Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Masina mea Dacia

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 09-06-09, 09:22   #3061
popasan

Stage 5
 
popasan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Asa ar trebuii sa arate niste serpi de "curse", calculati si facuti cu cap.

In ultima poza se vede niste serpisori de la o Dacia Sport care a alergat in CNR, traseu 4-2-1, asa cum zice Hexer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mp1434.jpg
Views:	210
Size:	18.3 KB
ID:	956431   Click image for larger version

Name:	mp1435.jpg
Views:	233
Size:	24.2 KB
ID:	956432   Click image for larger version

Name:	DSC03481.JPG
Views:	293
Size:	1.84 MB
ID:	956433  


Last edited by popasan; 09-06-09 at 09:24.
popasan is offline  
Old 09-06-09, 12:11   #3062
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by popasan View Post
Asa ar trebuii sa arate niste serpi de "curse", calculati si facuti cu cap.

In ultima poza se vede niste serpisori de la o Dacia Sport care a alergat in CNR, traseu 4-2-1, asa cum zice Hexer.
Correct.

Daca luam in calcul ca serpii pus de tine (cel de pe mecaparts) sunt petnru chiulasa crosflow (tip alpine) si pentru o turatie peste 7000...pentru una de dacie si asta e prea scurt.

Cel de dacia sport 4-2-1 iti da mai multi Nm si merge pe o plaja de turatii mai mari, ce e necesar la coasta.

Last edited by Hexer; 09-06-09 at 12:13.
Hexer is offline  
Old 09-06-09, 13:43   #3063
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Ce sa va zic..dupa ce imi vin si restul de piese pt evacuare, le pun cap la cap iar apoi pe masina va anunt cum se comporta si daca sunt diferente(in rau)...
Oricum, din cate vad eu evacuarea luata de mine nu e home made..deci e si ea calculata probabil..

Dar daca imi puteti explica cu traseul 4-2-1..la ce va referiti, adica cum se face sau ce diferente apar?
Multumesc
Nastase Bogdan is offline  
Old 09-06-09, 19:02   #3064
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by Nastase Bogdan View Post
Ce sa va zic..dupa ce imi vin si restul de piese pt evacuare, le pun cap la cap iar apoi pe masina va anunt cum se comporta si daca sunt diferente(in rau)...
Oricum, din cate vad eu evacuarea luata de mine nu e home made..deci e si ea calculata probabil..

Dar daca imi puteti explica cu traseul 4-2-1..la ce va referiti, adica cum se face sau ce diferente apar?
Multumesc

Daca te uiti la asta vezi ca partea de serpi este macar 2 ori mai lung decat la tine. Si asta e o evacuare pentru motorul 1.6 gordini de competitie, deci turatii si mai mari.
Idea este cu cat e mai mare turatia efficienta (unde vrei puterea si cumplul) cu atat mai scurte serpi iti trebue. Ale tale sunt mult prea scurte petnur orice motor.

Daca tot e facut e mai usor sa modifici, pe strada nu merita sa pui serpi 4 in 1 (ce ai tu). Mai bine tai colectorul in doi, si pe o portiune faci cu 2 tevi restul.

Ceva de gen :



Dupa aceasta poze poti merge cu dimensiunile. In general daca prima parte (cel cu 4 tevi) are 30cm uratoare trebue sa aiba undeva la 40cm (celcu 2 tevi) dupa care merge intr-o sincura teava pana la capat.



Poate sa fie facut de firma dar nu e bine calculat cu siguranta, asta iti pot asigura eu. Daca te uti nici n-au aceasi lungime tevile, ce nu ar fi problema daca diferenta ar fi 1cm...dar e mult mai mult.

Last edited by Hexer; 09-06-09 at 19:04.
Hexer is offline  
Old 09-06-09, 19:34   #3065
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Multumesc pentru sfaturi si poze Hexer.
Oricum,ca idee, de ce cu galeria originala merge bine si cu acesti serpisori care sunt mai lungi decat la original ar merge mai rau?..dupa cum spui tu ar trebui sa se comporte mai bine la turatii mari(pt ca sunt clar putin mai lungi decat la galeria orginala)..

Maine am sa-i masor si iti spun cat au fata de original.

In seara asta mi-au sosit si restul de componente pentru evacuare, componente din inox
Din cele doua saxofoane voi face unul care va cuprinde serpisorii si teava de inox de la celalalt
Urmeaza cateva taieturi si imbinari sudate apoi totul pe masina dar nu inainte de a curata si lustrui interioarele
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC05314.JPG
Views:	159
Size:	1.34 MB
ID:	957287   Click image for larger version

Name:	DSC05315.JPG
Views:	111
Size:	1.32 MB
ID:	957288   Click image for larger version

Name:	DSC05317.JPG
Views:	227
Size:	1.46 MB
ID:	957289  

Click image for larger version

Name:	DSC05319.JPG
Views:	174
Size:	1.46 MB
ID:	957290  
Nastase Bogdan is offline  
Old 10-06-09, 01:52   #3066
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Aicea invat si eu lucruri noi, noi da proaste !
De cand se calculeaza o evacuare dupa lungime ? Teoretic conteaza volumul intern si forma, si la cata fizica stiu eu, ca volumul nu este egal cu lungimea ! Cel mai important lucru este ca in fiecare segment din ala pana in momentul in care se unesc in o bucata sau 2 bucatii sa fie fix acelas volumul.
La fostu meu volvo avea din fabrica serpi si evacuarea era 4-2-1, si ca lungime sectiunea de 2 tevi era foarte mica , mult mai mica decat lungimea unui segment de la sarpe, din ce am invatat aicea trag concluzia ca cei de la volvo sunt niste prosti, ce invat la facultate iar este o prostie , si ce am citit in cartile lui A.Graham Bell sunt iar niste aberatii ... ciudat ...
Dar in schimb aicea se compara motorul de dacie cu motorul 1.6 gordini de competie ... (cred ca multi de aicea au avut ocazia sa vada live un astfel de motor ).
Eu nu inteleg termenu de turatie eficienta dintr'un post de mai sus si nu am vazut motor pana acuma la care cuplu maxim si CP max sa fie la aceasi turatie.

O evacuare totusi nu trebuie sa fie extrem de libera la un motor aspirat ca aia numai este masina de zi cu zi, am tot vazut specimene din astea prin tara cu dacii cu teava din cap in altu si cand urca o bordura de 15cm ambala motorul in a 1 a in 4000-5000 rpm ca sa poate sa urce ...

Si totusi cum calculam o evacuare dupa lungimea segmentelor din care este compusa ??
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
TheEnZo is offline  
Old 10-06-09, 02:52   #3067
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Aicea invat si eu lucruri noi, noi da proaste !
De cand se calculeaza o evacuare dupa lungime ? Teoretic conteaza volumul intern si forma, si la cata fizica stiu eu, ca volumul nu este egal cu lungimea ! Cel mai important lucru este ca in fiecare segment din ala pana in momentul in care se unesc in o bucata sau 2 bucatii sa fie fix acelas volumul.
La fostu meu volvo avea din fabrica serpi si evacuarea era 4-2-1, si ca lungime sectiunea de 2 tevi era foarte mica , mult mai mica decat lungimea unui segment de la sarpe, din ce am invatat aicea trag concluzia ca cei de la volvo sunt niste prosti, ce invat la facultate iar este o prostie , si ce am citit in cartile lui A.Graham Bell sunt iar niste aberatii ... ciudat ...
Dar in schimb aicea se compara motorul de dacie cu motorul 1.6 gordini de competie ... (cred ca multi de aicea au avut ocazia sa vada live un astfel de motor ).
Eu nu inteleg termenu de turatie eficienta dintr'un post de mai sus si nu am vazut motor pana acuma la care cuplu maxim si CP max sa fie la aceasi turatie.

O evacuare totusi nu trebuie sa fie extrem de libera la un motor aspirat ca aia numai este masina de zi cu zi, am tot vazut specimene din astea prin tara cu dacii cu teava din cap in altu si cand urca o bordura de 15cm ambala motorul in a 1 a in 4000-5000 rpm ca sa poate sa urce ...

Si totusi cum calculam o evacuare dupa lungimea segmentelor din care este compusa ??
Macar cineva avea vreme de pierdut si citea macar o carte de tuning mai bun.

Sa luam una dupa alta ca sa nu trebue explicat de 2 ori...

1. prima sectiune calculezi dupa lungime fiindca diametrul este dat...aia nu prea poti si merita sa schimbi.
2. cu un diamteru mare incetinesti gazele, deci nu merita sa mergi prea mare.
3. nu trebue sa aiba exact aceasi volum, ci contra, 3-4ccm diferenta este solutia cae mai buna.
4. probabil ca nu aveau loc, probleme cu temperatura (ar fi racit prea tare gazele pentru cataliyator) sau nu conta ce pun, daca ne uitam multe din masinile cu motoare aspirate cu o capacitate sub 60 cai/litru nu tin cont de forma de evacuare.
5. mai citeste inca o data cartea ca eu nu am citit nimic ce ar spune ca n/am dreptate.
6. am vazut motor gorde in r12 si r17, cu 12 am si mers... comparatia era pe baza de evacuare, daca nu ai inteles mai ceteste postul sau cartea, daca vrei iti pot da inca cateva titluri de carti pe tema asta.
7. turatia efficienta este intre maximul de Nm si maximul de Hp. Deci daca cuplul maxim apare la 4000 si caii apar la 6000, turatia efficienta, unde vrei sa folosesti motorul, implicit evacuarea este intre 4 si 6 mii rpm...
8. Calculatia are pe baza turatia unde vrei sa folosesti evacuare, unde sa aiba effect, cati cai astepti de la motor, ce axa are in el, cilindreea, aditional mai poti da diamtrul primei portiune de teava.



Ca idee, cu cat e la turatii mai mici locul unde vrei sa folosesti de sherpi cu atat mai lunga ar trebueia sa fie. Evident asta se poate calcula axact...dar de multe ori faci ceva in mare si speri ca va fi bun (ce din prima se vede ca nu e ok nici daca pui nu o sa fie).

ceva de gen ar fi ideal:
Hexer is offline  
Old 10-06-09, 08:29   #3068
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Hexer, daca se considera urmatoarele ipoteze pentru un motor de Dacie:
- colectorul original are tevile scurte (vezi prima poza);
- cuplul maxim e la 3000 rpm cu colectorul original.

Cum se va comporta motorul cu colectorul din a doua poza, cuplul va scade sau va creste si la ce turatie se va obtine, la una mai mare sau mai mica decat cu evacuare standard?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01405.JPG
Views:	176
Size:	233.1 KB
ID:	957727   Click image for larger version

Name:	DSC00354.JPG
Views:	360
Size:	320.2 KB
ID:	957728  
Muttley is offline  
Old 10-06-09, 15:03   #3069
SirNenea

Stage 5
 
SirNenea's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,079
Member of:
[Moderators]
[X-Team Racing Club]
[Observator 4tuning]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

aici este threadul unei masini
daca vreti sa vorbiti si sa explicati mai pe larg acest subiect puteti deschide un thread unde sa vorbiti cat vreti dar nu poluati aici threadul cu acest subiect
__________________
NU FURAȚI, GUVERNUL URĂȘTE COMPETIȚIA!!!


SirNenea is offline  
Old 10-06-09, 15:27   #3070
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Ca să nu fie supărare, şi pentru că discuţia interesează multă lume, am creat topic nou cu posturile de aici: https://forum.4tuning.ro/showthread.p...94#post2396294
aleks is offline  
Old 11-06-09, 23:57   #3071
cicisxn

Stage 5
 
cicisxn's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 469
Member of:
[DACIA]
[2 Roti]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

e vreo sansa sa ajunga vreodata masina asa:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	r12decapotabil.JPG
Views:	744
Size:	126.7 KB
ID:	960497  
cicisxn is offline  
Old 12-06-09, 07:56   #3072
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by cicisxn View Post
e vreo sansa sa ajunga vreodata masina asa:
Cat e pe mainile mele, nu..
Nastase Bogdan is offline  
Old 15-06-09, 12:56   #3073
aborigenu

Stage 5
 
aborigenu's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 665
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

carbelitoru'
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	11112007(016).jpg
Views:	103
Size:	360.9 KB
ID:	965513   Click image for larger version

Name:	11112007(017).jpg
Views:	144
Size:	467.1 KB
ID:	965514   Click image for larger version

Name:	15062009.jpg
Views:	152
Size:	144.2 KB
ID:	965515  

aborigenu is offline  
Old 15-06-09, 14:01   #3074
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by aborigenu View Post
carbelitoru'
E ok, te sun pentru inca cateva detalii
Multumesc
Nastase Bogdan is offline  
Old 15-06-09, 19:10   #3075
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Pentru Pety666 si eventual pentru alti useri care sunt interesati de schema legaturilor pentru trecere de la ceasuri de bord de 1300 la unele de R12 TS

Asa le-am facut la mine, nu garantez ca se potriveste la fiecare, dar macar orientativ
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04691.JPG
Views:	304
Size:	1.12 MB
ID:	966611   Click image for larger version

Name:	DSC04692.JPG
Views:	201
Size:	1.22 MB
ID:	966612   Click image for larger version

Name:	DSC04693.JPG
Views:	178
Size:	1.30 MB
ID:	966613  

Nastase Bogdan is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -