Taxa pe poluare auto va rămâne nemodificată pe tot parcursul anului 2009. Sigur? Aş întreba eu.
Urmare a declaraţiilor de săptămâna aceasta făcute de Ministrul român al Mediului, Nicolae Nemirschi, în care acesta opta pentru taxarea anuală a motocicletelor şi înlocuirea actualei ordonanţe de urgenţă a cabinetului Boc în ceea ce priveşte taxa auto cu un impozit anual (toate până la sfârşitul lui 2009), secretarul de stat în acelaşi minister, Dan Cârlan, a afirmat că taxa pe poluare auto nu va fi schimbată în acest an.
În schimb, Ministerul Mediului va urma să propună o nouă formulă în ceea ce priveşte taxarea maşinilor, cu aplicare din 2010.
"Vom propune în guvern o nouă formulă privind taxarea maşinilor, care să fie trecută prin parlament conform procedurilor, iar aplicarea ei va începe din 2010", a spus Cârlan cu prilejul participării la conferinţa „Mediafax talks about auto industry”
O altă taxă?... se pot întreba mulţi dintre voi şi, ştiţi ce, chiar sunteţi îndreptăţiţi să puneţi astfel de întrebări.
Decizia este motivată prin modalitatea clasică: “Vom căuta să respectăm toate priorităţile pentru ca noua formulă să fie echitabilă. Vom încerca să o aplicăm fără să facem vreo discriminare”, a precizat Cârlan. Parcă toţi au zis aşa ceva la timpul lor.
Declaraţia a fost smulsă în contextul în care Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a cerut menţinerea taxei pe poluare auto pe tot parcursul anului 2009. Conform APIA, impozitul anual pe care Ministerul Mediului vrea să-l introducă, în locul taxei, nu este o soluţie.
"Dacă avem o taxă, trebuie să spunem că ea va fi valabilă tot anul 2009. Această taxă rămâne valabilă şi este cea pe care o cunoaşteţi. Anunţarea unei posibile modificări ale acesteia nu are cum să aibă efecte pozitive", a spus vicepreşedintele Asociaţiei Brent Valmar cu ocazia evenimentului organizat periodic de Mediafax.
La rândul său, directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, este de părere că piaţa auto românească riscă să cadă vertiginos dacă accesul la credite nu va fi uşurat, ceea ce ar putea duce la eşecul Programului Rabla, recent lansat.
„Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească, din cauza taxării la credite. Dacă nu vrem să asistăm la moartea pieţei auto, trebuie deblocată rapid această situaţie (...) Există riscul ca targetul de 60.000 de unităţi să nu fie realizat. Ne dezavantajează sistemul de distribuire, pentru că avem deja 3.000 de comenzi prin acest program (cota Dacia este de 1.731 în cadrul programului - n.r.). Trebuie să-l facem mai accesibil, şi pentru leasing, pentru că dificultatea în a obţine credite este foarte mare”, a explicat Fourmont.
|