Tutorialu complet numai aici.
Incerc sa lamuresc "problema" de la Rover 75 cu ambreajul.
NU ESTE O PROBLEMA A MASINI, UN DEFECT, ESTE UN CONSUMABIL CA ORICARE ALTUL CARE SE SCHIMBA ATUNCI CAND SE UZEAZA !!!
(cand schimbam la Dacie sau alta masina discul, placa,rulmentul si pompa de apa la 60k ca asa se schimba nu mai ziceam atata ca este o problema...)(sigur si eu as vrea sa ma tina 4000k ..
)
Acum ca am spart mitul probemei ambreajului sa vedem ce si cum:
Am pus o poza din manualul service a Rover cu schema de principiu ansamblului ambreaj, si una cu piesele care il compun.
Avem o pompa (pompa ambreaj) care se afla fixata pe pedala - cilindrul master - cel care face presiune cu ajutorul apasarii pe pedala si actioneaza rulmentul din cutia de viteze care la randul lui este hidraulic - cilindrul slave - care imbraca acest rulment, si care la presiunea venita din pistonasul de la pedala impinge cu forta rulmentul pe "soarele" (acele petale de metal din interiorul placii de presiune) placii de presiune care la randul ei se cupleaza de discul de ambreaj+volanta care este actionata de motor.(cei care stiti puteti adauga ceva sau corecta daca am gresit, doresc sa incercam sa dam explicatii si la un nivel mai redus de cunostinte mecanice sa intelegem impreuna ce se intampla)
Cum a aparut mitul…cauza este datorita caderii fulgeratoare a ambreajului, acesta dand decat 1 sau 2 semne de mica oboseala care apar inaite cu cativa km (cam 2 km in Bucuresti) fata de caderea totala, fiind un ansamblu hydraulic merge bine pana la ultima suflare pentru ca priza se face cu o forta mare pana se duce si discul de ambreaj total daca se blocheaza unul din pistonase.
De aceea se crede ca este o problema pentru ca ramai acolo cu ea acolo unde sa stricat, dar cate masini “tari” ati vazut pe platforma…
De obicei se pierde lichidul din pistonasul master, se completeaza pana ne plictisim (a se citi pana avem bani de unul nou) si tragem de el pana se stica de tot.
In principiu se duc garniturile din pistonasul master si incepe sa se “roada” si axul facand acea pilitura pe care o gasiti in borcanas. Aceasta este foarte daunatoare pentruca infunda micile orificii ale pistonasului, iar daca trec ataca pistonasul slave. Daca pistonasul master nu functioneza corect acesta da “comenzi” eronate pistonasului slave si suprasolicita discul + placa de presiune, volanta.
O sa vedeti in pozele pe care le-am atasat diferentele intre cele noi si cele folosite.
DACA SE RESPECTA TERMENUL LA CARE TREBUIESC SCHIMBATE NUVETI AVEA PROBLEME !!!
(uleiul, filtrele le schimbati ? NU ?....atunci incercati sa inlocuiti si kitul de ambreaj la nr de km respectivi)
La diesel se spune ca tine 100.000 km – recomandare schimbatil la 75.000 km, daca mergeti in regim de taxi in oras la 60.000 km.
La benzina rog sa completati cei care stiu exact……..
IMPORTANT !!!
Daca cumparati din UK atentie cereti cilindru master pentru masini cu volanul pe partea stanga !!!
(LHD)
Indiferent de caz trebuie schimbat tot kitul, altfel aveti surpriza neplacuta sa va tina putin celelate componente care déjà sunt uzate, si o luati de la capat.
IMPORTANT !!!
Pistonasul slave care vine cu tot cu rulment nu trebuie lovit nu trebuie scapat pe jos….daca aveti nesansa aceasta trebuie altul, nu este obligatoriu sa se vada ceva pe el…..este subliniat si in manualul rover de doua ori.
(banuiesc ca are componente casante si care la socuri fac microfisuri…aici cine stie exact vreau completare)
Pretul …(toti sunt interesati)…pretul pe Ebay este in jur de 260 lire + transport care este de la 20 la 60 lire functie de vanzator (o spun din experienta) puneti la 5 lei lira (cam atata iese cu comisioane rata de schimb etc) si obtineti pretul real, pentru Ebay aveti nevoie de cont cu Feedback bun pentru a putea comanda, cont PAYPAL, cont in banca etc.
Cel mai bine iesiti daca cumparati tot kitul odata. Daca faceti cum am facut eu am luat intai disk+placa+rulment (pistonas slave) si pe urma pistonasul master mai adaugati 25 lire in plus
.......................... Timpul in care vin produsele sunt intre 5 si 10 zile lucratoare........................................ ............................
Daca doriti sa completati cu alte informatii pertinete strict despre acest subiect va asteptam.
M.
in loc de puncte mai scrie ceva dar aici nu putem scrie le gasiti dincolo