Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Masina mea Volkswagen

Reply
 
Thread Tools
Old 03-03-09, 20:32   #1
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Vento - 1.8, Jetta 3

Am achizitionat masina in anul 2004, fiind a doua masina in familie dupa un golfulet 1 care timp de 10 ani m-a slujit cum a putut el mai bine. Trecerea la alta masina a fost o necesitate, urmare a cresterii numarului de membri ai familiei. Optiunea pentru acest tip a fost a mea dupa ce am pus in balanta Passatul, Vento si Audi, masini in jur de 4200 e, bani la dispozitie. Masina a ales-o sotia in urma catorva vizionari, fiind profund impresionata de volumul portbagajului (lucru de care nu se poate desparti).
Sincer si eu am fost atras de aspectul clean al masinii, lucru apreciat pe afara (vezi vwvortex).
Este echipata cu motorul de 1,8 ABS, 90 cai, varianta de echipare CL. Mai bine spus a fost CL, apoi GL si acum cu multe elemente de GTI-Edition.
Timp de 2 ani nu am facut absolut nicio interventie pe masina. Si acum, dupa 4 ani, tehnic masina e ok. Am inlocuit capacul de delcou si rotorul.
Pana in 2006 am studiat si cautat pe net totul despre aceasta masina. Ma interesau in principal schemele electrice si imbunatatirile ce pot fi aduse.
In 2006 am hotarat ca trebuie si ca pot face de unul singur ca masina sa fie echipata cu cat mai multe din sistemele pe care constructorul le-a prevazut. Am umarit ca look-ul masinii sa ramana acelasi, nu am intervenit cu elemente de tuning ce nu-si aveau rostul, facute pe ici pe colo. Am achizitionat cu destul de mare greutate pleoape de faruri Kamei, si, intrucat lampile spate erau innegrite cu spray, am cumparat tot setul din SUA pentru o suma modica. Calitatea materialului este superioara celor Made in Germany.
Am cumparat inca o masina de la care am luat instalatia pentru geamuri electrice (fata si spate), oglinzile electrice si incalzite, volanul reglabil si scaunele cu 2 reglaje si suport lombar.In anul 2007 masina a fost revopsita total, inlocuit aripi si capota spate. Cu aceasta ocazie am montat pe masina urmatoarele:
- faruri cu reglaj electric
- geamuri electrice
- oglinzi electrice
- parasolare cu oglinda luminata
- lampi de citit pentru pasagerii spate
- lampi semnalizare la deschiderea portierelor
- lampa ceata spate pe care ulterior am dublat-o
- stopuri Hecho in Mexico
- pleoape far Kamei
- telescoape capota INXX
- manete deschidere usi cromate si pindoors Volksburg Edition
Pentru ca am varsat de cateva ori cafeaua datorita formei consolei centrale, am cumparat din SUA suportul de pahare.
Intre timp, pe masina a fost montata alarma cu pager si am pus leduri albastre la LCD-uri. In ton cu afisajul respectiv, planificand sa schimb iluminarea tuturor butoanelor din verde in albastru, i-am pus si un mp3 Panasonic, o scula relativ modesta.
Bun, ce elemente se mai pot adauga masinii? Lista ar fi aceasta:
1. ABS
2. Airbag-uri
3. Climatronic
4. Tempomat (cruise control)
5. MFA
6. Scaune incalzite
7. Sistem sonorizare Bose
8. Jante aliaj originale
Dupa sute de ore de analiza, studiu si traduceri de pe vwvotex am luat hotararea de a ma apuca de MFA si cruise control.
Partea mai grea acum incepe. Geamurile si oglinzile sunt piece of cake fata de ce ma astepta.
Pentru fiecare DIY am facut o lista cu materialele de care aveam nevoie. Desi am inceput cu MFA-ul provocarea instalarii tempomatului a fost mai puternica, avand in vedere ca piesele necesare acestuia nu se gaseau decat in State, pe cand cele pt. MFA erau de gasit si in tara. Am dat anunturi pe vortex, insa nu gaseam decat elemente separate, la diferiti vanzatori. In fine, am cumparat si ceva piese separat, gandidu-ma ca daca continui asa voi ajunge la sapa de lemn. Piesele nu sunt scumpe, insa tansportul si comisionul W.U. amplifica considerabil pretul; e chiar un paradox, o piesa din plastic care la noi zace aruncata intr-un schrot acolo e f.scumpa, in timp ce un electromotor sau compresor de ac este 25$ respectiv 40$.
In fine, am gasit un tip super, supercomunicare si seriozitate maxima. Toate piesele au venit intr-un colet, inclusiv siguranta care prinde pedala de acceleratie. Costul tuturor pieselor in jur de 150$.
MFA-ul este un mic computer de bord cu functii de ceas, kilometri parcursi, viteza medie, consum mediu, temperatura ulei, temperatura exterioara, functiile sunt memorate pentru ziua respectiva si pentru toata perioada de la care a fost resetat. Desi au fost voci care mi-au spus ca nu se poate pune pe 1,8, dupa ceva studiu am realizat ca se poate si am pus acest proiect in practica.
Pentru imbunatatirea aspectului exterior am montat o bentita de VR6, element destul de rar la noi si am achizitionat bandourile ce se prind pe aripi, protectii din plastic pentru oalele spate, pragurile originale din plastic pe care inca nu le-am montat si portbagj THULE 404. Niste elemente de VR6 vin sa pacaleasca un pic pasionatii de liniute (pe care eu nu le agreez).
Anul trecut am investit un pic in piese originale, care vin sa intregeasca aspectul masinii si cresterea confortului: Scaune Recaro GTI-Edition cu striatii albastre si jante BBS 15. Deoarece nu-mi place sa tot schimb cauciucurile pe jante vara si iarna, am mai luat un set BBS identic cu primul.
Dat fiind cusatura scaunelor am decis sa refac mansoanele de la schimbator si frana de mana si sa fie cusute cu ata albastra. Urmeaza sa imbrac in piele volanul cusatura fiind, de asemenea, cu ata albastra.
Pentru a pastra aspectul original al masinii mi-am pus in minte sa montez radiocasetofonul original 4x20W cu cd changer (downgrade!!!).Am vrut gamma IV fiindca se va potrivi cu panoul de la climatronic; cu alpha nu prea da bine (are afisajul scurt). Dupa instalarea MFA-ului am zis ca masina merita mai mult, cu elemente de la versiunile scumpe gen GTI-Edition sau Jubileum (aici e cam greu). Am hotarat ca iluminarea elementelor de comanda sa ramana pe verde si mp3-ul arata ca naiba:butoane rosii, afisaj albastru (mergea mai bine pe Golf4 sau Passat). De aceea, avand in vedere cele de mai sus am cautat timp de vreo 3-4 luni cass-ul original (oricum eu stau mai mult pe radio). Am ramas surprins de fidelitatea acestuia. Desi pornisem initial pe Bose, trebuia sa iau tot sistemul (Cass+amplif+boxe care sunt pe 2 ohmi) cam 150$, transportul s-ar fi ridicat pe la 100$, ceea ce nu prea imi convenea. Aveam nevoie de acesti bani pentru partea legata de AC din cadrul climatronicului, asa ca m-am multumit cu 4X20W care par reali.
Dupa cateva luni bune de cautari am gasit si instalatia electrica pentru scaune si schimbator de Edition.
Zilele acestea am montat duzele incalzite si insonorizare pentru cutia de apa si pregatesc deschiderea portbagajului din interiorul masinii. Daca vremea va fi calda voi instala instalatia pentru scaunele incalzite.
Ca proiect de viitor ramane instalarea climatronicului, in acest sens demarand actiunea de achizitionare a pieselor.


Urmeaza scaune incalzite si climatronic. Pentru climatronic, ca de altfel si pentru MFA, tempomat, scaune incalzite am deschis DIY pe un alt forum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IL-30-RAL.jpg
Views:	1868
Size:	236.8 KB
ID:	816399   Click image for larger version

Name:	P1020504.JPG
Views:	1378
Size:	1.08 MB
ID:	816400   Click image for larger version

Name:	bord2.JPG
Views:	1711
Size:	734.7 KB
ID:	816401  

Click image for larger version

Name:	cupholder.JPG
Views:	1086
Size:	462.3 KB
ID:	816402   Click image for larger version

Name:	pindoor.jpg
Views:	2013
Size:	110.7 KB
ID:	816403   Click image for larger version

Name:	SN850030.JPG
Views:	1393
Size:	2.18 MB
ID:	816404  

Click image for larger version

Name:	SN851976.JPG
Views:	1469
Size:	2.95 MB
ID:	816405   Click image for larger version

Name:	embleme wolfsburg edition.JPG
Views:	1247
Size:	1.96 MB
ID:	816407   Click image for larger version

Name:	P1050268.JPG
Views:	1575
Size:	1.97 MB
ID:	816408  

Click image for larger version

Name:	SN852060.JPG
Views:	1343
Size:	3.21 MB
ID:	816411   Click image for larger version

Name:	SN852369.JPG
Views:	1406
Size:	2.97 MB
ID:	816412   Click image for larger version

Name:	SN852374.JPG
Views:	1383
Size:	2.93 MB
ID:	816413  

Click image for larger version

Name:	Thule 404.JPG
Views:	870
Size:	367.7 KB
ID:	816414   Click image for larger version

Name:	intalnire vw 6.jpg
Views:	1416
Size:	148.9 KB
ID:	816415   Click image for larger version

Name:	100_1031.JPG
Views:	1202
Size:	521.2 KB
ID:	816416  

Click image for larger version

Name:	SN851425.JPG
Views:	1314
Size:	2.00 MB
ID:	816418   Click image for larger version

Name:	SN851426.JPG
Views:	1312
Size:	2.03 MB
ID:	816420   Click image for larger version

Name:	fire scaune 2.jpg
Views:	928
Size:	205.4 KB
ID:	816422  

Click image for larger version

Name:	jom inxx.jpg
Views:	1069
Size:	100.0 KB
ID:	816435   Click image for larger version

Name:	SN850029.JPG
Views:	1511
Size:	61.2 KB
ID:	816436   Click image for larger version

Name:	SN852640.JPG
Views:	1011
Size:	2.91 MB
ID:	816437  

Click image for larger version

Name:	SN852629.JPG
Views:	2044
Size:	2.77 MB
ID:	816438   Click image for larger version

Name:	SN852461.JPG
Views:	1416
Size:	2.93 MB
ID:	816439   Click image for larger version

Name:	buton portbagaj.jpg
Views:	926
Size:	8.2 KB
ID:	816440  

Click image for larger version

Name:	duze incalzite.jpg
Views:	1234
Size:	154.3 KB
ID:	816441   Click image for larger version

Name:	IMG_0016 (2).JPG
Views:	957
Size:	93.7 KB
ID:	816442  
Attached Images
File Type: jpg IMG_0021.JPG (26.7 KB, 196 views)
__________________
Mazda3 Skyactive Revolution
Peugeot 206 X-Design, 1.4 hdi
Ford Ecosport

Last edited by paul_ral; 04-03-09 at 22:07.
paul_ral is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 21:04   #2
taz21

Stage 5
 
taz21's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 351
Default Re: Vento/Jetta III

Multa munca si pasiune. Tine-o tot asa Paul.

PS> Un singur lucru nu-mi place: emblemele de VR6
Bafta
taz21 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 21:22   #3
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

Stiu, e o chestie discutabila. Din pacate nu le mai pot da jos.
paul_ral is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 07:01   #4
Gti_Turbo

Stage 5
 
Gti_Turbo's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 746
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

Felicitari pentru tot ce ai realizat la acest vento ! Este cel mai tare vw iar in topul preferintelor mele este pe locul 1 ! Totul clean , impecabil , si f multe optiuni ! Ai mai putea sa-i pui semnalizari laterale fumurii pe aripi si o toba originala gti sau vr6 cu 2 iesiri ! Iti urez spor pentru modificarile ce vor urma ! PS : Cand o rezolvam cu AC-ul meu ? ! Numai bine Paul !
__________________
2013 Audi a3 2.0 16v tdi daily car / renault 5 gt turbo weekend car

Last edited by Gti_Turbo; 04-03-09 at 07:05.
Gti_Turbo is offline   Reply With Quote
Old 06-03-09, 22:14   #5
ast3riCS

Stage 5
 
ast3riCS's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 678
Member of:
[BMW]
Default Re: Vento/Jetta III

Salut paul, am si eu cateva nelamuriri, poti sa`mi dai id`ul tau de mess sa vorbim? (daca se poate)
ast3riCS is offline   Reply With Quote
Old 07-03-09, 11:42   #6
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

ai pm
paul_ral is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 00:43   #7
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Vento/Jetta III

felicitari pt unul din cele mai curate vento din RO.
keep up the good work
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 07:37   #8
eddycdk
Skoda Driver


Stage 5
 
eddycdk's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,508
Member of:
[Colectionar Machete]
[SKODA]
[4Tuning International]
Default Re: Vento/Jetta III

cata pasiune...felicitari!
o masina ingrijita, iar faptul ca te-ai apucat sa o dotezi...e exact pe gustul meu!
imi plac masinile mai vechi cu optionale care se regasesc pe cele noi!
spor la treaba in continuare!
__________________
2013 creamy white i30 / OEM+ style

eddycdk is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 19:52   #9
rudolf.s

Stage 5
 
rudolf.s's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 793
Member of:
[VW]
[Virtual Tuning]
Default Re: Vento/Jetta III

Frumoasa masina. Modelul e pe lista preferatelor mele.
iti recomand semnalizarile laterale cu led, poate niste jante mai mari, faruri noi si in bara semnalizare cu led. Acum gasesti multe accesorii frumoase pentru generatia a III-a.
Bafta!
__________________
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI | DSG | 2012


rudolf.s is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 23:52   #10
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

Acum nu mai am lampile de semnalizare pe aripi, in locul lor am emblemele de VR6 originale. Cat despre jante sunt multumit de BBS-uri, mai ales ca am cauciucuri 205/55/15 si sunt originale VW. O sa revin cu imagini.
paul_ral is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 14:41   #11
M Y U

Stage 5
 
M Y U's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 884
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
Post Re: Vento/Jetta III

Paule ,nu pot decat sa te admir.
M Y U is offline   Reply With Quote
Old 14-03-09, 00:09   #12
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

Multumesc pentru aprecieri.
Am achizitionat rezistentele originale pentru scaune incalzite. Pacat ca vine vara
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SN852890.JPG
Views:	815
Size:	2.94 MB
ID:	830066   Click image for larger version

Name:	SN852891.JPG
Views:	622
Size:	3.11 MB
ID:	830067  
paul_ral is offline   Reply With Quote
Old 16-03-09, 19:41   #13
rudolf.s

Stage 5
 
rudolf.s's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 793
Member of:
[VW]
[Virtual Tuning]
Default Re: Vento/Jetta III

La ce pret le-ai cumparat?
rudolf.s is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 20:20   #14
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Vento/Jetta III

am rugămintea la voi să vorbiţi aici doar despre maşina ce face obiectul topicului.
Dacă aveţi orice īntrebare sau sugestie despre altceva decāt Vento-ul īn discuţie vă rog să o faceţi prin mesaj privat.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 20:38   #15
paul_ral

Stage 5
 
paul_ral's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of:
[VW]
Default Re: Vento/Jetta III

Multumesc moderatorilor pentru stergerea posturilor off-topic. Despre orice altceva legat de masina (instalatie electrica, diverse proceduri de resetare) dati-mi pm si va voi raspunde.
paul_ral is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -