Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 03-01-08, 11:16   #31
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: De ce un 4x4?

Cine stie, o avea unul care iti da aripi...

Dar, cel mai concludent exemplu pentru DE CE SA-TI IEI TOT-TEREN SAU SUV este daca va uitati acum pe fereastra. Zapada pana la genunchi...
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 12:22   #32
alecsutu1

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 687
Default Re: De ce un 4x4?

Te descurci si cu masini cu tractiune pe o singura punte totul e sa mai sti cate ceva .On topic in Bucuresti nu as lua Jeep(ma refel la modelele clasice) ceva gen SAV as lua mai degraba;chiar cand vorbim de Jeep bagam in categoria asta si SAV SUV si ce naiba a mai aparut acum pe piata?
alecsutu1 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 12:54   #33
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: De ce un 4x4?

Cineva zicea sa zicem in loc de jeep general TOT TEREN. Iar SUV-urile sunt SUV.

Te descurci si cu metroul daca o iei asa, insa una e sa pleci lejer de la stop si alta e sa astepti pana prinzi aderenta. Una e sa nu te impiedice un strat mai gros de zapada si alta e sa treci ca prin branza. Una e sa te trezesti, sa cureti masina si sa pleci fara sa dai la lopata si alta e sa dai la lopata si sa tot dai fata-spate pana reusesti sa scoti masina, cu o singura punte care trage.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 16:33   #34
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: De ce un 4x4?

Absolut corect...asta fara sa vorbim de sleauri unde chiar si un turism 4x4 ramane suspendat sau strange zapada in fata precum o lama si la un moment dat,nu dupa mult timp,va ramane blocat.
Eu vreau sa va spun ca fata de anul trecut cand am fost de revelion in valea ialomitei cu o limuzina(si m-am chinuit CRUNT),anul asta n-am avut nici un stres in cazanu' asta 4x4. Fara sa am gume f bune sau lanturi.
In plus,am observat ca in multe situatii 4x4 asta batranesc"blocat central"(50/50%) se comporta mult mai bine decat modernul visco central controlat electronic. Oricum eu am facut 2:45H de langa pestera pana in bucuresti cu o oprire de alimentare si o cafea....altii au facut 4:30h + juma de kil de stres
Numai bine !
PS: erau si baietii cu "tractoarele" ceva mai echipate un pic mai jos de padina...
Attached Files
File Type: avi MVI_2151.AVI (5.27 MB, 107 views)
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 03-01-08, 19:08   #35
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: De ce un 4x4?

Forta blocant central.
Pune acuma blocante pe punti

Vad acolo in film si un discovery scurtat

PS : Ce cazan ziceai ca ai ?

Last edited by Lil' D; 03-01-08 at 19:11.
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 16:27   #36
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: De ce un 4x4?

Cand te gandesti ca topicul asta e inceput de un moderator te apuca plansul

Quote:
greutatea unui SUV sau Jeep este cu putin mai mare decat a unui autoturism normal si cu mult mai mica decat o limuzina (S Class, seria 7, A8, etc). Multa lume crede ca un Jeep sau SUV este greu de tot si de aici si consumul urias. Nu e chiar asa.
Quote:
pretul este acelasi ca al unui autoturism. Daca luam cateva exemple - X3 cu seria 3, X5 cu seria 5
Hai sa luam exemplu clasic,mai ales ca multi pe aici sunt fani BMW:550i si X5 4.8i
Masinile au aproximativ aceeasi lungime (4841 mm pentru 550 si 4854 pentru X5) si putere (367 si 355 CP).
550-ul cantareste 1735 kg,iar X5-ul 2180 kg.445 kg inseamna "greutate putin mai mare" ?! Unii ar zice ca e o diferenta imensa.De asemenea,un 7 cu acelasi motor cantareste 1985 kg,iar versiunea V12 2180 kg.Mie nu mi se pare deloc ca masa X5-ului e "cu mult mai mica decat o limuzina".
Preturile cu TVA sun 64236 EURO pentru 550 si 70067 pentru X5,adica 5831 EURO diferenta.Nu e foarte mult tinand seama de valoarea de care vorbim,dar aproape 6000 EURO sunt ceva bani.

Tragand linie,un X5 e mai greu cu 450 kg,mai scump cu 6000 EURO,mai lent cu o secunda pe sfertul de mila si cu 2 secunde jumate pe kilometru si consuma in medie cu 1,1 litri de carburant pe suta de km (oficial,ca in realitate probabil sunt vreo 3-5).Ca sa nu mai vorbim ca risipa aia de metal si plastic atinge doar 240 km/h (fara sa fie limitat,spre deosebire de 550i) cu un V8 de 360 CP ! Bineinteles ca nu mai are rost sa vorbim de jaloane sau skidpad,unde camionul e degeaba.

