Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4 |
02-07-08, 23:20
|
#106
|
Stage 1
Join Date: Jul 2007
Posts: 18
|
Re: De ce un 4x4?
eu nu consider SUV-urile masini de teren...cand am zis 4x4, ma refeream la masini gen Patrol, Defender, Discovery, Jeep, etc...astea sunt masini de teren...astea sunt "jeep-uri"(nici eu nu sunt deacord cu folosirea termenului jeep cand ne referim la masini de teren, dar k sa fie pe intelesul tuturor)...eu nu consider Fiat Panda 4x4, audi allroad, skoda cu tractiune integrala sau alte autoturisme de genu' ca fiind de teren...sunt masini de oras, cu tractiune integrala si atat...garda la sol...mult mai mica decat a unei masini de teren adevarata, putere mult mai mica, si lipsurile pot continua...e ca si cum ai pune motor unei biciclete...merge mai tare fata de alte bliciclete, dar tot bicicleta e...
|
|
|
02-07-08, 23:37
|
#107
|
Stage 1
Join Date: Jul 2007
Posts: 18
|
Re: De ce un 4x4?
mai...sa tinem cont ca masinile cu care s-a intrecut audi allroad sunt un x5 si un lexus(parca)...astea, pt cunoscatori, nu sunt masini de teren...sunt un fel de "jeep-uri" de oras...adik dau super bine in oras, dar pe teren accidentat nu sunt atat de performante...plus k e o mare diferenta de greutate intre masini...dar cauciucurile sunt la fel...iar "cazanele" alea mari, dupa ce s-au oprit, puteau schimba modul de tractiune si urcau fara problemepana in varf...asa ca "rezultatul" este relativ...si nu demonstreaza nik(dak faci o dacie 4x4, fac pariu cu oricine k urca fara probleme dealul ala:-p)
|
|
|
03-07-08, 11:31
|
#108
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: De ce un 4x4?
1. In offroad conteaza anvelopele mai mult decat sistemul 4x4. Uneori chiar mai mult decat existenta unui sistem 4x4
2. A te duce "in mijlocul naturii" cu un off-road vara si iarna e o chestiune discutabila. Exemple: o semi-epava de Dacia 1310 Break, incarcata, a parcurs (vara, e drept) un drumeag croit de tractoarele forestiere fara probleme foarte mari, eu fiind unul din pasageri, iar un A6 2.5TDI cu 4motion s-a impotmolit in 30cm de zapada pe o straduta si a trebuit impins (Avea cauciucuri de vara si cam roase, iar soferul nu se pricepea la manevre, a ajuns cu burta pe zapada si cu rotile de-abia atingand solul). Leonul meu, tractiune fata, cu niste zdrente de cauciucuri Pirelli dezumflate la 1.6bar si cu ESP, a inaintat pe aceeasi straduta, desi incet. Inainte sa te sperii de un drum mai greu si sa te plangi ca n-ai "gip" ar trebui sa te gandesti ce si cat poate face masina ta
~Nautilus
|
|
|
06-07-08, 15:54
|
#109
|
Stage 2
Join Date: Jun 2008
Posts: 55
|
Re: De ce un 4x4?
Sunt un pasionat al masinilor cu tractiune integrala permanenta, insa nu trebuie sa fie neaparat un SUV. As prefera mai degraba un crossover, cum ar fi allroad quattro.
|
|
|
07-07-08, 14:25
|
#110
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: De ce un 4x4?
nu am un SUV, dar "cand voi fi om la casa mea" si daca voi dispune de suficienti bani cat sa nu ma limitez la o masina, a doua va fi cu siguranta un SUV. de ce? pentru ca este extrem de folositor la gratare si excursii cu familia. extrem de incapator, poti sa bagi suficiente bagaje si sa te aventurezi intr-o calatorie la munte fara sa-ti faci griji de drum, fara sa pui bietii oameni sa se dea jos din masina ca sa nu "atinga". uite, ieri am fost pe valea barsanului sau cum s-o chema. frumos loc, dar accesul se face printr-un drum jalnic, neasfaltat pe care mergi timp de 30minute. in astra g am simtit ca ma dezmembrez. ca s anu mentionez ca am pus cei 3 oameni care mai erau in masina sa se dea jos ca sa pot sa trec niste damburi. n-a avut problema un tip cu un logan, dar de unul cu citroen c3 a fost oribil. daca aveam SUV, asta nu s-ar fi intamplat.
bineinteles, ca suv de familie as alege nu bmw sau mercedes sau porsche. un santa fe, x-trail, antara-captiva etc, masini fara pretentii, gandite special pentru acest tip de excursii. si bineinteles ca nu-l voi folosi ca masina de mers prin oras. scopul va fi cel initial al suv-ului: calatorie cu familia/prietenii
|
|
|
07-07-08, 23:02
|
#111
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: De ce un 4x4?
daca ar fi sa dau lumea jos din masina ii dau si din monster truck jos. dai in colo ca doar nau muncit ei pentru masina aia ca sa nu ii dau pe "bietii" oameni jos. un SUV e o masina proiectata pentru asfalt, dar care poate merge mai usor si pe denivelari, drumuri proaste, pe langa asta find si foarte incapatoare. deci daca vreti offroad cu un suv il faceti praf.
|
|
|
08-07-08, 14:20
|
#112
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [MACS]
|
Re: De ce un 4x4?
Quote:
Originally Posted by AAAAK
|
ma faci sa rad...pai tu compari cauciucurile de strada cu cele offroad...are dreptate lascarica in privinta cauciucurilor...ia sa fi pus ceva adecvat pe x5 si dupaia sa se fi facut testul
|
|
|
08-07-08, 15:05
|
#113
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,877
Member of: [Honda] [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: De ce un 4x4?
|
|
|
08-07-08, 17:26
|
#114
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: De ce un 4x4?
Quote:
Originally Posted by sKyNeT
|
Sefu'...s-a mai spus si mai devreme...ZR-urile nu-s chiar ideale de offroad...sau altfel spus,scoate matale 35/33-urile de pe un patrol si inlocuieste-le cu ZR-uri de 245....Apoi vino dupa mine in offroad...eu voi imprumuta de la un amic ,un superoffroader numit "dacia papuc" ...si facem pariu ca te las mult in urma,cu tot blocantul si stabilizarea ta decuplabila.
Parcurgeti topicul inainte de a mai aduce asa-zise..."argumente" in sustinerea unei pareri...
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
|
|
|
08-07-08, 22:02
|
#116
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: De ce un 4x4?
Quote:
Originally Posted by DarkJEDI
deci daca vreti offroad cu un suv il faceti praf.
|
zaaau? vrei sa-ti prezint un santa fe primul model care a vazut toate tipurile de vanatori pe toate tipurile de teren, s-a intors fara numar fata acasa si tot timpul cu noroi gros de cativa cm. masina aia a vazut off-road incontinuu de 4-5 ani de zile... si ca sa vezi... functioneaza perfect.
|
|
|
09-07-08, 00:18
|
#117
|
Stage 1
Join Date: Jul 2007
Posts: 18
|
Re: De ce un 4x4?
chiar sunt curios...(Santa Fe e SUV???...eu am crezut k e 4x4 cu aspect de oras...)
|
|
|
09-07-08, 19:05
|
#118
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: De ce un 4x4?
4x4 cu aspect de oras e ml, x5, q7.
santa fe-u asta e al tatalui unui prieten. si pot sa zic ca e foarte incantat si exploateaza masina pe toate tipurile de drum. cum zice si el: daca tot se zice ca e masina de teren accidentat, macar sa-si scoata banii
|
|
|
09-07-08, 21:22
|
#119
|
Stage 1
Join Date: Jul 2007
Posts: 18
|
Re: De ce un 4x4?
...deci...un off road, sau o berlina?...asta e intrebarea:P...(SUV nu prea intra in nici una dintre categorii...defapt, se incadreaza perfect in tabara masinilor creeate pt drumurile din romania )
|
|
|
16-07-08, 04:08
|
#120
|
Stage 1
Join Date: Apr 2007
Posts: 18
|
deci am acasa 3 masini (ale parintilor) un mercedes A klasse 180 un pajero sport (2.5 turbodiesel) si o mazda 6 (benzina, aspirata) . Cred ca s-a vorbit destul despre consum stabilitate etc etc. Am reusit sa merg odata pana la sibiu cu un Mitsubishi outlander si am fost foarte impresionat de tinuta ei de drum . diferit de mazda si mercedes prin spatiu si garda la sol + tractiune integrala , cu consum scazut fata de pajero fiind de 8.9 mixt . am ramas impresionat totodata si de stabilitate care se apropie de cea a mazdei . La teren s-a comportat foarte bine dupa mine . acum sunt doar un pasionat de masini inca mic si cred ca parerea unui om se formeaza mai bine pe lucruri " pe viu" ca sa zic asa . oricum la 18 ani vreau un SUV
era sa uit de sigurantza :P
inca ceva am un prieten care are un mertz GL 320 CDI si a scos consum urban 13 care mi se pare decent pt masinutza aia
Last edited by lascarica; 16-07-08 at 13:27.
|
|
|
|
|