Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Drift Section - Sideways Action

Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-11-09, 10:23   #1
Razvan_MFV

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
Default Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Salut
Am facut topicul asta, poate mai impartasim din cunostintele noastre, poate mai capatam raspunsuri la intrebari.
Parerea mea ar fi sa discutam mai mult despre E30 pt ca este populara la noi si in acelasi timp nu prea se gasesc kit-uri bolt on cum se gasesc pt japoneze.
Eu o sa incep sa spun ce stiu eu ca trebuie modificat si in acelasi timp o sa spun si ce nu stiu..poate ne mai spun din secrete si cei mai cu experienta (calin, traian, hai, kns etc)

-usurarea masinii - se poate face
-suspensia schimbata cu una reglabila se poate face
-bucsi performante sunt
-rollcage, strut bar, sway bar sunt
-negativare pe fatza - se poate face
-scaune, volan rotund (si nu mic) etc..interior - n-ar fi probleme la nici o masina
-diferential - Slava Domnului la E30 - parerea mea - sudat, mai ieftin si mai bun
-frana de mana hidraulica
-ambreiaj performant gasim
-rezervor gasim
-motor, admisie, evacuare
- cu directia mi se pare mie mai complicat

*de ex. daca punem caseta de e36 pe e30 sigur e benefic
pt ca ai mai putine ture la volan, dar mareste si unghiul de bracare al rotilor? (probabil ca nu, poate ne lamureste cineva mai competent)
*poate cineva face unghiul de bracare mai mare la E30?
- un filmulet interesant in legatura cu unghiul de bracare (incepand de la secunda 59 se vede modificarea)
http://touge.magnify.net/video/The-Ballad-of-Driftworks

* este nevoie de distantiere la toate rotile? avand in vedere ca la toate japonezele populare la drifting, ecartamentul este mult mai mare decat la e30.
*distantierele pe fatza ingreuneaza directia?
*este bine sa mergem cu slick-uri moi (aderente) pe fatza?

Vis-a-vis de ecartament, la mai toate japonezele cel fatza este ceva mai mare iar la bmw cel spate este sensibil mai mare.
De ce n-as putea sa spun..poate pt ca sasiul are tendinta supraviratoare mai mare in cazul nemtoaicelor??...

Astept alte intrebari, completari, raspunsuri..

Stiu ca mai este un topic cu subiect similar dar aici as vrea sa discutam si detalii tehnice daca este posibil, acolo se spune doar ce ar trebui facut, nu si cum..poate reusim de aici incolo sa spunem si cum am facut diverse modificari.
merci

Last edited by Razvan_MFV; 03-11-09 at 10:32.
Razvan_MFV is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 11:29   #2
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

-usurarea masinii - goala toata , scoti portbagajul , tai oala de la roata de rezerva , te dai fara capota , policarbonat in loc de geam de sticla , etc
-suspensia schimbata intarit amortizorare (aprox 400 lei) + arcuri cu drop de 60 taiate o spira => drop cam de 80
-bucsi se poate sa ramana cele stock daca sunt inlocuite cu altele noi
-rollcage, strut bar, sway bar gasesti cine sa faca.de ex in timisoara rollbar in 6 puncte + bari intre telescoape e 400 euro (facut super bine)
-negativare pe fatza - se poate face
-scaune, volan rotund (si nu mic) etc..interior - orice scaun cu priza laterala buna
-diferential - Slava Domnului la E30 - parerea mea - sudat, mai ieftin si mai bun
-frana de mana merge si cea normala
-ambreiaj performant gasim
-rezervor pui de trabant si mergi cu el pe jumate plin sau sudezi un antival

Quick & Cheap
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 12:33   #3
Razvan_MFV

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

se pot taia si arcurile spate?
si atunci cum mai stau in suportul ala pe care intra ele?
Razvan_MFV is offline   Reply With Quote
Old 13-11-09, 02:28   #4
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Salut
Eu mi-am pus caseta de directie de e36,pe e30
Pe langa turele de volan castigate,stiam ca o sa castigi si unghi de bracare

deci am pus casetele una langa alta si pareau identice...
Habar n-am,sunt la inceput,nu stiu cu ce se mananca
INSA
din cate am inteles,unghiul ar fi mai mare,cu caseta de e36 .... = win :P



poate sa-mi spuna si mie cineva ce e negativarea pe fatza?
__________________
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 13-11-09, 08:11   #5
Razvan_MFV

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Quote:
Originally Posted by EvLSant0S View Post
Salut




poate sa-mi spuna si mie cineva ce e negativarea pe fatza?
abica inclinarea rotilor, partea de sus a rotii vine mai in interior..nu stiu cum sa explic mai bine..tu ai intrebat serios sau la misto?

Ar fi tare sa mareasca unghiul de bracare caseta de e36..s-ar putea sa fie adevarat..eu am intrebat pt ca, cu ochiul liber parca se vede ca bracheaza mai mult roata decand am pus caseta asta..
bafta cu masina
Razvan_MFV is offline   Reply With Quote
Old 16-11-09, 15:30   #6
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

chiar vbeam serios,habar nu am ce inseamna negativizare pe fatza...
dar vreau sa stiu
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 17-11-09, 11:20   #7
Razvan_MFV

Stage 3
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

In poza atasata rotile sunt negativate in pozitia -5 (linia verde)
In felul asta fatza e mai stabila in viraje si eviti sbvirarea.
Negativare cred ca e un termen `popular`, probabil corect ar fi unghi de cadere.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	-.jpg
Views:	372
Size:	29.5 KB
ID:	1179380  
Razvan_MFV is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 01:13   #8
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

in legatura cu caseta aia de e36, nush ce sa zic, dar sigur stiu ca caseta de z3 are unghiul mai mare, dar si mai putine ture de volan...
plus, ca unghiul mai mare se obtine si altfel, nu numai inlocuind caseta, ci modificand capetele ce intra in caseta....
__________________
got smoke, will travel
bakal is offline   Reply With Quote
Old 18-01-10, 19:46   #9
road_runner

Stage 5
 
road_runner's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 889
Member of:
[Speed Daemons]
[VW]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

in primul rand va salut si pot spune ca topicul pare foarte interesant!
cum este cu frana de mana hidraulica? unde se poate gasi? cum stiu ca e cea mai potrivita pt e30?
__________________
''M3 drivers have no friends'' - Jeremy Clarkson





road_runner is offline   Reply With Quote
Old 18-01-10, 21:14   #10
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

La frana de mana hidraulica nu e pt un model anume.Sunt universale.

Daca vrei pot sa iti rezolv de la K-Sport cu blocaj pt parcare la 220 lire sau WilWood la 200 euro.Pm pt detalii
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 19-01-10, 10:25   #11
Razvan_DOI

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 431
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

frana de mana hidraulica si mai ieftina gasiti aici..trimit in Romania fara probleme, am cumparat de mai multe ori de la ei.
http://www.driftworks.com/catalog/pr...r-upright.html
Razvan_DOI is offline   Reply With Quote
Old 19-01-10, 10:38   #12
Razvan_DOI

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 431
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Quote:
Originally Posted by catalanu View Post
-usurarea masinii - goala toata , scoti portbagajul , tai oala de la roata de rezerva , te dai fara capota , policarbonat in loc de geam de sticla , etc
-suspensia schimbata intarit amortizorare (aprox 400 lei) + arcuri cu drop de 60 taiate o spira => drop cam de 80
-bucsi se poate sa ramana cele stock daca sunt inlocuite cu altele noi
-rollcage, strut bar, sway bar gasesti cine sa faca.de ex in timisoara rollbar in 6 puncte + bari intre telescoape e 400 euro (facut super bine)
-negativare pe fatza - se poate face
-scaune, volan rotund (si nu mic) etc..interior - orice scaun cu priza laterala buna
-diferential - Slava Domnului la E30 - parerea mea - sudat, mai ieftin si mai bun
-frana de mana merge si cea normala
-ambreiaj performant gasim
-rezervor pui de trabant si mergi cu el pe jumate plin sau sudezi un antival