Quote:
Un C1,nu-l pot concura,dar iti garantez ca parchez la fel de usor si exact in spatiul in care intra un C3 si chiar un C2
Sunt convins ca poti parca un camion perpendicular pe bordura in locul unde intra un C2 sau C3 lateral.Si probabil ca daca ai camion n-o sa te deranjeze ca blochezi o banda in plus.Iar daca e sa vorbim de foarte po****rul model X5 3.0d,un C2 VTS o sa te cam alerge desi costa de 3 ori si ceva mai putin.

Quote:
coupe-uri vtec sau alte "bomboane"
"Bomboane" nu e tocmai termenul potrivit sa descrie orezariile alea...

Quote:
0.35 coeficient cx eu cred ca nu-i deloc departe de multe turisme iar pentru masivitatea caroseriei sale ,este absolut ok
Q7 3.0 TDI are Cx 0,37.Ceea ce nu e foarte mult ce-i drept.O masina normala,de exemplu Golf V,are 0,32,deci e pe acolo.Diferenta vine la suprafata frontala,care la masina e 2,22 m^2,iar la camion 2,87 m^2.Rezultatul final e ca Golful are CdA 0,71,iar camionul 1,06,adica mai mare cu 50%.In traducere,Q7 are nevoie de putere mai mare cu 50% pentru a invinge frecarea cu aerul la aceeasi viteza cu Golful.Probabil ca nici asta nu consideri o diferenta notabila...ce mi-e 200 CP ce mi-e 300 CP,nu ?
Un Q7 4.2 de 350 CP atinge 248 km/h...cu 3 km/h mai mult decat o Astra Bertone Turbo de doar 192 CP.Foarte tare camionul,ce sa zic...

Quote:
Si pot zice ca dupa 100km/h pot impinge majoritate passat-urilor 1,9tdi si 2.0 tdi


Quote:
Am si un opel Omega B cu motor de BMW 2.5 TDi, 150cp... intradevar la demaraj sta mult mai bine.. dar dupa 100-120 km/h ....pajero urca mult mai bine.


Quote:
vreo 70 mii ...la vremea aceea...a fost luat de nou
Quote:
Un SUV cu motor mare si cuplu mare sau un turism cu motor de 1.6
Cate masini de 1.6 stii tu care sa coste 70000 EURO ?!
E total absurd ce zici tu acolo.E evident ca un Cayenne Turbo sau un ML500 spulbera un Passat 1.6 sau un Megane 1.9 dCi.Pe de alta parte,daca ai banii respectivi poti lua un sedan V8 sau un coupe,care vor da ture in jurul camioanelor.Nu cred ca e cineva care sa se gandeasca:"Hmmm...sa-mi cumpar un ML 63 AMG sau un Mondeo Diesel ?!"

Quote:
King of europe" la drag pe anul acesta a fost un...SUV cu punte rigida spate
Ce-i de mirare in asta ? Cele mai bune masini de drag,inclusiv profesioniste,au punte spate rigida.Masinile cu IRS pierd timp la plecare.

Quote:
am observat ca in multe situatii 4x4 asta batranesc"blocat central"(50/50%) se comporta mult mai bine decat modernul visco central controlat electronic
Iarasi,ce-i de mirare ? De asta masinile de teren serioase au diferentialele blocabile.Cand e vorba de mers pe teren greu la viteza mica nu ai nevoie de diferentiale.

Nu ai nevoie absolut deloc de camion in Bucuresti,e doar o fita.Zicea unu' mai devreme de "respect in trafic" si alte cacaturi.Exact asta face un SUV.Cand esti o leguma iti iei SUV in speranta ca te face sa pari om de actiune (pentru calatoriile alea pe varf de munte pe care le planuiesti mereu dar nu le faci niciodata).Cand esti fraier iti iei SUV in speranta ca o sa castigi respect.Cand ai **** mica iti iei SUV in speranta ca iti mai adauga 2-3 cm.Si bineinteles,din cei 100.000 km pe care ii are masina ta de teren,sub 100 sunt facuti pe macadam si nici 10 metri pe teren greu,iar restul pe astfalt.
Exista si masini de teren bune gen Nissan Patrol,nu tentative de prost gust gen X5.Sunt si oameni care au nevoie de astfel de masini,cei care chiar fac off-road.Insa cei mai multi isi iau SUV-uri de fite,iar thread-uri cum e asta cu "iti trebuie SUV in oras" sunt incercari nereusite de a se justifica fata de ei insisi.Patrol-ul ala e genial daca te plimbi pe coclauri...insa sa iei o masina care costa cat un 350Z dar e mai lenta decat o Micra ca sa mergi prin oras sau pe autostrada in speranta ca o sa-ti rezolva problemele psihice e PENIBIL.
Race is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 19:30   #37
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: De ce un 4x4?

Stati ca a inviat Race... maestrul scandalului pe acest forum. Intervine doar cand simte ca are ceva bun de spus, corect ce-i drept, insa intr-un mod specific lui - pus pe scandal. Am zis ca in loc de infraction si stergerea postului, desi argumentat, dar foarte tendentios, mai bine sa-i raspundem.

Referitor la greutate, tu nu ai facut decat sa dai un exemplu care contrazice ceea ce ai spus tu. E bine, insa asta poate face oricine. Cum ar fi...

Sa nu cumva sa compari S500 cu ML500, ce naiba... ca doar ai gasit exemple care iti convin tie. Sau un RAV 4 de 1150 de kg cu o Corolla de 1260 kg.

Ce ai vrut sa demonstrezi? Ca stii sa te informezi si sa cauti pe internet. Bravo CURSA, esti cel mai tare!

Insa pe cat de bine cauti pe google, pe atat de prost reusesti sa comunici cu cei din jurul tau. De la cum ai inceput postul tau, pana la final. Este foarte greu sa spui - EU SUNT DE PARERE CA sau PAREREA MEA ESTE CA... Nu-i asa CURSA?

Tu tocmai ii faci penibili, cu **** mica, leguma, fitosi si alte apelative pe cei care au SUV sau Tot Teren si merg cu ele in Bucuresti. Esti bun, foarte bun! Sa scuzi acele sute de mii de oameni care au luat asa masini ca si-au facut mofturile si, dupa parerea lor, sunt masinile care li se potrivesc.

Daca ma iau dupa impresia care mi-ai facut-o tu pe forum, de-a lungul timpului, banuiesc ca tu conduci un Caterpillar 789B. Asta asa, in stilul tau de a judeca oamenii... Iar daca mai continui cu jigniri si posturi aiurea in care iti exprimi parerea aruncand cu noroi in ceilalti, iti prelungim vacanta. Pe forum de data asta. Bahtalo!
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 21:49   #38
blak
Banned

Stage 5
 
blak's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 783
Default Re: De ce un 4x4?

Domnu cred ca iese din ecuatie varianta cu cat costa!
Comparatia a fost facuta de alt coleg de forum 1.6 vs SUV... am incercat sa explic ca nu poate compara....Crezi ca toata lumea cauta viteza? .....
Prefer un SUV.... Acum cu un V8 stau si dau la lopata .... pe vremea asta... fiecare masina este facuta pt aplicatiile sale. Un SUV este mult mai practic in orice situatie.

Hai sa ne luam toti tico ca e cel mai ieftin .. are demaraj ok si e masina.... merge si 150km/h si consuma putin si culmea E SI IEFTIN! De ce sa cumpar un Audi/Mercedes? BMW??? Bani aruncati.... TICO tata ... sau de ce nu logan????

Fiecare isi alege dupa mofturile sale si buzunarele sale... Multe persoane pe langa suv au si alte masini.

Last edited by blak; 04-01-08 at 21:54.
blak is offline   Reply With Quote
Old 08-01-08, 00:05   #39
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Parerea mea este:iti permiti iti cumperi si folosesti cu placere in primul rand ca iti place.Nu cred ca daca cineva isi ia GL sau Q7 si-a luat de fite cred ca si-a luat ca i-a placut, eu unul nu mi-am permis altceva 4x4 decat un aro 244 cu motor pe benzina Toyota si sant multumit la cat am dat de ce face.
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 08-01-08, 00:22   #40
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Pe bune de nu mi-as lua asa ceva! !

Dar nu-mi permit sa-i fac macar un plin!Si nu e o fita e un SUV,cred ca cel mai mare.BIG TOYS FOR BIG BOYS.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	suv de suv 1.jpg
Views:	223
Size:	248.5 KB
ID:	421065   Click image for larger version

Name:	SUV DE SUV.jpg
Views:	214
Size:	19.4 KB
ID:	421066  
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 10-01-08, 09:38   #41
SHOGUN-A8

Stage 5
 
SHOGUN-A8's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,889
Default Re: De ce un 4x4?

Axel, manu..ce ai pus tu acolo sunt adevarate caminoane si postul tau se potriveste cu faza spusa de Race despre oameni cu scula mica
On-topic..eu daca mi-as lua un 4x4 (si o sa-mi iau) as lua unul mai vechi si de preferinta neinmatriculat pentru ca stiu ca n-o sa-l folosesc prea des pe drum normal si ca o sa-l mai lovesc probabil. In restul timpului cred ca ne putem descurca oarecum si cu masinile mici cu tractiune fata/spate/integrala.
__________________

Anyway....Chernobyl....here i come...I love Chernobyl!!!
SHOGUN-A8 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-08, 11:40   #42
axxel4you

Stage 3
 
axxel4you's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 154
Default Re: De ce un 4x4?

Parerea mea este ca daca o sa ajungi sa-ti iei un 4x4 nu iti vor intra la apa anumite parti anatomice chiar daca vei deveni destul de incantat sa stai la inaltime si sa nu-ti faci griji la ce s-ar putea sa-ti rezerve vreo strada pe care nu o stii.Si in Bucuresti poti sa mori din cauza unui descreierat care se infige in tine cu masina cazul lui Teo Peter,mai sunt cazuri destule.
Si totusi cand pleci cu masina nu e indicat sa pui raul inainte dar totusi nu strica sa fii pregatit pentru orice.
Sper sa nu va suparati pe mine dar nu ma pot abtine...ca dupa iarna vine primavara si se vor topi ghetari ..poate e nevoie de ceva mai adecvat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Se topesc Ghetari.jpg
Views:	177
Size:	96.4 KB
ID:	422425  
axxel4you is offline   Reply With Quote
Old 12-01-08, 21:22   #43
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: De ce un 4x4?

insfarsit descatusat si ca sa fie treaba buna cu lumea iubitoare de S.U.V. am aici un mic cadou gasit tot aici pe undeva ! cred ca e suv dar seamana mai mult cu un van...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	normal_1805953865_c2ca60cc1a_b.jpg
Views:	198
Size:	137.3 KB
ID:	424558   Click image for larger version

Name:	normal_1805955383_606e7fa76f_b.jpg
Views:	233
Size:	127.8 KB
ID:	424559   Click image for larger version

Name:	normal_1805952731_1b8b275d8c_b.jpg
Views:	173
Size:	105.6 KB
ID:	424560  

Click image for larger version

Name:	normal_1805955829_9b9c4e1b07_b.jpg
Views:	203
Size:	153.2 KB
ID:	424561  

Last edited by lrazvani; 12-01-08 at 21:25.
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 12-01-08, 21:44   #44
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: De ce un 4x4?

RACE ai grija sa nu patesti si tu ca mine ! cu toate ca postul tau a fost umpic piperat , argumentele contradictorii sunt prea putine sa te contrazica la tot ce ai avut de zis ! interesanta treaba legata de aerodinamica la q7 !...tot mai tare observ ca se neaga sau ignora niste dezavantaje reale si cat se poate de vizibile ! cifrele mai ales ! sa adunam toate fluturasele de autovehicole de 70.000 de euro si atunci sa vedem cati aleg suv ! cu tot cu febra asta noua de suv din partea producatorilor de masini , suviurile sunt spulberate de gama larga si stufoasa de autoturisme !
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 18-01-08, 01:36   #45
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Sa nu cumva sa compari S500 cu ML500
Alternativa sedan pentru ML nu e S ci E.Conform mbusa.com (deoarece site-ul romanesc nu are informatii de genul asta),E550 are 485 cm,iar ML 479 cm.E550 cantareste 1762 kg,iar ML550 2175.O situatie destul de similara cu BMW,n-ai zice ?

Quote:
un RAV 4 de 1150 de kg
Baietii de la http://www.toyota.ro/cars/new_cars/r...cificatii.aspx zic ca RAV4 are in medie ~1550 kg si urca pana la 1640 kg...dar am uitat ca la tine nu conteaza 4-500 kg acolo

Quote:
Sa scuzi acele sute de mii de oameni care au luat asa masini ca si-au facut mofturile si, dupa parerea lor, sunt masinile care li se potrivesc
Dupa parerea lor,unii oameni cred ca e normal sa ***i capre.Asta inseamna ca ar trebui intelesi ?!

Eu chiar nu inteleg de ce te zbati atat sa contrazici un lucru care e evident pentru oricine,si anume ca PE SOSEA,unde nu ai nevoie de diferentiale blocabile (nu ca porcariile de X5 sau ML ar avea asa ceva),sasiu separat (idem) sau garda la sol mai mare,un SUV e mai prost decat un sedan ECHIVALENT (adica fara Cayenne turbo vs Lacetti 1.6).Mai ales ca faci asta folosind informatii false si usor de verificat.
Race is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -