eu m-am tot uitat la filmulete dinastea si culmea observ o chestie nasoala,desi au majoritatea cutii automate si abs,li se blocheaza rotile intr-o veselie
pana si cel mai prost sofer ar trebui sa stie ca daca se blocheaza rotile esti pa,iei piciorul de pe frana iei piciorul de pe acceleratie si o lasi in frana de motor,daca treapta de viteza e prea mica frana de motor nu ajuta cu nimic,treci intr-o treapta mai mare de viteza si tot mai controlezi masina cumva...
Majoritatea intra in panica nu stiu ce sa fac pun frana si o lasa daca se opreste bine daca nu poc trosc darama tot. Si la noi e la fel e instinct trb sa ai fractiunea aia de secunda sa gandesti la o miscare daca vezi ca frana nu ajuta!
__________________
Cine se trezeste de dimineata… doarme mai putin
da bre dar abs-u ala unde masa-n fund o fi? ca am avut ocazia sa vad cum lucreaza intr-o situatie de urgenta si chiar a functionat cu rezultate bune
adica unde lucrez,exista un drum de acces cu bariera,inainte de bariera cam 4-5 metri gheata,si venea ghiolbanu tare de pe drumul umed si s-a trezit ca vine totusi prea tare si bariera e inca jos(e un portar care ar trebui sa o deschida la timp cica...dar nu e si obligat sa o ridice inainte sa ajunga masina la ea) si asta venind tare a franat de unde era ud pe jos,a avut aderenta dar viteza prea mare l-a facut sa ajunga pe gheata si eu eram in dreapta barierei si ma uitam cum o sa rupa bou bariera,dar apoi am vazut rotile cum sacadeaza miscarea si s-a oprit la fix desi am vazut si moaca lui crispata ca o sa cotizeze din al 13-lea salariu la bariera pai la astia in america doar roti blocate vad,si asta la masini totusi care sunt dupa 95,si chipurile ar avea abs...
da bre dar abs-u ala unde masa-n fund o fi? ca am avut ocazia sa vad cum lucreaza intr-o situatie de urgenta si chiar a functionat cu rezultate bune
adica unde lucrez,exista un drum de acces cu bariera,inainte de bariera cam 4-5 metri gheata,si venea ghiolbanu tare de pe drumul umed si s-a trezit ca vine totusi prea tare si bariera e inca jos(e un portar care ar trebui sa o deschida la timp cica...dar nu e si obligat sa o ridice inainte sa ajunga masina la ea) si asta venind tare a franat de unde era ud pe jos,a avut aderenta dar viteza prea mare l-a facut sa ajunga pe gheata si eu eram in dreapta barierei si ma uitam cum o sa rupa bou bariera,dar apoi am vazut rotile cum sacadeaza miscarea si s-a oprit la fix desi am vazut si moaca lui crispata ca o sa cotizeze din al 13-lea salariu la bariera pai la astia in america doar roti blocate vad,si asta la masini totusi care sunt dupa 95,si chipurile ar avea abs...
abs-ul nu e facut sa lucreze la asa viteze mici. trebuie sa te gandesti ca in acele conditii e mult mai bine sa iti fie rotile blocate, pentru ca ori cum nu ai ajunge sa te opresti si daca ar intra abs-ul, asa macar rotile se implanta in zapada, mai prind ceva ce fac frecare. la cata aderenta pare sa aiba acel deal, daca ar intra abs-ul ar prinde o viteza masinile alea )
si pe langa asta, multe dintre ele sunt oprite si incep sa alunece .. cum sa mai intre abs-ul? sau merg in lateral.. aceeasi poveste. In astfel de conditii nu te poate salva nici un fel de sistem electronic. Daca tu vezi 100 de masini pleznite pe un deal te duci mai departe presupunand ca aia or fi la colindat .. ce sa le ceri?
Eu in schimb am o alta nelamurire.. cine plateste in astfel de cazuri? Cum? cum iti dai seama ca eu am alunecat in ala.. si ca celalalt m-a impins mai tare in el... eu poate abea am sters masina si a venit altul si s-a implantat in mine.. ultimul ghinionist care aluneca pe acolo plateste tot? )