Quick & Cheap
-amortizoarele intarite n-o sa lucreze niciodata ca alea dedicate
-cele stock daca sunt noi sunt ok, dar numai pana la un anumit nivel; depinde cat de profi vrei sa-ti faci masina
-rollcage-ul ala facut super bine o sa fie semnificativ mai greu decat cel facut de profesionisti din materiale speciale (cum af fi Cr-Mo, depinde de buget) si nu mai vb de rezistenta la impact; si daca la punctul 1 vorbim de usurarea masinii, nu vrem sa o usuram si apoi sa incepem sa punem la loc greutatea cu rollcage-uri de fier si scaune stock.
-orice scaun cu priza laterala buna - e bun tot la fel, pana la un nivel, cele ieftine sunt f grele iar la cele stock nu poti folosi centura in 3-4-5 puncte pe care ar fi indicat s-o folosesti.
-frana de mana - nu merge si cea normala, trebuie hidraulica (daca vrei mai mult decat cercuri) te costa 200 cu tot cu montaj (in bucuresti)
-rez de trabant pe jumatate plin nu e o solutie, daca-l desfaci si stii cum sa-i faci antival (f imp la drift) din materiale care sa nu corodeze de la benzina e ok.
bafta, nu tot ce zboara se mananca

Last edited by Razvan_DOI; 19-01-10 at 10:43.
Razvan_DOI is offline   Reply With Quote
Old 20-01-10, 21:36   #13
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Quote:
Originally Posted by Razvan_DOI View Post
-amortizoarele intarite n-o sa lucreze niciodata ca alea dedicate
-cele stock daca sunt noi sunt ok, dar numai pana la un anumit nivel; depinde cat de profi vrei sa-ti faci masina
-rollcage-ul ala facut super bine o sa fie semnificativ mai greu decat cel facut de profesionisti din materiale speciale (cum af fi Cr-Mo, depinde de buget) si nu mai vb de rezistenta la impact; si daca la punctul 1 vorbim de usurarea masinii, nu vrem sa o usuram si apoi sa incepem sa punem la loc greutatea cu rollcage-uri de fier si scaune stock.
-orice scaun cu priza laterala buna - e bun tot la fel, pana la un nivel, cele ieftine sunt f grele iar la cele stock nu poti folosi centura in 3-4-5 puncte pe care ar fi indicat s-o folosesti.
-frana de mana - nu merge si cea normala, trebuie hidraulica (daca vrei mai mult decat cercuri) te costa 200 cu tot cu montaj (in bucuresti)
-rez de trabant pe jumatate plin nu e o solutie, daca-l desfaci si stii cum sa-i faci antival (f imp la drift) din materiale care sa nu corodeze de la benzina e ok.
bafta, nu tot ce zboara se mananca
Aici vormbim de masini de drift de buget cu care poti face mult mai mult de cat un simplu cerc.Amortzoarele intarite lucreaza foarte bine.Si la VTM sunt destui care folosesc.Vorbesc din propria experienta,nu din auzite.Daca doresti da vezi te invit la mine sa imi vezi suspensia de rezerva care este intarita.La baza banalele amortizoare de Dacia Nova.
Roll-cage-ul intradevar este mai greu , dar nu toti isi permit sa dea 1000-1500 euro pe unul usor.Cat despre rezistenta credema ca este foarte rezistent.Daca vrei poti sa vi sa vezi vreo 4 golfuri de rally si un e30 si ai sa iti schimbi parerea.
Un scaun ieftin (cum am eu de ex de la JOM , stiu ca e chinezarie) nu cred ca are mai mult de 10 kg.Nu l-am cantarit.Permite centuri in 4 puncte.De asemenea nu stiu cati sunt dispusi sa dea 300-800 euro pe un scaun cu 2-3 kg mai usor.
Foarte multi folosesc cea normala si este f buna.Normal ca una hidraulica e ceea ce trebe.Aici iti dau dreptate.
Iar cu rezervorul depinde cum vrei.Solutia antival e cea profesionala , cel de trabant sau chiar o canistra de 15l e mai tramp asa.
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 13:25   #14
Razvan_DOI

Stage 5
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 431
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

VTM nu are nici o legatura cu drift-ul, de fapt e fix invers, acolo `cauti` aderenta tot timpul iar la drift esti depunctat daca reiei aderenta.
Si solutiile prezentate de tine sunt bine de stiut pt inceput..acum fiecare isi face masina in functie de ce vrea..
Razvan_DOI is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 13:42   #15
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: Discutii tehnice-modificarea masinii pt drift-E30 si nu numai

Quote:
Originally Posted by Razvan_DOI View Post
VTM nu are nici o legatura cu drift-ul, de fapt e fix invers, acolo `cauti` aderenta tot timpul iar la drift esti depunctat daca reiei aderenta.
aderenta la drift e cheia unei evolutii bune, de aceea se cauta cat mai multa aderenta, nu invers...
bakal is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -