29-09-09, 07:36
|
#751
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 669
Member of: [Opel] [DACIA]
|
Re: ACCIDENTE
DECI acei "copacei" chiar au rol...nu mai zi de radacini si etc e ca baba cu un "coi"!!!Daca o luam asa mai bine nu punem asfalt ca vezi doamne se poate uda de la ploaie!!
-protejeaza asfaltul de soare.
-protejeaza soferii de soare.
-limiteaza poluarea creata de masini (fonica, dar nu numai)
-stabilizarea solului de pe langa sosea.
-previn formarea troienelor pe sosea.
Dar sa revenim asta e Romania deci de fapt copacii aia sunt pusi de pe vremuri cand nu prea iti dadeai seama care e drumul...deci au pus copaci ca sa sti pe unde sa o iei!....deh acum sa va arat un articol!
Perdele forestiere de protectie pentru sosele si cai ferate
Programul de impadurire a laturilor unor drumuri nationale si cai ferate va incepe in acest an pentru realizarea perdelelor forestiere de protectie a cailor de comunicatie.
Programul prevede realizarea unor plantatii forestiere in special in Moldova, Dobrogea, Muntenia si Oltenia, regiuni in care caile de comunicatii sunt puternic afectate in urma ninsorilor abundente, a viscolelor, furtunilor de zapada sau a vantului puternic.
Pentru protejarea cailor ferate, se vor executa lucrari de infiintare si reabilitare a perdelelor forestiere in 5 judete (Bucuresti, Constanta, Craiova, Galati, Iasi).
Pentru drumurile nationale, lucrarile la perdelele forestiere vizeaza 35 de judete (Alba, Arad, Arges, Bacau, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras-Severin, Calarasi, Constanta, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Vaslui, Suceava, Vrancea, Maramures, Mehedinti, Neamt, Olt, Prahova, Teleorman, Satu-Mare, Salaj, Sibiu, Timis, Tulcea).
Perdelele forestiere se vor planta pe o lungime totala de 1.082 km, cu o suprafata de 3.458 hectare, din care, 870 km de drumuri nationale cu o suprafata de plantatii de 2.738 hectare si 212 km de cai ferate cu o suprafata de 720 hectare. Realizarea plantatiilor va incepe in 2006 si va dura pana in 2011 iar activitatea de ingrijire a vegetatiei se va extinde pana in 2014.
Programul prevede achizitionarea a 30 milioane bucati de puieti forestieri pentru realizarea plantatiilor. Jumatate dintre puieti trebuie sa fie specii de arbusti, astfel incat sa se poata realiza structuri verticale inchise care sa functioneze ca parazapezi biologice.
Restul de 15 milioane de puieti vor fi stejari din speciile pufos, brumariu sau rosu, salcami, etc., plantati in functie de conditiile din teren.
Costurile estimate pentru realizarea perdelelor forestiere de protectie a cailor de comunicatii se ridica la suma de 8,1 milioane euro. Aceste costuri includ realizarea studiilor de fezabilitate si a documentatiei tehnice specifice, exproprierile de terenuri, instalarea efectiva a vegetatiei si conducerea acesteia pana la starea de masiv.
Programul are in vedere atat infiintarea de noi perdele forestiere de protectie a cailor de comunicatii, cat si reabilitarea perdelelor care in prezent nu mai sunt functionale, se arata in comunicatul de presa al guvernului.
Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri modificarea Programului de infiintare a perdelelor forestiere de protectie a cailor de comunicatie impotriva inzapezirii, aprobat prin Hotararea de Guvern nr 994/2004.
Modificarile introduse de noul act normativ se refera la amplasamentele perdelelor forestiere de protectie care au fost stabilite conform propunerilor venite din partea Companiei Nationale a Cailor Ferate S.A. si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale.
APROPO IN ORICE CAZ ERA MULT MAI BINE DACA SE PUNEA BOSCHETI SAU CEVA MICUT...A-R FI OK DACA SE LASA COPACII SI SE PUNE "UNA BUCATA FIER PE MARGINEA DRUMULUI..!!"dar daca o luam asa a-r fi mai ok daca am face inca unr and de benzi pe sens in locul copacilor.
Apropo scuze de of-topic, in orice caz unde nu au fost taiati copaci au sczut accidentele cu morti pana la 60%
|
|
|
29-09-09, 09:51
|
#752
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: ACCIDENTE
Pentru o circulaţie normală avem nevoie de drumuri normale.
Copacii sunt doar un aspect, însă România are particularităţi care nu ne vor lăsa niciodată să conducem liniştiţi.
Drumurile au o trasă sinuoasă în mod nejustificat de enumărate ori,
majoritatea covârşitoare a şoselelor trec prin mijlocul fiecărei localităţi de pe traseu,
nu există centuri de ocolire decente în aproape niciun oraş din ţară, de sate ar fi utopic să ne mai întrebăm,
suprafeţele de rulare sunt în mare parte îmbătrânite, cu perioada de exploatare garantată depăşită în majoritatea cazurilor, şi în cel mai bun caz peticite, foarte rare fiind şoselele refăcute pe porţiuni mai mari,
câinii pe carosabil sunt mai mulţi decât oriunde(eu unul n-am reuşit să văd aşa mulţi pe stradă nicăieri, deşi sunt şi alte ţări unde mai vezi, mai ales vecini estici),
locurile de odihnă pe marginea drumurilor (benzinării, parcări etc) sunt aproape inexistente, ori sunt prost semnalizate, nu sunt o constantă (nu ştii că dacă ai trecut de ăsta mai găseşti altul în următorii 30 de km), sunt nesigure şi degradate,
sensurile de circulaţie nu sunt despărţite, parapeţii şi panourile antiorbire nu sunt uneori nici pe autostradă, darmite pe naţionale,
lăţimea drumurilor este la limita minimă de siguranţă, (asta şi la alţii o vezi, dar e un factor de risc),
reţeaua de drumuri în ansamblu este depăşită complet de traficul cu mult mai mare decât limitele maxime pentru care a fost ea calculată,
lucrările de amenajare sunt efectuate haotic şi deloc în spirit de protejare a participanţilor la trafic şi de prevenire a accidentelor (şanţuri de beton adânci de disapre maşina în ele, capete de pod plasate ucigaş în curbe, viaducte, stâlpi, pomi, scuaruri, toate nesemnalizate şi mult prea aproape de calea de rulare),
semnalizările rutiere sunt dezastruoase, şi aici includem atât marcajele rutiere de pe şosele, cât şi indicatoarele de orientare,dar mai ales semnele de cedează sau stop amplasate prost, defectuos, sau greu de văzut, cauză a multor accidente, niciodată însă oficial recunoscută, şi pot vorbi despre asta până mâine.
Dar nu, noi trebuie să cumpărăm mai multe radare, vitezomanii sunt vinovaţi.
Atât.
Doar ei sunt cei care provoacă accidentele.
Şi te mai întrebi de ce suntem ultimii din Europa la orice capitol. Trăiască Miliţia Română şi responsabilii cu administrarea drumurilor. I-aş condamna pe viaţă pentru genocid, că de asta se fac vinovaţi...
Last edited by aleks; 29-09-09 at 09:54.
|
|
|
29-09-09, 10:49
|
#753
|
Swift Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 557
Member of: [Suzuki]
|
Re: ACCIDENTE
as mai avea de adaugat la postul lui aleks :
....cu o masina mica,intr-o zi,in limite normale nu ai cum sa ajungi in capatul estic al tarii din vest,in conditiile in care e vorba de approx 1100 km,dar noi vrem turism!
....cu o masina incarcata,nu ai cum sa respecti un termen de livrare decent,dar noi vrem economie!
__________________
WARNING!!!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
29-09-09, 10:51
|
#754
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: ACCIDENTE
Corecte observaţii, dar vitezomanii sunt de vină şi pentru asta, desigur...
|
|
|
29-09-09, 11:45
|
#755
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
|
Re: ACCIDENTE
Nu pomii sunt vinovati pentru morti si raniti ! Pomii nu cresc in mijlocul soselei ! Daca mergi cu 90 -100 e cam greu sa sari de pe carosabil cu orice masina. M-am saturat sa vad baietei 'gica viteza malungica' care se plang mereu de starea drumurilor .(nu fac aluzie la nimeni) Da, asta e situatia, drumurile sunt de cacat, dar ai 2 optiuni daca tii la viata ta : adaptezi viteza starii drumurilor sau emigrezi! Eu unul m-am saturat de maniaci care ma depasesc si apoi forteaza sa intre in fata mea pentru ca risca sa fie facuti pilaf de un tir.
Stiti care e partea nasoala ? Mai mor si oameni nevinovati datorita pornirilor schumacher-iene.
__________________
Drifting with the wind..
|
|
|
29-09-09, 12:11
|
#756
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: ACCIDENTE
Quote:
Originally Posted by dreaq
Nu pomii sunt vinovati pentru morti si raniti ! Pomii nu cresc in mijlocul soselei ! Daca mergi cu 90 -100 e cam greu sa sari de pe carosabil cu orice masina. M-am saturat sa vad baietei 'gica viteza malungica' care se plang mereu de starea drumurilor .(nu fac aluzie la nimeni) Da, asta e situatia, drumurile sunt de cacat, dar ai 2 optiuni daca tii la viata ta : adaptezi viteza starii drumurilor sau emigrezi! Eu unul m-am saturat de maniaci care ma depasesc si apoi forteaza sa intre in fata mea pentru ca risca sa fie facuti pilaf de un tir.
Stiti care e partea nasoala ? Mai mor si oameni nevinovati datorita pornirilor schumacher-iene.
|
Ai citit postul meu de deasupra?
Dacă l-ai citit şi-ţi menţii părerea că viteza e principala cauză a accidentelor în România, eu nu mai am nimic de adăugat, pentru că e inutil, sincer...
|
|
|
29-09-09, 12:29
|
#757
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 669
Member of: [Opel] [DACIA]
|
Re: ACCIDENTE
 ...da aleks ai dreptate in multe randuri...dar mai bine "plantam" niste borduri prin orase..(dalea de juma de metru) sau mai luam o masina de politie echipata cu radare de ultima generatie dar inca mai gasesti ambulante din anii 90-00..si multe alte lucruri dar hai sa fim seriosi toti stim ca prietenu lu primaru are firma de asfaltat iar prietenu lu vice primaru are firma de ingrijit pomi si lista continua...  ...Nu avem ce face   ...DRUMURI BUNE!!!(asta am zis-o ironic..nu au cum sa fie bune  ) )
Si sa revenim la subiect...Un prieten a atins o masina de pe contrasens...intoindu-i usa si oglinda(rupta) el avea pe animalu de masina 4 proiectoare imense aprinse+faza lunga... Noroc ca a avut martori acel prieten ca altfel el pica de vina...  dar mai aiurea e ca ala te orbeste tu il "atingi" si deh iti da si tie amenda ca nu ai respectat nu stiu ce distanta(cum era sa respecte distanta omu daca nu a mai vazut in fata?:O:O:O  La noi e aiurea si legea!si oameni care fac legea!si oameni care au grija de lege!
|
|
|
29-09-09, 17:43
|
#758
|
Opel Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: ACCIDENTE
aleks, sunt si vitezomanii de vina. Nu vitezomanii care au cap si care stiu cum si pe unde sa conduca cu viteza, ci inconstientii dementi care se angajeaza in depasire intr-un loc cu 0 vizibilitate. De curand am intrat intr-o curba deloc periculoasa cu aproximativ 90km/h. Cand ajung la iesirea curbei, in fata mea la cateva zeci de metri un Sandero era in depasire cu peste 100km/h. M-am infipt in frana si am iesit cat am putut de pe drum, ca daca nu ala eram.
|
|
|
29-09-09, 18:06
|
#759
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: ACCIDENTE
Sigur, mulţi sunt factorii care provoacă accidentele, nu vitezomanii sunt însă factorul principal, ori autorităţile numai de ei se ocupă. Cât de orbi sa fie să nu vadă unde încep problemele traficului defapt???
Dar e mult mai simplu să dai cu amenzi în cel mai uşor de găsit factor: şoferul. Ai cu ce face statistici, ai cum te lăuda că te lupţi să diminuezi tu numărul accidentelor, când tu, autoritate, defapt doar scoţi pe gură ce-ar trebui să scoţi prin altă parte, dar deh, daca cu aia gândeşti, aia scoti pe gură. În loc să se gândească în ce mod să rezolve restul de probleme, mai degrabă cumpărăm radare de 'jde mii de euro bucata, că deh, atât suntem în stare...
|
|
|
29-09-09, 19:07
|
#760
|
 Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of: [Moderators]
|
Re: ACCIDENTE
Aveti totala dreptate!
Cate radare sau macar filtre de politie ati vazut la iesirea sau la intrarea unei curbe mai periculoase? nu mai vorbesc de trecerile la nivel cu calea ferata, unde garantat ati vazut si voi destula nesimtire din partea unora.
Garantat, politia ar pleca de acolo cu masina ticsita de permise auto.
Ei isi fac norma de amenzi pe sectoarele de drum proaspat reabilitate, unde romanul nu vrea sa sa invete minte niciodata.
__________________
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
|
|
|
29-09-09, 23:13
|
#761
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: ACCIDENTE
Inainte sa dam vina pe vitezomani (care nu sunt scutiti de vina), ar trebui sa vedem de ce in vest unde se marge mult mai tare ca la noi, de ce la nemti, singura tara fara limita de viteza, rata mortalitatii din accidente este mult mai mica??
Pentru ca sunt mai putini prosti pe sosele si pentru ca ei chiar au sosele si autostrazi gandite, incepand de la asfalt si continuand cu balustradele si stalpii gandite sa protejeze si sa diminueze pe cat posibil efectele unui accident.
Dar de-asta pretul/km este triplu la noi si vina este intodeauna data pe vitezomani, nu pe politicienii hoti si dezinteresati total, nu pe reporterii amatori cu comentarii explozive de 2 bani care de cele mai multe ori ocolesc obiectivitatea intentionat sau din prostia si prostul obicei de a prezenta stiri senzationale dar departe de obiectivitate si adevar.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution
BMW 535d(E60)- 2005
Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
|
|
|
30-09-09, 00:38
|
#762
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 803
|
Re: ACCIDENTE
Quote:
Originally Posted by Messerschmitt
DECI acei "copacei" chiar au rol...nu mai zi de radacini si etc e ca baba cu un "coi"!!!Daca o luam asa mai bine nu punem asfalt ca vezi doamne se poate uda de la ploaie!!
|
DA, si cel mai important dintre ele e sa faca pilaf orice sofer care, dintr-un motiv sau altul, (si intre noi fie vorba NU MA INTERESEAZA MOTIVUL), ajunge sa paraseasca suprafata de rulare (cert e ca nu si-a dorit acel lucru, si sper ca aici suntem de acord). Ideea e sa previi accidentele cu morti nu sa le favorizezi ! Ori cred ca e evident pentru oricine ca mentinerea copacilor acolo nu face decat sa sporeasca numarul victimelor. Ori cand evidenta iti arata acest lucru, trebuie sa fi cu adevarat tembel sa sustii ca copacii stau foarte bine acolo unde sunt, sau sa te opui taierii lor. Mai ales cand vezi ca mor atatia oameni nevinovati din pricina lor (ma refer in primul rand la pasageri, si apoi la soferi).
Quote:
-protejeaza asfaltul de soare.
|
Hai te rog, ne lasi cu tampeniile ? Ce, pe autostrada sunt copaci ? Sau ala nu e tot asfalt ?
Quote:
-protejeaza soferii de soare.
|
Prietene, nu stiu daca ai aflat, dar s-a inventat aerul conditionat =)) Deci scuza asta e penibila, nu mai suntem pe vremea lui ceasca. Iar daca te referi la orbirea datorata soarelui, s-a inventat parasolarul. In plus, eu stau si ma intreb, oare cum se descurca aia din afara care nu au copaci pe marginea drumului/autostrazii ?
Quote:
-limiteaza poluarea creata de masini (fonica, dar nu numai)
|
Da, ca nu cumva sa fie deranjati iepurii si alte animale de camp. Un motiv serios ai, totusi ?
Quote:
-stabilizarea solului de pe langa sosea.
|
Sa-l stabileze cu altceva. Sa puna boscheti in loc de copaci. Dar repet, sunt atatea drumuri (chiar si la noi), care nu au copaci pe margine si sunt cat se poate de "stabile" (de ex. la mine in galati "digul" care leaga orasul galati de braila)
Quote:
-previn formarea troienelor pe sosea.
|
Si te pomenesti ca nu exista nici o alta metoda de a preveni acest lucru in afara de plantarea de sequoia giganticus la 1 metru de sosea  Da chiar, in afara oare cum fac baietii aia ??
Quote:
Dar sa revenim asta e Romania deci de fapt copacii aia sunt pusi de pe vremuri cand nu prea iti dadeai seama care e drumul...deci au pus copaci ca sa sti pe unde sa o iei!....
|
Dar nu ma intereseaza pentru ce i-au pus, oricum atunci se circula mai mult cu caruta decat cu masina.
Quote:
Perdele forestiere de protectie pentru sosele si cai ferate
Programul de impadurire a laturilor unor drumuri nationale si cai ferate va incepe in acest an pentru realizarea perdelelor forestiere de protectie a cailor de comunicatie.
Programul prevede realizarea unor plantatii forestiere in special in Moldova, Dobrogea, Muntenia si Oltenia, regiuni in care caile de comunicatii sunt puternic afectate in urma ninsorilor abundente, a viscolelor, furtunilor de zapada sau a vantului puternic.
|
Aici e vorba de impadurirea zonelor laterale...asta nu inseamna ca nu va exista o distanta intre sosea si padurile respective.
Plus ca nu e vorba doar de copaci, ci si de arbusti, adica boscheti- care cel ami probabil vor fi situati la marginea padurii, adica inaintea copacilor.
Quote:
Programul prevede achizitionarea a 30 milioane bucati de puieti forestieri pentru realizarea plantatiilor. Jumatate dintre puieti trebuie sa fie specii de arbusti, astfel incat sa se poata realiza structuri verticale inchise care sa functioneze ca parazapezi biologice.
|
Quote:
Apropo scuze de of-topic, in orice caz unde nu au fost taiati copaci au sczut accidentele cu morti pana la 60%
|
LOL ?
Quote:
Originally Posted by dreaq
Nu pomii sunt vinovati pentru morti si raniti ! Pomii nu cresc in mijlocul soselei !
|
Nu, cresc pe marginea ei. Adica acolo unde ajung de obicei masinile scapate de sub control  Tu ce zici, spatiul ala n-ar trebui sa fie liber ? Sau preferi sa mori instant atunci cand ai o pana ? Sau cand iti derapeaza masina (s-au mai intamplat cazuri, de la polei, umezeala, chestii din astea), sau cand tragi de volan sa eviti un crater (sau un animal) de pe sosea ??
Quote:
Daca mergi cu 90 -100 e cam greu sa sari de pe carosabil cu orice masina.
|
E greu dar nu imposibil. Uite de exemplu aia care se intorceau de la discoteca au reusit ! Ca soferul era obosit, sau bause inainte (deh, cine nu bea cand merge la discoteca), putin ma intereseaza. In nici un caz nu merita sa moara. Sau chiar si daca prin absurd sa zicem ca merita, ailalti din masina cu siguranta nu meritau.
Oricum in ziua de azi nu mai merge nimeni cu 90-100, toti merg cu 110-120, altii mai mult, in functie de masina pe care o au (de ex. daca ai o masina mai "nervoasa", adica de peste 200 de cai, ii dai un 160 pe putin, mai ales daca te grabesti sa ajungi undeva) sau de "starea de spirit" (oamenii tind sa apese pedala atunci cand sunt suparati/stresati, nu prea le mai pasa de reguli sau ca se expun la pericole). Plus ca, tare as vrea sa te vad pe tine cum mergi cu 90-100 cand ai la indemana o masina de 300 de cai sau mai mult
PS: Daca mergi cu 90-100 e cam greu sa ajungi la destinatie in timp util !
Last edited by C63 AMG; 30-09-09 at 01:01.
|
|
|
30-09-09, 01:06
|
#763
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: ACCIDENTE
cred ca e cel mai lung post pe care l am citit de cand am cont pe 4tuning . subiectu....copacei
|
|
|
30-09-09, 01:12
|
#764
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 803
|
Re: ACCIDENTE
Vrei sa spui copacioi. Ca daca erau doar niste copacei, ma durea fix in fund de ei (ce rima am scos :P) Ideea e sa se rupa ei de masina, si NU masina de ei.
Si postul pare lung pentru ca am dat multe quote-uri, el de fapt e doar mediu
|
|
|
30-09-09, 09:53
|
#765
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 33
Member of: [Opel]
|
Re: ACCIDENTE
indiferent de cate posturi se pun despre copaci, ei tot acolo vor ramane...mult timp de acum in colo daca nu se vor lua masuri. eu una, personal nu sunt de acord cu scoaterea lor...dar daca se vor acoate,inseamna ca a-ti avut dreptate.si chiar daca nu mai suntem pe vremea lu ceasca...asta nu inseamna ca nu mai exista rolul lor. eu n-am avut probleme de genu si sper sa nu am...
Iar la faza cu parasolarul...tin sa-ti spun ca la mn n-are niciun efect...sunt mica si fara ochelari de soare....sunt ca si "oarba". asa ca...copacii au si + si - din mai multe aspecte( nu numai cu parasolarul).
|
|
|
|
|