Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Pentru ce diesel optati din cele doua?
Pumpe Düse 36 39.56%
Common rail 55 60.44%
Voters: 91. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 31-01-11, 08:42   #121
cavaliere

Stage 5
 
cavaliere's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 475
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Din pacate nu stii ce vorbesti. Am un acaret din 1993 care e Euro 2 la noi aici in Rumania.

on: Eu nu vad avantajele commonrail in afara de silentiozitate. E cam utilaj agricol Pd-ul la ture mici dar l-as prefera in detrimenul rampei comune .
cavaliere is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 10:02   #122
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

CR-ul este total diferit si mult mai versatil de injectia clasica.

PD-ul, tehnic are doar avantajul unei presiuni ceva mai mari de injectie.
Singura deosebire de injectia clasica este ca distanta pompa-injector este eliminata, in rest este la fel ca injectia clasica: injectia tot cu piston se face, avansu si cantitatea injectata se ajusteaza tot mecanic, in plus are multe compente in miscare si solicitate care sunt surse de vibratii/zgomote si eventuale probleme.

Dupa ani de PD, chiar si vag trec la CR, ceea ce lamureste versus-ul.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 13:47   #123
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Pai daca ai o presiune mai mare, inseamna si o pulverizare mai mare, adica un consum mai mic. De probleme nu am auzit si nici zgomotos nu e motorul. Vreau sa spun ca daca rulez cu maisna si vin din spate la cineva (cu clima pornita) trebuie sa il claxonez sa se dea la o parte, pentru ca nu ma aude.
Iar de probleme nici vorba cu asemenea motoare. Dimpotriva sunt mai tolerante decat celelalte diesel, dar poate nu ai citit ce s-a mai scris pe aici.
Iar faptul ca zici ca se ajusteaza mecanic injectoarele pd, denota faptul ca nu cunosti deloc acest tip de diesel si prezinti o opinie pur subiectiva.
VAG a renuntat la ele, ca sa mai reduca costul de productie, si implicit pretul final de vanzare, datorita concurentei puternice de pe piata automobilelor. In plus tendinta este de micsorare a capacitatii cilindirce, iar pd-urile nu se impaca deloc cu cilindree mici.

Last edited by iulian2476; 31-01-11 at 13:49.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 14:18   #124
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Poate a mai evoluat PD-ul de cand m-am documentat eu dar faptul ca VAG a inceput introducerea CR-ului de "sus" in "jos" , adica de la modelele de varf arata destul de clar ca nu pretul de productie a fost prinicpalul motiv.

Pentru mine indicatorul cel mai clar ca CR-ul este solutia optima este ca motoarele industriale au sarit peste PD, (astea oricum au pompe individuale pe cilindru din preistorie dar nu corp comun cu injectorul) si au trecut direct la CR.

Motoarele industriale sunt cu mult inaintea industriei auto dpdv al solutiilor constructive, monitorizarii parametrilor, protectiei si mentenantei. CR-ul este printre putinele inovatii care au aparut ~simultan si in industria auto.

Faptul ca intelegi ce vrei din ce scriu...
Nu am zis ca injectorul se regleaza mecanic ci avansul injectiei, si cata motorina se injecteaza odata, se face mecanic, adica IN TIMPUL FUNCTIONARII ca sa fie clar. Deschiderea injectorului se face tot mecanic, sub presiunea combustibilului.
Chestii care sunt complet diferite la CR, injectorul se deschide electric iar avansul si cantitatea sunt dictate de ECU si corectate instantaneu, plus ca la CR se poate face injectia in 2 sau mai multe etape, pre-injectia nefiind fixa, - se poate ajusta din soft.

Adica vreau sa zic ca PD-ul nu e o inventie in sine, doar ca fiecare cilindru are pompa lui (chestie veche de cand lumea in industrie) si ca e pozitionata in capul cilindrului in acelasi corp cu injectorul.
Nu neg avantajul unei pulverizari mai fine , para trece de 2000bar dar nici CR-ul nu e mult in urma.

Cauta o animatie si o sa vezi ca asa e.

Last edited by RVL 2000; 31-01-11 at 14:25.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 23:25   #125
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

votez pd-ul este mult mai rezistent fata de CR si dintr-un motor pd poti face minuni fata de cr............
haplea is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 23:45   #126
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Votezi OK dar argumentezi prost.

PD-ul este mai pretentios ca un Common Rail, mai ales la ulei. Un motor PD nu il poti trece peste limita de 5000RPM fara sa il redesenezi.

PD-ul desi initial a fost mult mai bun decat CR, lucrurile s-au schimbat.
CR-ul a ajuns la presiuni de pana la 2400, deci avatanjul atomizarii mai fine s-a evaporat.
Zgomotul este redus, liniaritatea motorului este crescuta.
S-a eliminat astfel si uzura camshaftului, care se tocea substantial, desi insesizabil la condus pe masini de 100CP.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 23:56   #127
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

atata timp cat iti faci reviziile la timp nu ai probleme cu axa cucame iar dpdv eu cred ca un injector pd este mult peste injector cr si foarte rezistent..........cand schimbi un injector pd la un motor pd.......schimbi 4 injectoare la unul cr.........lucrez in domeniu si stiu cate imi vin pe zi ,cel mai bun ex este loganul de 1.5cdi numai enumerez si opel care este al-2 lea urmat de mercedes...........cad intr-o veselie
__________________
reconditionari turbosuflante stock si upgrade
injectoare si pompe motorina stock sau upgrade
haplea is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 23:58   #128
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Baietii de la revizie nu o sa stie in viata lor cand si daca e tocita axa cu came. Nici senzorii nu indica acest tip de uzura.

A fost bun PD-ul si inca este, dar avantajul este al CR-ului.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:09   #129
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Baietii de la revizie nu o sa stie in viata lor cand si daca e tocita axa cu came. Nici senzorii nu indica acest tip de uzura.

A fost bun PD-ul si inca este, dar avantajul este al CR-ului.
cand se uzeaza axa o poti detecta cu ajutorul injectoarelor,adica citesti parametri cu testarul vag com in campul 13 si vezi debitul de motorina pe+ sau- valoare trebuie sa fie cat mai aproape de 0.......iar cel mai simplu mod.....se aude in admisia motorului cat de uzata e,asta daca esti cunascator..
haplea is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:21   #130
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Quote:
Originally Posted by haplea View Post
votez pd-ul este mult mai rezistent fata de CR si dintr-un motor pd poti face minuni fata de cr............
Cam ce minuni minunate poti face cu PD-ul si nu poti cu Cr-ul?
Dimpotriva, la Cr toti parametrii injectiei sun ajustabili din soft, sistemul fiind ajustabil in limite largi, pe cand la PD conteaza hardware-ul f mult.
Scuze dar degeaba lucrezi in domeniu daca afirmi asta.

Nici un caz nu este mai rezistent, vag trece incet incet la CR, ai sa vezi ca acolo nu sunt probleme pentru ca propietarii au experienta de obicei.


Loganurile nu intra prea tare in discutie in primul rand pentru ca 80% din soferi sunt la primul diesel sau mai bine spus la primul turbo-diesel, si vor economie maxima, de aici multe belele.


Iti repet: PD-ul nu exista in industrie, adica acolo unde fiabilitatea e foarte importanta, o intarziere de o zi a unui vapor costa si zeci de mii de euro sau dolari.

Last edited by RVL 2000; 04-02-11 at 00:24.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:27   #131
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Cam ce minuni minunate poti face cu PD-ul si nu poti cu Cr-ul?
Dimpotriva, la Cr toti parametrii injectiei sun ajustabili din soft, sistemul fiind ajustabil in limite largi, pe cand la PD conteaza hardware-ul f mult.
Scuze dar degeaba lucrezi in domeniu daca afirmi asta.

Nici un caz nu este mai rezistent, vag trece incet incet la CR, ai sa vezi ca acolo nu sunt probleme pentru ca propietarii au experienta de obicei.


Loganurile nu intra prea tare in discutie in primul rand pentru ca 80% din soferi sunt la primul diesel sau mai bine spus la primul turbo-diesel, si vor economie maxima, de aici multe belele.


Iti repet: PD-ul nu exista in industrie, adica acolo unde fiabilitatea e foarte importanta, o intarziere de o zi a unui vapor costa si zeci de mii de euro sau dolari.
arata-mi tu un cr din care s-au scos multi cai si iti arat si eu cel putin 10 pd-uri care s-au scos f multi cai...............
haplea is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:42   #132
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Eram sigur ca aici ajungi! Asta arata cat de bine (nu) intelegi motoarele.
Puterea respectiva se obtine prin presiune de supra-alimentare mai mare.
In industrie se folosesc UZUAL 3-4 bari manometric, la auto abia se ajunge la 2.

Hai sa-ti mai zic ceva: CR-urile aproape ca nu au limita naturala (au dar e cel putin la dublul puterii stock a motorului): cu cat motorul are sarcina mai mare, cu atat mai multe gaze , cu atat mai mare presiunea pe compresor si totat asa,iar capacitatea pompei de inalta e mult mai mare decat ii e necesar motorului.
La PD nu e asa, capacitatea fiecarei pompe de injectie e putin mai mare decat maxim necesar.

Chestia cu puterile e un joc de sah intre producatori, ei fiind in orice clipa pregatiti sa scoata mai mult din fix aceleasi motoare, de aia au inceput sa cripteze ECU-uile.

Ca sa-ti fac jocul - bmw a trecut de 100cp/litru stock, din 2007. acum zi tu de PD.

Last edited by RVL 2000; 04-02-11 at 00:45.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:55   #133
haplea

Stage 5
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 356
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Eram sigur ca aici ajungi! Asta arata cat de bine (nu) intelegi motoarele.
Puterea respectiva se obtine prin presiune de supra-alimentare mai mare.
In industrie se folosesc UZUAL 3-4 bari manometric, la auto abia se ajunge la 2.

Hai sa-ti mai zic ceva: CR-urile aproape ca nu au limita naturala (au dar e cel putin la dublul puterii stock a motorului): cu cat motorul are sarcina mai mare, cu atat mai multe gaze , cu atat mai mare presiunea pe compresor si totat asa,iar capacitatea pompei de inalta e mult mai mare decat ii e necesar motorului.
La PD nu e asa, capacitatea fiecarei pompe de injectie e putin mai mare decat maxim necesar.

Chestia cu puterile e un joc de sah intre producatori, ei fiind in orice clipa pregatiti sa scoata mai mult din fix aceleasi motoare, de aia au inceput sa cripteze ECU-uile.

Ca sa-ti fac jocul - bmw a trecut de 100cp/litru stock, din 2007. acum zi tu de PD.
sti pe ce s-a pus prima oara injectorul pd?pe motoarele de camioane si cap tractor tir-uri... mai departe intelegi de ce........zi-mi din 2007 un diesel de la bmw cu 100 de cai pe litru....

Last edited by haplea; 04-02-11 at 01:00.
haplea is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 01:59   #134
a3ds

Stage 5
 
a3ds's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Motorul de pe 123d, 204 cai la 1998 de cmc.
a3ds is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 09:31   #135
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Pumpe Düse versus Common rail

Si industria moto velo e tot o industrie, dar totusi cand ziceam industriale, ma refeream la cele care incep de la 1000cp, la care chiulasele sunt independente pe fiecare cilindru si se scot la presa hidraulica si se ridica doar cu troliu/macara, etc. Astea nu au vazut PD.

Totusi unde sunt PD-urile alea puternice, hai sa coboram stacheta: ce zici 90cp/l in 2004 - 535d. Lasa 10, zi macar 2-3 diferite intre ele cu puteri specifice mai mari.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -