Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 28-10-10, 17:36   #31
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
Esti un privilegiat de conjunctura si o bomba ecologica in acelasi timp cu 16.2 L si 1076 de hp ! Btw, esti sofer de meserie ?
Da...de vreo 12 ani.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 28-10-10, 22:09   #32
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Turatie redusa,raport de comprimare mai mic,creste capacitatea cilindrica.....pai asta exista deja,adica motoarele care sunt acum pe masini.
Eu zic sa te concentrezi mai bine si sa te prinzi ca micsorarea raportului de compresie se poate face si fara marirea capacitatii cilindrice.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 28-10-10, 22:30   #33
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Vad ca nu se poate duce o discutie cu tine. Prosti rau astia care CONSTRUIESC masini ca nu au pus motoare de motocicleta pana acum pe masini, pentru ca, desigur, sunt numai avantaje.
Ma retrag din discutie, salut!
Deci bai tu chiar NU VREI sa pricepi ca pe polo s-a pus deja motor de motocicleta?!!!!!! Cu tine nu se poate discuta!....parca ai obloane la ochi ca si cenzorii comunisti care nu lasau sa se vada o tzatza la TV nici dupa 12 noaptea!!! ......sau polo nu e masina.....asa as mai fi de-acord cu tine

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
@Gixer Ma bucur ca tu preferi 330D dar vad ca insisti ca la fel de de bun este si 1L T.Eu personal prefer V8-rile pe benzina nu afumatoarele,si spre surprinderea ta in momentul de fata conduc trei astfel de masini care insumeaza 1076 Cp si 16,2L...Dar tu bate campii ca oricum nu-i doare.

Si vezi ca la 318is confunzi compresia cu raportul de comprimare.Nu spun ca stiu despre motociclete dar mai stiu cate ceva despre cum functioneaza un motor aspirat sau turbo.
Am zis eu ceva de turbo?!! Polo de 1.0 din 2000 are cumva turbo?? NU! Ba, voi parca sunteti batuti in cap cu turbo ala si cu faptul ca un linie 4 de motocicleta e neaparat super-sport-mega-race si nu trage decat dupa 5k rpm......se vede ca nu v-ati dat cu ceva mai tare decat un scooter!
Honda CB 1000F ....are aprox 90Nm la 6k.....si daca cuplul va mananca, sa stiti ca se poate lucra f mult la harta de cuplu a unui motor indiferent ca e de pe moto sau de pe auto.....daca tot o dati cu turbo ar trebui sa o dati si cu cipuirea ca e tot in meniul vost de "reisari liniori"
Pe pariu ca eu cu afumatoarea clantanitoare la relanti si shuieratoare in ture de 306Cp te fac cu orice sugativa de V8 de-a tau ai veni?! ...la ceva tot ma faci: la consum .....plus ca sa te vad acuma cu impozitul cum o mai scalzi!

Nu am confundat nimik teoreticianu lu peste, fiindca am masurat compresii astfel la ambele tipuri de motoare: un miar de motocicleta(FZR1000 mi-a dat 11.4 in medie) si IS-ul la care mi-a dat 12.2 in medie....asa ca dai pace!

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Eu zic sa te concentrezi mai bine si sa te prinzi ca micsorarea raportului de compresie se poate face si fara marirea capacitatii cilindrice.
Da-i pace, nu vezi ca habar nu are decat de teorie......o auzit el de undeva ca raportul de comprimare si compresia masurata sunt niste valori diferite, dar habar nu are de legatura dintre ele, si de faptul ca pe langa faptul ca sunt interdependente au si valori apropiate....si anume macar teoretic C=RC*mc
si acuma sa vad daca stie ce e coeficientul ala mc.....atata ii spun ca are valori intre 1.32 si 1.37 daca bine imi mai aduc aminte de la cursurile de motoare termice....

Last edited by Gixer; 28-10-10 at 22:37.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 00:51   #34
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Nu o dam in barci, audi e detinut de VAG care are si vw si a luat motorul de 1l de la una din motocicletele vw si l-a pus pe polo. E motor de motocicleta, ca are 1l.
Dacia are de Hayabusa (1310) si de ZX-14R (1410). Oltcitul are de CBR1100.

Last edited by Giully4u; 29-10-10 at 00:54.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 10:40   #35
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Am mutat discuţia aici, dacă nu vi se pare ok titlul spuneţi şi-l modific..
aleks is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 16:30   #36
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Deci bai tu chiar NU VREI sa pricepi ca pe polo s-a pus deja motor de motocicleta?!!!!!! Cu tine nu se poate discuta!....parca ai obloane la ochi ca si cenzorii comunisti care nu lasau sa se vada o tzatza la TV nici dupa 12 noaptea!!! ......sau polo nu e masina.....asa as mai fi de-acord cu tine



Am zis eu ceva de turbo?!! Polo de 1.0 din 2000 are cumva turbo?? NU! Ba, voi parca sunteti batuti in cap cu turbo ala si cu faptul ca un linie 4 de motocicleta e neaparat super-sport-mega-race si nu trage decat dupa 5k rpm......se vede ca nu v-ati dat cu ceva mai tare decat un scooter!
Honda CB 1000F ....are aprox 90Nm la 6k.....si daca cuplul va mananca, sa stiti ca se poate lucra f mult la harta de cuplu a unui motor indiferent ca e de pe moto sau de pe auto.....daca tot o dati cu turbo ar trebui sa o dati si cu cipuirea ca e tot in meniul vost de "reisari liniori"
Pe pariu ca eu cu afumatoarea clantanitoare la relanti si shuieratoare in ture de 306Cp te fac cu orice sugativa de V8 de-a tau ai veni?! ...la ceva tot ma faci: la consum .....plus ca sa te vad acuma cu impozitul cum o mai scalzi!

Nu am confundat nimik teoreticianu lu peste, fiindca am masurat compresii astfel la ambele tipuri de motoare: un miar de motocicleta(FZR1000 mi-a dat 11.4 in medie) si IS-ul la care mi-a dat 12.2 in medie....asa ca dai pace!



Da-i pace, nu vezi ca habar nu are decat de teorie......o auzit el de undeva ca raportul de comprimare si compresia masurata sunt niste valori diferite, dar habar nu are de legatura dintre ele, si de faptul ca pe langa faptul ca sunt interdependente au si valori apropiate....si anume macar teoretic C=RC*mc
si acuma sa vad daca stie ce e coeficientul ala mc.....atata ii spun ca are valori intre 1.32 si 1.37 daca bine imi mai aduc aminte de la cursurile de motoare termice....

Gixer tata,Polo cu motor de 1L NU are motor de motocicleta.

Poate ne faci un proiect sa vedem si noi cum mama dreaq umblii tu la "harta de cuplu" a unui motor aspirat de 1L,cu rezultate exceptionale.

Daca tu crezi ca ai vreo sansa cu dieselul ala de 300cp sunt dispus sa-ti demonstrez contrariul oricand,de pe loc...din mers...pe 400m sau pana la 300km/h...

Ceea ce ai masurat tu acolo se numeste Compresie,adica presiunea la rece creata de piston in camera de ardere prin deplasarea acestuia de la PMI la PMS.Compresia fiind o valoare care variaza la fiecare motor datorita uzurii sau a altor defecte.

Raportul de comprimare este CONSTANT si reprezinta raportul dintre volumul efectiv al cilindrului si volumul camerei de ardere.

MC=Masa molara a combustibilului....si nu are legatura cu ce discutam noi.

Daca tu chiar ai facut Motoare Termice la facultate...ai 3,stai jos!!!


@GTR Lumineaza-ma te rog cum scazi raportul de comprimare,fara a modifica volumul cilindrului si totodata fara a reproiecta capital motorul respectiv.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 19:35   #37
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Gixer tata,Polo cu motor de 1L NU are motor de motocicleta.
Poate ne faci un proiect sa vedem si noi cum mama dreaq umblii tu la "harta de cuplu" a unui motor aspirat de 1L,cu rezultate exceptionale.

Daca tu crezi ca ai vreo sansa cu dieselul ala de 300cp sunt dispus sa-ti demonstrez contrariul oricand,de pe loc...din mers...pe 400m sau pana la 300km/h...

Ceea ce ai masurat tu acolo se numeste Compresie,adica presiunea la rece creata de piston in camera de ardere prin deplasarea acestuia de la PMI la PMS.Compresia fiind o valoare care variaza la fiecare motor datorita uzurii sau a altor defecte.
Raportul de comprimare este CONSTANT si reprezinta raportul dintre volumul efectiv al cilindrului si volumul camerei de ardere.
MC=Masa molara a combustibilului....si nu are legatura cu ce discutam noi.


Daca tu chiar ai facut Motoare Termice la facultate...ai 3,stai jos!!!
@GTR Lumineaza-ma te rog cum scazi raportul de comprimare,fara a modifica volumul cilindrului si totodata fara a reproiecta capital motorul respectiv.
Deci blana mai esti mai.....tu de camera de ardere ai auzit??!!!! La un motor mic si comprimat iti pot spune ca, conteaza si daca pui bujiei 2 shaibe in loc de 1 pt compresie(presiunea la sfarsitul comprimarii)!

Nu tot o coti ca la braila cu ce am masurat eu.....treaba e ca, la motocicleta mi-a iesit mai putin.....e drept ca la motocicleta demarorur invarte motorul cu 450rpm iar la IS cu 300rpm numai....poate o avea v-o relevanta si asta, desi in ture se stie ca, compresia tot mai mult de 10% nu creste...
mc am zis ca e coeficient mai!!!!!!! Si este coeficient de comprimare relativa a amestecului......d-aia daca dai blana cand faci testul mai creste cu-n 15-20% compresia, defapt presiunea la sf comprimarii, pt ca pe langa ca, obturatorul e deschis la maxim, amestecul se si imbogateste cu benzina care e lichid, si deci greu compresibil!

Are motor de motocictelta raciu ala de polo, da tu esti prea habarnist ca sa vezi asta si faci numai pe gica contra!!!! .....si tin sa accentuez: e inca unul de motocicleta slaba
Daca aveai habar de motociclete auzeai si de PC(power commander)

Bai lasa-ma cu liniile si prostiile de mers drept, in cazul asta la volan nu s-ar vedea diferenta daca in locul tau ar sta o maimutza... ......sa te vad pe curbe pe ploaie sau pe mazga daca esti tare.....sau hai frate la iarna pe zapada....cu tine ma tzine si pe polei, ca vad ca in prima curba o iei drept cu americanismu dupa o pirueta de toata frumusetea

Last edited by aleks; 29-10-10 at 21:45.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 19:47   #38
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Mercedes vs. BMW vs. Audi

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Gixer tata,Polo cu motor de 1L NU are motor de motocicleta.

Poate ne faci un proiect sa vedem si noi cum mama dreaq umblii tu la "harta de cuplu" a unui motor aspirat de 1L,cu rezultate exceptionale.

Daca tu crezi ca ai vreo sansa cu dieselul ala de 300cp sunt dispus sa-ti demonstrez contrariul oricand,de pe loc...din mers...pe 400m sau pana la 300km/h...

Ceea ce ai masurat tu acolo se numeste Compresie,adica presiunea la rece creata de piston in camera de ardere prin deplasarea acestuia de la PMI la PMS.Compresia fiind o valoare care variaza la fiecare motor datorita uzurii sau a altor defecte.

Raportul de comprimare este CONSTANT si reprezinta raportul dintre volumul efectiv al cilindrului si volumul camerei de ardere.

MC=Masa molara a combustibilului....si nu are legatura cu ce discutam noi.

Daca tu chiar ai facut Motoare Termice la facultate...ai 3,stai jos!!!


@GTR Lumineaza-ma te rog cum scazi raportul de comprimare,fara a modifica volumul cilindrului si totodata fara a reproiecta capital motorul respectiv.

Raportul de compresie tine de vibrochen si lungimea bielei - raportul este defapt raportul intre nivelul maxim si nivelul minim al camerei de ardere.

La un motor de 1000 de cmc de motocicleta printr-un vibrochen mai mic si biele mai mari micsorezi raportul de compresie fara a afecta capacitatea cilindrica.

Un motor turbo de 1000 cmc fara turatie mare poate sa bata oricand actualele motoare de 1.6 aspirate de la orice turatie.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 21:04   #39
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Puterea conteaza si forma curbei putere-turatie conteaza, cutia adapteaza la necesitati.
Tineti cont ca pana nu demult au mai circulat camioane bucegi cu 8 tone si 101cp si chiar autobuze scurte tot cu 101cp si nu le impiedica ca au sub 200Nm la 8tone.
Inca circula tiruri cu 200-250cp si cara 40t

Motoare de motocicleta s-au folosit demult pe masini exotice. Bagati si voi un goagal

http://www.google.es/search?hl=es&cl...d+cars&spell=1

Bizarini mi se pare ca au folosit 2 motoare de cate 100cp pe o masina.
Si reciproca e valabila, americanii au facut un chopper cu motor derivat dintr-un motor de camion (niste Dicopery n-ar strica, de asemenea)

Transformarile suferite de fluid in MAI nu sunt ideale dar sunt cel mai apropiate de adiabate iar legatura dintre raportul de compresie (volumetric) si presiunea la sfarsitul compresiei este EXPONENTUL POLITROPIC dar la turatii de test (cu demarorul) presiunea la sfarsitul ciclului e mai mica decat in functionare.

P.S. De ceva timp mu se mai foloseste PMI si PMS ci PMI si PME

Raportul de compresie, metode simpliste, vechi de cand lumea
- marire - rectificare chiulasa
- micsorare - folosirea unei garnituri de reparatii in locul celei standard, sau a uneia suplimentare la cea originala
P.S. Ai dat-o radical in bara cu chestia asta asa ca iti iau catedra (de profesor de MAI) , esti concediat!

Last edited by RVL 2000; 29-10-10 at 21:25.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 21:28   #40
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

@Gixer Vorbesti mult si fara rost.Daca ai ceva de spus spune, fara sa bati campii,cu argumente si exemple concrete.

La orice motor conteaza nu numai daca pui doua saibe la bujie(ceea ce de altfel este o aberatie),ba chiar conteaza cat de tare strangi bujia..

Vad ca deja o dai in diverse,curbe ude si ghetoase....daca-ti convine tie mai mult ne dam pe aratura pentru ca vad ca-ti place mult in zona asta.

Repet,nu mai bate campii si incearca sa convingi argumentat beneficiile unui motor de provenienta moto montat pe un turism de serie.Iar daca nu vad eu acel motor de polo ca fiind de motocicleta poate ne explici tu de unde ai ajuns la concluzia asta.


@GTR Fii putin mai explicit te rog.

Adica tu vrei sa pastrezi volumul camerei de ardere si sa modifici cursa pistonului?(daca da,cursa este mai lunga sau mai scurta?)

Sau sa maresti volumul camerei de ardere?

Cred ca am inteles ce vrei sa spui iar daca este cum cred eu,atunci probabil va trebui umblat si la alezaj...alte pistoane...
GTA is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 21:51   #41
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Calmaţi-vă puţin,nu o luaţi aşa personal că nu e pe bani, şi chiar dac-ar fi, suntem oameni normali, nu primate, să dăm cu parul...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 22:30   #42
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Puterea conteaza si forma curbei putere-turatie conteaza, cutia adapteaza la necesitati.
Tineti cont ca pana nu demult au mai circulat camioane bucegi cu 8 tone si 101cp si chiar autobuze scurte tot cu 101cp si nu le impiedica ca au sub 200Nm la 8tone.
Inca circula tiruri cu 200-250cp si cara 40t

Motoare de motocicleta s-au folosit demult pe masini exotice. Bagati si voi un goagal

http://www.google.es/search?hl=es&cl...d+cars&spell=1

Bizarini mi se pare ca au folosit 2 motoare de cate 100cp pe o masina.
Si reciproca e valabila, americanii au facut un chopper cu motor derivat dintr-un motor de camion (niste Dicopery n-ar strica, de asemenea)

Transformarile suferite de fluid in MAI nu sunt ideale dar sunt cel mai apropiate de adiabate iar legatura dintre raportul de compresie (volumetric) si presiunea la sfarsitul compresiei este EXPONENTUL POLITROPIC dar la turatii de test (cu demarorul) presiunea la sfarsitul ciclului e mai mica decat in functionare.

P.S. De ceva timp mu se mai foloseste PMI si PMS ci PMI si PME

Raportul de compresie, metode simpliste, vechi de cand lumea
- marire - rectificare chiulasa
- micsorare - folosirea unei garnituri de reparatii in locul celei standard, sau a uneia suplimentare la cea originala
P.S. Ai dat-o radical in bara cu chestia asta asa ca iti iau catedra (de profesor de MAI) , esti concediat!
Asa este insa acum se fac autocamioane de 750cp,si culmea este ca acestea consuma mai putin decat cele enumerate mai sus.Cum ii spuneam lui Gixer intr-un post anterior,lumea tinde catre o gandire evolutiva si economica in acelasi timp.

Iarta-ma ca nu am folosit PME in loc de PMS dar eu nu am facut la scoala motoare termice precum altii de pe forumul asta.

Metodele de modificare a raportului de comprimare pe carele-ai enumerat le stie tot poporul,dar nu cred ca sunt aplicabile la ceea ce discutam noi.

Adica prietenul Gixer vrea sa ia un motor de 1L de pe o motocicleta,sa zicem un 4l de pe Honda CB 1000 pomenita de el anterior,motor care dezvolta 98cp la 8250rpm si cuplu 90nm la 5800rpm pe un sasiu de 250kg si sa-l puna sa zicem intr-un turism care cantareste 1T.
Fata de sasiul moto,pe turism motorul mai are de invartit in plus o pompa servo si un compresor de clima,are de sustinut mult mai multi consumatori,plus ca trebuie sa faca fata unei transmisii mai complexa cu mult mai multe pierderi,trebuie calculata si rezistenta la inaintare(si aici discutam despre aerodinamica si frecarea cu asfaltul)....si dupa ce se rezolva toate astea sa rezulte un autoturism,cu un motor de 1L aspirat sau turbo pentru care producatorul sa poata oferi minim 1 an sau 100K km garantie(asta nu inseamna ca pe la 150k km sa te poti trezi cu pistoanele prin esapament),autoturism comparabil ca performante,fiabilitate,pret,consum cu un autoturism similar echipat cu un motor clasic aspirat cu o capacitate de 2L.


Parerea mea este ca daca cineva se apuca serios sa faca asta la final va constata ca a ajuns la configuratia actuala a unui motor de 1L aspirat aflat deja pe acel turism,sau la configuratia unui 1,3-1.4 Turbo care la fel se afla de cateva zeci de ani pe masini.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 22:35   #43
Manasel

Stage 5
 
Manasel's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 686
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

poate sa-mi spuna cineva diferenta intre uleiul de motocicleta in 4timpi si cel de masina?se poate folosi ulei de motocicleta pe masina?imbunatateste performantele?
Manasel is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 23:14   #44
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Daca pui un motor de motocicleta pe masina nu o faci ca sa obtii o masina de mers la piata ci ca sa-ti satisfaci niste pitici de pe creier.
Repet transplantul s-a facut si cred ca si renault au facut ceva de genu.

Transmisiile si toate anexele specifice auto nu sunt un impediment deoarece si la auto cand se zice 100cp , aia sunt la volanta, fara anexe.

Functie de constructia motorului se pot aplica metodele clasice (cu rectificare ) dar adapta - de ex se rectifica camasa la baza sau in partea supeioara, depinde cum permite motorul
P.S.
vechiul PMI (punct mort inferior) = P.M.E (punct mort exterior)
P.M.S. = noul P.M.I punct mort interior.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 29-10-10, 23:48   #45
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Motor de maşină vs motor de motocicletă

Noi vorbeam aici despre posibilitatea implementarii motoarelor de provenienta moto pe masini de clasa mica si medie in productie de serie.

Idee pe care eu o consider imposibil de aplicat si am cerut celor care cred altfel argumente pro .
GTA is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -