21-12-10, 00:21
|
#256
|
Stage 5
Join Date: Sep 2008
Posts: 324
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
omule respectele mele pentru ceea ce faci , am citit topicul cap coada , si imi palce ce este aici , putini fac ceea ce faci tu , bafta in toto ce ti-ai propus , o singura intrebare am de ce nu poti sa montezi abs-ul ? ai putea sa iei piesele necesare de pe un alt vento cu abs. compartimentul motorului o sa primeasca vopsea noua?
__________________
1
Last edited by catalin266; 21-12-10 at 00:24.
|
|
|
21-12-10, 00:40
|
#257
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Nu, nu voi vopsi compartimentul motor, o să curăț foarte bine de mizerie și de praf, o să retușez vopseaua pe unde a sărit. Nu am avut īn plan acest lucru. Referitor la ABS, se poate monta, o să fac și o listă de piese, īnsă criza iși spune cuvāntul, iar banii pentru climatronic sunt tot ce am mai putut obține prin acordul soției, care īmi īnțelege nebuniile mele. Cu ABS-ul aș sări calul și nu e frumos!
Acum cāteva zile a devenit realitate un vis născut odată cu intrarea pe acest forum, de la care au trecut 4 ani. Prin 2006, deși aveam mașina de 1 an și mai bine, am descoperit, căutānd pe net, că s-a montat climatronic pe Golf 3. Atunci am zis că voi face tot ce-mi stă īn putință să pun māna pe așa ceva. Greutățile materiale din acea perioadă, faptul că atunci găseai cu greu acest sistem, m-au īmpiedicat să-mi procur o astfel de instalație. După 2 ani de căutări īndelungi am intrat īn posesia schemei electrice. M-am bucurat ca un copil cānd am descoperit-o, pe un forum german. Īn acest timp am studiat posibilitatea montării pe mașina mea, pentru a face față eventualelor probleme legate de diferențele dintre Vento și Golf referitoare la bord.
Și după acești 4 ani....
Welcome in my room!
Este modelul cu tasta OFF, īnsă voi folosi din ea doar cutia, deoarece pe drum este o altă instalație (completă) cu tasta ECON, singura problemă fiind faptul că, carcasa aerotermei este crăpată:
Voi folosi, așadar, carcasa de la vechiul tip de climatronic, impreună cu motoarele de acționare și īntreaga instalație de pe tipul cu ECON.
Pānă la sosirea pachetelor, voi decupa insonorizantul īn vederea montării carcasei aerotermei, drept pentru care am facut un șablon
__________________
Mazda3 Skyactive Revolution
Peugeot 206 X-Design, 1.4 hdi
Ford Ecosport
|
|
|
21-12-10, 00:59
|
#258
|
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,473
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Pana la urma tot la tine .. a ajuns . Bafta !!
|
|
|
22-12-10, 23:51
|
#259
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Da, tot la mine a ajuns. Am decupat si pāsla insonorizantă:
După sosirea coletelor cu piesele pentru climatronic, le voi prezenta pe fiecare īn parte. Spre deosebire de celălalt forum pe care prezint mașina, aici voi prezenta montarea climatronicului și nu separat, precum și a celorlate īmbunătățiri ce vor urma.
Nota bene!
Fac acest lucru pentru pasionații care vor sa mă urmeze, nu pentru posturi, views-uri sau topicuri sticky. Fapte, nu vorbe pe n-șpe pagini!
Această remarcă vine urmare a unor discuții purtate pe undeva prin această arie.
|
|
|
24-12-10, 00:36
|
#260
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Astăzi am primit instalația climatronic. Pentru asta au fost necesare 4 colete destul de voluminoase. Instalația este cu tasta ECON și diferă față de cea cu tasta OFF. La nivelul carcasei nu sunt diferențe majore. Diferă pozitia unei mufe de alimentare a unui motor de acționare a clapetei, poziția dispozitivului de comandă a instalației vacuumatice (poziția lor este inversată) iar carcasa celei cu ECON are o gaură īn care este introdus senzorul de temperatură a aerului la nivelul picioarelor, senzor care la instalația OFF nu există.
Cele 2 aeroterme
Se observa orificiul pentru senzorul de temperatura
Senzorul de temperatură cod 1H0 907 543 A
Īntrucāt aeroterma cu ECON are carcasa spartă am avut la dispoziție 2 variante:
1. păstrarea carcasei celei cu OFF, mutarea instalației electrice și practicarea unei găuri pentru senzorul sus-amintit
2. desfacerea clemelor (separarea aerotermei)si īnlocuirea părții distruse cu cea bună
Am optat pentru prima variantă. schimbarea instalației dureaza 2 minute iar practicarea unei găuri nu e mare lucru. Oricum am demontat partea distrusă (carcasa superioară și cea inferioară) și am păstrat jumătatea bună, prezentată īn prima imagine. Evaporatorul este intact.
|
|
|
24-12-10, 02:48
|
#261
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,004
Member of: [FORD] [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Felicitari man pentru ceea ce faci. Ma bucur ca te-am putut ajuta... Stiam ca te vei descurca u cumva cu aeroterma.... Hai ca vreau sa vad climatronicul pornit....
|
|
|
24-12-10, 23:38
|
#262
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Īți mulțumesc și eu pentru ajutor!
Deși īn primele posturi am prezentat compunerea instalației climatronic, pentru cei care nu au răbdare să citească īn urmă, precum și pentru o fluență īn editarea DIY, voi reaminti componența, urmānd ca să prezint, pe larg și īn limita cunoștințelor mele părțile componente:
1. Cutia climatronicului (carcasa aerotermei);
2. Instalația aerotermei (pentru acționarea motoarelor);
3. Calculatorul climatronicului;
4. Instalația electrică pentru alimentarea instalației din bord, T 12;
5. Grila centrală de ventilație;
6. Instalația electrică a componentelor aflate īn compartimentul motor;
7. Releul de comandă al compresorului și ventilatoarelor;
8. Senzorii de temperatură;
9. Instalația vacuumatică;
10. Radiatorul de AC;
11. Filtrul AC
12. Presostatul;
13. Conductele AC;
14. Supapa de expansiune
După cum am precizat, anumite piese existente și pe mașinile non-AC vor fi īnlocuite. Aici intră:
- alternatorul
- tragărul cu ventilatoarele
- radiatorul
- curelele de servo și alternator
- fulia pompei de apă
- suportul alternatorului
- torpedoul (partea inferioară)
De la bun īnceput menționez că sunt 2 tipuri de instalații. Primele tipuri apărute au pe panoul de comandă tasta OFF, in timp ce tipurile mai noi au tasta ECON.Trecerea de la un tip la altul s-a produs, banuiesc eu, avand īn vedere datele menționate pe cele 2 instalații pe care le am, īntre 1994 și 1995. Este bine de reținut că aceste instalații diferă, mai ales d.p.d.v al legăturilor electrice, deci mare grijă!
Pentru azi, voi prezenta cutia climatronicului.
Este partea cea mai mare a instalației situată sub bord. Se prinde de panoul ignifug prin 4 piulițe hexagon cap 10. Dacă mașina nu a avut AC este necesară decuparea panoului in vederea montarii conductelor și pentru crearea orificiului de scurgere a condensului.
Dacă mașina pe care instalați climatronicul are AC manual, această operațiune pregătitoare nu se mai execută. Cutia este din plastic ABS și este construită din 4 părți asamblate și unite prin intermediul unor clipsuri metalice. Carcasa modelului cu tasta ECON diferă de aceea cu tasta OFF in ceea ce privește pozitionarea unității de comanda a vacuumului și mufa unui motor de acționare a clapetei.Această diferență este nesemnificativă
Īn interiorul carcasei se găsesc
- radiatorul de căldură identic pentru toate tipurile de instalații de climatizare;
- evaporatorul, identic pentru toate masinile cu climă manuală sau automată;
- clapetele de direcționare a aerului
Pe carcasă avem urmatoarele componente:
- unitatea de comandă a motorului aerotermei cod 357 907 521
- unitatea de comandă a instalației de vacuum cod 1H0 907 533
īn partea unde avem mufa de alimentare sunt 4 ștuțuri marcate prin culori, acestea regasindu-se pe furtunașele care intră īn cele 2 pompe vacuumatice și rezervorul de aer situat sub aripa stāngă:
- pompa vacuumatică pentru acționarea clapetei de direcționare a aerului spre partea superioară cod 357 820 676
- pompa vacuumatică pentru recircularea aerului cod 1H1 820 677 și motorul de acționare a clapetei de admisie a aerului
- motorașele pentru acționarea clapetelor de direcționare a aerului
- ventilatorul aerotermei
- senzorii de temperatură (vor fi prezentați la momentul oportun)
- furtunașele de vacuum
|
|
|
25-12-10, 14:00
|
#263
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Instalația aerotermei (pentru acționarea motoarelor)
Instalațiile celor 2 tipuri (ECON/OFF) diferă īn ceea ce privește mufele de legătură cu calculatorul climatronicului. Instalația ECON are 2 mufe, conform schemei T10 și T28, precum si mufa senzorului de temperatură de la nivelul picioarelor. Instalatia OFF are 3 mufe ce fac legatura cu panoul de comanda, 2 cu 28 pini și o mufă cu 5 pini care la ECON nu există. De asemenea, aici lipseste mufa senzorului de temperatură, īnsă avem o mufă pentru semnalul de viteza. Īn rest, celelalte mufe sunt identice.
Instalația OFF
Instalația ECON
Detaliu instalația OFF
Explicația mufelor:
De la stanga la dreapta:
- mufa mare, neagră, este mufa T12 cu 12 pini, prin care se alimentează intreaga instalație
- fir gri cu alb, fară mufă (lipseste), este pentru diagnoză
- mufa neagră cu 1 pin, fir culoare gri/albastru, este pentru semnalul de viteză
- mufa maro cu 1 pin, fir maro - masa
- mufa cu 2 pini și siguranță 5A
- mufa neagră 5 pini merge la calculatorul climatronicului
- mufa albastră 28 pini merge la calculatorul climatronicului
- mufa neagră 28 pini merge la calculatorul climatronicului
Detaliu instalația ECON
Explicația mufelor:
De la stanga la dreapta:
- mufă neagra cu 2 pini pentru senzorul de temperatura. Se poate observa și această componentă
- mufă neagră cu 12 pini T12a, face legatura īntre aerotermș, calculator și componentele din partea superioară (grilă, senor temperatură, senzor foto)
- mufa mare, neagră, este mufa T12 cu 12 pini, prin care se alimentează intreaga instalație
- mufă albastră, fir gri cu alb, pentru diagnoză
- mufa neagră 10 pini (T10) merge la calculatorul climatronicului
- mufa albastră 28 pini (T2 merge la calculatorul climatronicului
- mufa cu 2 pini și siguranță 5A
- mufa maro cu 1 pin, fir maro - masa
|
|
|
25-12-10, 14:39
|
#264
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,449
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
da-mi si mie pe pm nr tau sa mai vb ca ma apuc si eu de demontat interiorul si na intelegi u
|
|
|
25-12-10, 14:48
|
#265
|
Stage 4
Join Date: Dec 2010
Posts: 204
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
felicitari!
Faci o treaba foarte buna!
|
|
|
25-12-10, 18:03
|
#266
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Calculatorul climatronicului - unitatea de comandă
Unitățile de comandă sunt diferite. Codul lor este urmatorul
- ECON - 1H0 907 044A
- OFF - 1H0 907 044
Unitatea de comandă este alcătuită din:
-panoul de comandă E 87
Acesta este practic identic, diferă doar inscriptionarea tastei OFF/ECON
Partea electronică a panoului de comandă
- partea electronică J255
Este componenta care diferă semnificativ.
Cea de la instalația ECON are trei mufe, T28-28pini, T10-10 pini și T5-5pini. Ultima mufă comandă motorașul ce comandă clapeta pentru reglarea temperaturii - V 68
Cea de la instalația OFF are 4 mufe, 2 cu 28 pini și 2 cu 5 pini
Așa arată componenta electronică
Legatura dintre cele 2 componente se realizează prin intermediul unei mufe cu 18 pini - T18
|
|
|
25-12-10, 18:17
|
#267
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,004
Member of: [FORD] [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Inst electrica nu ai apucat sa o desfaci?
E bine ca mai ai o masca de aia pt bord...ca la aia de la mine e sters scrisul cu climatronic )
|
|
|
25-12-10, 20:17
|
#268
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Masca am schimbat-o cu cea de la instalatia cu OFF, inlocuind și butonul care difera. De instalatie nu m-am atins, la garaj nu prea am loc iar īn casă ma ceartă nevasta. După sărbători o aduc īnauntru și ma apuc de etichetat.
|
|
|
28-12-10, 19:38
|
#269
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Īnainte de a continua prezentarea părților componente prezint montarea aerotermei pe mașină.
Introducerea īn locașul ei
Strāngerea celor 4 piulițe de fixare. Găurile practicate īn panou s-au potrivit la fix, nefiind nevoie să fac adjustări
Am aranjat cablurile, le-am eliminat pe cele de la vechea instalație și fixat canalele de la ventilație
|
|
|
29-12-10, 00:04
|
#270
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,807
Member of: [VW]
|
Re: Vento - 1.8, Jetta 3
Instalația electrică pentru alimentarea instalației din bord, T 12
Conține parte din mufa T12 (mufa mamă) și face legătura cu următoarele componente:
- potențiometrul pentru reglarea poziției clapetei grilei centrale
- senzorul de temperatură din bord
- motorașul de actionare a clapetei grilei centrale
- senzorul foto
Īn acest filon de cabluri se regăsește instalația pentru alimentarea casetofonului (prima mufă din dreapta imaginii), instalația pentru mezaburirea lunetei, cea pt. alimentarea și iluminarea brichetei, becul pentru iluminarea scrumierei și mufa de diagnoză (mufele din stānga imaginii). Mufele din partea de sus a imaginii sunt următoarele
De la stānga spre dreapta
- mufa neagră cu 3 pini pentru senzorul foto din bord
- mufa albastră 12 pini - mufa P - la blocul de relee: alimenteaza butonul pentru degivrarea lunetei precum și instalația pentru variația luminii din bord;
- mufa albastră 6 pini - mufa Q - la blocul de relee: alimentarea climatronicului;
- mufa rosie 1 pin cu fir maro/roșu - la contact, pinul S;
- mufa galbenă 1 pin cu fir roșu/negru - la mufa T12a pinul 12;
- mufa albastră 1 pin cu fir albastru/alb - la mufa colector TV13 - semnal viteză;
- mufa maro 1 pin - masă;
- mufa albă 2 fire - diagnoză.
Voi īnlocui instalația mea cu cea de mai sus pentru a nu avea probleme la montaj.
|
|
|
|
|