Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 28-02-08, 21:39   #61
feline
Peugeot Driver

Stage 3
 
feline's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 125
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: De ce un 4x4?

multam pt filmulet. am idee ce fac land cruiser-ele dar nu si ce fac suv-urile astea.
feline is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 22:30   #62
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Tare ,dar nu mi-am dat seama , era un RAV4? Poate facem un off-road micut pe Arges sa vedem ce stie masinuta!?Eu am un ARO 24 care sta cam prost la fiabilitate dar cand merge, merge!
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 00:48   #63
calingruia2001

Stage 3
 
calingruia2001's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 145
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Cool Re: De ce un 4x4?

suvurile nu sunt asa de rezistente dar in situati cand cele de o clasa mai mica ca suvurile nu se descurca ele po sti e ca un frate mai mare si gipurile sunt ca parinti o comparatie.....
__________________
BMW E30 3.27
calingruia2001 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 00:51   #64
calingruia2001

Stage 3
 
calingruia2001's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 145
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Cool Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by axxel4you View Post
Tare ,dar nu mi-am dat seama , era un RAV4? Poate facem un off-road micut pe Arges sa vedem ce stie masinuta!?Eu am un ARO 24 care sta cam prost la fiabilitate dar cand merge, merge!
nu era un rav 4 era o toyota land cruiser din 90 care poate multe pacat ca nu mai am filmulete cu ea ca te inchini si zici ca nu e posibil asa ceva unii care faceau cross au luat o cu motocicletele de coarne si au zis ca daca eu cobor pe acolo jos ma asteapta crucea am si filmat dar nu il mai am ...... e cea mai tare masina de off road .. bine ca mai sunt si altele ...dar am vreo 40000 de platforma si merge motoru ca un rolex de 10000
calingruia2001 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 19:20   #65
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by calingruia2001 View Post
eu am un rav4 2007 si este super confortabil am avut si passat nici pe departe nu se compara rav ul este poate mai urat la interior dar la frane suspensie si off road iti spun eu ca este f bun ... are un consum de 5,7 pe 80000 de km iar cand bag piciorul in el zboara iar passatu ala de 2.o td estecel mai pacatos.....,iar eu mai am inca un land cruiser din 90 care merge pe unde pasatu nici nu zboara si mai are si 250000 de k numai de munte si off road si nu am schimbat de cauciucuri i a vezi pasatu rezista ....uite un film cam ce face cum urca o panta si ce panta.. asa sa ti faci o idee cam ce e toyota poate cand o sa ai una o sa te ca.. in el de passat...
mda, 250k km si nu ai schimbat cauciucurile...ce marca sunt, toyota ?

Sa mai folosesti pe ici-colo si cate un semn de punctuatie, e extrem de greu sa inteleg ce vrei sa scrii acolo...
__________________
Team SQNLL
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 22:42   #66
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: De ce un 4x4?

Din cate stiu io Toyota fac cauciucuri sub denumirea de TOYO TIRES, dar sa te tina macar 60000 e ceva excelent. Si cum se poate sa faci 250 000 km pe offroad? Facea taicatu' naveta prin padure? Sau trebuia sa traverseze muntii?
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 15:05   #67
calingruia2001

Stage 3
 
calingruia2001's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 145
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Talking Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by Lil' D View Post
mda, 250k km si nu ai schimbat cauciucurile...ce marca sunt, toyota ?

Sa mai folosesti pe ici-colo si cate un semn de punctuatie, e extrem de greu sa inteleg ce vrei sa scrii acolo...
da da scriu repede si nu ma mai uit in fine am gresit (scuze) am vrut sa zic ca am 250000 de km cu el si nu am schimbat nimik decat cauciucurile si consumabilele scuze.....asa sunt eu
calingruia2001 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 21:55   #68
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Cea mai tare masina de offroad e https://www.youtube.com/watch?v=Yf9FPs40VUM.
Au mai ramas de descoperit cea mai buna masina de oras si cea mai buna masina de drum lung!
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 11-03-08, 20:33   #69
calingruia2001

Stage 3
 
calingruia2001's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 145
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: De ce un 4x4?

uite si la asta ca e frumos https://www.youtube.com/watch?v=fWfwn2D_Ek4&NR=1
calingruia2001 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-08, 22:24   #70
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by axxel4you View Post
AM GASIT RASPUNSUL LA INTREBAREA: De ce un 4x4?-PENTRU OFF-ROAD,
DECI NU VA MAI CHINUITI SA COMPARATI MASINI MICI CU LIMOUZINE CU SUVURI MICI MARI SAU CU 4X4 CA NU ARE ROST.
E FOARTE SIMPLU:
-VREI ORAS MERGI CU MASINA MICA CONSUM REDUS POATE CHIAR ELECTRICA CA NU CRED CA FACE CINEVA PE ZI MAI MULT DE 100KM IN ORAS
- VREI MASINA DE DRUM LUNG MERGI CU O MASINA CONFORTABILA CARE ESTE SI AERODINAMICA SI UN CONSUM BUN.
-VREI OFF ROAD PAI ITI CUMPERI 4X4 NU SUV CA CU SUVUL NU PREA AI CE SA FACI PE UNDE TRECE FARA PROBLEME UN 4X4 SI DE MULTE DIN CAUZA CA NU ARE GARDA LA SOL SI ANVELOPE.
CATEVA AMINTIRI-AM SPART ANVELOPE SI STRANBAT JENTI LA MINE IN CARTIER SI AVEAM DACIE PE UN DRUM PE CARE IL STIAM FOARTE BINE LA O LINIE DE TREN,(NU DOAR EU ,SE FACUSE COLOANA PE DREAPTA LA SCHIMBAT ROTI),AM DAT PRIN GROPI LA VITEZA MICA CA PLOUA DE MI-AU CAZUT CHEIILE DIN CONTACT LA O RAPANDULA DE MASINA DAR SARACA CONSUMA 4 IN ORAS LA ORICE ORA DE TRAFIC.
MASINA MICA DE ORAS NU PREA E BUNA LA DRUM LUNG EU CAND IESEAM CU EA SI MAI BATEA O RAFALA MICA DE VANT DIN FATA PARCA MA LOVEAM DE UN ZID.
SI CU MASINA MICA SI LIMOUZINA NU AJUNGI UNDE AJUNGE SUVUL DAR TOTODATA NICI SUVUL NU AJUNGE UNDE AJUNGE UN 4X4 SIMPLU SI RUDIMENTAR .
PE STRADA AM VECINI CARE AU HYUNDAI TUCSON 2.0CRDI 6 TREPTE-plastic mai prost ca la logan si de intrat pe coclauri nici o sansa ca are garda mica si la un drum mai lung i-a consumat ca porcul probabil ca a mers cu viteza ridicata.
IDEEA DE BAZA ESTE CA ATUNCI CAND ITI CUMPERI MASINA TREBUIE SA STII DE CE O IEI UNDE O UTILIZEZI MAI MULT?CE VREI SA FACI CU EA?
VREI UN BLEEND ADICA FACE DE TOATE SI NIMIC CUM TREBUIE ITI CUMPERI UN SUV ,MINI SUV ,CROSS SUV SAU CE O MAI FI SUV LA MODA, IN FOND SUV VINE DE LA :SPORT UTILITY VEHICLE,


In sfirsit citesc si eu un sfat competent
-o pala de vint arunca prin santuri toate gioarsele ,ride si dracu cind citeste asa ceva, eu sincer nu am vazut tico luat de vint si aruncat in sant ,sau in mijlocul cimpului .Ca sunt idioti care au talpa grea si soseaua e prea mica si prefera miristea asta este alta treaba .
-Sunt interesat de motorul de Dacie (cu accesorii) care ia 4% prin oras dar il iau pe testate ,prefer pentru test Sos Giurgiului -Sincai pe la ora 8 dimineata L-V .Tare ma tem ca ai scris pe scuter Dacia si de aici confuzia .

Quote:
Originally Posted by beck View Post
adevarul e ca in fiecare zi imi taie fata cate un q7 sau un range rover.....

intr-o buna zi unul dintre acestia va plati pentru restu
asta daca nu imi cumpar si eu ceva mai mare si scap de "complexe"

cat despre x5 , Race , acum cativa ani am mers in spatele unui x5 4.8 is intre Campina si Sinaia, aveam un clk 230 K, pot sa iti spun ca nu imi venea sa cred cat de tare mergea camionu.. il puteam depasi dar cu riscuri
In cazul in care doresti sa scapi de anumite complexe, vezi daca mai scot cei de la armata, la vinzare ceva masini blindate ,nu sunt ele confortabile si nici aer conditionat nu ai Dar intre tine si restul participantilor la trafic este 1 cm de otel blindat .

Quote:
Originally Posted by Al3xxx View Post
interesant topic ,parereri pro si contra dar eu raman totusi la parerea mea ca merita sa ai un jeep in curte chiar daca ai 1 singura masina sau ca ai 2 3 pe langa ea
eu as mentiona cateva din plus uri ,sper sa nu le repet :
1. in primul rand as achizitiona un jeep pt siguranta a mea si a pasagerilor ,este mare greoi si nu se face praf cu una cu doua
2. impune respect pe strada ,iti garantez ca nu se baga nimeni aiurea in fata ta ,ca in fata unei masini obisnuite
3.cum te simti cand mergi cu un jeep si stai la semafor langa un sedan oarecare ? cand vezi totul mai de sus ...nu vb de fitze dar asa ca fapt
4. era un baiat care vorbea mai sus ca un jeep nu fuge tare ca nu prinde 200 si acceleareaza greu atinge viteza maxima mai greu la unele modele ,dar luand altfel problema pentru ce este facut un suv sau jeep cum vreti sa ii ziceti ? pentru confort atat pentru drumurile asfaltate cat si pentru cele cu denivelari si multe altele
este mult mai odihnitor sa mergi la drum cu o masina care nu acceslereaza instat si care nu trebuie sa prinda nush ce viteza
iti propun sa mergi bucuresti bacau dar pe partea b - ploiesti brasov bacau cu o masina sport si apoi un jeep si apoi sa imi zici cand ai ajuns la destinatie cu care masina te-ai simitit mai bine la drum si a fost mai odihnitoare ...
oricum cam astea au fost parerile ce am vrut sa le mentionez oricum daca ar fi sa aleg dintre toate genurile de masini una singura ar fi un jeep pentru ca are cate un pic din toate
Sunt si eu curios cum este la un semafor in Buc, tu privind de sus un amarit cu un OLTCIT ,eu merg pe mina celui cu OLTCIT ca ajunge inaintea ta la urmatorul semafor (ca sa nu zici ca sunt exagerat nu am zis OLTCIT TRS) si mai zici si sar`na daca apuci sa mai fi in dreapta lui .

Quote:
Originally Posted by Infernalu View Post



Lasa ma oameni in pace daca se simt mai bine cu C1 sau etc. un jeep (suv) in ro mai concret in buc este masina ideala (folosita ca atare a se exclude asa zisele jeep-uri SantaFee and co.)

Asa ca pe cei care va tine facem competitie me and lascarica cu 4x4 si voi cu ce vreti intre ora 16 si 18 pe centura si intrare in buc prin Baneasa cu parcare in zona unirii (putetzi sa parcati si in aia cu plata ) dau si prmiu 200 ron daca exista careva care ma intrece pe mine sau lascarica.

Daca mai pui un 0 in coada =2000 Ron lanseaza provocarea pe oltcit club sau daciaclub si ai sa vezi ca poate se deranjeaza un domn Semaca si comisarul Moldovan si va scot democratia din cap .

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
Te rog expune aici pentru userii ce parcurg dezbaterea, CARE sunt criteriile bine definite ce au stat la baza concluziei categorice enuntate de tine si cu cate RAV4(si care generatie) ai mers mai mult de 100km...Asta daca nu cumva faci parte din cei ce pot "citi" o masina in vreun drive-test de 5km...
PS: pe langa ceea ce spuneam mai sus,poate n-ar fi inutil sa specifici si de ce consideri ca este nimerita comparatia passat-RAV4 si nu de exemplu X5-seria 7 ....sau rav4 cu avensis...

PS2: Ma intrebam si eu aproppos de comparatii....de ce cu passatul 4motion au ramas ingropati pe o ulita dintr-un sat de langa buzau,dupa ce in ziua precedenta plouase putin...iar cu o vechitura de patrol din '85 (la care unii fitosi se uita cu o figura de zici ca au probleme la fiere),am scos la asfalt si passatul si caruta unui vecin ce reusise sa traga vw-ul pana la un anumit punct
Io cred ca motivul este instabilitatea in curbe la 170(pe care nu-i prinde) si lipsa climatronicului dual-zone...
Si aproppos de viteze mari si stabilitatea de care au unii absoluta nevoie....la cat am umblat eu prin tara,mi s-a parut ca 95% dintre soferii de la noi,nu trec decat f.rar de 140 si atunci cand o fac,se intampla doar pe segmente scurte de drum....aici ma refer la conditii ideale(cat se poate in ro.) ,nu iarna cand turismele circula cu 90km/h majoritatea....Deci eu cred ca superavantajele alea ale nustiucarui passat de care se tot vb aici, nu prea sunt punse in valoare foarte des....orice SUV/"jeep" fabricat dupa 1995 ajunge relativ usor la 140 si sta bine pe sosea la viteza aia cand este echipat cu gume adecvate.
Am inteles ca este vorba de un sat de pe linga buzau sa fie Vernesti asta e comuna ? o fi Sarateanca ?Izvorul Dulce .Ca eu stiu poveste altfel .Dacia 4x4 dies a iesit boiereste .pasatul =motiune de cenzura ,leaga calu sa dea 4 copite de ajutor, trage si ala cit poate ,dar cind vede ca tragea ca de ciinele mort ,se lasa pagubas (cel mai inteligent stia el ce stia) vine patrolul 85 ,ioc sa urneasca toata sandramaua ,calul nici nu a catadicsit sa se deranjeze .Prin sat era nea Costica ,asta avea o masina de teren adevarata ,facuta la Cimpulung Muscel cam prin 70 .Leaga si el stanga de patrol si incet urneste sandramaua
-Morala cel mai inteligent a fost calul
a) a vazut ca el nu poate si se lasa pagubas
b) a vazut ca patrolul ajutat de el nu a putut ,calul se apuca sa serveasca masa
c) A vazut 4x4 facuta pe la noi a lasat cocenii si cind mosul a urnit micul tren calul iute de picior sa nu dea caruta peste el ,ca de tras tragea M46x
d)si se aplica sloganul "ca tot ce este facut prost in Romania" in cursa a ramas calul si patrolul visiniu

Last edited by Hondarul; 13-03-08 at 11:00.
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Old 13-03-08, 21:07   #71
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Masina aia mica care consuma 4 in oras este un Daihatsu Charade 1986 cu motor de 998cm3 3 cilindri diesel,si care la 40km/h e deja in treapta a 5-a.
Am inteles ca modelul cu motor mai nou TD consuma chiar mai putin.
PANA NU VEZI NU CREZI!
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 13-03-08, 23:05   #72
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by axxel4you View Post
Masina aia mica care consuma 4 in oras este un Daihatsu Charade 1986 cu motor de 998cm3 3 cilindri diesel,si care la 40km/h e deja in treapta a 5-a.
Am inteles ca modelul cu motor mai nou TD consuma chiar mai putin.
PANA NU VEZI NU CREZI!
Ai dreptate dar uite scris de minuta ta "CATEVA AMINTIRI-AM SPART ANVELOPE SI STRANBAT JENTI LA MINE IN CARTIER SI AVEAM DACIE PE UN DRUM PE CARE IL STIAM FOARTE BINE LA O LINIE DE TREN,(NU DOAR EU ,SE FACUSE COLOANA PE DREAPTA LA SCHIMBAT ROTI),AM DAT PRIN GROPI LA VITEZA MICA CA PLOUA DE MI-AU CAZUT CHEIILE DIN CONTACT LA O RAPANDULA DE MASINA DAR SARACA CONSUMA 4 IN ORAS LA ORICE ORA DE TRAFIC"
Sa nu zici ca sunt rau intentionat citeste cuvintul cu numarul 15 eu pot sa jur ca scrie DACIE ,daca nu ma crezi roaga si alt usser sa citeasca

Parerea mea hai sa o lasam asa cum a cazut ,eu zic merci ca ai postat ca aveam 13 posturi si e numar cu noroc si uite ca ai aparut si o sa am 14
Acum sunt bine dispus miine pregatesc toate cele ca de 2 saptamini sunt hotarit sa schimb si eu niste carbuni la electromotor am tot ce e nevoie dar am inca tirseala in mine asa ca Sambata tabar pe el si il casapesc ,Asta sunt prefer sa fiu cu trusa de chei in mina si plin de vaselina.Am Dacie 1310 dar sunt si fan Oltcit
Un sf de sapt placut
Mircea

Last edited by Bobytzul; 13-03-08 at 23:07.
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Old 03-04-08, 20:46   #73
Bobytzul

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 178
Default Re: De ce un 4x4?

Aceasta este masina care a facut isprava cu calul si patrolul
ARO M461 C este prezentat la cele mai importante saloane ale lumii, nu de putine ori primind trofee. Printre saloanele auto unde ARO M461 C a fost prezentat s-au numarat Paris, Hanovra, Lisabona, Birmingham, Viena, Geneva, Bruxelles, Bogota, Budapesta, Nicosia, Khartum, Barcelona la care se adauga targurile internationale de la Brno, Plovdiv si Zagreb. Exportul, demarat in anul 1961 cu M461 mergea extrem de bine, principalele piete fiind China, Grecia, Cehoslovacia, Egipt, Columbia, Chile, Congo, R.D.G., Polonia si Bulgaria. Numarul tarilor in care M461 si ARO M461 C a fost exportat este de peste 50, distribuite pe patru continente, livrarile incluzand si R.F.G., Marea Britanie, Belgia, Italia, Canada, Portugalia, Finlanda, Siria, Zair si S.U.A.. M461 si mai cu seama ARO M461 C devenisera o prezenta remarcata pe piata mondiala, exporturile atingand in medie 52 % din productia totala. Modelele se aflau in dotarea fortelor armate romane, grecesti, egiptene, siriene si cehe. Un mare aport in promovarea ARO M461 C l-au avut partenerii externi, dealerii care se ocupau de distributia automobilului pe piete cum ar fi Germania, Belgia, Italia sau U.S.A. Acestia cunostea foarte bine zicala « Castigatorul cursei de duminica se vinde luni » asa incat prin eforturi financiare proprii au inscris ARO M461 C in numeroase competitii sau teste comparative. Cel mai mare rasunet l-a avut testul realizat de revista vest germana « Hobby » in anul 1972. ARO M461 C a concurat intr-un test desfasurat pe durata a mai multor zile impotriva unor adversari de calibru Range Rover, Nissan Patrol KL 60, Land Rover 88, VW 181, Citroen Mehari, Swiss Buggy (ultimele trei fara tractiune integrala) pe care i-a invins fara drept de apel. Albrecht Bscher, importatorul oficial in R.F.G. al masinii romanesti a inscris dupa mute negocieri un ARO M461 C la acest test comparativ, masina fiind una de serie aleasa aleator din primul lot de 200 de bucati importat, din care intr-o luna nu vanduse decat 18. Era nevoie ca Germania sa cunoasca Zimbrul din Carpati si acest lucru s-a si intamplat. In cele 6 zile de testare, masinile au parcurs un traseul infernal, strabatand o cariera de piatra de langa Zurich, panta de sub teleschi-ul din Vohrenbach (la coborare sa ales o alta ruta taindu-se o serie de arbori pentru a se croi un drum, calea de urcare era imposibil de coborat), poligonul de exercitii al blindatelor armatei franceze de la Villingen, si s-a traversat raul Brigache iesit din matca in urma unor ploi abundente. Pilotul de incercari al firmei ARO, Tudor Fatuloiu, a avut o evolutie fantastica castigand testul, moment din care vanzarile ARO pe piata germana au explodat. Primita ca o masina exotica cu un aspect demodat, un ARO M461 C de serie a ingenuchiat masinile special preparate de uzinele producatoasre pentru acest test. Nu trebuie uitat faptul ca intotdeauna pilotii de incercare de la ARO, antrenati zilnic pe dealurile Mateiasului, au fost niste superprofesionisti care au sfidat moartea pentru a impune automobilul de teren romanesc. Ei merita toata admiratia noastra iar rezultatele pe care le-au obtinut si contributia decisiva in dezvoltarea automobilelor din gama « M » si a modelelor ARO ulterioare le asigura un loc de cinste in istoria automobilismului romanesc. In Italia ARO M461 C s-a aliniat la startul numeroase competitii, primele doua avand loc in data de 23 aprilie 1972, cand a fost castigat raliul de la Prato (Florenta) in fata a 66 de competitori si s-a obtinut un loc pe podium intr-o alta competitie organizata de la Roma (55 de echipaje participante). Un alt M, abia intors dintr-un raid in Himalaya de 25.000 km unde fusese utilizat de o expeditie stiintifica ceha, este inscris de Ion Irimia (cel care se ocupa in Cehoslovacia de garantii) fara nici o alta pregatire suplimentara, la startul autocross-ului de la Pardubice (primul autocross televizat in Cehoslovacia, pe care sa speram ca intr-o zi il vom putem vedea). A urmat continentul american, in S.U.A., la 4 iulie 1972, ARO M461 C participa la autocross-ul « Fii plajelor », organizat la Seaside Oregon si se impunea in fata a 59 de echipaje, la bordul sau fiind un pilot local, Hans Skacel (reprezentantul Volkswagen in America de Nord – director Riviera Motors, care un an mai tarziu s-a deplasat la Campulung pentru a preda personal trofeul castigat muncitorilor musceleni). Dupa cursa pilotul a declarat sec presei : “Prietenul meu m-a ascultat”.
Cea mai impresionanta aventura la bordul unui ARO M461 C a avut loc in anul 1971 si a fost efectuata de un grup de cercetatori stiintifici romani. Organizat sub egida O.N.U. raidul transafrican a fost asistat tehnic din partea firmei ARO de inginerul Ion Cataranciuc, seful atelierului de prototipuri, astazi presedinte de onoare al ARO M461 CLUB ROMANIA. La raid a participat si pilotul de incercari Costica Ludu, fiind utilizate trei vehicule de productie romanesca : un ARO M461 C si doua autoutilitare TV care foloseau aceeasi platforma tehnica. ARO-ul M461 C tracta o remorca construita pe sasiu, plecandu-se de la partea posterioara a unui ARO 240 remorca cantarea impreuna cu incarcatura peste o tona. Protapul scurt si inaltimea mare au facut alaturi de drumurile rele ca remorca (botezate « remorca de tip ARO ») sa se rastoarne si sa se infunde in nisip de cateva ori pe parcursul raidului. Automobilul ARO M461 C, varianta civila, caroserie de culoare alb 40, purta numarul de inmatriculare 1-AG-3907 si a suferit o serie de preparari minore inainte de plecarea in raid : dubla instalatie de filtrare si racire a uleiului, intarirea si modificarea traversei spate a sasiului cat si a carligului de remorcare (cel original permitea tractarea doar a 800 kg), aparatori pentru faruri, suporti suplimentari de canistre. In plus remorca era dotata cu un rezervor de 90 de litri. Expeditia avea ca scop colectarea de date si materiale pentru completarea mostrelor muzeelor romanesti de stiinte ale naturii. Automobilul a fost echipat cu anvelope « Danubiana ». Traseul a insumat 20.507 km si a strabatut douasprezece state : Senegal, Mali, Burkina Fasso, Niger, Nigeria, Camerun, Ciad, Republica Africana Centrala, Zair, Ruanda, Uganda, Kenya, de la portul Dakar la cel din Mombasa (Oceanul Indian). Masina s-a comportat foarte bine fiind inlocuite urmatoarele repere : set de fise, doua curele de ventilator, sase camere de aer (la un total de 32 de pene de cauciuc). Defectiuni : pierderea lichidului de frana ca urmare a sectionarii unei conducte, ruperea suportului unei oglinzi, exterioare, arderea unui bec de semnalizare. Dupa acest raid au fost adoptate o serie de modificari la toate modelele din productia de serie fiind imbunatatite scaunele si reproiectat sistemul de prindere a conductelor pe sasiu. Mai trebuie spus ca spre sfarsitul raidului reprezentantii firmei ARO au cedat din piesele de rezerva petrolistilor romani care utilizau in Africa exclusiv automobile ARO M461 C, un gest frumos a caruit « nota de plata » a venit din pacate in tara cand contravaloarea lor a fost imputata celor doi angajari ARO participanti la aceasta extraordinara aventura.
Cum spuneam in plan sportiv ARO M461 C a fost aruncat in cele mai grele batalii de dealerii ARO din intreaga lume. Merita sa mentionam numele celor mai importanti dealeri ARO din perioada anilor ’70, ca o recunosterea a meritelor in promovarea exceptionala a automobilului ARO M461 C : AUTOROM ITALIANA Srl (Italia), S.A. BOSSIMPEX N.V. (Belgia), ARO LAND CARS Ltd (Marea Britanie), M.A.M. (Franta), REMARK S.A. (Spania), ALBERT BSCHER (Germania). Iata si preturile de comercializare ale automobilului ARO M461 C : Romania – 80.000 lei, Germania – 10.500 DM (pentru comparative un Range Rover costa 23.500 DM iar un Land Rover 19.000 DM), Italia - 2.100.000 ITL. Automobilele beneficiau de garantie sase luni sau 10.000 km si, foarte interesant, puteau fi livrate insotite de o caseta care continea principalele piese de schimb. In 1975 productia ARO M461 C este stopata, deja se produceau in paralel modelele ARO 240 si ARO 241, mult mai moderne si cu performante imbunatatite. Veranii uzinei din Campulung motiveaza oprirea productiei modelului M461 C in plina glorie prin vanzarea licentei de fabricatie catre Bulgaria, lucru neconfirmat insa pana in prezent de istoriografii auto bulgari cu care colaboram. Cu 52% din productie exportata si majoritatea exemplarelor ramase in tara achizitionate de institutii de stat ARO M461 C si variantele sale anterioare sunt astazi automobile rare in Romania. Din fericire cateva sute de exemplare au scapat de la casare si au fost achizitionate dupa anul 2000 prin licitatii de persoane fizice. Sa speram ca ele vor fi in continuare bine conservate astfel incat legenda Zibrului Carpatilor sa ramane pururi vie
Bobytzul is offline   Reply With Quote
Old 05-04-08, 12:15   #74
sib_sib4

Stock
 
sib_sib4's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 6
Cool Re: De ce un 4x4?

Mie imi place Hyundai Santa fe model-ul nou motor 2.2 e stabil si se infinge nu gluma din cate am remarcat eu. Pe drum accidentat se comporta bine
Si este si mai ieftina in comparatie cu alte SUV-uri
sib_sib4 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-08, 12:44   #75
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Mie imi place G400 CDI , CL600 model C140 si conduc aro 2,4Toyota si ford capri Mk3 1,3L. Asta E!
axxel4you is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -