După confecționarea șabloanelor am coborat la garaj și le-am poziționat pe panou, după care am trasat conturul.
Se observă că surubul din partea de jos este folosit ca reper
Indiferent ca tai 1-2 mm mai sus nu conteaza, totul e ca cea de-a doua gaură a aerotermei să fie data acolo unde īi este locul.
Am profitat de faptul că motorul este jos și poate fi rotit cum vreau eu, pentru a verifica anumite chestii legate de punerea la punct a distribuției. Se pare că este o problemă cu care multi dintre noi s-a lovit (si nu numai noi, și cei de afara).
Am avut un G 1 diesel și acolo treburile erau clare, punerea la punct facāndu-se după niste repere unice existente pe volantă și fulii. Se pare că la G3 inginerii au facut rabat de la rigurozitatea germana și au creat mai multe semne, incurcāndu-ne. Despre ce e vorba:
1. Pe volanta sunt 2 semne, respectiv 0 si o taietura I. Imaginile din manual sunt confuze. Si colegii de pe vortex au dezbatut aceasta problemă, și se pare ca după multe discuții problema s-a elucidat. Problema a fost tranșată pe pagina web a lui Dan J Reed
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed...belt/index.htm
Deci pe volanta, semnul de pe cutie va trebui sa corespundă cu notația ) și nu cu taietura existenta care marchează 6 grade inainte de PMS. Dacă nu se ține cont de acest lucru, masina va porni, dar nu va trage la capacitatea motorului.
Notația I 6 grade inaintea PMS
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed...Picture056.jpg
Imaginea cu pozitionarea corectă
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed...-belt/fig2.jpg
Pozitionarea corectă pe motorul meu
Am montat carcasa din plastic și fulia de la distribuție. Se observă ca semnul de pe fulie se află īn dreptul săgeții
Ok, arborele este rezolvat. Urmeaza delcoul. Acesta este actionat de un ax, cu o fulie identică celei de la axul cu came. De aici apare confuzia, deoarece acea fulie este marcata cu binecunoscutele semne O și T dar si cu un punct. Alinierea distribuției se face dupa acel punct. Problema apare in momentul in care vrem sa facem un reglaj corect. Cu motorul pe pozitie e mai dificil, de aici apar o serie de mici diferente in reglaj (datorita unghiului idin care privesti) compensate de faptul ca acel ECU corecteaza orice abatere situata intre 0 si 6 grade, fara ca motorul sa simta ceva. In manual este explicat ca semnul de pe fulia arborelui trebuie sa se suprapuna, privind perpendicular pe motor cu punctul de pe fulia axului ce antreneaza delcoul (si pompa de ulei, totodata).
Acum mai bine de 2 ani am facut niste poze motorului mexican cu distributia montata. Cu acea ocazie am surprins si notat pozitia semnelor O și T de pe fulia de antrenare a axului delcoului si corespondenta cu tablita de fixare a carcasei din plastic
Și acum o imagine cu reperele existente pe motorul meu. Se pare ca acestea corespund
Bun. Aceste lucru inseamna ca am determinat pozitia axului delcoului, și implicit pozitia rotorului. Pentru ca distributia sa fie la punct, corpul delcoului trebuie rotit astfel incīt semnul imaginar de pe mijlocul rotorului să fie aliniat cu semnul de pe corpul delcoului. Si aici, din nou, trebuie privit din unghiul cel mai bun, exacte deasupra delcoului.
Dupa acest reglaj, corpul delcoului se blocheaza cu piesa special conceputa.De strīnge cu un surub cap 13.
Postez in continuare cateva imagine luate de pe vwvortex spre exemplificare
Semnificatia semnelor de pe volant
Alinierea semnelor de pe fulii
Cam gre din aceasta pozitie
Rotorul si corpul delcoului, schematic, alinierea semnelor
Pozitia O T pe fulia axului cu came