Am achizitionat masina in anul 2004, fiind a doua masina in familie dupa un golfulet 1 care timp de 10 ani m-a slujit cum a putut el mai bine. Trecerea la alta masina a fost o necesitate, urmare a cresterii numarului de membri ai familiei. Optiunea pentru acest tip a fost a mea dupa ce am pus in balanta Passatul, Vento si Audi, masini in jur de 4200 e, bani la dispozitie. Masina a ales-o sotia in urma catorva vizionari, fiind profund impresionata de volumul portbagajului (lucru de care nu se poate desparti).
Sincer si eu am fost atras de aspectul clean al masinii, lucru apreciat pe afara (vezi vwvortex).
Este echipata cu motorul de 1,8 ABS, 90 cai, varianta de echipare CL. Mai bine spus a fost CL, apoi GL si acum cu multe elemente de GTI-Edition.
Timp de 2 ani nu am facut absolut nicio interventie pe masina. Si acum, dupa 4 ani, tehnic masina e ok. Am inlocuit capacul de delcou si rotorul.
Pana in 2006 am studiat si cautat pe net totul despre aceasta masina. Ma interesau in principal schemele electrice si imbunatatirile ce pot fi aduse.
In 2006 am hotarat ca trebuie si ca pot face de unul singur ca masina sa fie echipata cu cat mai multe din sistemele pe care constructorul le-a prevazut. Am umarit ca look-ul masinii sa ramana acelasi, nu am intervenit cu elemente de tuning ce nu-si aveau rostul, facute pe ici pe colo. Am achizitionat cu destul de mare greutate pleoape de faruri Kamei, si, intrucat lampile spate erau innegrite cu spray, am cumparat tot setul din SUA pentru o suma modica. Calitatea materialului este superioara celor Made in Germany.
Am cumparat inca o masina de la care am luat instalatia pentru geamuri electrice (fata si spate), oglinzile electrice si incalzite, volanul reglabil si scaunele cu 2 reglaje si suport lombar.In anul 2007 masina a fost revopsita total, inlocuit aripi si capota spate. Cu aceasta ocazie am montat pe masina urmatoarele:
- faruri cu reglaj electric
- geamuri electrice
- oglinzi electrice
- parasolare cu oglinda luminata
- lampi de citit pentru pasagerii spate
- lampi semnalizare la deschiderea portierelor
- lampa ceata spate pe care ulterior am dublat-o
- stopuri Hecho in Mexico
- pleoape far Kamei
- telescoape capota INXX
- manete deschidere usi cromate si pindoors Volksburg Edition
Pentru ca am varsat de cateva ori cafeaua datorita formei consolei centrale, am cumparat din SUA suportul de pahare.
Intre timp, pe masina a fost montata alarma cu pager si am pus leduri albastre la LCD-uri. In ton cu afisajul respectiv, planificand sa schimb iluminarea tuturor butoanelor din verde in albastru, i-am pus si un mp3 Panasonic, o scula relativ modesta.
Bun, ce elemente se mai pot adauga masinii? Lista ar fi aceasta:
1. ABS
2. Airbag-uri
3. Climatronic
4. Tempomat (cruise control)
5. MFA
6. Scaune incalzite
7. Sistem sonorizare Bose
8. Jante aliaj originale
Dupa sute de ore de analiza, studiu si traduceri de pe vwvotex am luat hotararea de a ma apuca de MFA si cruise control.
Partea mai grea acum incepe. Geamurile si oglinzile sunt piece of cake fata de ce ma astepta.
Pentru fiecare DIY am facut o lista cu materialele de care aveam nevoie. Desi am inceput cu MFA-ul provocarea instalarii tempomatului a fost mai puternica, avand in vedere ca piesele necesare acestuia nu se gaseau decat in State, pe cand cele pt. MFA erau de gasit si in tara. Am dat anunturi pe vortex, insa nu gaseam decat elemente separate, la diferiti vanzatori. In fine, am cumparat si ceva piese separat, gandidu-ma ca daca continui asa voi ajunge la sapa de lemn. Piesele nu sunt scumpe, insa tansportul si comisionul W.U. amplifica considerabil pretul; e chiar un paradox, o piesa din plastic care la noi zace aruncata intr-un schrot acolo e f.scumpa, in timp ce un electromotor sau compresor de ac este 25$ respectiv 40$.
In fine, am gasit un tip super, supercomunicare si seriozitate maxima. Toate piesele au venit intr-un colet, inclusiv siguranta care prinde pedala de acceleratie. Costul tuturor pieselor in jur de 150$.
MFA-ul este un mic computer de bord cu functii de ceas, kilometri parcursi, viteza medie, consum mediu, temperatura ulei, temperatura exterioara, functiile sunt memorate pentru ziua respectiva si pentru toata perioada de la care a fost resetat. Desi au fost voci care mi-au spus ca nu se poate pune pe 1,8, dupa ceva studiu am realizat ca se poate si am pus acest proiect in practica.
Pentru imbunatatirea aspectului exterior am montat o bentita de VR6, element destul de rar la noi si am achizitionat bandourile ce se prind pe aripi, protectii din plastic pentru oalele spate, pragurile originale din plastic pe care inca nu le-am montat si portbagj THULE 404. Niste elemente de VR6 vin sa pacaleasca un pic pasionatii de liniute (pe care eu nu le agreez).
Anul trecut am investit un pic in piese originale, care vin sa intregeasca aspectul masinii si cresterea confortului: Scaune Recaro GTI-Edition cu striatii albastre si jante BBS 15. Deoarece nu-mi place sa tot schimb cauciucurile pe jante vara si iarna, am mai luat un set BBS identic cu primul.
Dat fiind cusatura scaunelor am decis sa refac mansoanele de la schimbator si frana de mana si sa fie cusute cu ata albastra. Urmeaza sa imbrac in piele volanul cusatura fiind, de asemenea, cu ata albastra.
Pentru a pastra aspectul original al masinii mi-am pus in minte sa montez radiocasetofonul original 4x20W cu cd changer (downgrade!!!).Am vrut gamma IV fiindca se va potrivi cu panoul de la climatronic; cu alpha nu prea da bine (are afisajul scurt). Dupa instalarea MFA-ului am zis ca masina merita mai mult, cu elemente de la versiunile scumpe gen GTI-Edition sau Jubileum (aici e cam greu). Am hotarat ca iluminarea elementelor de comanda sa ramana pe verde si mp3-ul arata ca naiba:butoane rosii, afisaj albastru (mergea mai bine pe Golf4 sau Passat). De aceea, avand in vedere cele de mai sus am cautat timp de vreo 3-4 luni cass-ul original (oricum eu stau mai mult pe radio). Am ramas surprins de fidelitatea acestuia. Desi pornisem initial pe Bose, trebuia sa iau tot sistemul (Cass+amplif+boxe care sunt pe 2 ohmi) cam 150$, transportul s-ar fi ridicat pe la 100$, ceea ce nu prea imi convenea. Aveam nevoie de acesti bani pentru partea legata de AC din cadrul climatronicului, asa ca m-am multumit cu 4X20W care par reali.
Dupa cateva luni bune de cautari am gasit si instalatia electrica pentru scaune si schimbator de Edition.
Zilele acestea am montat duzele incalzite si insonorizare pentru cutia de apa si pregatesc deschiderea portbagajului din interiorul masinii. Daca vremea va fi calda voi instala instalatia pentru scaunele incalzite.
Ca proiect de viitor ramane instalarea climatronicului, in acest sens demarand actiunea de achizitionare a pieselor.
Urmeaza scaune incalzite si climatronic. Pentru climatronic, ca de altfel si pentru MFA, tempomat, scaune incalzite am deschis DIY pe un alt forum.