motocicleta este data la vibrochen, asa cum este data dealtfel si la foarte multe masini. (EVO X, Focus RS, Subaru STI etc.).
Acceleratia unei masini este data de putere nu de cuplu.
Observ ca mi-ai cautat si studiile dar nu le-ai gasit (normal, nu am CV depus pe internet), dar inainte ar trebui sa te uiti la ale tale pentru ca observ ca nici cunostintele de fizica elementare din scoala nu le ai, cunostinte care ar fi fost de ajuns sa intelegi ce am spus.

In 1988 Honda a pus motor de 1300 cmc, 75 CP,max 8500 rot/min, caracteristici foarte asemanatore motoarelor de motocicleta, motoare mult mai fiabile decat multe motoare de 2000 cmc si care au facut cinste constructorului.
Tind sa cred ca dupa 22 de ani se pot face motoare mult mai performante si se pot obtine din 1000 cmc aspirat puteri echivalente motoarelor de atunci. Cat despre variantele tubo, putem sa observa ca motoarele de 2000 turbo sunt net superioare motoarelor de 3000 aspirate si mai nou variante de 1.4 turbo sunt mult mai eficiente decat 2000 aspriate. Este absolut normal ca un motor 1000 turboalimentat sa fie net superior actualelor motoare de 1.3-1.6 aspirate.

Last edited by GTR; 30-10-10 at 11:11.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 12:20   #52
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Normal, vibrochenul fiind mai mic cursa o sa fie mai scurta, raport de compresie o sa fie mai mic (ce treaba au alezajul si pistoanele??) doar biela trebuie sa fie mai lunga pentru a pastra capacitatea cilindica si astfel se obtine la aceeasi capacitate cu o compresie mai mica.



Ce ineamna fiabil, 300 k de km fara defectiune nu inseamna fiabil?
Mai elastic, cu dus si intors. Daca sunt aman2 aspirate sigur, daca cel de 1000 ar avea turbo se schimba situatia.
Randamentul ...., noxe si consum mai mare, cel putin la o masina de greutate mica <1500kg), dupa greutatea asta motorul de 2000 devine din ce in ce mai rentabil, odata cu cresterea greutatii.
Pai daca scurtezi cursa fara sa maresti alezajul intr-adevar scazi raportul de comprimare,dar in acelasi timp diminuezi foarte mult cuplul(care si asa nu prea exista) si se micsoreaza si capacitatea cilindrica.

Legat de fiabilitate...sincer,nu sunt convins ca supersporturile/sport-touring de 1000 fac 300k km fara reparatii capitale la motor.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 12:25   #53
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Pai daca scurtezi cursa fara sa maresti alezajul intr-adevar scazi raportul de comprimare,dar in acelasi timp diminuezi foarte mult cuplul(care si asa nu prea exista) si se micsoreaza si capacitatea cilindrica.

Legat de fiabilitate...sincer,nu sunt convins ca supersporturile/sport-touring de 1000 fac 300k km fara reparatii capitale la motor.
Ai uitat? era vorba de micsorarea raportului de compresie pt. a putea fi dotat cu turbo, ca altfel normal ca ar fi lesinat.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 12:37   #54
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Ai uitat? era vorba de micsorarea raportului de compresie pt. a putea fi dotat cu turbo, ca altfel normal ca ar fi lesinat.
Nu am uitat,dar daca faci cum ai spus tu,ca sa pastrezi cilindreea de 1L trebuie marit alezajul,si chiar si asa cu turbo montat motorul va trebui dus foarte sus in ture din cauza faptului ca ai scurtat cursa pistonului care la motociclete deja in stadiul initial era destul de scurta.

Si in final ajungem la concluzia ca motorul trebuie reproiectat de la A la Z,si de ce sa faci asta cand deja ai motoare 1.3-14 T pe care sa incerci sa le inbunatatesti?
GTA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 12:57   #55
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Nu am uitat,dar daca faci cum ai spus tu,ca sa pastrezi cilindreea de 1L trebuie marit alezajul,si chiar si asa cu turbo montat motorul va trebui dus foarte sus in ture din cauza faptului ca ai scurtat cursa pistonului care la motociclete deja in stadiul initial era destul de scurta.

Si in final ajungem la concluzia ca motorul trebuie reproiectat de la A la Z,si de ce sa faci asta cand deja ai motoare 1.3-14 T pe care sa incerci sa le inbunatatesti?
Pentru ca motoarele de 1.3-1.4 T pot oferii puteri mult mai mari decat ar fi necesare.
Motorele de 600-1000 cmc turbo ar urma sa inlocuiasca motoarele aspirate de 1.0-1.6, asa cum cele de 1.4-1.6 turbo au inlocuit cu succes motoarele de 2.0-2.5 aspirate.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 19:17   #56
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
1.La orice motor conteaza nu numai daca pui doua saibe la bujie(ceea ce de altfel este o aberatie),ba chiar conteaza cat de tare strangi bujia..

2.Vad ca deja o dai in diverse,curbe ude si ghetoase....daca-ti convine tie mai mult ne dam pe aratura pentru ca vad ca-ti place mult in zona asta.

3.Repet,nu mai bate campii si incearca sa convingi argumentat beneficiile unui motor de provenienta moto montat pe un turism de serie.Iar daca nu vad eu acel motor de polo ca fiind de motocicleta poate ne explici tu de unde ai ajuns la concluzia asta.
1. Adica esti de acord cu o treaba care ti se pare o aberatie??!!
Puneam 2 saibe la bujiile cu filet ceva mai lung, sau vara cand trebuia sa merg pe caldura cu motor 2T racit cu aer ca sa nu se infoace asa de tare si sa se arda mai putin ulei, sa unga mai bine....daca nu ai apucat la vremurile alea nu ai de unde sa sti cate o jmekerie d-asta

2. Hehe, aici m-ai prins! Chiar azi am facut o offroad-eala de toata frumusetea prin padure si pe dealuri cu cross-ul...asta este, pt teren ma simt mai bine, imi place mult mai bine decat orice portiune de asfalt...cu exceptia la un Autobahn probabil...dar daca vrei te astept oricand dar numai pe viraje indiferent de conditiile meteo!

3. Nu e luat de pe motocicleta tzircu ala de motor, dar are specificatiile unui motor de motocicleta japoneza de prin 80 cu exceptia alimentarii.....si asa cai are putini(cam 50), cuplu tot mic(vo 75Nm parca)....totusi este si pe carb: http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=39457 tot numai 75Nm
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 19:34   #57
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
1. Adica esti de acord cu o treaba care ti se pare o aberatie??!!
Puneam 2 saibe la bujiile cu filet ceva mai lung, sau vara cand trebuia sa merg pe caldura cu motor 2T racit cu aer ca sa nu se infoace asa de tare si sa se arda mai putin ulei, sa unga mai bine....daca nu ai apucat la vremurile alea nu ai de unde sa sti cate o jmekerie d-asta
Vremurile le-am apucat cu siguranta,numai ca nu ma pasioneaza motoarele in 2T.La un motor de 1000 conteaza mai putin adancimea bujiei vis-a-vis de raportul de comprimare,ceea ce conteaza cel mai mult este pozitia scanteii fata de amestec in momentul expolziei.

Sunt de acord ca are importanta adancimea la care ajunge bujia in camera de ardere,dar nu sunt de acord ca aceasta trebuie modificata punand inca o saiba la bujie.


V8-ul care-l am pe una din masini era prin 70 si ceva pe avioane de vanatoare....sincer...acum chiar crezi ca am motor de avion pe masina???

Last edited by GTA; 30-10-10 at 19:37.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 22:17   #58
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Vremurile le-am apucat cu siguranta,numai ca nu ma pasioneaza motoarele in 2T.La un motor de 1000 conteaza mai putin adancimea bujiei vis-a-vis de raportul de comprimare,ceea ce conteaza cel mai mult este pozitia scanteii fata de amestec in momentul expolziei.

Sunt de acord ca are importanta adancimea la care ajunge bujia in camera de ardere,dar nu sunt de acord ca aceasta trebuie modificata punand inca o saiba la bujie.


V8-ul care-l am pe una din masini era prin 70 si ceva pe avioane de vanatoare....sincer...acum chiar crezi ca am motor de avion pe masina???
Chiar nu stii ce pierzi pt deluri si offroad sunt maxime motoarele 2T: super-usoare si putere cu mult peste abilitatile multor practicanti chiar si profi de cross....totusi la motoarele 2T pe langa stiintza mai tre sa ai si noroc daca nu-l iei de nou...
Pozitia bujiei conteaza la o cilindree unitara pana in 125cc.....deci practic deloc la 250-ul avut de miar

La fiecare motor ii e calculata unde tre sa fie scanteia in amestec, si anume cel mai bine e sa fie cat mai in centru, pt o ardere cat mai rapida, iar chestia cu saiba a inceput cand puneam bujii cu filet lung in loc la Sinteroamele noastre pt Dacie cu filet scurt, si in plus am spus mai sus si in ce conditii faceam improvizatia asta.....MacGyver s-a nascut in Romania

Y2k iti spune ceva.....ia da un search sa vezi ce e... asta ca sa nu mai zic de Boss Hoss .....ca tot ai americanisme cu V8
Mai un motor termic e un motor termic si gata, e o bucata de "sher" si Al si cu fire pe el si care produce putere(cu-n randament scazut as zice eu)...si eu credeam mai demult ca si tine, dar cand am vazut ca, la extreme se intretaie destul de bine(cilindree mare la moto si mica la auto, cursa pistonului mai mare ca la auto la unele moto si implicit cuplu: Harley-Davidson) am vazut ca e posibil sa pui motor de masina pe motocicleta si invers.....si nunumai eu am vazut asta....daca cauti o sa gasesti destule exemple nunumai in domeniul artizanatului, ci si de serie mai nou....astfel pe modelul Smart Gsx1300r nu vad de ce nu s-ar pune si pe altele.
Oricum o treaba e sigura: motor de motocicleta sport de serie nu o sa echipeze o masina sport de serie prea curand....pe cand invers cam merge...
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 30-10-10, 22:34   #59
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Orice este posibil,dar pentru productia de serie trebuiesc luate in calcul o gramada de criterii.

Sa pui motor de 200cp pe Smart,sau V8 de 500cp pe Motocicleta ar insemna sinucidere pentru 99% din cumparatori,asta fara sa mai discutam de restul conditiilor ca un astfel de vehicol sa fie profitabil pentru producator.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 31-10-10, 00:30   #60
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Orice este posibil,dar pentru productia de serie trebuiesc luate in calcul o gramada de criterii.

Sa pui motor de 200cp pe Smart,sau V8 de 500cp pe Motocicleta ar insemna sinucidere pentru 99% din cumparatori,asta fara sa mai discutam de restul conditiilor ca un astfel de vehicol sa fie profitabil pentru producator.
Dap, si pana la urma se dovedeste ultima fraza din semnatura mea

Nu cred ca 99% din cumparatori de astfel de nebunii ar muri pt ca asa ceva EXISTA si se comercializeaza, putand fi conduse de oricine are permis pt categoria din care fac parte....normal ca riscul e mare, dar pana la urma totul tine si de experienta de trafic si de condus a unui astfel de posesor si sofer; si tind sa cred ca, un astfel de monstru nu e primul vehicul condus de catre respectivul posesor...
Cat despre profitabil.....pai sa faci un Corvette Z01 nu cred ca costa mai mult de 10mii $, da pretul minim e 50mii parca?! Pe cand costul de fabricatie la loganul cel mai ieftin e 2800E si se vinde cu 6200.....totusi mai bine iesi daca ai linie de logan, pt ca raportul de exemplare e de minim 1:100 in favoarea loganului....

Last edited by Gixer; 31-10-10 at 00:34.
Gixer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -