Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 04-11-10, 09:42   #106
Heaven^
Banned

Stage 5
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 337
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Ma mir ca nu a inchis nimeni thread-ul asta pana acum... Oricum ca sa fiu un pic la subiect, a fost recent o emisiune auto pe discovery care arata modul in care motoarele de motocicleta si cele de formula1 dezvolta puterea. Nu o sa intru in amanunte, insa moderatorii subliniau faptul ca acea putere de n'shpe sute de cai este dezvoltata la rpm foarte multe in detrimentul cuplului, care este foarte scazut. In acelasi timp spuneau ca daca s-ar pune pe o masina normala de strada un motor de f1, aceasta ar avea randament minim, si ti-ar trebui antrenament sa reusesti doar sa pleci cu ea de pe loc. De fiabilitate nici nu vreau sa pomenesc... Deci pe scurt, nu merita.
Heaven^ is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 14:39   #107
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Ori turatia distrusu-le nu stii citi bine, esti chiar semianalfabet??!!!
Aha, deci d-asta interpretezi numai cum iti taie capul ala de diliu!



Avem cuplu maxim 580Nm la 3750Rpm,puterea maxima este atinsa la 5500Rpm iar limitarea este la 6000rpm.

Dupa informatiile de mai sus calculeaza-ne te rog puterea motorului,domnule P=CxT
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 14:44   #108
Heaven^
Banned

Stage 5
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 337
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Ori turatia distrusu-le nu stii citi bine, esti chiar semianalfabet??!!!
Aha, deci d-asta interpretezi numai cum iti taie capul ala de diliu!
1.Se vede ca habar nu ai cum merge o motocicleta puternica, daca ai fi mers cu una, si sa vezi ca si la 2500rpm are vo 40Cp, te-ai fi *** pt tine la cum vad ca esti de habarnist macar cu partea practica, desi nici la teorie nu treci clasa
2.Cum adica sa ma decid eu? Pai eu ma chinui sa umflu betejitu ala de renoi facut pt oameni saraci sa-l fac PT CE NU A FOST PROIECTAT ca sa fac benveuri sau reisarul de mai sus?!!!
3.Pai cui sa arat la niste nime ca tine si ca alalaltu? Nici sa mai polemizez cu voi nu meritati bai geniilor nerealizate
Doamne ce frustrat...
Heaven^ is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 16:02   #109
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

O rugăminte valabilă pentru toată lumea: evitaţi să vă jigniţi şi să vă comparaţi cu tot regnul animal, poate reuşim sa avem o discuţie constructivă, sau cel putin cursivă...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 17:26   #110
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Heaven^ View Post
Doamne ce frustrat...
Sa-ti continui fraza? .....da esti ......cu d-astia ca tine numai cu ba pe-a matii se poate discuta cu voi!
E ca si cum ti-as raspunde "si tu esti un PROST!" ....si atat fara altceva.

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
O rugăminte valabilă pentru toată lumea: evitaţi să vă jigniţi şi să vă comparaţi cu tot regnul animal, poate reuşim sa avem o discuţie constructivă, sau cel putin cursivă...
Eu nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar uita-te si tu cine incepe, inloc sa ma combata sau macar sa incerce ca si altii cu argumente(nu ma supar la putina caterinca referitoare la stiu eu, sa zicem cazanul meu de BMW de care abea am scapat acuma ca desteptu' de boc a crescut impozitul, ca prefer Aixamul de 400cc diesel ca masina de oras, si mi-as dori una da nu am atatia bani pt una buna....), astia de obicei baga o jignire pe modelul la handilaul(acuma ca a inceput el am dreptul si eu sa-l cataloghez) citat mai sus de catre mine.

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Avem cuplu maxim 580Nm la 3750Rpm,puterea maxima este atinsa la 5500Rpm iar limitarea este la 6000rpm.
Dupa informatiile de mai sus calculeaza-ne te rog puterea motorului,domnule P=CxT
Hai sa iti arat cum se face, desi exista wiki si gugal pt asta
Deci sa vedem puterea la 3750rpm:
Pc= 580*3750/7018 = 310Cp
Pt ca sa iti pot calcula puterea maxima trebuie sa stiu valoarea cuplului motor la turatia de putere maxima!
Totusi din experienta il aproximez aceasta ca fiind fata de cuplul maxim cam cu 10% mai mic, si anume sa dam o cifra rotunda: 530Nm
Astfel: Pmx= 530*5500/7018= 415Cp

Probabil o sa ma intrebi de unde e acel 7018.....este o constanta de corelare a unitatilor de masura respective, pe care mi le-ai dat, si se gasesc tot in forma asta in specificatiile tehnice a unui motor de la orice autovehicul, si anume: 1[Cp]=735[w] , 1[rpm]=60[rps]
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 17:38   #111
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post



Hai sa iti arat cum se face, desi exista wiki si gugal pt asta
Deci sa vedem puterea la 3750rpm:
Pc= 580*3750/7018 = 310Cp
Pt ca sa iti pot calcula puterea maxima trebuie sa stiu valoarea cuplului motor la turatia de putere maxima!
Totusi din experienta il aproximez aceasta ca fiind fata de cuplul maxim cam cu 10% mai mic, si anume sa dam o cifra rotunda: 530Nm
Astfel: Pmx= 530*5500/7018= 415Cp

Probabil o sa ma intrebi de unde e acel 7018.....este o constanta de corelare a unitatilor de masura respective, pe care mi le-ai dat, si se gasesc tot in forma asta in specificatiile tehnice a unui motor de la orice autovehicul, si anume: 1[Cp]=735[w] , 1[rpm]=60[rps]

Raspunsul corect era 280kw.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 17:42   #112
Herbas

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 438
Member of:
[Fiat]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Tocmai voiam sa zic 381 cp, e vorba de un V8 Amg de 6 litri nu?

Vreti si formula dupa care am calculat eu? )

Last edited by Herbas; 04-11-10 at 17:45.
Herbas is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 17:50   #113
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Raspunsul corect era 280kw.
Ma rog, 280kw= 380Cp......inseamna ca, cuplul la turatia de putere maxima era: 380*7018/5500= 485Nm. Avand valorile astea, se mai pot calcula coeficientele de elasticitate si adaptabilitate a motorului, si in functie de acestea se pot obtine la orice turatie vrei tu atat C cat si P
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 18:29   #114
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post




FORTA DE TRACTIUNE E DATA DE PUTERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ....aiiiii domne feri!
Eu vroiam de fapt sa ajung cu domnul Gixer fix la momentul in care acesta o sa-si contrazica afirmatia de mai sus.Adica sa calculeze puterea in functie de cuplu si nu invers.

Cuplul si puterea sunt intr-adevar doua marimi interdependente,dar cum pentru a calcula puterea unui motor doar dupa forta eploziei necesita calcule extrem de complicate care implica o gramada de variabile s-a ajuns ca puterea sa fie determinata in functie de cuplu si turatie,cum dealtfel orice dinamometru masoara cuplul si nu puterea.

Se stie ca in afara de forta exploziei cuplul mai este direct proportional cu cursa pistonului si alezajul(capacitatea cilindrica).

In concluzie,la un motor dat de 800cc-1000cc-1400cc-pana la cele mai mari se urmareste maximum de performanta si fiabilitate raportat la consum si costurile de productie(implicit cele de comercializare) in functie de sarcinile pe care respectivul motor trebuie sa le indeplineasca.

Pe scurt daca pui motor de 1L de 200cp si 150nm(moto) pe un sasiu de 1300-1500kg vei obtine o cotineata galagioasa,nefiabila si prea scumpa pentru ceea ce ofera.

Cum la fel daca pui un motor de 2L T (auto) de 200cp si 300nm pe o motocicleta la prima bruscare a acceleratiei daca nu rupe aderenta risti sa te dai peste cap....
GTA is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 22:46   #115
Heaven^
Banned

Stage 5
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 337
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

[QUOTE=Gixer;3784778]Sa-ti continui fraza? .....da esti ......cu d-astia ca tine numai cu ba pe-a matii se poate discuta cu voi!
E ca si cum ti-as raspunde "si tu esti un PROST!" ....si atat fara altceva.

Nu te-a jignit nimeni... A fost un compliment! Aberezi foarte mult...
Heaven^ is offline   Reply With Quote
Old 05-11-10, 00:00   #116
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
1.Eu vroiam de fapt sa ajung cu domnul Gixer fix la momentul in care acesta o sa-si contrazica afirmatia de mai sus.Adica sa calculeze puterea in functie de cuplu si nu invers.

2.Cuplul si puterea sunt intr-adevar doua marimi interdependente,dar cum pentru a calcula puterea unui motor doar dupa forta eploziei necesita calcule extrem de complicate care implica o gramada de variabile s-a ajuns ca puterea sa fie determinata in functie de cuplu si turatie,cum dealtfel orice dinamometru masoara cuplul si nu puterea.

3.Se stie ca in afara de forta exploziei cuplul mai este direct proportional cu cursa pistonului si alezajul(capacitatea cilindrica).
In concluzie,la un motor dat de 800cc-1000cc-1400cc-pana la cele mai mari se urmareste maximum de performanta si fiabilitate raportat la consum si costurile de productie(implicit cele de comercializare) in functie de sarcinile pe care respectivul motor trebuie sa le indeplineasca.

4.Pe scurt daca pui motor de 1L de 200cp si 150nm(moto) pe un sasiu de 1300-1500kg vei obtine o cotineata galagioasa,nefiabila si prea scumpa pentru ceea ce ofera.

5.Cum la fel daca pui un motor de 2L T (auto) de 200cp si 300nm pe o motocicleta la prima bruscare a acceleratiei daca nu rupe aderenta risti sa te dai peste cap....
1. Unde dai si unde crapa?.....defel, o putm lua cum vrei tu, in fizica nu e ca si in relatii amoroase cu Bianca (lu' bote), azi esti cu ea, maine te-a parasit, in fizica marimile si legile de relationare intre ele nu se schimba in veci!

2.Da, dinamometrul masoara numai Cuplul, pt ca pt puterea totala ar trebui sa blochezi instant motorul cu ceva riscand distrugeri ale sale si a aparatului de masura, dar mai simplu inmultesti cuplul obtinut cu turatia citita de pe turometru, si cu asta basta.

3.Aici te contrazic partial: mai nou se urmareste doar consum si poluare mica, impozite si taxe mici pt masina, si fiabilitate, la limita pacalitului in mod profitabil al clientului!

4. Si totusi exista automobil de serie si mai slab chiar daca mai usor: Matiz si Damas(deci chiar si dubitza)...asta ca sa nu vb din nou de Aixam ...unele sunt chiar in productie de masa!

5.Si totusi exista de serie(limitata ce-i drept) Boss-Hoss V8 cu cuplu mult mai mare la roata decat o masina si putere de supercar a motorului

Nici eu nu-s deacord cu motoare mici pe masina, dupa cum am mai zis..motor sub 1800cmc deja il categorisesc de motocicleta(poate de aici si confuzia cum ca as fi de-acord cu ele) si nici nu are ce cauta pe conserve! Dupa mine o masina onorabila, cu personalitate trebuie sa aiba un motor de 2500cmc la benzina sau commonrail nou, sau 3L la un Td mai vechi....desi si un 3.0i ar fi bun

@Heaven, daca nu poti fi ontopic nu ma mai cita si nu te mai lua de mine!

Last edited by Gixer; 05-11-10 at 00:02.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 05-11-10, 09:11   #117
HondaTM

Stage 1
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 14
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by Heaven^ View Post
Doamne ce frustrat...
Quote:
Originally Posted by Heaven^ View Post

Nu te-a jignit nimeni... A fost un compliment! Aberezi foarte mult...
Nu va mai bateti capul cu el. nu e nici el decis, se da dupa stanga pe dreapta si nu e in stare decat sa faca flame-uri.

Curba de cuplu de cine este decisa la o masina in turatii?, ca tot le sti pe toate dar mergi cu un scuter ? Raspunde-ne te rugam mare cunoscator. problema este ca s-ar putea sa nu se gaseasca pe wikipedia nici pe goole, ca vorbesti de damas si matiz... arata-ne cunostintele de student preminat la fac de mecanica te rog!! de ce motoare cu aceleasi cilindree si transmisii cu pirdere de aprox 18% dezvolta curbe de cuplu diferite. (lasa timpii de deschidere injectoare, marime si rata de comprimare la o parte)

Cum nu ai putut sa ne arati ceva facut de tine si nu copiat de pe net, astept cu mare interes sa vad daca reusesti sa raspunzi, la fel cum GTA ti-a demonstrat prin cuvintele scrise de tine ca nu ai nici o treaba...asteptam si de data asta sa demonstrezi cat de mari sunt cunostintele tale in domeniu de iti permiti sa tratezi asa ceilalti membrii ai forumului.
HondaTM is offline   Reply With Quote
Old 05-11-10, 21:21   #118
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by HondaTM View Post
Nu va mai bateti capul cu el. nu e nici el decis, se da dupa stanga pe dreapta si nu e in stare decat sa faca flame-uri.

Curba de cuplu de cine este decisa la o masina in turatii?, ca tot le sti pe toate dar mergi cu un scuter ? Raspunde-ne te rugam mare cunoscator. problema este ca s-ar putea sa nu se gaseasca pe wikipedia nici pe goole, ca vorbesti de damas si matiz... arata-ne cunostintele de student preminat la fac de mecanica te rog!! de ce motoare cu aceleasi cilindree si transmisii cu pirdere de aprox 18% dezvolta curbe de cuplu diferite. (lasa timpii de deschidere injectoare, marime si rata de comprimare la o parte)

Cum nu ai putut sa ne arati ceva facut de tine si nu copiat de pe net, astept cu mare interes sa vad daca reusesti sa raspunzi, la fel cum GTA ti-a demonstrat prin cuvintele scrise de tine ca nu ai nici o treaba...asteptam si de data asta sa demonstrezi cat de mari sunt cunostintele tale in domeniu de iti permiti sa tratezi asa ceilalti membrii ai forumului.
Tu intretii flame-urile, asa ca mai bine taci draq, ca habar nu ai cum sa te porti pe un forum, se vede dupa faptul ca ti-ai facut cont aici numai sa ma ataci!....nu-ti convine, da-mi pace, sezi frumos ca esti cam nou p-aici....ma ataci, iti dau inapoi aceeasi moneda, ba chiar si cu dobanda de camatari

Ce o demonstrat ma?, esti dus rau cu capu!!!!.....tat povesti cu curbe de cuplu de care TU CHIAR HABAR NU AI!!!!!!! .....bea apa si te culca, nu-i nimic interesant aici pt tine
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 05-11-10, 21:22   #119
Manasel

Stage 5
 
Manasel's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 686
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

hello!?
Quote:
Originally Posted by Manasel View Post
poate sa-mi spuna cineva diferenta intre uleiul de motocicleta in 4timpi si cel de masina?se poate folosi ulei de motocicleta pe masina?imbunatateste performantele?
Manasel is offline   Reply With Quote
Old 05-11-10, 21:26   #120
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

gata mah va dau eu verdictul final.
se poate dar nu e fiabil.
STOP
sa inchida cineva topicul ca sa nu se mai injure astia pe aici.
cangri is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -