Cand te gandesti ca topicul asta e inceput de un moderator te apuca plansul
Quote:
greutatea unui SUV sau Jeep este cu putin mai mare decat a unui autoturism normal si cu mult mai mica decat o limuzina (S Class, seria 7, A8, etc). Multa lume crede ca un Jeep sau SUV este greu de tot si de aici si consumul urias. Nu e chiar asa.
|
Quote:
pretul este acelasi ca al unui autoturism. Daca luam cateva exemple - X3 cu seria 3, X5 cu seria 5
|
Hai sa luam exemplu clasic,mai ales ca multi pe aici sunt fani BMW:550i si X5 4.8i
Masinile au aproximativ aceeasi lungime (4841 mm pentru 550 si 4854 pentru X5) si putere (367 si 355 CP).
550-ul cantareste 1735 kg,iar X5-ul 2180 kg.445 kg inseamna "greutate putin mai mare" ?! Unii ar zice ca e o diferenta imensa.De asemenea,un 7 cu acelasi motor cantareste 1985 kg,iar versiunea V12 2180 kg.Mie nu mi se pare deloc ca masa X5-ului e "cu mult mai mica decat o limuzina".
Preturile cu TVA sun 64236 EURO pentru 550 si 70067 pentru X5,adica 5831 EURO diferenta.Nu e foarte mult tinand seama de valoarea de care vorbim,dar aproape 6000 EURO sunt ceva bani.
Tragand linie,un X5 e mai greu cu 450 kg,mai scump cu 6000 EURO,mai lent cu o secunda pe sfertul de mila si cu 2 secunde jumate pe kilometru si consuma in medie cu 1,1 litri de carburant pe suta de km (oficial,ca in realitate probabil sunt vreo 3-5).Ca sa nu mai vorbim ca risipa aia de metal si plastic atinge doar 240 km/h (fara sa fie limitat,spre deosebire de 550i) cu un V8 de 360 CP ! Bineinteles ca nu mai are rost sa vorbim de jaloane sau skidpad,unde camionul e degeaba.
Quote:
Un C1,nu-l pot concura,dar iti garantez ca parchez la fel de usor si exact in spatiul in care intra un C3 si chiar un C2
|
Sunt convins ca poti parca un camion perpendicular pe bordura in locul unde intra un C2 sau C3 lateral.Si probabil ca daca ai camion n-o sa te deranjeze ca blochezi o banda in plus.Iar daca e sa vorbim de foarte po****rul model X5 3.0d,un C2 VTS o sa te cam alerge desi costa de 3 ori si ceva mai putin.
Quote:
coupe-uri vtec sau alte "bomboane"
|
"Bomboane" nu e tocmai termenul potrivit sa descrie orezariile alea...
Quote:
0.35 coeficient cx eu cred ca nu-i deloc departe de multe turisme iar pentru masivitatea caroseriei sale ,este absolut ok
|
Q7 3.0 TDI are Cx 0,37.Ceea ce nu e foarte mult ce-i drept.O masina normala,de exemplu Golf V,are 0,32,deci e pe acolo.Diferenta vine la suprafata frontala,care la masina e 2,22 m^2,iar la camion 2,87 m^2.Rezultatul final e ca Golful are CdA 0,71,iar camionul 1,06,adica mai mare cu 50%.In traducere,Q7 are nevoie de putere mai mare cu 50% pentru a invinge frecarea cu aerul la aceeasi viteza cu Golful.Probabil ca nici asta nu consideri o diferenta notabila...ce mi-e 200 CP ce mi-e 300 CP,nu ?
Un Q7 4.2 de 350 CP atinge 248 km/h...cu 3 km/h mai mult decat o Astra Bertone Turbo de doar 192 CP.Foarte tare camionul,ce sa zic...
Quote:
Si pot zice ca dupa 100km/h pot impinge majoritate passat-urilor 1,9tdi si 2.0 tdi
|
Quote:
Am si un opel Omega B cu motor de BMW 2.5 TDi, 150cp... intradevar la demaraj sta mult mai bine.. dar dupa 100-120 km/h ....pajero urca mult mai bine.
|
Quote:
vreo 70 mii ...la vremea aceea...a fost luat de nou
|
Quote:
Un SUV cu motor mare si cuplu mare sau un turism cu motor de 1.6
|
Cate masini de 1.6 stii tu care sa coste 70000 EURO ?!
E total absurd ce zici tu acolo.E evident ca un Cayenne Turbo sau un ML500 spulbera un Passat 1.6 sau un Megane 1.9 dCi.Pe de alta parte,daca ai banii respectivi poti lua un sedan V8 sau un coupe,care vor da ture in jurul camioanelor.Nu cred ca e cineva care sa se gandeasca:"Hmmm...sa-mi cumpar un ML 63 AMG sau un Mondeo Diesel ?!"
Quote:
King of europe" la drag pe anul acesta a fost un...SUV cu punte rigida spate
|
Ce-i de mirare in asta ? Cele mai bune masini de drag,inclusiv profesioniste,au punte spate rigida.Masinile cu IRS pierd timp la plecare.
Quote:
am observat ca in multe situatii 4x4 asta batranesc"blocat central"(50/50%) se comporta mult mai bine decat modernul visco central controlat electronic
|
Iarasi,ce-i de mirare ? De asta masinile de teren serioase au diferentialele blocabile.Cand e vorba de mers pe teren greu la viteza mica nu ai nevoie de diferentiale.
Nu ai nevoie absolut deloc de camion in Bucuresti,e doar o fita.Zicea unu' mai devreme de "respect in trafic" si alte cacaturi.Exact asta face un SUV.Cand esti o leguma iti iei SUV in speranta ca te face sa pari om de actiune (pentru calatoriile alea pe varf de munte pe care le planuiesti mereu dar nu le faci niciodata).Cand esti fraier iti iei SUV in speranta ca o sa castigi respect.Cand ai **** mica iti iei SUV in speranta ca iti mai adauga 2-3 cm.Si bineinteles,din cei 100.000 km pe care ii are masina ta de teren,sub 100 sunt facuti pe macadam si nici 10 metri pe teren greu,iar restul pe astfalt.
Exista si masini de teren bune gen Nissan Patrol,nu tentative de prost gust gen X5.Sunt si oameni care au nevoie de astfel de masini,cei care chiar fac off-road.Insa cei mai multi isi iau SUV-uri de fite,iar thread-uri cum e asta cu "iti trebuie SUV in oras" sunt incercari nereusite de a se justifica fata de ei insisi.Patrol-ul ala e genial daca te plimbi pe coclauri...insa sa iei o masina care costa cat un 350Z dar e mai lenta decat o Micra ca sa mergi prin oras sau pe autostrada in speranta ca o sa-ti rezolva problemele psihice e PENIBIL.