In primul rând fiind alt motor îţi va trebui o testare la RAR, la Bucureşti, care te va costa atât de mult încât îţi vei lua şi maşina cu motorul mare, inclusă în banii ăia. Dacă totuşi te interesezi la R.A.R despre procedeu (la Cluj îi găseşti la telefonul: 0266/266.494), şi eşti hotărât să faci transplantul, nu uita să obţii de la vânzător o factură valabilă.
Am ataşat şi cererea pe care trebuie să o depui la RAR.
Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate. In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricărei reprezentanţe RAR sau la adresa
www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator vehicul;
- cerere activitate RAR
- carte de identitate vehicul;
- adeverinta din partea atelierului autorizat care a efectuat inlocuirea motorului.
Atenţie la încăun aspect!!! => Conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina
cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.
În altă ordine de idei:
Guvernul german a decis triplarea fondurilor destinate acordarii de prime de casare, care se vor ridica la cinci miliarde euro, fata de 1,5 miliarde euro, cat fusese prevazut initial, scrie AFP.
Masura vine ca urmare a cererii ridicate pentru acest program si pana la doua milioane de persoane ar putea beneficia de aceasta, fata de 600.000, cat fusese estimat initial.
Prima de casare face parte din masurile adoptate de Berlin pentru sustinerea economiei, afectata de criza economica globala. Cuantumul primei de casare va ramane identic, de 2.500 de euro, pentru fiecare proprietar care vrea sa renunte la un automobil vechi de cel putin noua ani.
In contextul acordarii de prime de casare, vanzarile Dacia Logan in Germania au crescut de sase ori in februarie, iar modelul a capatat pe aceasta piata statutul de "simbol ironic al crizei".
Unele consecinte ale masurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunta la masinile lor mai vechi de noua ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi noi, care raman scumpe chiar si cu bonusul de 2.500 de euro, si se orienteaza catre Loganul de 7.500 de euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de lista al masinii.