03-08-07, 10:16
|
#61
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
BMW Z4 M by AC Schnitzer
Inspirati de forma coupe-ului Z4 M si de motorul fostului M3 de sub capota, cei de la AC Schnitzer si-au zis ca se poate si mai mult. publicat pe 3 August 2007
Kitul, denumit Profile, impresioneaza in primul rand din punct de vedere estetic, caroseria vopsita in doua culori atragand atentia asupra elementelor de caroserie cum ar fi capota cu prize de aer, jantele de 20 de inch sau pragurile robuste. Spatele a fost cel mai modificat, designerii plasand pe capota un eleron frumos integrat, si patru tevi de esapament cu o alta forma, incastrate la extremele difuzorului de aer.
Si motorul cu 6 cilindri in linie a fost luat in vizor, puterea acestuia fiind marita de la 343 CP la 350 CP/8.000 rpm, prin inlocuirea filtrului de aer cu unul sport si prin modificarea electronicii. Nu e deloc o crestere impresionanta, dar cei de la AC Schnitzer promit ca se va resimti la capitolul dinamica, cu atat mai mult cu cat a fost schimbat si raportul final de transmisie. La asta se adauga sistemul Short Shift, care permite schimbarea mai rapida a treptelor.
Interiorul a primit scaune sport, pedalier din aluminiu si alte elemente de tuning din oferta AC Schnitzer.
Si inca ceva. AC Schnitzer a scos limitarea electronica a vitezei maxime. Nu au spus insa cam la ce viteza poate ajunge masina.
__________________
Sa fi Om e o Intamplare, sa fi Domn e un Lucru Mare ! ! !
|
|
|
03-08-07, 10:22
|
#62
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
BMW Seria 7 a implinit 30 de ani
Acum 30 de ani BMW lansa prima generatie a unui model care avea sa devina unul dintre cele mai apreciate in clasa de lux.
Primul Seria 7 a debutat in 1977 si, din punct de vedere al designului si platformei tehnice, imprumuta multe elemente de la Seria 6, dar venea si cu modificari pentru ca gabaritul mai mare sa nu influenteze negativ tinuta de drum.
Inca de la lansare au fost oferite trei versiuni:
BMW 728, cu motor de 2,8 litri (170 CP) – Pret: 29.300 marci.
BMW 730, cu motor de 3 litri (184 CP) – Pret: 33.600 marci.
BMW 733i, cu motor cu injectie, de 3,2 litri (197 CP) – Pret: 38.600 marci.
In functie de versiune, Seria 7 era echipata cu directie asistata in functie de viteza, volan reglabil, scaune ajustabile pe inaltime, oglinzi electrice, inchidere centralizata etc. Modelul 730 dispunea chiar de sistemul Check/Control care verifica nivelul uleiului din motor, nivelul lichidului de frana, al lichidului de racire si al lichidului de spalare a parbrizului, precum si daca luminile stopurilor functionau.
Pe lista optionalelor se regaseau: trasmisie automata, trapa, sistem de spalare a farurilor, aer conditionat, geamuri electrice si chiar scaune spate ajustabile electric. Pentru cei care preferau o echipare mai sportiva exista in oferta diferential cu alunecare limitata, jante de aliaj si volan imbracat in piele.
Masina a avut un succes impresionant inca de la data lansarii, astfel incat uzina abia facea fata cererii. In anul lansarii, 1977, aproape 20.000 de exemplare au fost produse, iar in primul an complet de productie, au fost comercializate peste 35.000 de Seria 7.
Din 1978, BMW a inceput sa ofere sistemul ABS pentru Seria 7, impreuna cu alte elemente de confort cum ar fi: scaune incalzite, computer de bord, cruise control, aer conditionat automat si kit pentru instalarea unui telefon.
In anul 1979, BMW a prevazut motoarele cu sistem de injectie si a aparut in oferta modelul 735i, motorul de 3,5 litri si 218 CP fiind preluat de la 635CSi.
In anul urmator a debutat 745i, cu motor de 3,2 litri turbo, cu 6 cilindri si 252 CP, cuplat la o transmisie automata cu 3 trepte.
Fara sa dezvaluie oficial (la acea vreme), BMW a produs si modelul 725i (150 CP), special pentru autoritatile publice, ale caror masini trebuiau sa aiba motoare cu capacitatea cilindrica de maxim 2,5 litri. In total, 921 de exemplare 725i au fost produse pana in 1986.
In 1982, Seria 7 a primit un facelift estetic, iar modelul 745i avea acum 3,4 litri capacitate si o cutie automata cu 4 trepte.
Pe piata din Africa de Sud a aparut, in 1984, cea mai puternica versiune a Seriei 7. Aceasta, denumita tot 745i, dispunea de motorul cu 4 supape pe cilindru al lui BMW M1, puterea disponibila fiind de 290 CP. Se putea opta pentru o cutie manuala cu 5 trepte sau una automata cu 4 trepte. Testele din acea vreme au aratat ca aceasta versiune era doar cu putin mai lenta decat BMW M5, care avea avantajul a 300 kg in minus. Doar 192 de exemplare din aceasta serie au fost produse.
La inceputul anilor ’80, BMW a reusit, cu ajutorul unui institut de cercetare din Germania, sa converteasca modelele 735i si 745i pentru a functiona si cu hidrogen lichid.
|
|
|
03-08-07, 10:46
|
#63
|
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,913
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Stiri
ma, dacia-wrc asta parca incepe sa faca si ceva de folos :P
|
|
|
03-08-07, 11:11
|
#64
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
apoi daca cu masina umblu mai putin.... :P
in fiecare zi primesc articole pe mess si astea mi s`au parut interesante
|
|
|
06-08-07, 10:10
|
#65
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
SSC Ultimate Aero TT vrea recordul lui Veyron
Americanii de la Shelby Supercars au anuntat ca, la sfarsitul acestei luni, vor incerca sa depaseasca recordul mondial pentru o masina de serie si implicit sa il detroneze pe Bugatti Veyron cu cei 407 km/h ai sai. publicat pe 6 August 2007
Cei de la SSC vor face testul pe o portiune de autostrada ce va fi inchisa traficului, aflata in apropiere de Washington. Oficiali de la Cartea Recordurilor vor fi prezenti la test pentru a valida rezultatul. Procedura cere ca masina sa parcurga traseului in ambele sensuri, in mai putin de 60 de minute, viteza maxima finala fiind calculata ca medie a vitezelor maxime la cele doua treceri.
Acum ceva timp, pe parcursul unor teste ale sistemului de transmisie, SSC Ultimate Aero TT a ajuns la viteza de 388,49 km/h, cu pedala de acceleratie la 71% din cursa.
SSC Ultime Aero TT dispunde de un motor V8 de 6,3 litri, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care produce 1.183 CP/6.950 rpm si 1.481 Nm/6.150 rpm. Masina atinge 60 mph (96 km/h) in 2,78 secunde, iar viteza maxima ramane sa fie stabilita la acest test.
|
|
|
06-08-07, 10:11
|
#66
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Seat intra cu TDI-ul in WTCC
Dupa cateva luni de teste, inginerii Seat sunt pregatiti sa intre in competitii cu modelul Leon TDI. Debutul va fi in urmatoarea cursa din WTCC (World Touring Car Championship). publicat pe 6 August 2007
Leon TDI este primul model turbodiesel care intra intr-o competitie FIA, spaniolii vrand sa linieze doua masini alimentate cu motorina la startul cursei de la Anderstorp. Propulsorul are o cilindree de 2 litri si este derivat din cel care motorizeaza modelul de serie Leon FR si Skoda Octavia RS.
Cele doua masini TDI vor fi pilotate de Jordi Gene si Yvan Muller, ceilalti trei piloti concurand pe modelul normal. Inginerul sef de la Seat Sport, Benoit Bagur, afirma ca s-a pastrat blocul motor de serie si o serie de alte componente, dar s-au facut si multe modificari, cum ar fi schimbarea turbinei si a transmisiei.
Inginerii asteapta sa vada cum se va comporta masina in conditii de cursa, avand in vedere ca dispune de un cuplu mai mare, dar si de 35 de kg in plus, motorul TDI fiind mai greu. Testele au aratat totusi ca masina poate obtine timpi asemanatori cu cei ai versiunii pe benzina. Yvan Muller spune ca masina este mai lenta pe viraje, solicita mai mult pneurile, dar este mai rapida in linie dreapta.
La nivelul caracteristicilor tehnice, motorul TDI de curse prezinta diferente notabile fata de cel de serie. Puterea a crescut la 280 CP/4.000 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 450Nm/2.500 rpm.
|
|
|
06-08-07, 10:13
|
#67
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Record: 15.520 km cu un consum mediu de 4,5 l/100 km
Reusita ii apartine lui Gerhard Plattner, a carui profesie se poate spune ca e stabilirea recordurilor. publicat pe 6 August 2007
Gerhard Plattner, care are la activ foarte multe recorduri de condus economic si nu numai, a primit de la Skoda suma de 1.000 de euro (suma in care trebuia sa se incadreze pentru costul motorinei) si o masina Skoda Roomster 1,4 TDI (80 CP), apoi a pornit in turul Europei, simuland practic o excursie cu familia. Pentru asta, alaturi de el, in masina, au stat trei manechine cu greutatea medie a unei femei si a doi copii.
Plattner a parcurs la volanul masinii 15.520 km prin 35 de tari(inclusiv Romania) si a reusit un consum mediu de 4,5 litri/100 km, in conditiile in care a rulat cu o viteza medie de 78 km/h. Mai mult, a cheltuit doar 752 de euro pentru combustibil, din cei 1.000 euro pe care ii avea la dispozitie.
cam multisor, cu fabia acuma 2 ani o scos consum de 2,8% si motorul era de 1.2
acuma cu motor de 1.4 si diesel scoate dublu...
putea mere mai incet, face economie mai mare
|
|
|
06-08-07, 10:14
|
#68
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
“Edition 10” - Model aniversar de la Mercedes
Germanii aniverseaza cei 10 ani de productie a uzinei din Tuscaloosa, Alabama. publicat pe 6 August 2007
Uzina din Tuscaloosa si-a inceput activitatea acum 10 ani, aici fiind produse SUV-urile constructorului german. Investitia uriasa a celor de la Mercedes, cam un miliard de dolari pana in prezent, a generat circa 4.000 de locuri de munca si a contribuit serios la cresterea economica a statului Alabama.
Productia a debutat in 1997, uzina fiind prima care a produs automobile Mercedes in afara Germaniei. Aici sunt fabricate modelele M-Klasse, R-Klasse si GL-Klasse, capacitatea de productie fiind in prezent de 160.000 de masini pe an.
Pentru a marca cei 10 ani de productie pentru M-Klasse (si prima generatie a SUV-ului M a fost produsa tot la Tuscaloosa), Mercedes a lansat o editie speciala “Edition 10” care cuprinde elemente de identificare exterioare si mai multe echipamente: jante de 20 inch standard, faruri cu bi-xenon, stopuri cu fond negru, tapiterie de piele bicolora, pedalier din otel.
Masina va putea fi comandata de clienti din aceasta toamna.
|
|
|
06-08-07, 10:15
|
#69
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Toyota a reusit sa castige o cursa cu o masina cu propulsie hibrida
Niponii spun ca este prima data cand o masina cu propulsie hibrida castiga o cursa. publicat pe 6 August 2007
Modelul care a reusit sa termine pe primul loc cursa de 24 de ore de la Tokashi este o Supra HV-R si nu este prima masina cu propulsie hibrida inscrisa de niponi in competitii. Anul trecut cei de la Toyota au terminat aceeasi cursa pe locul 17, cu un Lexus GS450h.
Modelul Supra GT a primit trei motoare electrice, pe langa propulsorul conventional de 4.480 cmc care dezvolta 480 CP/6.800 rpm. Doua din cele trei motoare electrice au fost integrate in rotile fata, puterea lor combinata fiind de 10 Kw. Un motor de 150 Kw a fost plasat pe puntea spate. Cele trei propulsoare electrice folosesc energia produsa la decelerarile rapide si la franarea puternica de la viteze mari.
|
|
|
06-08-07, 10:17
|
#70
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
A murit Florian Pittis.
Moartea artistului, lucid si curajos pina in ultimele clipe, a stirnit un val de tristete care a cuprins de la muzicieni pina la colegi de radio si de teatru, incluzindu-l si pe presedintele Basescu.
|
|
|
07-08-07, 15:32
|
#71
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 834
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [RENAULT]
|
Re: Stiri
odihneasca-se in pace!
|
|
|
12-08-07, 00:15
|
#72
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro
Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost „o cacealma“. Anuntul oficial spunea ca, în termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra în productia de serie „un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro“.
Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva în jur de 7.000 de euro. Dupa ce proiectul XC90 a prins viata, in 2004, Schweitzer a dat o explicatie pentru pretul mai mare al Loganului. El a spus ca
s-a început cu o versiune mai bine echipata, asa cum se face la orice lansare, si in timp vor aparea versiuni mai ieftine. Pentru cei cu venituri reduse, Renault propunea Solenza, aflata in plafonul de 5.000 de euro. Între timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit si mai mult
Louis Schweitzer, „parintele Loganului“, a detinut, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. In volumul cu tenta autobiografica „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, lansat anul acesta, el spune ca ideea Loganului i-a venit dupa o vizita în Rusia, efectuata în 1998, unde a vazut „un hangar imens plin cu masini Lada, construite dupa o tehnologie Fiat a anilor ’60“. Schweitzer a expus aceasta idee colaboratorilor, însa acestia au respins categoric viziunea sefului. El nu a tinut seama de parerea inginerilor si a demarat proiectul XC90
Într-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, într-adevar, maximum 5.000 de euro, asa cum promisesera francezii la privatizarea Daciei, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost
„o cacealma“.
Venirea companiei Renault la Dacia, petrecuta în 1999, a fost salutata aproape unanim de opinia publica româneasca. Iar anuntul oficial facut atunci de presedintele-director general al Renault, Louis Schweitzer, conform caruia în termen de cinci ani de la privatizarea Daciei va intra în productia de serie „un automobil de familie complet nou, care va costa maximum 5.000 de euro“, i-a extaziat pe multi dintre automobilistii români. Conform unui volum autobiografic scris de însusi parintele Loganului, Louis Schweitzer, proiectul XC90, asa cum era denumit, codificat, proiectul Dacia Logan, a fost un lung sir de minciuni.
În iarna acestui an a iesit de sub tipare cartea „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, scrisa de catre Louis Schweitzer, cel supranumit „parintele Loganului“. Acesta detinuse, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. Din cele scrise în volumul respectiv reiese ca nu s-a pus nici o clipa problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. De asemenea, construirea unei masini „complet noi“ n-a figurat în planurile lui Renault nici macar ca stadiu de intentie. Intelegem din autobiografie ca lui Schweitzer îi era limpede, înca din 1999, ca Logan va costa mai mult de 5.000 de euro si ca nu va fi o masina complet noua, ci una însailata din subansambluri si piese deja existente, înglobate în alte modele de vehicule ale grupului Renault.
|
|
|
13-08-07, 11:47
|
#73
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Primul Renault Clio Break!
Renault a pregatit versiunea break a lui Clio sperand sa atraga o parte din clientii lui Peugeot 207 SW. publicat pe 13 August 2007
Primele doua generatii ale modelului Clio nu au avut o versiune break, dar iata ca Renault considera ca e momentul sa atace si acest segment cu versiunea Estate a lui Clio 3. Masina va fi prezentata la Frankfurt, iar Renault a dat deocamdata foarte putine informatii despre Clio Estate.
Francezii au anuntat ca modelul are o lungime de 4,2 metri, iar capacitatea portbagajului este de 439 de litri. Este de asteptat ca gama de propulsoare sa fie aceeasi de la versiunea hatchback.
Din fotografii se poate observa ca masina va putea fi comandata cu un pavilion panoramic, de dimensiuni apreciabile.
Intentia francezilor de a avea in gama un break de clasa mica a fost evidentiata de conceptul Clio Grand Tour, prezentat in primavara la Salonul Auto de la Geneva.
|
|
|
17-08-07, 11:43
|
#74
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
16.000 km in 49 de zile intr-un Aston Martin
Doi britanici au intrat in Cartea Recordurilor dupa ce au parcurs traseul Tokyo – Londra pe noua retea de drumuri Asian Highways. publicat pe 17 August 2007
Richard Meredith si Phil Colley au parcurs traseul de 16.000 de kilometri in 49 de zile pe Asian Highways, intr-un Aston Martin V8 Vantage, scopul calatoriei fiind unul caritabil. Cei doi britanici au vrut sa atraga atentia asupra importantei sigurantei rutiere si au strans bani in numele UNICEF pentru a sustine programele de educatie rutiera pentru copii din China.
Masina cu care cei doi au reusit sa parcurga traseul este un Aston Martin V8 Vantage de serie, dar care beneficiaza de garda la sol mai mare si de un scut de protectie a motorului. Mai mult, inainte de a parcurge cei 16.000 de kilometri, masina avea deja la bord aproximativ 160.000 de kilometri, parcursi in cadrul unui test anterior de fiabilitate.
Conform statisticilor, in cele 49 de zile cat a durat calatoria, circa 150.000 de oameni au murit in intreaga lume din cauza accidentelor rutiere, dintre care aproximativ 25.000 de copii.
|
|
|
29-08-07, 10:59
|
#75
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Stiri
Volvo va oferi un sistem care poate opri automat masina
Suedezii au pus la punct un sistem mai sofisticat decat cel pe care il au in prezent pe modelul S80. publicat pe 29 August 2007
Cei de la Volvo afirma ca mai multe studii facute la nivel global arata o pondere de o treime a accidentelor cu impact din spate din totalul accidentelor raportate si, in peste 50% din cazuri, soferul nu franeaza deloc. Suedezii au pus la punct un sistem care atentioneaza soferul cand distanta dintre masina acestuia si cea din fata scade rapid si, daca soferul nu reactioneaza, franele sunt actionate automat.
Collision Warning with Auto Brake
Sistemul se foloseste de un radar cu raza de actiune de 150 de metri si de o camera video, a carei raza este de 55 de metri. Radarul si camera functioneaza in paralel. Cand distanta dintre masini scade prea repede, informatiile venite de la radar si camera video sunt analizate si, daca soferul nu actioneaza deloc franele, este atentionat prin semnal sonor si vizual, franele fiind si ele pretensionate automat, pentru a avea randament cat mai bun in momentul franarii. Daca distanta ajunge sa scada si mai mult, sistemul actioneaza automat franele. Scopul nu este neaparat evitarea completa a contactului, ci obtinerea unei viteze de impact cat mai reduse, pentru a scadea riscul unui accident grav.
Pentru a putea fi adaptat mai multor stiluri de condus, sistemul poate fi ajustat pe trei niveluri de sensibilitate]
Adaptive Cruise Control
Pe langa acest sistem suedezii mai ofera, ca si alte marci premium, sistemul Cruise Control care permite pastrarea unei anumite distante fata de masina din fata. Soferul trebuie doar sa seteze tempomatul in intervalul 30km/h – 200 km/h si sa reglze intervalul de timp fata de masina care ruleaza in fata (cinci setari posibile, intre o secunda si 2,6 secunde). In acest fel masina accelereaza sau decelereaza singura, in functie de variatia vitezei masinii din fata, in asa fel incat distanta sa ramana constanta
Vestea mai putin buna este ca, pentru a functiona eficient, sistemul CWAB (Collision Warning with Auto Brake) are nevoie de cat mai multe semne de marcare a benzilor. De asemenea, in conditii meteo dificile (drumuri cu zapada, lumina insuficienta, ceata etc), sistemul are toate sansele sa nu poata fi folosit.
|
|
|
|
|