Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 28-09-09, 11:54   #871
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

scurt...revin documentat...
la cutie se schimba uleiul la 5 ani
atata tine uleiul pe urma expira
eu am inlocuit uleiul cand am scimbat kitul de ambreaj.....
mai "tragic" este la cei cu cutii automate care trebuie sa schimbe si ceva filtre/site prin cutie....deci se "crapa"/desface cutia nu numai se scurge uleiul....


M.
__________________
ROVER MG Club Romania
Club Rover MG Romania - DIAGNOZA ELECTRONICA PENTRU POSESORII DE ROVER MG - CU TESTER ORIGINAL REPREZENTANTA T4 Testbook, si tot ce mai tine de rover/mg... rovermgclubro@gmail.com
Intalnirea Nationala Rover MG Club Romania 2018 - 08, 09, 10 iunie 2018 !!! - data limita inscriere 15 mai 2018 ! – locuri limitate
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 12:16   #872
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
scurt...revin documentat...
la cutie se schimba uleiul la 5 ani
atata tine uleiul pe urma expira
eu am inlocuit uleiul cand am scimbat kitul de ambreaj.....
mai "tragic" este la cei cu cutii automate care trebuie sa schimbe si ceva filtre/site prin cutie....deci se "crapa"/desface cutia nu numai se scurge uleiul....


M.
deci pana la urma ar trebui sa l schimb, masina are 9 ani si nu are carte service, deci nu stiu cand sau daca a mai fost schimbat.
cartea zice Texaco MTF 94 fiind uleiul recomandat pentru cutia manuala.am gasit dar numai "dincolo" , cei din tara de la reprezentantele land rover nici n au auzit de el sau de codul uleiului.. am sunat la cluj, mures, oradea, nu m au putut lamuri, erau in aer in legatura cu treaba asta.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 12:18   #873
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
deci pana la urma ar trebui sa l schimb, masina are 9 ani si nu are carte service, deci nu stiu cand sau daca a mai fost schimbat.
cartea zice Texaco MTF 94 fiind uleiul recomandat pentru cutia manuala.am gasit dar numai "dincolo" , cei din tara de la reprezentantele land rover nici n au auzit de el sau de codul uleiului.. am sunat la cluj, mures, oradea, nu m au putut lamuri, erau in aer in legatura cu treaba asta.
aici am atasat o poza cu uleiul in cauza. sus in dreapta se vede sigla land rover
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	STC9158.jpg
Views:	254
Size:	19.5 KB
ID:	1104750  
player1 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 12:19   #874
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

cauta la aral ceva echivalent.. eu aral am pus dar nu mai stiu ce....

mi se pare ca si mobil are ceva echivalenta...
M.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 12:26   #875
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
cauta la aral ceva echivalent.. eu aral am pus dar nu mai stiu ce....

mi se pare ca si mobil are ceva echivalenta...
M.
as cauta dar nu stiu caracteristicile uleiului.
pe forumuri mai povestec baietii
"MTF94 is indeed an equivalent to a 75w/80 which is why refilling with a 10w/40 oil will give you a slicker and lighter change. Change it every 50K is all you need to do. The MTF94 has a recommended change of 120K but from experience 50K of MTF94 in an gearbox is enough to give a heavy gearchange."
player1 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 12:29   #876
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

daca ai "rabdare" mai pe seara am sa revin....
cu tot ce trebuie....

stima,
M
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 28-09-09, 13:19   #877
scooby89

Stage 3
 
scooby89's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
daca ai "rabdare" mai pe seara am sa revin....
cu tot ce trebuie....

stima,
M
Te asteptam.... ca si pe mine m-ar interesa...
scooby89 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-09, 13:37   #878
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Lightbulb Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Fabricantul Rover /MG/Land Rover recomanda… MTF94 care in traducere inseamna:
Manual Transmission Fluid, adica ulei pentru cutii de viteze cu actionare manuala.
Licenta “MTF”, adica numele “MTF” este detinuta de Texaco si Castrol…..iar 94 este codul uleiului.
Sunt o gramada de alte firme care il denumesc altfel si bineinteles au si alt cod.
Trebuie sa fie full-sintetic si sa indeplineasca cel putin norma API GL-4.
La ora actual Castrol recomanda: Castrol SMX 75W90 cu aceleasi performante ca si Aral 75W90, ca si Mobil 75W-90

Eu de exemplu am folosit Aral 75W90 care este full-sintetic si are specificatii mai bune decat “originalul” MTF94.(mai exista si Aral 75W80 care este semisintetic care are o plaja de temperature de functionare ceva mai mici ca si cel full-sintetic)
Si ca orice ulei obisnuit (nu uleiuri pentru masini sport de concurs etc, acelea intra in alta clasa) durata de “functionare” este cam de 5 ani pentru cutia de viteze manuala. Cel mai bine il schimbati cind intrati in posesia masini, sau cand schimbati kitul de ambreaj.

Nu cred ca costurile sunt asa de mari daca se schimba la 5 ani uleiul la cutie…de exemplu la rover 75 intra 1,5 L, in raport cu ceva probleme la cutie.
Chestia cu marca masini pe bidonul de ulei este pur marketing...de exemplu la Ford (sunt si posesor de Ford) uleiul recomandat de Ford si pe care scrie FORD este muuult mai slab ca si Castrol sau Mobil obisnuit cu acelasi cod

Sper ca am fost de folos.
Am sa pun si ceva pdf-uri cu specificatii, dar au ramas acasa ..
M.

spec MTF94..
alea mai multe au ramas pe acasa ...dar am mai gasit ..
Attached Files
File Type: pdf mtf-94[1].pdf (81.2 KB, 249 views)
File Type: pdf SMX 75W90.pdf (30.2 KB, 178 views)

Last edited by marcellr; 29-09-09 at 13:45.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 08:20   #879
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
Fabricantul Rover /MG/Land Rover recomanda… MTF94 care in traducere inseamna:
Manual Transmission Fluid, adica ulei pentru cutii de viteze cu actionare manuala.
Licenta “MTF”, adica numele “MTF” este detinuta de Texaco si Castrol…..iar 94 este codul uleiului.
Sunt o gramada de alte firme care il denumesc altfel si bineinteles au si alt cod.
Trebuie sa fie full-sintetic si sa indeplineasca cel putin norma API GL-4.
La ora actual Castrol recomanda: Castrol SMX 75W90 cu aceleasi performante ca si Aral 75W90, ca si Mobil 75W-90

Eu de exemplu am folosit Aral 75W90 care este full-sintetic si are specificatii mai bune decat “originalul” MTF94.(mai exista si Aral 75W80 care este semisintetic care are o plaja de temperature de functionare ceva mai mici ca si cel full-sintetic)
Si ca orice ulei obisnuit (nu uleiuri pentru masini sport de concurs etc, acelea intra in alta clasa) durata de “functionare” este cam de 5 ani pentru cutia de viteze manuala. Cel mai bine il schimbati cind intrati in posesia masini, sau cand schimbati kitul de ambreaj.

Nu cred ca costurile sunt asa de mari daca se schimba la 5 ani uleiul la cutie…de exemplu la rover 75 intra 1,5 L, in raport cu ceva probleme la cutie.
Chestia cu marca masini pe bidonul de ulei este pur marketing...de exemplu la Ford (sunt si posesor de Ford) uleiul recomandat de Ford si pe care scrie FORD este muuult mai slab ca si Castrol sau Mobil obisnuit cu acelasi cod

Sper ca am fost de folos.
Am sa pun si ceva pdf-uri cu specificatii, dar au ramas acasa ..
M.

spec MTF94..
alea mai multe au ramas pe acasa ...dar am mai gasit ..
Marcellr, multumesc tare mult pentru raspuns si pentru efortul de a cauta toate datele. am lamurit un lucru.

numai ca acum a aparut o alta problema, deloc legata de asta cu uleiul: mi s a aprins in bord martorul de la baterie si sta aprins si dupa pornirea motorului.asta in seamna ca bateria nu se incarca in mers. am verificat si cu aparatul de masura si asa este, am pus bateria la incarcat sa stiu ca nu e de la baterie si am schimbat o cu alta dar tot aprins sta martorul.deci clar nu e de la baterie. acuma intrebarea mea este: sa fie de la periile alternatorului sau de unde poate fi?
astept un raspuns sa l confrunt cu parerile mele. intre timp ma documentez din workshop manual si o sa ma apuc de desfacut alternatorul.
multumesc
player1 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 08:37   #880
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

sal,
"efortul" a fost facut cu placere !
Cu alternatorul cred ca cea mai fregventa problema este cea de la diode de aceea nu incarca...dar pana nu il dai jos...

...spor la dat jos...
M.
..PS.1. sa pui intrebari si dincolo ...daca crestem indeajuns sa facem o intalnire nationala ok poate ne si cunoastem )
2. aveti dar o sa pun in semnatura linkul cu manualele.....

stima,
M
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 08:41   #881
BanditBora

Stage 3
 
BanditBora's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 85
Smile Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
Marcellr, multumesc tare mult pentru raspuns si pentru efortul de a cauta toate datele. am lamurit un lucru.

numai ca acum a aparut o alta problema, deloc legata de asta cu uleiul: mi s a aprins in bord martorul de la baterie si sta aprins si dupa pornirea motorului.asta in seamna ca bateria nu se incarca in mers. am verificat si cu aparatul de masura si asa este, am pus bateria la incarcat sa stiu ca nu e de la baterie si am schimbat o cu alta dar tot aprins sta martorul.deci clar nu e de la baterie. acuma intrebarea mea este: sa fie de la periile alternatorului sau de unde poate fi?
astept un raspuns sa l confrunt cu parerile mele. intre timp ma documentez din workshop manual si o sa ma apuc de desfacut alternatorul.
multumesc
Salut,

Aceeasi problema am avut-o si eu acum ceva timp. Mi se aprinsese martorul luminos de la baterie si nu o mai incarca. M-am apucat la fel sa o masor, sa o schimb cu una de pa alta masina pana cand mi-am dat seama ca mi se rupsese cureaua de la alternator si era trasa pe undeva pe dedesupt de nu am vazut-o de prima data de cand am ridicat capota. Am schimbat cureaua de la alternator si de atunci nu am mai avut nici o problema de acest gen.
BanditBora is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 12:00   #882
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
sal,
"efortul" a fost facut cu placere !
Cu alternatorul cred ca cea mai fregventa problema este cea de la diode de aceea nu incarca...dar pana nu il dai jos...

...spor la dat jos...
M.
..PS.1. sa pui intrebari si dincolo ...daca crestem indeajuns sa facem o intalnire nationala ok poate ne si cunoastem )
2. aveti dar o sa pun in semnatura linkul cu manualele.....

stima,
M
de ceva timp am inceput sa desfac la masina. incerc sa o desfac cumva pe calea mai putin complicata: adica sa nu dau jos bara,sa golesc sistemul de racire sa dau jos radiaturul si cureaua de distributie ca sa pot da jos alternatorul. am dat jos doar cover ul de la motor si am desfacut din surub tubul de la joja de ulei sa am acces la alternator. am desfacut toate piulitele am deconectat mufa si cablul ce merge la baterie am dat jos capacul din spate si apoi inca vreo 5 piulite. problema e ca nu se desface. nu stiu de ce mai sta prins si as vrea sa vad in ce stare sun carbunii sau periile.ma gandesc ca acolo trebuie sa fie.diodele unde se gasesc si cum le pot verifica?astept o sugetie

p.s o sa vin si dincolo dar in momentu asta sunt mai putin familiarizat cu forumul de acolo iar in legatura cu intalnire nationala, mi ar place sa ne cunosteam , sper sa pot ajunge si eu la una, acum nu stiu daca ma tine bateria pana la bucuresti
player1 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 12:49   #883
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

ca de obicei ma documentez cu alternatorul...si revin ...si cu bateria nu-i problema ca Bucurestiul e la vale fata de tine.....daca cad bobii si ajung pe la tine (bistrita..motiv de rude ..te anunt poate ne vedem)

M.

ps in manualul service nu este dat explicit alternatorul ?


..si acum te-am prins vreau si ceva poze la ce faci sa vedem si noi....
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 15:15   #884
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
ca de obicei ma documentez cu alternatorul...si revin ...si cu bateria nu-i problema ca Bucurestiul e la vale fata de tine.....daca cad bobii si ajung pe la tine (bistrita..motiv de rude ..te anunt poate ne vedem)

M.

ps in manualul service nu este dat explicit alternatorul ?


..si acum te-am prins vreau si ceva poze la ce faci sa vedem si noi....
in manualul service e dat foarte in detaliu pana in momentul in care dai jos alternatorul. de acolo incepe procedura inversa la fel in detaliu.(de demontarea periilor nu zice nimic)
am mai incercat sa dau jos periile alea, n am reusit decat sa l fac sa incarce din nou pentru vreo 10 minute (asta ma face sa cred ca diodele sunt in regula). capacul din spate ramane prins acolo si nu vreau sa l fortez. ma duc sa ma interesez la un magazin de piese de perii iar cand o sa le montez fac si niste poze. pe azi am terminat cred. multumesc , mi ar fi tare de folos un sfat de la tine. astept .
player1 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-09, 16:52   #885
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
in manualul service e dat foarte in detaliu pana in momentul in care dai jos alternatorul. de acolo incepe procedura inversa la fel in detaliu.(de demontarea periilor nu zice nimic)
am mai incercat sa dau jos periile alea, n am reusit decat sa l fac sa incarce din nou pentru vreo 10 minute (asta ma face sa cred ca diodele sunt in regula). capacul din spate ramane prins acolo si nu vreau sa l fortez. ma duc sa ma interesez la un magazin de piese de perii iar cand o sa le montez fac si niste poze. pe azi am terminat cred. multumesc , mi ar fi tare de folos un sfat de la tine. astept .
am fost la cateva magazine de piese. periile se pot cumpara doar cu releul de incarcare iar cel mai mic pret 390 lei. alternatorul cu totul 2000 de lei, oricum nu ma gandesc sa dau atatia bani, mai bine cumpar din dezmembrari. cea mai ieftina solutie ar fi sa inlocuiesc periile (carbunii) cu unii de la un motor de aspirator de exemplu, ajustati la polizor sau cu hatie abraziva. asta spun acuma cand inca nu am vazut cum arata periile sau cum se desface. poate stie cineva cum sa dau jos capacul cu periile din spate de la alternator fara sa dau altenatorul jos. precizez ca pentru a da alternatorul jos trebuie data jos masca, radiaturul golit , toate furtunurile desfacute din coliere, cureaua de accesorii data jos , si data jos de asemenea fulia de la pompa servodirectiei pt a avea acces la cele 3 suruburi in care este prins alternatorul si tare nu as vrea sa ajung pana acolo pentru niste perii.dar daca trebuie...
player1 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -